Projekt toru w Austin ujawniony
Opublikowany został projekt toru na którym w 2012 roku ma zostać zorganizowany wyścig o GP USA. Zaprojektowany przez Hermanna Tilke obiekt zgodnie z wcześniejszymi założeniami charakteryzuje się długimi prostymi zakończonymi nawrotami, które mają ułatwić wyprzedzanie.Tor w pobliży Austin według projektu ma charakteryzować się długością około 5,5 kilometra oraz różnicą wzniesień na poziomie 40 metrów.
komentarze
1. 14797
Moje pierwsze wrazenie: Podoba mui sie ten tor ale coz i tak bedzie bardzo nowoczesny ((pewnie) szkoda
2. gustavof199
widzę nawet ,że są upragnione skróty Berniego :)
3. michsio1
Ciekawy tor. Wydaje się że jest dużo miejsc do wyprzedzania. Mnie się podoba :D
4. f1andrewf1
Pierwsze wrażenie- tor ma podobną charakterystykę do Abu Dhabi.
5. Razzack
Od początku: pierwsza sekcja trochę jak zakręty S w Japonii, potem ten nawrót jak na starym A1 Ringu w Austrii bodajże, no i tak końcówka - ciśnie mi się na usta Stadion na Hockenheimie lub ostatni sektor na Silverstone
a i te wyprzedzanie nie będzie takie łatwe, bo ten zakręt po prostej to wcale nie taki ostry nawrót
6. Punksnotdead
wygląda interesująco :)
7. głodny
Wygląda zachęcająco ,i tu by się przydał kanał-F
Ciekawe czy wypali ten projekt i GP w USA
40 m różnicy w terenie , więc sporo podjazdów i zjadzów ciekawe jak w 3D wygląda ten tor ,średnia długość około 5,5 km coś około 50 - 60 okrążeń rozkoszy dla oczu i uszu F1-maniaków :-)
8. Jaro75
Kierowcy ocenią ale wygląda ciekawie :))
9. Timber
Pełna pętla wygląda bardzo obiecująco, ciekawe jaki się okaże jak F1 do niego zawita.
10. Olfaz
BP pewnie im nie pomoże:) Tyle zakerntów to aż dziwne jak na Amerykanów. Ich tory zazwyczaj mają dwa :)
11. cyk
f1andrewf1 też w pierwszej sekundzie gdy go zobaczyłem skojarzył mi się z Abu
12. Ravfaaaaa
Różnice wzniesień na poziomie 40m i to jest właśnie to czego brakowało mi na nowych torach. Może być ciekawie.
13. xris
bahrain 2
14. Olfaz
Co wy piszecie? Zero podobieństwa. Co? Że kierunek ten sam?
15. Greg-bap
Pierwsza sekcja ma szybkie zakręty jak na Silverstone. Długa prosta zakończona wolnym zakrętem daje okazję do wyprzedzania tym bardziej, że prowadzi na nią kolejny, dosyć wolny zakręt. Ciekawy jestem jak to wyjdzie w praniu.
16. Olfaz
I pewnie ogromna VIP loża dla Parys Hilton i jej podobnych:)
17. mateusz395
Ja tam wolę takie tory jak np.Spa,Suzuka,Monza,Silverstone,Albert Park tak jest wiele miejsc do wyprzedzania i wyścigi nie są nudne jak na Marina Bay,Cataluya,Yas Marina,Hungaroring. Pomijam Monte Carlo bo to jest bardzo specyficzny tor i także go lubię.
18. jaacca
Tor 1 Klasa
19. Voight
Imponujący układ. Zespoły będą musiały wykonać niezły szpagat miedzy V max a dociskiem. Charakterystyka toru podobna do Spa-Francorchamps. Swoją drogą odwrotny kierunek jazdy chyba byłby lepszy dla tego toru.
20. Tooom3k
Maggots Becketts z Silverstone, Stadion z Hockenheim i zakręt numer 8 z Istambułu, tylko że w drugą stronę. Niezły mix ciekawych zakrętów z różnych torów, powinno się przyjemnie jeździć na takim torze ;)
21. Gosu
Układ toru wygląda dość ciekawie i wydaje się być szybkim obiektem. Podejrzewam, że w serii Nascar na pierwszym okrążeniu połowa nie dojedzie do alei serwisowej :)
22. orinocoPL
Troche przypomina mi tez Fuji... Podoba mnie sie :-)
23. krzysiek000
4. f1andrewf1
Ja tam jestem wręcz pewny że projektant aż za bardzo się opierał na tym projekcie.
Mam nadzieję że chociaż to nie będzie tor o szerokości lotniska...
24. Mad89
mi się nie podoba... są ciekawsze tory, niedługo wszystkie będą miały wolne szybkie średnie i nie wiadomo jeszcze jakie zakręty... jedyne co może go uratować to szerokość, najlepiej żeby betonem wylali jak to w usa :)
25. PrzemekF1
Fajny tor z długą prostą a później ostrym zakrętem, dobre miejsce na wyprzedzanie.
Kilka szybkich i kilka wolnych zakrętów.Zespoły mogą mieć problem z dobraniem odpowiednich ustawień docisku aerodynamicznego,jedni wybiorą większą prędkość na prostej a inni szybsze pokonywanie zakrętów.
26. arecki__
dla tych co by chcieli w 3D obejrzeć zapraszam do f1talks.pl
27. TuR1smo
przedostatnia prosta, ostatni zakręt. Prosta startowa, pierwszy zakręt i kolejna prosta. Identycznie wygląda Laguna Seca :D
28. Ataru
Projekt dobry, ale obawiam sie, ze zostanie on zmieniony, reka Tilke czuwa. A to ktoras szykana bedzie zbyt niebezpieczna, a to zmarnuja potencjal zakretu za duza szerokoscia... duze maja pole do popisu, niestety.
29. Ataru
27. TuR1smo, haha, nie bluznij, Laguna Seca to swietny tor, a z tego pewnie wyjdzie pasztet, jak to zwykle spod reki Hermana i spolki ;-)
30. sharpi
1 sektor zasługuje na pochwałę. niestety mam obawy co do najdłuższej prostej. dohamowania będą duże, ale mogą nie wystarczyć do wyprzedzenia. z yas mariną w ogóle mi się nie kojarzy. jak już ktoś wcześniej napisał 1 sektor-suzuka, 2 sektor-hockenheim, 3-mieszany.
31. Konik_mekr
Jak dla mnie tor przekombinowany, zakręt za zakrętem. Nie ma tak ani na SPA, ani na innym kultowym obiekcie. Szkoda, że nie będzie GP USA na Laguna Seca. Ten tor jest tak umiejscowiony, ze nawet gdyby Tilke chciał tam coś zmodyfikować/ dodać, i tak byłoby ciekawie.
32. skidmarks
jaki by nie był - niech bedzie. Ja i tak marze o adelaidzie, a1 ring i imoli :D Wróćcie! :)
33. Renault R30 F1
przypomina troche abu-zabi
34. Renault R30 F1
32.Masz racje to chyba najlepsze tory...
35. mateuszf1team
Popieram 32 i 34
36. lukas605
Tilke chyba zdaje sobie sprawe że jego tory są jednymi z najnudniejszych i próbuje kopiować, wręcz żywcem ściągać z innych torów.
Otóż zakręty 3,4,5 to sekcja Maggots, Becketts z GP W.Brytanii
Zakręty 1 i 11 to nawroty jak La Source z Belgii tylko oczywiście w inną strone, ciasne na wejściu i szerokie na wyjściu
Zakręty 16,17 i 18 to kopia słynnego zakrętu nr 8 z Turcji z czterema wierzchołkami
37. rzadki
nuda. zbyt dużo miejsc ucieczki. dla nie tor im ma mniej tolerancji tym lepiej. może 3-5m od toru pułapki żwirowe bez możliwości wygrzebania się i wyciągnięcia przez obsługę jak Hamiltona w jednym z wyścigów. mniejsza tolerancja na błędy zwiększa udział umiejętności kierowcy w wyścigu.
38. fan massy
wyglada ze jest kilka dobrych miejsc do wyprzedzania
39. Patryq21
A mi Z1 przypomina Z3 toru Jaypee Group Circuit tylko (w 3D) a co do wypowiedzi 36. lukas605 Z16-18 wcale nie są kopią Z8 z turcji, gdyż w Austin zakręty te biegną z górki, a trudność tego zakrętu w Istambule polega na tym żeby przejechać przez niewidoczny szczyt z jak największą prędkością
40. lukas605
39. Z16-18 są pod górkę, dopiero wyjście jest z górki, tak więc będzie jeszcze trudniej, o ile te różnice w wysokości się sprawdzą :)
41. Wiater
Dobrze żę wjazd na prostą jest po wolnym zakręcie. Oby wkocu było za co pochwalić tego SS-mana ;)
42. yantar
Nie wygląda źle, choć ta najdłuższa prosta to chyba troszkę przesada biorąc pod uwagę długość okrążenia. Plus za różnicę wzniesień. Wszystko wyjdzie w praniu jak wyprofilowano zakręty.
43. Kolers
Ciekawe, że już prosta start-mety jest pod górkę, na której szczycie jest skręt w lewo. Ciekawi mnie też ta "hopka" między 11 a 12
44. Kolers
sorki, pomyłka. Start-meta jest na jednym poziomie, tylko przechodzi we wzniesienie ;/
45. kacper240
a mi się tam podoba szczególnie start będzie ciekawy ostro pod górkę i ostry zakręt w lewo, będzie ciekawie ;)
46. kam39
piękny tor
47. pjc
@black knight czy to chodzi o ten tor (tyle że przed modernizacją) czy też wspomniany projekt będzie powstawał od podstaw?
http: //www.youtube.com/watch?v= YZ7fUekksS0.
48. lukasz1
Jakoś czarno widze ten tor. Szkoda że najdłuższa prosta nie jest zakończona nawrotem, bo wtedy było by to dobre miejsce do wyprzedzania, ktoś powiedział że każda prosta powinna byc zakończona nawrotem, nie chce skłamac ale to chyba Williams albo Sam Michael (najprawdopodobniej ktoś z tej dwójki).
49. lukasz1
Oj sorki nie przeczytałem całego artykułu mówiącego o prostych, ale jakimś cudem najdłuższa prosta jest zakończona zakrętem o około 100%, ale inne proste rzeczywiście mają nawrót. Tor wygląda na typowy tor jakich wiele w kalendarzu, byle rzeczywiście było dużo dobrych miejsc do wyprzedzania, to będzie dobrze.
50. lukasz1
A i jeszcze jeden zakręt jakby skopiowany z turcji i bardzo mnie to cieszy bo to fajny zakręt:) Pozdro dla wszystkich
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz