Dwa zespoły na wylocie?
Jakby nie patrzeć Bernie Ecclestone jest osobą, która najlepiej wie co dzieje się w świecie Formuły 1. W ubiegłym roku szef FOM przewidział problemy zespołu US F1, a w bieżącym sezonie sugeruje, że jeszcze przed jego zakończeniem ze stawki wykruszyć się mogą nawet dwa zespoły.Zmniejszenie bieżącej stawki o dwie ekipy, oznaczałoby, że F1 powróci ponownie do 10 zespołów, jednak FIA prowadzi już kolejny proces aplikacyjny, w którego kolejce czekają takie zespoły jak: Villeneuve-Durango, Epsilon Euskadi czy Cypher Group (nowy projekt Amerykanów).
„To czego przede wszystkim chcemy to mieć 10 ekip. Lotus to dobra marka. Nie chciałbym jej stracić. Niemniej w tym roku było sporo niedogodności, gdyż utrzymanie nowych ekip sporo kosztowało.”
komentarze
1. saint77
Najbardziej mnie zastanawia "nowy projekt Amerykanów":)
Może wytrwają do 3 pierwszych GP....
2. REDY
jeden może i odpadnie ale dwa raczej nie, ale jak już wydali zgode a zespoły wyraziły chęć to potrzebny jest czas i w sezonie 2011 bedzie lepiej a może i bedzie dobrze, oby. Osobiście wolałbym trzeci bolid :)
3. GawoLoveKubica
@3 akurat admin skasował ^^ Ale wracając do tego co powiedział ze teraz zaczynają pracę. Bodajże 1,5 miesiąca temu jak nie więcej czytałem wypowiedź szefa Renault że trwają juz prace nad R31 bo to normalne że nie mogą sie opóźniac .. także spokojnie na pewno prace są dawno zaczęte bo za dużo zmian żeby nie pracować nad przyszłorocznym modelem. Kto wie ? Może jakieś mydlenie oczu przeciwnikom lub zasłona dymna którą najbardziej lubię :)
4. tsp
"Nie chcem ale muszem": Droga Kempuniu 007 dlaczego się pobeczałaś na komisji śledczej w ubiegłym tygodniu :) :) :-)
5. prolim
Jak zwykle chodzi o kasę, Berni zamiast sumienia ma konto bankowe. Przyjęli ich dla kasy, a teraz wyrzucają, bo są za drogie w utrzymaniu i ta inwestycja się nie zwróci. Robią wyścig na jakimś "zadupiu" w Austin, bo wydaje im się, że ktoś przyjdzie na niego i będzie kasa. Pozbywają się tradycji wyścigu w Monaco, bo kasy za mało jest. Chyba gość nie rozumie, że nie wszystko się robi dla kasy i czasami kasa ustępuje zaufaniu, wierze, tradycji i wartościom sentymentalnym.
6. atomic
berni ty się nie martw kosztami zespołów .bierzesz szmalec od pół wieku . kiedyś byłeś młody i maiałeś jaja a teraz dopadła cię choroba wieku starczego
7. dragomirov
Jeśli dobrze przetłumaczono wypowiedź Berniego, to wyraźnie chodzi o 3 bolidy. Chyba koncepcja się nie udała z nowymi ekipami, ale przynajmniej "rozepchała" miejsce na więcej bolidów. Teraz wystarczy udowodnić Jeanowi że nowe ekipy stanowią zagrożenie i gotowe.
8. kempa007
7. dragomirov dlaczego trzy? o dwoch wspominal. Ecclestone tak wlasnie dziwacznie mowi. Te 10 ekip to minimum jakie jest zakontraktowane z promotorami, wiec nie wazne kto bedize tam jezdzil 10 ekip musi byc i kropka.
9. dendzio
niech się połączą to może się razem utrzymają....
10. luka55
To prawda ze Virgin i HRT to jest nieporozumienie w F1 zreszta jak dla mnie Lotus tak samo. Tylko po co bylo wciaganie na sile tych zespolow do stawki , przeciez z kolejnymi nowicjuszami moze byc tak samo.
11. kam39
moim skromnym zdaniem jak mają przyjąć kolejne nowe słabe zespoły to Berni powinien zrobić oddzielną Formułę 1 dla tych słabszych zespołów niech tam toczą pojedynki między sobą i po sezonie powinien wybrać jeden lub dwa zespoły najmocniejsze które wejdą do stawki podstawowej10 lub 11 bolidów.
wiem że niektórzy mnie zjadą za ten komentarz ale trudno.
12. grzes12
luka55
Jak to po co ? Przeczytaj co pisze kempa007 , bo tam jest ukryta odpowiedz ....Stąd ta cała zeszłoroczna szopka z ograniczonymi budżetami aby przyciągnąć nowych ...A że są na poziomie GP2 , to kogo z dziadków to obchodzi . Tam liczy się tylko kasa ...;/
13. klaudiusz
zeby byl 3 bolid to musi byc 5 teamów bo tak to bedzie za duzo aut virgin zostanie napewno
14. Wiater
Epsilon Euskadi ;) Napewno powalczą lepiej niż HRT ;D
15. kierowca
odnośnie wywalania nowych zespołów ze względu na straty czasowe :
2007 FORMULA 1™ ING Australian Grand Prix - Mark Webber Red Bull-Renault 57 +1 Lap
2007 FORMULA 1™ Petronas Malaysian Grand Prix - Mark Webber Red Bull-Renault 56 +93.5 secs
Bahrain - Mark Webber Red Bull-Renault 41 Gearbox
Hiszpania - Mark Webber Red Bull-Renault 7 Transmission
Monaco - Mark Webber Red Bull-Renault 17 Gearbox
o wielu zespołach jak Spyker STR nie wspominam, bo osiagi gorsze od RedBulla miały.
16. Junior523iSE
Milo widziec ze do sportu chca przystapic nowe ekipy ale osobiscie uwazam ze trzeci bolid to poraszka skazana na porazke, z perspektywy sportu i rozwoju jak by nie bylo to utrzymanie 3 kierowcy bedzie kosztowalo, a jak by mieli po jednym bolidzie to by nie bylo tegorocznego GP niemiec:D takie jest moje zdanie.
17. maxis12
Mogliby dodać jeszcze z dwa zespoły. Albo FIA niech zrobi wyścigi dla wszystkich serii. Jednakowe bolidy pokazałyby umiejętności kierowcy. Kierowcy startujący w tej wielkiej serii mogliby walczyć z czołową 7 Formuły 1 (Kierowcy). Wyścigi mogłyby być organizowane w np. zimie. Sory za orty. Pozdrawiam maxis12.
18. Voight
Jak dla mnie ktoś kto uważa że Lotus to porażka ewidentnie nie zna się na F1 i nie powinien się wypowiadać. Pokażcie mi zespół który lepiej debiutował. Nawet tempo wyścigowe VR ujdzie biorąc pod uwagę że to pierwszy sezon. Jedynie HRT jest poniżej oczekiwań ale biorąc pod uwagę problemy jakie mieli z płynnością to żadne zaskoczenie. Jednak to już wina FIA że nie dopuściła Prodrive i Epsilon Euskadi, bo to zespoły z wyrobioną marką i mają na tyle duży potencjał, że byliby w stanie rywalizować z Lotusem.
19. redlum
a przypadkiem HRT nie wykupiło od Toyoty teamu?
20. Nuhtylupik
Epsilon Euskadi popieram jak najbardziej. Myśle ze Virgin i Lotus zostaną ... jedynie co do HRT miałbym poważne wątpliwości
21. Robson13
Mi jak najbardziej pasuje powrot do 10 teamow!!! Jak widze bolidy o 6s gorsze na okr. to mnie krew zalewa... Nawet nie maja forsy zeby ulepszyc samochod bo dysponuja budzetem 100tys. dolarow?? Po jaka cholere pchali sie do F1? Reklame chcieli sobie zrobic? To sport elitarny
22. redlum
wprowadzone zasady nie testowania oraz nie zmieniania podstaw bolidu - uderzają nie tylko w gigantów jak ferrari - ale bardziej uderzają w słabeuszy - to ich bolidy były najbardziej niedopracowane technicznie - więc uważam - że dla nowicjuszy (pierwszoroczniaków) powinno się pozwolić testować oraz mieniać bolid jak się chce w pierwszym sezonie
23. luka55
grzes 12 @12 No tak moze pytanie nie bylo na miejscu ;) Przeciez to jasne $ $ $ $ Tylko ze siwy staruszek sie osmiesza bo teraz mowi na jakim to poziome sa te zespoly bynajmniej tak jakby przed sezonem spodziewla sie ze beda na innym . Co za obludnik i zaklamany czlowiek . No ale jemu to kasa naprawde z mozgu zrobila sito.
24. Voight
21. Robson13 Williams i STR ma ok 120mln $
25. Ravfaaaaa
Skoro docelowo w F1 ma być 14 zespołów (13 w stawce + 1 rezerwowy) to może niech przyjmą już teraz te 3 które chcą wejść (Villeneuve-Durango, Epsilon Euskadi, Cypher Group). Jeśli na koniec tego sezonu ostanie się 10 ekip to nawet po przyjęciu 3 i tak będzie jednej (rezerwowej) brakować ;)
26. norman42
Aby tył stawki ciągle nie testował,próbował i nabierał doświadczenia i aby tam toczyła się walka na zabój powinno być jak w piłce-masz najgorszy wynik-spadasz i nie o punkty tu chodzi(niektórzy mają na koniec 0) ale o miejsca zajmowane przez zespół tak aby opłacało się być na mecie przed ostatnim.No i jest miejsce dla następnego Teamu...
27. karlito
Kogo sporo kosztowało? Bo na pewno nie ciebie ty stary... [motyla noga], F1 to nie unia europejska i nie zrzuca się na świeżaków.
28. pjc
HRT i SAUBER - to z pewnością ich ma na myśli Ecclestone.
Chociaż szwajcarska ekipa dzielnie walczy.
29. Adam1209
Virgin i HRT na wylot
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz