Michelin nie chce być jedynym dostawcą opon
Firma Michelin niedawno potwierdziła, że rozważa możliwość powrotu do Formuły 1 jako dostawca ogumienia dla ekip, jednak postawiła kilka warunków.„Pewne rzeczy muszą zostać zrobione, musimy mieć konkurencję, nie chcemy być jedynym dostawcą opon” mówił rzecznik prasowy Michelin podczas inauguracji serii Le Mans w Le Castellet.
Nieoficjalnie wspomina się także o zwiększeniu rozmiaru ogumienia do 18 cali, co było niedawno tematem dyskusji na spotkaniu członków FOTA.
W przypadku zwiększenia rozmiaru ogumienia, które spełniałoby wtedy także wymogi serii Le Mans, zainteresowane wejściem do F1, według plotek, byłby firmy Dunlop i Yokohama.
komentarze
1. bartidaff
tak powinno być. kilku dostawców opon. poprawiło by to atrakcyjność wyścigów. jestem za!
2. przemoziom99
po co zwiększać rozmiar liczy się jakość nie wielkość
3. raksook
Ja tez jestem za musi byc F! jak najciekawszym sportem... zreszta firma firmie nie rowna:)
4. Voight
18 calowe felgi... brzmi interesująco. Bolidy i tak już są szpetne więc na pewno im to nie zaszkodzi
5. Oski9191
2. przemoziom99 chodzi chyba o koszty mogliby produkować opony na tej samej maszynie co do innych serii. Moim zdaniem powinno być wielu dostawców i swobodny wybór mieszanki przez zespół. Być może Michelin chce pokazać ze ma lepsze opony niż konkurencja:D
6. fezuj
Ja jestem za unifikacją ogumienia w F1!!
jedyną unifikacją to -
rozmiar ogumienia / felgi reszta w rękach zespołów - koniec i kropka
7. Courageous
no tak...tylko co wtedy jak wszystkie teamy wybrałyby jednego dostawce...Przecież to jasne,że jeden z dostawców byłby najlepszy, inne słabsze, więc dlaczego teamy mają się dobrowolnie osłabiać?A poza tym Michelin zapomniało ,że w F1 liczy się też sam bolid, więc tą ich rywalizację mogą se w kapcie wsadzić,bo wyniki nie będą obiektywne.Pozdro
8. walerus
dobra guma nie jest zła...
9. Musashi
Od tej różnorodności może też równie dobrze zrobić się wielki zamęt. Powinna być konkurencja kierowców, bo to jest najbardziej widowiskowe i teamów, ale w kategorii mechanika + aero. Żadne tam opony, paliwo itd.
10. pat77
Michelin i Renówka! Juz kiedys dobrze wspólpracowali za czasów Schumachera i Alonso w Renault. Nie mial bym nic przeciwko wystawic tych samych mozliwosci i Kubkowi.
11. klon000
5. Dokładnie, jak dostawcą byłby sam Michelin, to nie byłoby wiadomo czy jest lepszy od jakiejś innej firmy.
4. Nie o rozmiar felgi chodzi a o zestaw felga+opona, czyli np. felga 13 cali + opona o wysokości odpowiadającej 5 calom, co będzie dawało w sumie 18 cali
12. Qbus81
co łączy 365 prezerwatyw i opony? A GOODYEAR :)
13. Wiater
Jestem za! Najlepiej niech bedzie pełna swoboda jeżeli chodzi o dostawcow opon ;) Przecież zarowno paliwa jak i hamulce także mogą kupować z dowolnych firm i nikomu to nie przeszkadza. Myślę że jeśli chodzi o opony to i tak nie będzie to robilo wielkich różnic, ale Michelin już nieraz udowodnił ze jest lepszą firmą niz inne firmy oponiarskie. Wiekszy prestiż zapewni mu własnie walka z innymi niż pełne podporządkowanie FIA. Aha i wtedy napewno nie bedzie już przepisow odnosnie miszanek. Jedynym nowym przepisem moze być obowiazkowy pit-stop - lub nie ;D
14. matito
a to o co im znów chodzi
15. Polak477
Jeśli tym razem opony będą robione wg norm i przepisów to ok. Tylko, żeby nie było jaj takich jak w 2005.
16. Anteaus
@2 przemoziom99 Zwiększenie rozmiaru znacznie poprawia skuteczność dziłania opony. Wtedy firmy je produkujące moga pokazać pełne możliwości.
Jeżeli rozmiar nie maiłby znaczenia to dlaczego w wyścigach Dragrace opony są takie wielkie ?
Dodatkowo unifikacja z innymi seriami wyścigowymi też pewnie nie jest bez znaczenia
17. BLOO
13. Wiater Michelin udowodnił też że jest gorszą firmą gdy ze wzgledów bezpieczenstwa kierowcy na michelinach nie wystartowali
18. Oski9191
12 dobre :D
19. Konik_mekr
Powinien być przepis o maksymalnej żywotności opony w określonych warunkach. Tak, aby spokojna jazda była wyraźnie wolniejsza, niż ta mniej oszczędna, ale pozwalałoby to odbyć jeden postój mniej.
20. requere
Gdyby tak zespoły mogły wybierać przed weekend'em wyścigowym z opon jakiego producenta chcą korzystać, a prace nad nowymi oponami nie były by zamrożone w sezonie (tak jak rozwój aerodynamiki nie jest zamrożony i można wprowadzać poprawki) to znacznie urozmaiciło by wyścigi.... i oczywiście pozwoliło producentom (tym lepszym) pokazać ze są naprawdę lepsi.....
21. Polak477
19. Takie rzeczy to tylko w Erze :). Zawsze można ustawić bolid inaczej i zmniejszyć zużycie tej opony lub właśnie drastycznie zwiększyć, więc przepis byłby martwy.
22. Gosu
Było bardzo ciekawie kiedy było kilku dostawców opon. Konkurencja zaostrza rywalizację.
23. marcin20
Konkurencja w dostarczaniu opon może wyjść na dobre lub na złe dla F1?????
24. LordSqter
22. Kilku dostawców faktycznie zaostrza rywalizację, ale może również doprowadzić do dominacji jednego zespołu jesli pozostałe używają opon innego producenta - vide Ferrari parę lat temu
25. ninja016
moim zdaniem kazdy zespol powinien sam sobie zalatwiac dostawce opon z tym ze gora 3 zespoly mogly by miec tego samego dostawce:)
26. theadzik
kilku dostawcow opon tak, jezeli jedynym wyjsciem jest powiekszenei kół to takze tak,
27. Cirten
jezeli bedzie kilku dostawcow to bedzie duzo ciekawiej - ja jestem jak najbardziej na TAK
zanim Michelin sie wycofal bylo duzo ciekawiej w szczegolnosci gdy zaczynalo padac (Michelin dysponowalo gorsza opona na deszcz niz obecny dostawca i robilo sie wesolo)
28. landryn
W f1 ponownie powinno pojawić się kilku dostawców opon, każdy 4-6 różnymi mieszankami. W tedy kierowca przed GP decydował by jakiej opony którego producenta będzie używał. Co więcej powinien mieć możliwość wyboru innej mieszanki na każde koło. Wtedy ktoś wybrał by lepiej ktoś, gorzej.
29. cellam
nie musi być 5 dostawców opon wystarczy ten co jest tylko niech zespoły mają pełny wybór z 4 rodzaj a nie 2 i to obowiązkowe
30. gembam
Charakterystyka opon ma wpływ na budowę bolidu. Konkurencja z opon i tak przeniesie się na auta.
31. ozyrys88
jaki obecnie jest rozmiar opon w bolidach?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz