Bolid HRT szybszy od VR-01 i T127?
Bruno Senna, kierowca HRT F1 – zespołu, który jako ostatni w stawce zaprezentował tegoroczny bolid – twierdzi, że mimo opóźnień, Hispania Racing może okazać się najszybszym z nowych zespołów.„Zgodnie z ich obliczeniami, od samego początku powinniśmy być dwie sekundy szybsi niż samochody serii GP2” – mówił Senna dla serwisu motorsport-magazin.com.
„Oczywiście nie będzie to dla nas łatwe. Dla przykładu, wystartujemy z elementami zawieszenia wykonanymi z metalu, zamiast włókna węglowego, co doda nam 20 niechcianych kilogramów” – przyznał Brazylijczyk.
komentarze
1. Konik_mekr
W końcu nazwa Dallara kojarzy się z wyścigami. Jak ktoś ma doświadczenie w budowie wyścigówek, an pewno jest na lepszej pozycji, niż taki Virgin. Jak się nie będą rozpadać, mogą namieszać na tyłach:)
2. Mailand
Z metalu...... no ale dobrze że zaprezentowali bolid, w przeciwieństwie do Amerykanów ;]
3. BMWbmw
dobrze że kasków nie mają z metalu
4. Lipton
"elementami zawieszenia wykonanymi z metalu, zamiast włókna węglowego"- Bez komentarza. FIA chce dopuścić do takiej samej sytuacji jak w przypadku Massy ? Proszę bardzo wysyłajcie na pół sprawdzone bolidy z metalowymi częściami, przecież wypadek z udziałem takiego samochodu może zakończyć się tragedią. W Masse uderzyła sprężyna (nie wiem jakiej wagi), ale moim zdaniem odpadający metal o wadzę nawet pół kilograma spowoduje 2 razy gorsze skutki. Kolejny przypadek bezmyślności !
5. sharpi
tamta sprężyna ważyła 800g
6. dryndol
sharpi nie wiem co poalisz ale ja też chce tego spróbować... :D
7. RaptoRi
co w tym nadzwyczajnego ze w bolidzie wazacym ponad pol tony sprezyna wazy 800g ?
8. Abrakadabra77
Tjaa ja na podstawie tego ze na Playstation regularnie wygrywam z Schumacherem i Alonso twierdze że jestem na najlepszej z dróg do bycia w mistrzem Formuły 1 i sezon 2010 nie ma najmniejszego sensu a puchar proszę już dziś wysłać Pocztą Polska pod mój adres
9. Musashi
A ja myślę, że pajace z USF1 mają godnych następców. Tam by idealnie pasował Nico Rosberg, jako równorzędny kierowca kierowcy wszechczasów.
10. guzior
Abrakadabra77 chetnie sie z toba poscigam na PS3 w F1i mysle ze nie masz szans :)
11. tamersF1
@10 moglbym sie przylaczy :) a skoro tak kazdy sie chwali jaki to on kozak to ja nie bede gorszy- rozlozylbym was :)
12. riqoor
8,9 i 10
Ja was wszystkich dwa razy zdążę zdublować w ciągu 10 okrążeń w Monaco :D Nie macie ze mną szans. Mogę nawet się taszczyć zeszłorocznym BMW, żadna różnica dla takiego miszcza. ;]
13. Bari
a może się zmierzymy w F1 Challenge? znam dobrego moda na 2009 i fajną ligę z wolnymi miejscami
14. kopałłajnem
Może i być szybszy, ale na pewno nie w pierwszych wyścigach. Przecież nie mają pojęcia jak się będzie zachowywać bolid, bo go przecież nie testowali
15. tommy
Niedawno pisałem o dopuszczaniu do startów, zespoły które są kompletnie nie sprawdzone. Teraz ten artykuł kompletnie mnie dobił informacją i metalowych częściach :/
Czy za mało bylo tragedii na torach? Wszyscy w F1 mówią o bezpieczeństwie, o lekkości użytych części, o crash testach... a tu co? Wchodzi nowicjusz, zrobiony wczoraj, bez testów, prawie wykuty z kamienia. Ktoś w zarządzie F1 wziął sporo kasy, za dopuszczenie do startów takie zespoły. Ech... gdzie ta Formuła 1 sprzed kilku lat :(
pozdrawiam.
16. argas
I pewnie ma racje. Dallara to nie przypadkowa firma oni doskonale wiedza jak sie buduje bolidy. Może nie mieli okzji jeszcze budować dla f1 ale mają mnóstwo doświadczenia z innych serii.
17. jar188
Bruno zapomniał o jednym - Lotus i Virgin są już po testach, wiedza dzięki temu co pozmieniać i z cała pewnością szykują następne duże poprawki.
Tak na oko bez testów i bezpośredniego porównania to każdy może sobie coś pod nosem powiedzieć.
18. Abrakadabra77
@14 No i co z tego? Przecież piszą ze sobie wszystko obliczyli wiec w zasadzie nawet nie trzeba jeździć bo wszyscy przedstawia obliczenia i już mistrzowie są znani;P Tak swoja droga to bardzo ekologiczne i ekonomiczne podejście by było hehe
19. atomic
oj bruno ,bruno coś czuję ,że zakończysz tak szybko jak nelsinio . nie wie nawet ,że gp2 a f1 to dwie różne bajki o czym niektórzy bardziej rozgarnięci kierowcy z gp2 już wiedzą
20. marcin86
Zawieszenie z metalu. A przepraszam to jest F1 czy może polonez FSO Cup? Czekam na skórzane pilotki zamiast kasków i drewniane skrzydła.
21. 14797
Chwilunia czy wogole w f1 jest dopuszczony metal. Przeciez to moze zabic . A poza tym Senna jest doswiadczony w gp2 ale w f1 nie i ja bym nie spekulowal ze 2 sekundy na okrążeniu szybciej niz gp2. Obliczenia nic nie znaczą. A HRT nic nie testowal wiec nie mozna spekulowac na podstawie ich obliczen
22. owadd
Zawieszenie z metalu?? Świetny żart panie Bruno... Mamy XXI wiek i takich rozwiązań w bolidach nie ma już od jakiś 10 lat jak nie dłużej.... Panie Bruno - czy pamięta Pan co dokładnie zabiło pańskiego Wuja?? O ile mnie pamięć nie myli to było to właśnie zawieszenie (z metalu) razem z kołem które uderzyło Senne w kask. Nie zdziwię się jak w Bahrajnie Stewardzi najzwyczajniej w świecie was nie dopuszczą do startu.
23. M@teuka
moze w Australii beda juz miec normalne zawieszenie bo narazie dopiero na nie zbierają chyba :P
24. Raven89
Typowa napinka...żeby się nie przeliczyli czasem,bo Lotus jednak przetestował solidnie nowe autko.
25. Xellos
Czyli tak jak pisałem wcześniej, pierwszy test - nikt ze starych ekip nie wyjedzie na tor. Godzinkę dają się wyszaleć nowym. Co ma odpaść, odpadnie i na ostatnie pół godzinki wyjadą pozostali. Lepiej dla zdrowia wszystkich by HRT się już na testach rozleciał i nie startował w wyścigu. Znając szczęście Kubicy to akurat w niego wjedzie ten metalowy złom i zepsuje mu wyścig.
26. fabian
Jeśli tym metalem jest tytan to dużej różnicy w wadze nie będzie ale prawdopodobnie chodzi o koszty więc to nie będzie tytan :)
27. murmunder
niechciałem nic pisać ale zaraz jeszcze powie ze jest od każdego zawodnika szybszy o 1s, bo ma takie nazwisko jakie ma
28. pjc
Elementy metalowe są obecne we wszystkich konstrukcjach bolidów drodzy Państwo.
Taki mały przykład - Aluminium.
Owadd poza tym Bruno wspomniał, że zawieszenie zawiera elementy metalowe a nie jest całe z metalu. A to chyba drobna różnica.
29. Marti
Zgodnie z moimi obliczeniami tudzież przypuszczeniami wszystkie nowe bolidy będą grzały koniec stawki ;)
30. Raven89
Senna zaczyna mnie powoli denerwować.Jestem ciekawy,czy ta jego pewność nie skończy się po pierwszym bączku który najprawdopodobniej wykręci już na początku 1 sesji treningowej.
31. LunarEclipse2
hej kto wie o ktorej godzinie czasu polskiego rozgrywa sie GP Australii ????
32. re-reikorp
Taaa, mamy 20 kg nadwagi, ale będziemy i tak szybsi od innych... Co oni myślą, że gdzie będą jeździć? Tour de syberia na składakach czy co? Dobrze przynajmniej, że konstrukcja nie jest na ramie oparta;)
33. david9
Niby czym sie tak spinacie nie rozumiem akurat wcale nie wykluczam że będa najlepszym z debiutantów. Dallara to uznana firma a Virgin i Lotus jakoś wysoko poprzeczki im nie postawili. Jeden się sypie w diabli a drugi jest wolny i nawet wyglądem przypomina bolidy sprzed naszej ery. Nie wiele potrzeba żeby być lepszym od nich.
34. Marti
31. LunarEclipse2 - 9.00 polskiego czasu, czyli znowu będzie to wyścig dzienno-wieczorny ;/
35. ekimmu
od Virgina mogą być szybsi, od Lotusa - wątpię
36. głodny
Zapene B.S niemiał na myśli czystego żelaza ;-)
Ja nie projektuje bolidów bo się na tym nieznam ale moim zdaniem bez jakiego kolwiek "metalu"oczywiście mam na myśli różnego rodzaju ultra lekkie i super wytrzymałe stopy różnych metali , nieda się stworzyć jakiego kolwiek pojazdu ,samolotu czy bolidu F1
a młody Bruno nie musi się na tym wcale znać on tylko powtarz to co się dowie od mechaników ,konstruktorów ,menadżerów i nawet z samego neta :-)
Z tego co zrozumiałem to mają za dużo tego" metalu" o około 20 kg ,a przecież masa bolidów w tym roku jest i tak zwiękrzona przaez FIA nie tylko o mase paliwa a także samego bolidu. , moim zdaniem to akurat nie jest ich największy kłopot (a zapewne tych kłopotów i problemów im sie nazbiera), i szkoda by mi było Bruna gdyby ten team odstawał od innych nowych ;-( ale brak testów to jest naprawde niepokojący fakt
niewiedzą tak naprawde od strony praktycznej nic o swoim bolidzie ,niewiedzą gdzie się mogą ujawnić wszelakie usterki mechaniczne ,jak opony będą się zużywały,,jak rozłożyc balans ?????
za to mają chęci i wyliczenia , zobaczymy już za 6 dni na 1 treningach w Bahrajnie jak to się ma w rzeczywistości
37. dziarmol@biss
Jeszcze zatęsknimy za "szalonym tempem spykera czy super aguri zważywszy na formę "pierwszaków"
38. rejs
I to ma byc kieriowca F1, śmiechu warte. Cały ten zespół nie nadaje sie nawet jako temat do dyskusji dla kibiców tego sportu. A w sumie to wina samego Ecclestone'a.
39. lechu55
Pozyjemy zobaczymy...
40. Budyn_F1
CO oni nie maja wlokna weglowego.
41. paw_ko
to już nie onet, to psychiatryk.... Ludzie, to że coś będzie z metalu(nawet nie jest powiedziane jakiego, może jakiś ultra lekki stop glinu), nie ma wpływu na bezpieczeństwo, tylko na osiągi. Idioci po prostu coraz częściej tu zabierają głos w komentarzach :/
42. riqoor
13.
Co to za mod? We wszystkich w jakie grałem miałem ten problem, że przy kamerze z kokpitu nie mogłem użyć wyświetlacza LCD, a jest on potrzebny aby zdecydować ile paliwa nalać w boksie, jakie opony założyć i jak ustawić skrzydło. Wszystko przez to, że w oryginale na kierownicy był ekran LCD i wszystko się pięknie ustawiało a w nowszych wersjach trzeba by jeździć na innej kamerze co mnie już takiej frajdy nie sprawia.
43. tck
41
Dokładnie. Mamy wiele metali. Gdyby powiedział, że z żelaza, to owszem, bym się zdziwił. Ale może np mają tytanowe zawieszenie? Bo tytan to metal, tak?
no.
a powiedział o 20 kg bo chciał puścic plotke i tyle.
bez wariactw, jego wuja czaszka została spenetrowana przez toporne elementy zawieszenia, watpie zeby on tak bez emocji by mowil takie rzeczy,
spokojnie.
44. rejs
metal taki czy inny niewazne, istotne jest dlaczego powstaja takie przykłady braku profesjonalizmu i to gdzie, w swiecie F1, który przez wielu obserwowany jest przez pryzmat ogromnej technologii i techniki. Ludzie jak mozna dopuszczać zespół bez testów bolidu, to zagraza bezpieczeństwu innych zawodników. Dla mnie to jest skandal i tyle. Skandal i żenada.
45. paw_ko
44. rejs- a dlaczego uważasz że mają być testy, kto i dlaczego miałby ustanowić obowiązkowe testy, i skąd pomysł że bolid nie był kontrolowany przez FIA pod względem bezpieczeństwa?
Natomiast to, czy ktoś zrobi wahacz ze stali stopowej, stopów glinu, czy stopów tytanu, to jego prywatna sprawa, i regulamin niczego w tej sprawie nie narzuca.
46. Aloti
Metal to szerokie pojęcie a z tego co wiem cała zawiecha nie jest robiona z Carbonu (jak to Panowie eksperci z Polsatu nazywają Kevlarem O_o kuloodporny bolid z kevlaru). Zaciski hamulców i fele też są z metali lekkich o jej co to będzie bruno ma metalowy bolid już siebie usprawiedliwił dlaczego będzie na ogonku i nie powtórzy sukcesu swojego przybranego nazwiska. A tak na marginesie 20kg to bardzo bardzo dużo nawet w samym balansie więc dallara musi chyba ostro współpracować z NASA jeżeli na pewno chcą mieć najszybszy bolid z najwolniejszych. No chyba ,że inni też mają "metalowe" zawieszenie. Czasy nic nikomu nie mówią regulaminy techniczne są całkiem inne w F1 decydują niuanse wystarczy popatrzeć na Ferrari tyle lat doświadczenia tyle mistrzostw a też potrafią błędy popełniać i gryźć ogon.
47. Aloti
Regulamin w wielu aspektach mówi z czego można robić co a z czego nie można. Gdyby tak nie było Ci co mają kase i doświadczenie mogliby sobie rozłożyć wagę bolidu idealnie co by zapewniało doskonały balans i wpływało na praktycznie każdy aspekt bolidu. 1 kilogram zle umieszczony na zakrecie zamienia sie w 5 i juz masz strate w balansie odchyły itp itd. Dlatego gadanie "ekspertów" jest czcze jak cholera bo bo bolid to całość a nie jedna część źle zaprojektujesz jedno to ma to wpływ na całą resztę. A sie ludzie podniecają znowu np. zawieszeniem z metalu albo z drugiej strony skrzydłem mclarena. Jeszcze ten dyfuzor to rozumiem jak ktoś wie na czym to polega to chyba rozumie dlaczego.
48. aees
nie myslcie sobie ze HRT bedzie na pewno słabszy od VR czy lotusa, HRT to wciaz ludzie camposa a oni mają dośwadczenie jakotakie w gp2! lotus czy VR stawiają dopiero pierwsze kroki i buduja bolid po raz pierwszy
49. Aloti
Ja tam stawiam na lotusa z tych trzech a Senna chyba szuka sponsorów i opłakuje ,że wujek oddał całą kase biednym (na szczęście :D). Jak sie ma coś co wykorzystuje luki w regulaminie i daje dużo przewagę and innymi to pewnie można się obejść bez testów ale mimo wszystko symulacja to symulacja kilka procent mniejsza trafność niż w rzeczywistości a w F1 kilka procent to przepaść więc gadanie ,że testy są nie potrzebne to jakaś amatorka.
50. TotoMce
to co ich nie stac na carbon ? a czy to jest w ogole dopuszczalne ? przeciez to obnizenie bezpieczenstwa.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz