Renault uzyskało drugi rezultat w Jerez
Zespół Renault po raz kolejny wykorzystał sprzyjające warunki atmosferyczne w Jerez. Robert Kubica dzisiaj przejechał bez problemów technicznych 117 okrążeń toru, na najszybszym uzyskując drugi czas dnia: 1:19,114.„Kolejny solidny dzień, w którym wykorzystaliśmy ładną pogodę” dodawał Alan Permane, główny inżynier Renault F1. „Rano jeździliśmy z różnymi poziomami paliwa, aby sprawdzić jak bolid reaguje i byliśmy zadowoleni z wyników. Potem przystąpiliśmy do symulacji wyścigu i mimo że była ona przerwana i tak udało nam się przejechać wymaganą liczbę okrążeń. Późnym popołudniem skupiliśmy się na ustawieniach i odnaleźliśmy dobry kierunek.”
Kolejna sesja testowa odbędzie się w dniach 25 - 28 lutego na torze pod Barceloną.
komentarze
1. Roch Kowalski
Brawo chłopaki koncentrujcie się , pracujcie a efekty same przyjdą - BRAWO !
2. Michal1050
Usunięty
3. gringo234
Robert chyba jechał na podwójnym gazie..., dlatego tak dobre czasy dzisiaj uzyskał ;))))
http://im g34.imageshack.us/img34/793/dcd 1020fe103.jpg
4. bullit34
2 michał1050 Coś mi mówi że stefan wejdzie do stawki jak US F1 będzie dalej tak kombinował to im podziękuja i zaproszą naprawde zdeterminowany do walki zespół. co do dzisiejszego dnia to widać iż praca w Renault idzie jak sobie tego życzą oby tak dalej
5. gucioF1
3. gringo234 hehe fajna fota
6. fabian
Kempa007 - MOŻESZ PODAĆ ILE OKRĄŻEŃ PRZEJECHALI DZISIAJ I JAKIE CZASY MIELI POZOSTALI TESTUJĄCY?
z góry dzięki...
7. joklim
P Pilotes Equipes Temps Ecarts Trs
1 J.Button McLaren 1.18.871 --- 108
2 R.Kubica Renault 1.19.114 +0.243 117
3 K.Kobayashi Sauber 1.19.188 +0.317 117
4 V.Liuzzi Force India 1.19.650 +0.779 80
5 N.Rosberg Mercedes 1.20.061 +1.190 130
6 F.Alonso Ferrari 1.20.436 +1.565 137
7 J.Alguersuari Toro Rosso 1.21.053 +2.182 139
8 M.Webber Red Bull 1.21.194 +2.323 87
9 N.Hulkenberg Williams 1.21.919 +3.048 137
10 T.Glock Virgin 1.22.433 +3.562 27
11 J.Trulli Lotus 1.23.470 +4.599 141
8. kempa007
6. fabian a Ty nie mozesz myszka kliknac i sobie sam sprawdzic?
9. romekf1
kempa007- ale mu dociełes:] masz racje co to za problem sprawdzic samemu..
10. Avalon
docieles :] romek do podstawowki
11. conrad30
8. kempa007-;)Fabian umie tylko "odśwież" hehehe.
12. conrad30
7. joklim -dzięki,Fabian;)
13. Lipton
Ferrari już modyfikuje F10 na wersję F10B. Z komentarzy wynika, że chcą skopiować dyfuzor od RB, ciekawe, ciekawe...
14. jar188
@13. Lipton,, Taaaa pewnie wcisną ctr^c i później ctr^v i już skopiowane.
15. jar188
......... ctrl- a nie ctr
16. residentevil6
Znów optymistyczne Robert... Oby było tak w całym sezonie
17. Gosu
Wszyscy w zespole zadowoleni, więc możemy być spokojni. Osobiście liczę na miesce 4-6 dla Roberta, choć podium byłoby miłym zaskoczeniem.
18. toomaas
Witajcie... cóż - nie mam w zwyczaju ale zabawie sie we wróżbitę... :-)
Posiedziałem trochę z excellem i poanalizowałem czasy poszczególnych zawodników patrząc przede wszystkim na długie przejazdy i wyszło mi trochę (z naciskiem na trochę....) zaskakująco, że mocne wydaje się
1.) Ferrari (alonso - na dodatek,coś dziś mówił, że jeszcze nie pokazali wszystkich kart)
2.) Red Bull
3.) McLaren
4.) Sauber
5.) Renault
nie wygląda na mocnego Mercedes... choć może to kwestia Nico, który dziś jeździł, a którego z kolei ja nie uważam za dobrego kierowcę w przeciwieństwie do MSC czy też całej masy innych...
ps. czywiście, wiem wiem, że to tylko testy, że to wróżenie itd. Ale wydaje mi się, że nie dokońca tak jest, bowiem jeśli teraz nie odkryją kart (patrząc po straconych dniach ze względu na pogodę) - to kiedy...
ps2. wiem wiem... w Barcelonie ;-)
19. robertunio
@ 3.gringo234 - super fota!!! trafne spostrzezenie ;-)
20. rafekf1
Coś mi się wydaje, że dziś Renia po raz pierwszy poszła na maxa. Stąd ten super czas. Widać, że każdy ma inny program treningowy na dany dzień. Jedni testują to inni tamto. Pewnie z każdym testem dopracowywali szczegóły a dziś postanowili sprawdzić jak szybko da się okrążyć tor po tych wszystkich poprawkach i informacjach. Każdy ma inny harmonogram więc nie ma co się za dużo podniecać. Widać przynajmniej, że R30 może być konkurencyjnym autem. Jak będzie, to się dowiemy niebawem.
21. Dr Prozac
Odnosnie tej wypowiedzi Alonso to stwierdził że "Red Bull, McLaren and Renault have been very quick and they have shown their cards, while we are still hiding ours," ;)
Ogólnie umiarkowany optymizm z mojej strony jeśli chodzi o Renault. Mam tez nadzieje ze Znajdą sponsorów, tak jak i Sauber.
22. toomaas
a mnie najbardziej zaskakuje forma Saubera, ze szczególnym uwzględnieniem widowiskowo jeżdżącego KK.
23. east
Alan - chopiie.. "..Późnym popołudniem skupiliśmy się na ustawieniach i odnaleźliśmy dobry kierunek.." Ujmę to tak, za naszym klasykiem /"..Nie idźcie tą drogą"!!! A. Kwaśniewski/ najbardziej znanym na Ukrainie.. jedźcie zawsze w tym samym kierunku co reszta.
Te wypowiedzi już mnie trochę irytują.. dobry kierunek i dobry kierunek.. ileż można!
24. Michael86
czy widział ktoś zdjęcie dyfuzora RED BULLa? jeśli tak, poproszę o link... ciekawe jak się ma do ferrari
25. Sami
Kurwa ludzie od kiedy wy patrzycie na to F1. Ja pioerdole az zal mi dupe ściska jak ptrze na niektóre komentarze. Czy wam sie wydaje ze Ferrar, Maclaren, RBR, Mercedes beda walczyc na równi. Wszystkie cztery zepoły, to jest F1 tu gra rozpoczyna sie od 1setnej sekundy decyduje miesjsce. Watpie w to zeby az tyle ekip biło sie o 2 pierwsze miejsca. Wszyscy którzy patrzyli na F1` od 2000 roku wiedza o co chodzi w tym sporcie. Reszta to fani od 2006 roku czyli same cioty co sie nie znaja na F1 i nie wiedza o tym ze jesli Robert nie dostanie nigdy dobrego bolidu to nigdy nie bedzie jedynym ktory zdobył mistrza tylko zostanie takim Trulim czy Coultardem ( niespełnionym). 80 % forumowiczów to poprostu debile i to moje słowa które sa szczerą prawdą
26. gucioF1
25. Sami Ja bym na miejscu admina zablokował twoje IP za takie wypowiedzi
27. bullit34
26 gucioF1 100% racji koleś zna się tylko jak widać na łacinie choć w jednym ma rację bezkonkurencyjny bolid to sukces murowany
28. prolim
25 Czyli jak ktoś ogląda od przełomu 2005 i 2006 roku to jest debilem czy się zna na F1 tak super dobrze jak Ty?:D
Co do testów. To większość ekip stawia na rozwój aut i atak w czasie trwania sezonu, zatem te konstrukcje mają duży potencjał. Większość chwali sobie balans i dobre zachowanie bolidu. Duża część ekip widzi w sobie faworytów, bądź widzi siebie w pewnych punktach i od czasu do czasu podium :). Zatem wszyscy są optymistycznie nastawieni do sezonu :P. Ja jestem ciekaw jak będą zachowywały się opony w wyższych temperaturach... Wiemy, że w tamtym sezonie RB był w niskich temperaturach nie do objechania, a Brawn sobie kompletnie nie radził. Temperatura też będzie miała duże znaczenie na ścieranie się oponek i trzymanie asfaltu.
29. verq
[email protected] tegoroczne testy F1.......... było by poznać opinie osoby która się na tym naprawdę zna...........wszyscy z ciekawością na pewno przeczytają twój post.......
30. szarlej85
25. Sami... ciesz się... admini na razie śpią... ale to się wkrótce zmieni i jeżeli będziesz chciał pozostać wśród nas, będziesz musiał zmienić nick:)
31. pbg
10 AVALON do jednej ławki z Romkiem mówi i pisze się DOCIĄŁEŚ ( * do•tnę, do•tniesz, do•tną; do•tnij; dociął, docięła, docięli; dociąwszy; docięty)
20 RAFEKF1 jeśli renault poszło wczoraj na maxa to może będzie w 10 dlaczego? wyjaśniam zestawieniem czasów:
RK
10:01:12 0 O
10:03:15 1
10:39:00 2
10:40:01 3
10:41:03 4 1:23.765 -516.235
10:42:04 5 1:23.601 -0.164
10:44:07 6 1:23.898 +0.297
10:45:08 7 1:26.527 +2.629
10:58:56 8 1:26.527
11:00:06 9 1:26.527
11:01:11 10 1:20.538 -5.989
11:02:12 11 1:20.130 -0.408
11:04:15 12 1:20.710 +0.580
11:05:16 13 1:20.841 +0.131
11:07:03 14 1:20.801 -0.040
11:08:05 15 1:24.235 +3.434
11:17:01 16 1:24.235
11:18:03 17 1:24.235
11:19:04 18 1:19.254 -4.981
11:21:10 19 1:19.114 -0.140
11:22:11 20 1:19.198 +0.084
11:23:12 21 1:19.377 +0.179
11:25:00 22 1:19.473 +0.096
11:26:01 23 1:20.005 +0.532
12:07:07 24 1:20.005
12:08:09 25 1:20.005
12:10:12 26 1:24.009 +4.004
12:11:13 27 1:24.331 +0.322
12:12:14 28 1:24.106 -0.225
12:14:02 29 1:24.006 -0.100
12:15:03 30 1:24.224 +0.218
12:17:09 31 1:25.384 +1.160
12:18:10 32 1:25.282 -0.102
12:35:03 33 1:25.282
12:36:04 34 1:25.282
12:38:07 35 1:24.864 -0.418
12:39:08 36 1:24.888 +0.024
12:40:10 37 1:26.121 +1.233
12:41:57 38 1:29.107 +2.986
12:42:58 39 1:30.770 +1.663
12:45:01 40 1:28.958 -1.812
12:46:03 41 1:27.370 -1.588
12:48:05 42 1:26.489 -0.881
12:49:07 43 1:26.627 +0.138
12:50:54 44 1:26.515 -0.112
12:51:56 45 1:26.593 +0.078
12:53:58 46 1:26.454 -0.139
12:55:00 47 1:26.764 +0.310
12:56:01 48 1:26.404 -0.360
12:58:07 49 1:25.868 -0.536
12:58:53 50 1:25.953 +0.085
13:01:05 51 1:25.775 -0.178
13:02:06 52 1:25.291 -0.484
13:04:12 53 1:25.386 +0.095
15:43:10 54 1:25.386
15:43:56 55 1:25.386
15:44:57 56 1:23.866 -1.520
15:47:00 57 1:23.535 -0.331
15:48:02 58 1:23.564 +0.029
15:49:03 59 1:23.757 +0.193
15:51:00 60 1:23.532 -0.225
15:52:04 61 1:23.607 +0.075
15:54:07 62 1:23.480 -0.127
15:55:09 63 1:23.189 -0.291
15:55:55 64 1:25.713 +2.524
15:57:58 65 1:23.015 -2.698
15:59:00 66 1:22.614 -0.401
16:01:11 67 1:22.803 +0.189
16:02:13 68 1:22.882 +0.079
16:04:16 69 1:22.882
16:05:02 70 1:22.882
16:06:04 71 1:20.757 -2.125
16:08:07 72 1:22.097 +1.340
16:09:08 73 1:22.166 +0.069
16:11:14 74 1:22.789 +0.623
16:12:01 75 1:21.863 -0.926
16:13:02 76 1:21.820 -0.043
16:15:07 77 1:21.402 -0.418
16:16:08 78 1:21.667 +0.265
16:17:10 79 1:22.109 +0.442
16:18:59 80 1:22.157 +0.048
16:20:00 81 1:21.316 -0.841
16:21:05 82 1:21.121 -0.195
16:23:09 83 1:21.081 -0.040
16:24:11 84 1:21.193 +0.112
16:25:59 85 1:21.243 +0.050
16:27:00 86 1:20.931 -0.312
16:28:02 87 1:20.956 +0.025
16:30:05 88 1:20.910 -0.046
16:31:07 89 1:20.868 -0.042
16:32:12 90 1:21.029 +0.161
16:34:00 91 1:20.922 -0.107
16:35:01 92 1:21.060 +0.138
17:01:10 93 1:21.060
17:02:11 94 1:21.060
17:03:12 95 1:21.865 +0.805
17:05:00 96 1:22.706 +0.841
17:06:02 97 1:22.626 -0.080
17:08:05 98 1:22.220 -0.406
17:09:07 99 1:22.417 +0.197
17:24:01 101 1:22.417
17:25:03 102 1:21.466 -0.951
17:26:05 103 1:21.712 +0.246
17:28:03 104 1:21.746 +0.034
17:29:04 105 1:21.899 +0.153
17:30:06 106 1:22.579 +0.680
17:44:59 107 1:22.579
17:47:02 108 1:22.579
17:48:04 109 1:21.963 -0.616
17:49:05 110 1:21.968 +0.005
17:50:57 111 1:22.186 +0.218
17:51:59 112 1:22.310 +0.124
17:53:00 113 1:23.559 +1.249
17:55:03 114 1:22.728 -0.831
17:56:05 115 1:24.248 +1.520
17:57:56 116 1:23.027 -1.221
17:58:58 117 1:23.027 P
i na przykład KOBAYASHI:
00:00:04 28 1:21.836 -518.164
10:04:16 0
10:05:02 1
10:07:05 2 1:20.751 -519.249
10:40:01 3 1:20.751
10:42:04 4 1:20.751
10:43:05 5 1:22.004 +1.253
10:44:07 6 1:21.757 -0.247
10:46:09 7 1:22.086 +0.329
10:46:55 8 1:22.031 -0.055
11:06:02 9 1:22.031
11:07:03 10 1:22.031
11:08:05 11 1:23.183 +1.152
11:09:06 12 1:23.494 +0.311
11:11:09 13 1:23.866 +0.372
11:12:10 14 1:25.849 +1.983
11:28:04 15 1:25.849
11:29:05 16 1:25.849
11:31:11 17 1:24.304 -1.545
11:31:57 18 1:24.676 +0.372
11:34:00 19 1:25.416 +0.740
11:35:01 20 1:26.626 +1.210
11:49:05 21 1:26.626
11:50:06 22 1:26.626
11:52:09 23 1:22.323 -4.303
11:52:55 24 1:22.544 +0.221
11:53:56 25 1:22.599 +0.055
12:14:02 26 1:22.599
12:15:03 27 1:22.599
12:17:09 29 1:21.876 -0.723
13:07:01 30 1:21.876
13:08:02 31 1:21.876
13:09:03 32 1:22.727 +0.851
13:11:06 33 1:22.914 +0.187
13:12:08 34 1:23.061 +0.147
13:13:09 35 1:23.069 +0.008
13:15:12 36 1:22.990 -0.079
13:16:14 37 1:23.150 +0.160
13:17:00 38 1:23.491 +0.341
13:19:02 39 1:23.807 +0.316
13:20:04 40 1:23.600 -0.207
13:22:06 41 1:23.683 +0.083
13:23:08 42 1:23.997 +0.314
13:24:09 43 1:24.273 +0.276
13:26:58 44 1:24.273
14:15:06 45 1:24.273
14:16:07 46 1:24.273
14:18:13 47 1:23.410 -0.863
14:18:59 48 1:20.511 -2.899
14:20:01 49 1:20.003 -0.508
14:22:03 50 1:20.208 +0.205
14:23:08 51 1:19.978 -0.230
14:24:09 52 1:19.832 -0.146
14:26:12 53 1:19.654 -0.178
14:26:58 54 1:19.600 -0.054
14:27:59 55 1:19.924 +0.324
14:30:02 56 1:19.861 -0.063
14:31:04 57 1:20.759 +0.898
14:39:00 58 1:20.759
14:40:01 59 1:20.759
14:41:03 60 1:19.700 -1.059
14:43:05 61 1:20.220 +0.520
14:44:07 62 1:19.654 -0.566
14:45:08 63 1:19.791 +0.137
14:46:56 64 1:19.588 -0.203
14:47:57 65 1:20.204 +0.616
14:48:58 66 1:20.034 -0.170
14:51:01 67 1:19.821 -0.213
14:52:03 68 1:19.514 -0.307
14:53:04 69 1:19.528 +0.014
14:55:07 70 1:19.541 +0.013
15:03:15 71 1:19.541
15:04:17 72 1:19.541
15:05:03 73 1:19.188 -0.353
15:07:06 74 1:21.407 +2.219
15:08:07 75 1:19.885 -1.522
15:09:08 76 1:19.796 -0.089
15:11:11 77 1:19.804 +0.008
15:12:13 78 1:19.949 +0.145
15:13:14 79 1:20.106 +0.157
15:15:05 80 1:19.643 -0.463
15:29:00 81 1:19.643
15:30:02 82 1:19.643
15:31:03 83 1:19.661 +0.018
15:32:05 84 1:19.619 -0.042
15:34:08 85 1:19.565 -0.054
15:35:09 86 1:19.437 -0.128
15:36:11 87 1:19.621 +0.184
15:37:59 88 1:19.734 +0.113
15:39:00 89 1:19.718 -0.016
15:40:02 90 1:19.848 +0.130
15:42:08 91 1:20.353 +0.505
16:04:16 92 1:20.353
16:05:02 93 1:20.353
16:06:04 94 1:22.289 +1.936
16:07:05 95 1:22.361 +0.072
16:09:08 96 1:23.121 +0.760
16:10:13 97 1:23.022 -0.099
16:11:14 98 1:23.262 +0.240
16:13:02 99 1:22.803 -0.459
16:24:11 100 1:22.803
16:25:12 101 1:22.803
16:25:59 102 1:22.123 -0.680
16:28:02 103 1:22.344 +0.221
16:29:04 104 1:22.152 -0.192
16:30:05 105 1:22.628 +0.476
16:32:12 106 1:22.803 +0.175
16:32:58 107 1:22.918 +0.115
16:55:06 108 1:22.918
16:56:08 109 1:22.918
16:56:54 110 1:23.110 +0.192
16:58:58 111 1:29.046 +5.936
17:00:08 112 1:23.455 -5.591
17:27:00 113 1:23.455
17:28:03 114 1:23.455
17:30:06 115 1:25.221 +1.766
17:31:07 116 1:24.253 -0.968
17:33:10 117 1:24.253 P
i na przykład jeszcze ALONSO:00:00:04 132 1:21.420 -518.580
10:03:15 0
10:30:04 1
10:31:05 2
10:33:08 3 1:22.631 -517.369
10:34:09 4 1:22.023 -0.608
10:35:10 5 1:22.567 +0.544
10:36:57 6 1:23.568 +1.001
10:37:59 7 1:31.508 +7.940
10:40:01 8 1:24.281 -7.227
10:41:03 9 1:25.038 +0.757
10:43:05 10 1:30.951 +5.913
10:57:54 11 1:30.951
10:58:56 12 1:30.951
11:00:06 13 1:21.088 -9.863
11:02:12 14 1:20.436 -0.652
11:03:13 15 1:20.613 +0.177
11:04:15 16 1:20.932 +0.319
11:06:02 17 1:21.010 +0.078
11:07:03 18 1:21.404 +0.394
11:08:05 19 1:21.915 +0.511
11:10:07 20 1:22.126 +0.211
11:11:09 21 1:22.349 +0.223
11:12:10 22 1:22.880 +0.531
11:14:13 23 1:22.877 -0.003
11:15:14 24 1:23.492 +0.615
11:37:04 25 1:23.492
11:38:05 26 1:23.492
11:39:07 27 1:20.496 -2.996
11:40:08 28 1:20.574 +0.078
11:42:11 29 1:21.076 +0.502
11:42:57 30 1:21.354 +0.278
11:43:58 31 1:21.375 +0.021
11:46:01 32 1:21.861 +0.486
11:47:02 33 1:22.001 +0.140
11:49:05 34 1:22.797 +0.796
11:50:06 35 1:22.750 -0.047
11:51:07 36 1:22.936 +0.186
11:52:55 37 1:23.538 +0.602
11:53:56 38 1:23.809 +0.271
12:58:53 39 1:23.809
13:00:03 40 1:23.809
13:02:06 41 1:20.700 -3.109
13:03:10 42 1:20.520 -0.180
13:04:12 43 1:21.128 +0.608
13:06:15 44 1:21.156 +0.028
13:07:01 45 1:21.832 +0.676
13:08:02 46 1:23.896 +2.064
13:22:06 47 1:23.896
13:23:08 48 1:23.896
13:24:09 49 1:20.926 -2.970
13:25:11 50 1:21.507 +0.581
13:26:58 51 1:21.225 -0.282
13:28:02 52 1:21.582 +0.357
13:29:03 53 1:21.777 +0.195
13:31:06 54 1:21.752 -0.025
13:32:07 55 1:21.807 +0.055
13:34:10 56 1:21.840 +0.033
13:35:11 57 1:23.194 +1.354
13:36:00 58 1:22.389 -0.805
13:38:03 59 1:22.659 +0.270
13:39:05 60 1:22.722 +0.063
15:30:02 61 1:22.722
15:31:03 62 1:22.722
15:33:06 63 1:20.983 -1.739
15:34:08 64 1:20.699 -0.284
15:35:10 65 1:21.226 +0.527
15:36:57 66 1:21.209 -0.017
15:37:59 67 1:21.492 +0.283
15:39:00 68 1:21.744 +0.252
15:41:04 69 1:21.602 -0.142
15:42:08 70 1:22.004 +0.402
15:43:10 71 1:21.895 -0.109
15:44:57 72 1:21.875 -0.020
15:45:59 73 1:21.966 +0.091
15:48:02 74 1:22.021 +0.055
16:21:05 75 1:22.021
16:24:11 76 1:22.021
16:32:12 77 1:22.021
16:34:00 78 1:22.021
16:35:01 79 1:22.021
16:36:03 80 1:24.427 +2.406
16:37:04 81 1:24.297 -0.130
16:39:07 82 1:24.396 +0.099
16:40:09 83 1:24.480 +0.084
16:41:57 84 1:24.295 -0.185
16:42:59 85 1:24.182 -0.113
16:44:00 86 1:24.108 -0.074
16:46:03 87 1:24.096 -0.012
16:53:03 88 1:24.096
16:54:04 89 1:24.096
16:55:06 90 1:23.427 -0.669
16:56:08 91 1:23.672 +0.245
16:57:56 92 1:23.647 -0.025
16:58:58 93 1:23.786 +0.139
17:01:10 94 1:23.901 +0.115
17:02:11 95 1:23.938 +0.037
17:03:13 96 1:24.118 +0.180
17:05:00 97 1:24.143 +0.025
17:06:02 98 1:26.665 +2.522
17:08:05 99 1:24.978 -1.687
17:09:07 100 1:24.128 -0.850
17:11:10 101 1:24.128
17:12:12 102 1:24.128
17:13:59 103 1:21.241 -2.887
17:15:01 104 1:22.403 +1.162
17:16:03 105 1:21.966 -0.437
17:18:07 106 1:22.292 +0.326
17:19:09 107 1:22.102 -0.190
17:20:11 108 1:22.228 +0.126
17:21:58 109 1:22.346 +0.118
17:23:00 110 1:22.057 -0.289
17:24:01 111 1:22.767 +0.710
17:26:05 112 1:22.441 -0.326
17:27:00 113 1:22.697 +0.256
17:29:04 114 1:22.483 -0.214
17:30:06 115 1:22.618 +0.135
17:31:07 116 1:22.455 -0.163
17:33:10 117 1:22.432 -0.023
17:34:12 118 1:22.257 -0.175
17:34:58 119 1:22.771 +0.514
17:37:01 120 1:22.809 +0.038
17:38:03 121 1:22.704 -0.105
17:40:06 122 1:23.200 +0.496
17:41:08 123 1:22.736 -0.464
17:42:09 124 1:22.125 -0.611
17:43:57 125 1:22.063 -0.062
17:44:59 126 1:22.547 +0.484
17:46:00 127 1:22.185 -0.362
17:48:04 128 1:22.509 +0.324
17:49:05 129 1:22.305 -0.204
17:50:57 130 1:21.944 -0.361
17:51:59 131 1:21.726 -0.218
17:55:03 133 1:21.923 +0.197
17:56:05 134 1:21.595 -0.328
17:57:10 135 1:21.682 +0.087
17:58:58 136 1:21.164 -0.518
18:00:08 137 1:21.164
Dlatego mam nadzieję, że to nie było wszystko na co stać Renault.
25 SAMI Wrzuć sobie na luz z takimi komentarzami bo tylko udowadniasz innym jak niski jest Twój poziom ja oglądam F1 od 94 roku (penie zapytasz na jakim kanale???bo w Polsce jeszcze nie nadawali więc oszczędzę Ci upokorzeń i odpowiem,że np.:RTL) więc czy dlatego,że interesuję się tym dłużej powinienem mieszać Cię z błotem...?
32. jfc
@22. Też mnie dziwi forma Saubera. Byłem przekonany że bez sponsorów będą słabsi nawet od nowych zespołów - a tu spora niespodzianka. Co z tego jeśli nie zdobędą sponsorów to nie tylko nie będą mieli kasy na dalszy rozwój bolidu ale i zbankrutują szybko.
Jeśli chodzi o widowiskową jazdę Kamui to byłbym bardzo ostrożny - chłopak bez skrupułów rozpłaszczył na ścianie swojego rodaka - Kazukiego. Zdobył tym sobie wielu zwolenników nie tylko w naszym kraju. Ale przecież Pan Józek spod monopolowego też bardzo widowiskowo jeździ swoim wartburgiem jak sobie wypije, ale jak rozjedzie dzieci idące do szkoły to nikt się już nie śmieje...
@Sami - cóż ma rację. Większość z nas to fani od 2006. Nie rozumiem tylko czego on tu szuka? Niech założy sobie swój portal dla starych pierników - fanów F1 od minimum 20 lat. Fakty niestety są takie że i 100 lat oglądania F1 nie wyleczy głupoty.
33. cyk
sami wydaje mi się, że ty g***o się znasz na F1. W przeciwieństwie do ciebie Ci niedzielini fani od 2006 roku mają odrobine kultury. To forum jest dla każdego i ty masz g***o do gadania, nie pasuje to w.....nie czytaj komentarzy skoro wszystko wiesz panie wszechwiedzący.
*kilka słówek napisane jest celowo z małej literki :)
34. cyk
jfc zgadzam się z Tobą, Sauber może zacząć wysoko ale kasa będzie potrzebna na rozwój(z tym moga mieć problemy)
35. jfc
@pbg - wow - 10 stron cyferek - świetny argument! Liczby jak nic innego zamykają usta "nieoświeconym". Tylko tak naprawdę nic nie wyjaśniają jak jest ich aż tyle bez żadnych argumentów. Jedyne o co może ci chodzić to średnia i rozrzut czasów - które zajmują 3 linijki i w przypadku różnych obciążeń bolidów zupełnie nie mają sensu. W twoich 10 stronach liczb nie ma nic o wagach, długościach stintów, temperaturze i nagumowaniu toru. Sorry - to poprostu 10 stron spamu. Gratuluję!
36. pbg
35 jfc hehehehe no chyba w tym momencie nie ma lepszego argumentu niż cyferki w stintach.Fakt, że nie mówią one jednoznacznie jakie było obciążenie (ale sugerują) natomiast co do opon można trochę lepiej zauważyć(domyślać się) która mieszanka była użyta...
nie mniej jednak sorry Panowie i Panie za spamowanie Wasze spostrzeżenia zawsze są słuszniejsze...
a co Subera to było logiczne,że BMW zrobi szybki bolid i nie wiem czym Wy znawcy jesteście zaskoczeni ;D
37. papciar
niektorym radzilbym pouczyc sie czytania ze zrozumieniem
38. dick777
36.pbg: Niestety, ale jfc ma całkowitą rację. Te cyferki bez wiedzy o oponach, ilości paliwa i tego, co jest testowane etc., nikomu poza inżynierami danego teamu nic sensownego nie mówią. Nawet inżynierom innych teamów. Domyślać się to nie to samo, co wiedzieć. Twoje domysły to tylko domysły - nic więcej.
39. lechart
Robert wypowiada się optymistycznie, a on wie najlepiej i ma porównanie do roku poprzedniego. Zatem powinno być lepiej niż w 2009 r w BMW..Widać też logikę w działaniach zespołu i dobrą w nim atmosferę. Powinno być dobrze, a jak dobrze, to pokażą dopiero pierwsze wyścigi.
40. pbg
chłopaki nauczcie się czytać mój koment i cyferki tyczą się innego komentu na temat tego,że renault pojechał na maxa a ja mam nadzieję,że nie bo jeśli tak na maxa znaczy dla mnie na oparach gdzie widać,że kubica uzyskał swój czas na 2 kółku 3 stintu a później miał już tylko wolniejsze kółka może nie chciał cisnąć a może miał super miękką mieszankę, a może ma problemy z niedogrzewaniem opon - wybierzcie sobie ...
Kbayashi na dłuższych stnitach uzyskiwał zbliżone czasy 1:19.....
natomiast Alonso na 34 kółkowym stincie miał czas słabszy miał czas słabszy od roberta tylko o sekundę...
Mój koment tyczy się tego,że "mam nadzieję,że renault swojego najlepszego czasu nie pojechało na maxa czyli na opcji kwalifikacje - dla "znawców" na oparach" i tym mam nadzieję zakończyć te dywagacje na temat spamowania.
Pozdrawiam tych co czytają ze zrozumieniem...
41. saint77
A jeśli chodzi o mnie, to dopiero teraz sobie uświadomiłem, że do pierwszego GP pozostało jedynie 3 tygodnie:))))))))))
42. fabian
Dzięki wszystkim za miłe słowa pod moim adresem. ..."nie wszystko jest takie jakim nam się wydaje" Pozdrawiam Was gorąco :)
43. papciar
40. pbg jedno jest pewne, jak powiedzial Robert, ze pare kolek zrobili "szybkich" (to nie oznacza na maksa) a reszta to byla symulacja wyscigu na dodatek przerwana w pewnym momencie.
44. fabian
Jak czytam posty takie jakich autorem jest np. "Sami" od razu czuję że znów jestem w kraju :(
45. Kubica66789
tak trzymać kubica
46. blackjack7
31. pbg: dzięki za te tabele - ja je uważam za bardzo ciekawe - szukałem ich sam, ale nie mogłem znaleźć (może się starzeję;) - skąd to wziąłeś? Jak dla mnie można z tego wyczytać, że tak jak mówił Robert, symulowali wyścig i te czasy tak naprawdę to pokazują, gdyż od 12:45 do 16:15 czasy są coraz lepsze (były przerwy z powodu czerwonych flag stąd tak długi czas-okres symulowanego wyścigu). Pytanie tylko czy różnica 5sek. (1:26 - 1:21) między początkiem "wyścigu" z pełnym bakiem, a końcem jest normalna...
47. dsu1
25. Sami - Ty gnoju jak śmiesz wyzywać od debili ludzi którzy interesują się tym sportem. To ile czasu oglądasz F1 o niczym nie świadczy, świadczy natomiast o tym że jesteś frustratem z nagannym zachowaniem i dla takich ludzi nie powinno tu być miejsca. Nawet na Onecie być się nie utrzymał. A teraz wyjaśnię Ci po co są fora publiczne- stworzono je po to by każdy człowiek w wolnym kraju bez ubliżania innym osobą wypowiedział swoje zdanie lub zadał zapytanie do szerszej grupy osób na dany temat. To prawda że zdarzają się namolne pytania i człowiek ma już dosyć ich czytania, więc opuszczaj te głupawe Twoim zdaniem posty i czytaj te wartościowe. A co do Twoich wywodów nie znalazłem jakiegoś wartościowego na tym forum więc może zacząłbyś od Siebie? - Pozdrawiam
48. dsu1
46. blackjack7 - to jest prawdopodobna różnica - uśredniona wartość - 5kg to około 0.2sek w plecy więc rachunek bardzo prawdopodobny że między startem a finiszem różnica może sięgać od 6 do 5 sek na okrąż
49. matibak
18.
Mógłbyś napisać trochę więcej na ten temat? Jak to zrobiłeś?
50. matibak
Ferrari będzie mocne, bez dwóch zdań, ale wkurza mnie to gadanie ALO, że to najlepszy samochód jakim jeździł... Mogliby wystartować z zadyszką.. Red Bull bardzo ostrożnie sie wypowiada i wcale tak dobrze nie wyglądają. Mercedes też niezbyt zadowolony. MCL sam nie wiem, z racji tego że Lewis się chwali, iż to sam ten bolid tworzył niemalże, to życzę, żeby kiepsko im poszło...
51. jfc
@40 no to kolego pojechałeś...
Po pierwsze w swoim 10 stronicowym komencie nie było ani słowa komentarza obecnego w poscie 40 - wszystkiego mieliśmy domyśleć się sami. Skąd na Boga mieliśmy wiedzieć o co Ci chodzi? Jeśli myślisz że wszyscy myślą dokładnie tak jak ty patrząc na 10 stron liczb - to po co właściwie piszesz cokolwiek? - i tak przecież wszyscy myślą tak samo...
Po drugie Alonso w swoim 34 kółkowym stincie uzyskał czas 2 sekundy (nie jedną) słabszy od Roberta - nauka czytania danych i umiejętnego ich przytaczania się kłania.
Po trzecie - tempo Kobayashiego w jego najszybszym stincie rzeczywiście robiło wrażenie. Tylko że Robert zrobił pod rząd 5 kółek poniżej 1:19,5 i to przy temperaturze toru dużo niższej niż szybkie stinty Buttona i Kobayashiego. Na dodatek Kobayashi cały dzień szlifował Saubera do szybkich przejazdów a Robert tak naprawdę tylko 1 szybki stint zrobił.
Kolego - zrozum - ja nie mam nic do twoich wniosków - nie uważam żeby można było mówić że Renault jest szybsze od Ferrari (co do Saubera to nie powiedziałbym że jest taki mocny - musi się pokazać sponsorom), ale twoje argumenty są poprostu marne, a co niektóre nawet są zwykłym zaśmiecaniem forum.
52. maciejwilq
#25 sami, a jeżeli oglądam F1 od 1989 r i przez te 20 lat opuściłem może z 10-15 wyścigów czy to znaczy że powinienem zmieszać Cie z błotem? Otóż nie...po to jest forum żeby o pewnych rzeczach dyskutować, chociaż w zasadzie 95% komentarzy to czyste spekulacje. Panowie, nie ma co się podpalać, nic jeszcze nie wiemy, absolutnie nic. Natomiast pocieszę was. Dowiemy się wszystkiego już za 3 tygodnie! pozdrawiam
53. fabian
3. gringo234 2010-02-20 19:02:48 (Host: *.ptim.net.pl)
Robert chyba jechał na podwójnym gazie..., dlatego tak dobre czasy dzisiaj uzyskał ;))))
http://im g34.imageshack.us/img34/793/dcd 1020fe103.jpg
-Dla mnie mina (wyraz twarzy( Kubicy świadczy o tym, że czytał dzisejsze forum i te wszystkie fachowe komentarze!!! :)
54. pbg
51.jfc
to nie zaśmiecając bo już raz to napisałem pod spamem z czasami:
"Dlatego mam nadzieję, że to nie było wszystko na co stać Renault."
co do 2 sek różnicy masz rację i może tym połechce Twoje rozjuszone ego - kolego,
natomiast na jego podkręcenie zadam Ci pytanie skoro ten spam jakimi są czasy nic nie mówi to skąd wiesz,że Kubica zrobił chociaż jeden szybki stint, a Kobayashi ustawiał samochód pod szybkie przejazdy ????Przecież to mogły być wolne przejazdy w ich wykonaniu - bo przecież, jak słusznie zauważyłeś nie znasz obciążenia i gum na jakich jechali.
A i jeszcze jedno gdybym chciał coś tu zaśmiecić to wkleił bym kilka stron Wyborczej.
Ja nikogo tu nie obrażam i prosiłbym Cię kolego byś mnie też nie obrażał stwierdzeniami, że "śmiecę".
Wyrażam tylko swoją opinię i przedstawiam argument na jej poparcie w przeciwieństwie do Ciebie i nie sądziłem,że trzeba pisać rozprawkę jak, co i skąd bo przecież "prawdziwi znawcy tematu" powinni wiedzieć co mają tam porównać, ale ale !!! przecież sorry "Ci prawdziwi znawcy" nie śledzą testów i ich nie komentują bo po co one są bez znaczenia... więc kim Ty czy ja jesteśmy by w ogóle pisać komenty, a może mam zdać jakiś test by zaliczać się do tych właściwych do ich pisania...?
Podsumowując - masz rację,że przyda mi się troch precyzji w pisaniu komentów i jednocześnie mam prośbę napisz coś co po już odbytych testach jest pewne Twoim zdaniem i niech to nie będzie w stylu "po testach i tak nic nie wiadomo,okaże się w Bahrajnie, a wszystko już na pewno wyjaśni się 17 października".
55. pbg
PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, ŻE PRZEZE MNIE ZROBIŁ SIĘ Z TEGO CZAT. MAŁO KONSTRUKTYWNY NA DODATEK...
56. grzes12
Jeśli chodzi o Renault , to testy pokazują że jest dużo lepiej niż się mogło wydawać większości wypowiadających się osób na tym forum jeszcze miesiąc temu ;) .A na ile to wystarczy to się okaże na początku sezonu .
Ja na dzień dzisiejszy ich formę widzę za Ferrari , na równi z RBR i McLarenem , a tuż przed Mercedesem i Sauberem . Ale to tylko przypuszczenia , które mogą się okazać błędne gdyż wydaje mi się że , jak nigdy, zespoły nie pokazują swojej realnej siły . I aż nie chce mi się wierzyć w to że tegoroczne bolidy będą wolniejsze o 1.5s tak jak by to wynikało z porównania najszybszych czasów ... Rozumiem że zmiany ( waga , węższe przednie opony, rozstaw osi i kompromis w ustawieniach bolidu spowodowany zakazem tankowania ) na ten sezon spowolniły bolidy , ale z drugiej strony inżynierowie też ciężko pracowali całą zimę nad rozwojem bolidów , zwłaszcza aerodynamiki .
Na szczęście , tylko trzy tygodnie ... i wyścig ! który wszystko wyjaśni ;)
57. ubik
Ja oglądam F1 od połowy lat 70'.
Jak czytam takie komentarze jak Sami-ego i niestety niektórych, którzy dali się sprowokować, to zastanawiam się, czy to nie czas dać sobie spokój. To chyba powoli sport nie dla mnie.
58. lechu55
A ja oglądam F1 od 2005 roku bodajze. Akurat wtedy sukcesy odnosili Alonsi i Schumacher i moze dlatego do dzis mam sentyment do tych kierowców. Sami, ty sie zastatnów co piszesz.
A teraz cos na temat newsa. Renault wykonalo dobrą prace w Jerez. Nie znaczy to ze bed od razu w czołówce ale nie znaczy to tez ze beda w ogonie. Malo wiemy i mozemy jedynie przypuszczac. Polecalbym niektórym "fachowcom" poczekac z opiniami do 14 marca. Tak do 14, bo to ze bolid byl szybki w kwalifikacjach to nie znaczy ze moze byc koniecznie szybki i w wyscigu. Pozdrawiam prawdziwych fanów F1
59. figo7
Chciałbym aby nasz admin jednak bardziej selekcjonował wypowiedzi na naszym forum, wcześniej wypowiadałem się na innych forach i bardzo często wypowiedzi i komentarze a szczególnie poziom był bardzo niski, znalazłem serwis F1 wydawało mi się że jest to strona na wysokim poziomie a komentarze są rzeczowe , jednak na naszej stronie zaczyna się dziać coś niepokojącego co obniża zdecydowanie poziom tej strony proszenie użytkowników o zachowanie kultury wypowiedzi nic nie daje więc wydaje mi się iż wpisy obraźliwe i nie na temat powinny być dla prestiżu tej strony bardzo szybko usuwane to tyle do kempa007. a jeśli chodzi o zespół Renault to cieszy mnie fakt że jednostka napędowa spisuje się dobrze do tej pory nie mieli awarii jak pamiętamy jego BMW nie mogło pochwalić się takim osiągnięciem , na jeszcze jedną rzecz pragnę zwrócić uwagę na atmosferę w zespole to naprawdę jest ważny aspekt pracować z zespołem gdzie jest przyjemna atmosfera i cały zespół pracuje razem to duży plus nawet jeśli bolid będzie odstawał od stawki to jednak myślę że zespół Roberta naprawdę dojdzie daleko mistrza będzie ciężko zdobyć ale na podium jestem pewny że będą mają motywację i możliwości jak dojdzie jeszcze Polski sponsor to morale Roberta także wzrośnie pozdrawiam wszystkich normalnych użytkowników tej strony .
60. lechu55
Alonso*
61. blackjack7
48 dsu1: jeśli paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0,2 sek, a Robert po swoim rekordowym okrążeniu przejechał jeszcze 4 kółka, to można założyć, że gdyby robił kwalifikacje na tym ostatnim kółku, czas byłby lepszy jeszcze o 0,8 sek. (4x0,2) i wynosiłby 1.18.300. Byłby więc wolniejszy od najlepszych czasów z zeszłorocznych lutowych testów tylko o 0,8 sek (wtedy kręcili około 1.17.500). A zakładając, że tegoroczne bolidy będą wolniejsze od tych z 2009r. to chyba faktycznie te teamy, które osiągały czas wokół 1:19 z lekkim jeszcze zapasem paliwa, są w tej chwili z przodu stawki...
62. matibak
Wszystko byłoby ok tylko podobno dane z tunelu wskazywały że R30 może być do 3 sekund szybszy niż R29. W związku z tym zakładam, że czasy mogłyby być poniżej 1.17 przy set up'ie na qual To, że przejechali 5 kółek, czy też dwa nie ma znaczenia. Paliwa mogli mieć na 5, 10, 15...
63. blackjack7
62 matibak: wiem, ale żeby wyciągać z testów jakiekolwiek wnioski, trzeba przyjąć choć jakieś założenie, przy tej liczbie niewiadomych. Chodziło mi też o to, że już dziś bolidy są tak szybkie jak podczas zeszłorocznych testów.
64. Jacobek
Bardzo budujące są te wyniki renault ;] w dniu prezentacji bylem pewny ze będą czerwona latarnia ale w miare czasu nastroj sie poprawia ;D 4 druzyny wykonały wczoraj symulacje kwalifikacji i wygląda na to że para renault+kubica traci do mclarena jakies 0.3 sekundy, co jest budującym wynikiem, tym bardziej, że renault planuje przed bahrajnem chyba największe poprawki ze wszystkich teamów ;) Oby tak dalej ;]
65. fezuj
59. figo7 - Zgadzam się z Twoją wypowiedzią zwłaszcza tej o poziomie portalu bo często wchodzą to osobniki, które już na innych portalach są ignorowane i tu jeszcze próbują zabłysnąć jak - 25. Sami , ale myślę że @kempa007 zauważy ten post i podzieli on i jego autor lost innych podobnych :).
A na temat to dodam że Renault wiedział po co chce Roberta - chcieli stworzyć dobry i jeszcze lepszy bolid a nikt w stawce raczej nie był wstanie tak z sercem przyłożyć się do tego jak Robert. Alonso się już do tego nie nadawał bo myślami już od dwóch sezonów był gdzie indziej, Robert natomiast kocha wyzwania i stanie na głowie by z tego " szerszenia" wyciągnąć tyle ile to tylko możliwe. Po tych testach a zwłaszcza ostatnim sądzę że bolid ma potencjał i rozwój jest widoczny z dnia na dzień. Myślę że kilka miłych sercu chwil w tym sezonie nam zagwarantuje.
66. el_diablo
@ 61. blackjack7 - paliwo na jedno okrazenie takiego toru jak Jerez to jest jakies 2,2 -2,3 kg /okr a nie 5 , wiec pomnoz swoje obliczenia x2.
67. blackjack7
jak pomnożę x2 to już tak różowo przy moich założeniach nie będzie:(
68. Blaz
A Ja mimo tego że oglądam F1 od mniej więcej 15-20 lat (uwaga do tych nie kulturalnych) Powiem wam szczerze że nie jestem w stanie powiedzieć kto tu jest mocny, bo mam za mało danych. Skoro Robert mówi że jest dobrze to znaczy że jest pytanie tylko gdzie kto jest. Jeżeli Sauber będzie w czołówce to mnie to nie zdziwi pamiętajcie że BMW tez zarzuciło sezon i zaczeli się po po połowie poprzedniego zajmować nową konstrukcją . Poza Tym Peter Sauber robi to z PASJĄ i bardzo go za to cenie i mam nadzieję ze jego walka równiez będzie wynagrodzonaa sponsorem będzie PANASONIC oby. Po raz kolejny to napisze - po tym co do tej pory widziałem uważam że bedzie ciasno i to bardzo. Oczywście to są tylko wrażenia z TESTÓW ale jak się okaże że McLaren Ferrari Renault Mercedes i może Sauber będą walczyć na początku sezonu o wygrane to będę bardzo zadowolony. Jak będzie inaczej to też sie nie obraże. Pozdrawiam
69. Blaz
Jeszcze raz bo poprzednie to jakiś bulgot ;) Szkoda że nie ma edycji.
A Ja mimo tego że oglądam F1 od mniej więcej 15-20 lat (uwaga do tych nie kulturalnych) Powiem wam szczerze że nie jestem w stanie powiedzieć kto tu jest mocny, bo mam za mało danych. Skoro Robert mówi że jest dobrze to znaczy że jest. Pytanie tylko gdzie kto jest. Jeżeli Sauber będzie w czołówce to mnie to nie zdziwi pamiętajcie, że BMW tez zarzuciło sezon i zaczeli się po po połowie poprzedniego zajmować nową konstrukcją . Poza Tym Peter Sauber robi to z PASJĄ i bardzo go za to cenie i mam nadzieję ze jego walka równiez będzie wynagrodzonaa. Sponsorem Subera będzie PANASONIC. Po raz kolejny to napisze - po tym co do tej pory widziałem uważam, że bedzie ciasno i to bardzo. Oczywście to są tylko wrażenia z TESTÓW ale jak się okaże że McLaren Ferrari Renault Mercedes i może Sauber będą walczyć na początku sezonu o wygrane to będę bardzo zadowolony. Jak będzie inaczej to też sie nie obraże. Pozdrawiam
70. blackjack7
68: BMW ciągle rozwijało (albo starało się rozwijać) bolid 2009, a po połowie sezonu to chyba stali z pracami, bo to już było po ogłoszeniu odejścia BMW z F1, ale być może czegoś nie wiem?
71. leo_
pbg- ja te dane interpretuje inaczej. RK miał 1.19.1 sek (zakładam że tu jechał na maxa) na 2 kółku z 6, czyli teoretycznie na 6 kółku mógłby pojechać maksymalnie (tzn jadąc na maxa na świeżych oponach) ok 0.3 sek szybciej tzn: 1.18.8 . Kobay uzyskał: 1.19.65 na 7 z 11 kółek, tzn na 11 kółku mógłby mieć czas o ok. 0.3 sek lepszy tj: ok. 1.19.3. Alonso: na 1 z 33 kółek: czas 1.21.2, to 33 kółku mógłby mieć czas o ok. 2,5 sek lepszy, tj 1.18.7. Czyli tak patrząc , najlepszy hipotetyczny czas Renault nie jest zły (podobny do Ferrari). Oczywiście niezbedne są pewne dodatkowe założenia, np., że na 1 kółko bolid spala ok. 2,5 kg paliwa, na każde dodatkowe 10 kg paliwa przypada ok. 0.3 sek na 1 okrążeniu.
72. fabian
Marzę o tym aby zobaczyć taki sezon gdzie realnymi kandydatami do zwycięstwa w każdej Grand Prix jest 10-12 kierowców. Tak jak np. w 1982 gdzie wygrywało 10 kierowców z 6-ciu teamów.
73. damian11312
Panowie i być może Panie weźcie się nie denerwujcie tak już. Ci którzy przyszli powyzywać innych nie z tąd sory za określenie spadają. Mam nadzieje że Robert jak i jego bolid będą w wyśmienitej kondycji już w bahrajnie. Marzy mi sie pierwsza linia po Qual w Bahrajnie a potem najwyższy stopień pudła, ale to chyba jak każdemu z was xD. Dawaj Robert!!! A KEMPA może byś chciał kogoś do pomocy przy pisaniu postów, bo chętnie bym się czymś takim zajął??? :D:D xd
74. 14797
NO I GITARA
75. kenia32
55. pbg. Nie masz za co przepraszać. Masz swoje zdanie i użyłeś argumentów, które uważałeś za stosowne,ale po to jest jest forum by każdy mógł się wypowiedzieć.Fakt,że taka ilość cyferek przy braku innych konkretnych danych nie musi wcale doprowadzić do właściwych wniosków.
51. jfc- masz odmienne zdanie i chwała Ci za to. Podyskutuj o tym, ale nie wyzywaj od razu " pbg" od spamerów.
69. Blaz-z tego co pamiętam to BMW jako jedyny zespół nie liczący się już w walce o końcowy sukces w klasyfikacji rozwijało bolid do końca, stąd wynik Roberta w Brazylii. Pozdrawiam.
76. dsu1
61. blackjack7 nie napisałem ze paliwo na jedno okrążenie powoduje stratę 0.2sek - wróć do góry i przeczytaj jeszcze raz - uśredniona wartość utraty czasu w stosunku do wagi (które też jest uśrednione bo mamy różne tory) na każde dodatkowe 5kg paliwa 0.2sek straty - przy założeniu że średnio na okrążeniu bolidy w 2009r zużywały około 2.5kg/okr. daje nam zysk po każdym okrążeniu 0.1sek - przypominam że są to wartości uśrednione a samo Renault miało najniższe zużycie paliwa więc wszytko to jest tylko przypuszczalną tezą niż stwierdzeniem
77. el_diablo
Czy Renault szykuje na Barcelonę jakiś większy pakiet ulepszeń ?
78. BMWbmw
Na Barce z tego co wiem to maja być nowe części mechaniczne, czyli od zawieszenia, a dopiero na Bahrajn będzie nowe aero...
79. matibak
W pierwszych wypowiedziach po prezentacji mówili, że będzie nowa podłoga, dyfuzor i całkiem inne skrzydła... W kontekście informacji, że faktycznie sporo procent będzie zmienione to ciekawe co testowali do tego czasu ;>
Zobaczyć Roberta na P3 w Bahrajnie to byłoby coś;-) Co do barcelony, to sądzę, że wszystkie zespoły zrobią symulację wyścigu i jak się porówna czasy z dwóch przejazdów, podczas których nie będzie zjazdu do garażu, tylko na zmianę opon to mniej więcej będzie wszystko wiadomo co do tempa poszczególnych zespołów. Zakłądam, że kazdy zrobi taką symulację. Najpierw ustawienia pod qual, potem wyjazd na 70 kółek i tylko zmiany opon. Jak sądzicie??
80. east
Ja należę do osób, które twierdzą, że na podstawie testów da się jednak coś powiedzieć, ale dopiero po wszystkich testach /w tym roku po Barcelonie/, co w tym miejscu podkreślam. Nie sądze aby zespoły nie próbowały wyciągnąć maksimum z testów. Wydaję mi się, że jeźdzenie na "dalsze miejsce", byle oszukać konkurencje - jest zwyczajnie nie realne. Mamy za mało danych by jednoznacznie stwierdzić, czy może tak być czy nie. No bo:
1. Nie wiemy jakie są czasy w poszczegółnych sektorach.
2. Nie wiemy na jakich gumkach i obciążeniu paliwem "brykają".
3. Na dobrą sprawę nic nie wiemy, tylko się domyślamy - lepiej lub gorzej, ale to domyślamy.
4. Button może wie, bo jechał z tyłu, ale poza nim nikt chyba na tej podstawie nie wskaże najmocniejszego zespołu. Button musi być geniuszem, skoro wie /zobaczymy.
79. matibak Nie wiem jak będzie wyglądał program testów poszczególnych zespołów na ostatnie testy, ale może masz rację. Więcej, możesz mieć nawet rację. Poza testami zespoły nie mają możliwości symulacji "jazd weekendowych". Chyba, że testują gdzieś w lasach, czy tam puszczach nie odkrytych dotąd przez satelity.
81. blackjack7
76 dsu1: masz rację - źle zinterpretowałem Twoją wypowiedź.
A apropo wypowiedzi kierowców - Alonso ostatnio powiedział, że Ferrari w przeciwieństwie do RB, Renault i Maclarena nie odkryło swoich kart...mnie zastanawia skąd on ma pewność, że te teamy na pewno odkryły swoje karty?
82. matibak
Takie gadanie... Ale inna sprawa, że ta wypowiedź świadczy o tym, iż czują sie mocni. Po Barcelonie będzie stawka w 80% ustalona moim zdaniem. Powinniśmy po testach wytypować pięć pierwszych zespołów w Bahrajnie. Zobaczymy kto trafi;-) Wchodzicie w to? Deklarować się teraz;>
Kempa007, mógłbyś po testach w Barcelonie założyć wątek "typowanie pierwszych zespołów"?
83. blackjack7
Jeszcze odnośnie Renault - podobno mają mieć m.in. nowy nos i podłogę - chyba już w Bahrajnie. Ostatnio czytałem ciekawy wywiad z Frankiem Dernie, konsultantem technicznym m.in.Williamsa i Toyoty (w branży od 30 lat), który stwierdził m.in. że podłoga jest najbardziej efektywną aerodynamicznie częścią wyścigówki oraz że końcówki przednich skrzydeł były prawdopodobnie nawet 3x ważniejsze niż podwójny dyfuzor. Nie będę tu przynudzał jego argumentacją (głównie chodzi o właściwe przekierowanie "brudnego" powietrza), ale jeśli faktycznie francuzi pokombinowali np. najmocniej z podłogą to mimo, że auto jest bardzo podobne do zeszłorocznego, to może być dużo dużo szybsze...mogli więc nie odkryć jeszcze swoich kart:)
84. figo7
blackjack7 dobrze rozumujesz ja dawno podejrzewałem że to będzie właśnie ten ich as a w rękawie .
85. matibak
83.
Podobnie wypowiadał się też Ross Brawn. Że w zeszłym roku mówili o ich dyfuzorze, a wspomniał, że przednie skrzydło było wiele ważniejsze... Wystarczy zobaczyć, ze w zeszłym roku "łopaty" były z tyłu... R29 i BMW np..
86. dsu1
83. blackjack7 - Ferdek powiedział dla auto.com -McLaren, Red Bull i Renault są bardzo szybkie. My w naszej grze nie odsłoniliśmy jeszcze wszystkich kart i będziemy analizować dane które na tą chwilę są optymistyczne. Bardzo trudno jest określić sytuację. W Barcelonie zobaczymy wiele nowych rozwiązań które trzeba będzie sprawdzić jak działają ale na tą chwilę w zespole Ferrari sprawy wyglądają naprawdę dobrze- ot takie moje wolne tłumaczenie- ja też nie wiem skąd Ferdek to wie że odkryli swoje kary. Kubica jeden z najlepszych pokerzystów w stawce kierowców? na pewno nie odkrył wszystkich kart a co do podłogi - po wprowadzeniu przepisów zakazujących umieszczania elementów aerodynamicznych na elementach poszycia i monokoku to uwagę inżynierów skupiła jak do tej pory mało eksplorowana jak do tej pory strefa przepływu powietrza pod bolidem. Efekt dyfuzji przy odpowiedniej konstrukcji podłogi może zrekompensować barki docisku spowodowane wprowadzeniem ww. przepisów. Kto wie być może Renault jest jednym z tych zespołów które najlepiej to wykorzystają - czego sobie i nam wszystkim życzę
87. dsu1
sprostowanie do 86 nie do auto.com tylko dla autosport.com
88. toomaas
79. matibak - nawiąże do zmian o których pisałeś - i wrzucę do tego kamyczek...
no cóż, może okażę się totalnym ignorantem ale ja zupełnie tego nie kumam...
Bowiem, z tego co mi się od zawsze (oglądam F1 z 15 lat) wydawało, to każdy team wprowwadzając jakąkolwiek zmianę do bolidu musią ją przetestować, sprawdzić ustawienia, wpływ na inne części etc.
A tu okazuje się, że R30 będzie miał pokaźny pakiet zmian( mówi się o 40%) na pierwszy wyścig. To jak to się ma to do tego co testują teraz...
Może (napewno !) nie jestem specem od mechaniki, a tym bardziej od aero, ale zmieniając podłogę, dyfuzor oraz skrzydła... wprowadzamy małą rewolucję licząc na to, że dane z tunelu i CFD potwierdzą się w realnych warunkach... bez okazji na wcześniejsze testowanie tych zmian w "naturze"...
Tym samym może się okazać, że całe te zmiany są g****niane... i będą szukali innego kierunku...
Więc pozostaje pytanie, po co teraz testować... skoro niedługo bez testowania będziemy mieli o 40% zmieniony bolid.... a w Kanadzie... o kolejne kilkadziesiąt :-), a każda wprowadzana zmiana wpływa na pozostale elementy...
ps. wiem, wiem - trochę pokrętna teoria...ale jednak... moze odrobinę kontrowersji nikomu nie zaszkodzi :-)
89. toomaas
86. dsu1
Co do pokerzysty Kubicy... gdzieś kiedyś czytałem, jakąś wypowiedź Glocka, czy też Fisichelli, którzy mówili o Kubku, że mimo, że zawsze myślisz, że on jeździ na 100% to i tak na koniec okazuje się, że 0,4-0,5 sek na okrążeniu ma ukryte w rękawie... - ot taka ciekawostka :-)
ps. oczywiście uprzedzając tych którzy chcą mnie obecnie zasztyletować - glęboko wierzę, że w przypadku testów Kubek ukrywa 4-5 sekundy, a nie 0,4-0,5 :-) czego sobie i wam życzę...
ps2. A tak ogólnie Panowie musze przyznać że kilka naprawdę ciekawych spiskowych teorii dziejów stworzyliście na podstawie waszych analiz...
ps.3 Też jestem zdania, że z testów można wyciągnąć jakieś wnioski szczególnie mając szczegółowe dane co do czasów poszczególnych okrążeń... - oczywiście wszystko jest obarczone błędem i dziesiątką niewiadomych...
Dobranoc
90. matibak
88.
toomaas
Myślę dokładnie tak jak Ty, a formułę oglądam od czasów Ayrtona, oczywiście nie w takich ilościach jak teraz, bo z transmisjami było różnie heh
Może po prostu wiedzą w jakim kierunku pójdą zmiany i te testy miały to właśnie na celu. Skoro jak twierdzą kierunek jest dobry i dane się zgadzają z tym co mają w komputerach po tunelu i cfd to wiedzą, że trafili...Oby...
91. el_diablo
Mi się wydaje że Renault te "znaczne" poprawki przetestuje w Barcelonie. Troche to dziwne żeby bez testów wrzucać nowe aero. Czyżby byli tak pewni siebie ze upgrade bez testów ??
92. toomaas
90. matibak
mam taką nadzieję, że wiedzą w którą stronę pójdą zmiany i że się nie mylą (co do założeń), co potwierdzą sobie, albo w Barcelonie... w co watpię (chętnie to odszczekam:-) lub chociaż na treningach przed pierwszym GP
93. szkic
Hmm tak porównując tegoroczne testy z 2009, nie widać tak wyraźnej przewagi jaką wcześniej pokazywał Brawn . Stawka wydaje się być wyrównana więc sezon może nie bedzie zdominowany przez 1 team.... :)
94. misiauek
bardzo mnie cieszy powrót ciekawych, merytorycznych (przynajmniej nam się tak zdaję bo pewnie inżynierowie F! by się popłakali ze smiechu) dyskusji na to forum. Odnośnie tych 40% nowych części na Bachrajn - jak już gdzies pisałem chyba nie mówili ze to będzie aero - może np wyczarowali coś z elektroniką i obniżyli wagę podzespołów itp - może aero juz z grubsza jest gotowe, a np. jest w zanadrzu drygi nos który mozna szybko sprawdzić nawet na kilku kółkach (było tak w zeszłym sezonie w BMW przecież)
95. jfc
Sens zmian na Bahrain może być taki że w czasie testów w Jerez Renault udało się sprawdzić "wydajność" kilku różnych opcji w kilku różnych sprawach oraz podpatrzeć rozwiązania konkurencji. Teraz mogą już wybrać optymalne opcje w każdej z testowanych spraw i przeprowadzić jeszcze ich drobny tuning w kierunku który jak wynika z testów jest najlepszy. Być może zdążą jeszcze też ściągnąć i przetestować w ostatnim tygodniu jakieś drobiazgi od konkurencji.
Wniosek jest taki że nie będzie znaczących zmian w budowie bolidu - zmiany będą minimalne, ale mogą dać jeszcze kilka dziesiątych sekundy.
Podsumowując - nie możemy powiedzieć jaka jest dokładna kolejność stawki, ale możemy być pewni że Renault nie będzie znacznie odstawać od czołówki. Dodając do tego umiejętności Roberta - możemy być prawie pewni podiów a być może zwycięstw i walki o indywidualne mistrzostwo. Jest dużo lepiej niż spodziewaliśmy się pod koniec zeszłego roku!!
96. jar188
@95. jfc zmiany na Bahrajn mają być spore jeżeli wierzyć zapowiedziom to około 40%, w tym przedni spojler, sekcje boczne oraz wielopoziomowy dyfuzor, może to równie dobrze wynikać z ciężkiej pracy jak i z opóźnienia w początkowym rozwoju R30.
97. misiauek
@95 - mam nadzieję, że Twoje założenia nie są zbyt optymistyczne - moim zdaniem Szerszeń raczej nie odstaje od czołówki 5-6 zespołów, ale czy jest w samym czubie to Bóg raczy wiedzieć - myślę, że oni też tego jeszcze nie wiedza
@96 - nie wiem czy powiniśmy sie tak kurczowo trzymac tego co powiedziane zostało odnośnie 40% nowych czesci na Bahrajn - po pierwsze to wiadomość z francuskiej prasy a nie oficjalny komunikat Renault a po drugie to, że na Bahrajn będzie 40% nowych części nie znaczy że nie będą tego sukcesywnie wprowadzać już teraz byc może zmainy aero dot. podłogi bolidu już były testowane w Jerez
98. krystianxp
ludzie to tylko testy opamietajcie sie
99. feels3
opamiętajcie się ludzie, opamiętajcie, nie gryźcie paznokci, nie kibicujcie, nie przeżywajcie, zostawcie te sportowe emocje na boku, wróćcie do pracy, do szkoły, nie warto, nie warto, to tylko testy :P
A tak serio. Jak mi jeszcze raz ktoś napiszę, że mam się opamiętać i nie emocjonować tymi testami, to osobiście poproszę Kempę o bana dla tej osoby :)
Viva Renia! Już nie długo Bahrajn :)
100. czapek
99. feels3 zgadzam się z Tobą i mimo, ze sam niedużo się udzielam to lubię poczytać co inni myślą o testach i nie tylko więc nie opamiętujcie się!:)
101. jfc
@96 co wg ciebie oznacza 40% nowych części? To oznacza że 40% części będzie zrobionych na nowo - tzn np lekko zmodyfikowanych (dokładniej chodzi mi o angielskie znaczenie słowa "tune" -nastawić/dostroić - nie mylić z polskim tuningowaniem czyli żyłowaniem silnika i upiększaniem wygladu). Nie można się spodziewać rewolucji tuż przed sezonem w samochodzie który pokazał dobry potencjał. Dlatego uważam że zmiany będą kosmetyczne, ale mimo to mogą przynieść zauważalny skutek (nawet około 0,5s/okr) bo jest ich wiele. Nie można ich też rozpatrywać jednostkowo a trzeba kompleksowo - lepsze spasowanie poszczególnych komponentów.
102. jar188
101. jfc, Wiadomość nie jest oficjalna więc ciężko jednoznacznie stwierdzić czy będą to zmiany rewolucyjne czy ewolucyjne ,ale jeżeli zmianie ma ulec choćby konstrukcja dyfuzora (wielopoziomowy) to przynajmniej tutaj mamy doczynienia z duża zmianą, w pozostałych obszarach rewolucji bym się nie spodziewał.
103. radzix
Z formy jaką podczas testów w Walencji i Jerez prezentował Pietrow zadowolony jest również cały zespół Renault. - Jest całkiem nieźle, a nawet bardzo dobrze - chwalił Pietrowa szef ekipy z Enstone, Eric Boullier.
- Udowodnił, że drugie miejsce w GP2 nie było przypadkiem. Jego czasy były porównywalne do tych uzyskiwanych przez doświadczonych kierowców. Kubica powiedział mi: "Jeżeli Witalij będzie wolniejszy ode mnie o 0,5 sek., będzie bardzo dobrze". Pietrow był wolniejszy o 0,6 sek. To raczej optymistyczna wiadomość - powiedział szef Renault.
Robert zadziwia skąd on to wie... :P
104. franko
A propos artykułu. Brakuje mi takiego zestawienia jakie zrobił Black Knight po zakończonej pierwszej serii testów w Jerez (z najlepszymi czasami kierowców i ilością przejechanych kółek) - artykuł z 13 lutego. O ile się nie mylę okazało by się , że Robert wykręcił 2 czas ( nie tylko dnia) ale ogólnie. Pozdro....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz