komentarze
  • 19. Aragorn
    • 2009-12-30 21:07:32
    • *.xdsl.centertel.pl

    17. frg1pl - bardzo dobry pomysł ;) Fajnie by się patrzyło jak kierowcy chcąc zdobyć punkt jeżdżą na tak zużytych oponach, że nie mają już prawie żadnej przyczepności. Ale by się wtedy działo na torze...

  • 20. Konik_mekr
    • 2009-12-30 21:09:33
    • *.gorzow.mm.pl

    Jak dla mnie te punkty są sensowne:). Tylko nie wiem, czy nie przydałby się np. zapis, że za najszybsze kółko kierowca dostaje punkt, pod warunkiem, że nie wygra wyścigu, żeby bardziej nie odskoczyć:D. Po chwili namysłu stwierdzam, że to bez sensu. A ostatnie pozycje powinnyu walczyć o dojechanie do mety wyścigu, od połowy dystansu co trzy kółka jeden zawodnik by odpadał. To by były emocje!:D

  • 21. frg1pl
    • 2009-12-30 21:11:51
    • *.gdynia.mm.pl

    18. Pewnie ze beznadziejne. Pole Position to jest przeciez NAGRODA. To niby co to by mialo byc? Nagroda za nagrode?

  • 22. marcin20
    • 2009-12-30 21:13:17
    • *.static.sitel.net.pl

    Byłoby znacznie ciekawiej, czemu nie???

  • 23. Dr Prozac
    • 2009-12-30 21:56:45
    • *.ipartners.pl

    Juz przy okazji wiadomosci o zmianie systemu punktowego proponowałem by przyznawać punkty za najszybsze okrazenie. Np przy założeniu ze kierowca przejechał 80% dystansu.
    Mam wątpliwości odnośnie punktow za PP - i tak bardzo wiele daje obecnie. Choć dzieki zakazowi tankowania nie bedzie decydowala strategia, wiec ma to jakis sens.

  • 24. kumahara
    • 2009-12-30 22:20:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18. ekimmu : popieram !

  • 25. pees
    • 2009-12-30 22:22:39
    • *.promax.media.pl

    osobiście jestem zdania że takowa punktacja powinna być jeśli ktoś zdobędzie dwa razy z rzędu PP, a przy punktacji za FL zrobi 3 najszybsze okrążenia pod rząd...

  • 26. grzes12
    • 2009-12-30 23:30:43
    • *.147.210.102.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    A mi się ta propozycja podoba . Kwalifikacje są równie ciekawe jak wyścig , a punkty dawałby jeszcze dodatkowego smaczku ...;)
    A punkty za najszybsze okrążenie ? czemu nie ? przynajmniej końcówki byłyby ciekawsze i nie wiałoby nudą na koniec ....
    A swoją drogą to zastanawiam się czy ulegną zmianie stawki płacone przez kierowców za zdobyte punkty ?

  • 27. modafi
    • 2009-12-31 00:16:18
    • *.153.158.115

    14. oprezes
    a czy ktoś tutaj napisał, że nie będzie zjazdów na zmianę opon? czytaj uważnie

    osobiście jestem za punktem dla zdobywcy PP, a przeciwny za FL - rzeczywiście może być tak, że słabsi kierowcy będą przeszkadzać walczącym o pierwsze pozycje podczas prób zrobienia FL

  • 28. Ziel5950
    • 2009-12-31 00:16:51
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Rzeczywiscie,takie cos moglo by rozstrzygnac wiele tytulow bo czesto sie konczy a szczegolnie ostatnio tak ze decyduja pojedyncze punkciki.

  • 29. darecky3
    • 2009-12-31 00:48:10
    • *.range86-142.btcentralplus.com

    chory pomysl calkowicie niszczacy ducha rywalizacji, taka mala ustawka. Jak mozna przyznac punkty za PP? Debilne rozwiazanie. PP to profit do wyscigu za najlepszy czas kwalifikacji i koniec dyskusji. Za najszybsze okrazenie punkty? Jeszcze bardziej debilne rozwiazanie, ktore nigdy dotad sie nie przyjelo za sam debilizm z zasady a mianowicie, PP punkcik, gdzie jesli wszystko zagra dobrze to wygrany wyscig, czyli wiecej punktow no i oczywiscie czesto gesto, przynajmniej w ferrari tak bywalo ze pp, wygrany wyscig i oczywiscie najszybsze okrazenie w komplecie. W nastepnym sezonie oczywiscie juz sie to moze nie powtorzyc ale pozwoli na planowane punkty slabszych stajni. Ktos napisal ze slabsi zasluguja na szanse zdobycia punktow a ja napisze ze szansa jest i powinna byc rowna dla wszystkich czyli jesli sa w stanie ustawic samochod na lini startu to ta szansa sie wlasnie tu pojawia i jednoczesnie konczy. Dobry samochod wiec i zasluzona nagroda, slaby samochod to nagrody nie ma. Jak mozna lobowac slabszych za to ze sa slabsi? Jazda na torze to rywalizacja a nie rozdawanie punktow slabszym bo pan Moncimolo czytal akurat Robina Hooda. Normalnie nedza i rozpacz jak to wszystko czytam

  • 30. lechart
    • 2009-12-31 05:45:59
    • *.olsztyn.mm.pl

    Pomysł dobry jeżeli chodzi o PP. Nad FL bym podyskutował. A może jeszcze wprowadzić NPS (Najładniej Pomalowany Samochód).......:)) To tak dla żartu.........

  • 31. fabian
    • 2009-12-31 08:14:48
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jeszczee punkcik za najwieksza ilosc okrazen na prowadzeniu?

  • 32. matito
    • 2009-12-31 08:46:18
    • *.adsl.inetia.pl

    wg mnie to punktacja powinna być przynajmniej do 18 miejsca ażeby wszyscy mieli jakieś punkty i wszyscy rywalizowali a nie kilku pierwszych a reszta aby dojechać.

  • 33. robtusiek
    • 2009-12-31 09:31:10
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    32. matito zgadzam się z tobą, jeżeli cokolwiek mieliby zmieniać to zwiększenie miejsc punktowanych. Jeżeli chodzi o PP i FL to myślę że ten przepis faworyzowałby najszybszy bolid, czemu jestem przeciwny!

  • 34. roko
    • 2009-12-31 09:34:16
    • *.limes.com.pl

    Sądzę że dodatkowe punktowanie za najlepsze kółko w wyścigu jest uzasadnione, to premia za aktywność w wyścigu i punkty te winny być dawane jak najbardziej, także zwycięzcom GP jeśli taki uzyskają. Co do punktów za PolePosition, to mam tu jednak pewien zgryz. Wedle Mnie, byłoby to nadmierne faworyzowanie najlepszych kierowców. Tu nie ma jakiejś szczególnej strategii jak w wyścigu, czasem szczęścia czasem nie, wsiadasz, jedziesz najszybciej jak umiesz i z reguły ma się wolny tor bez przeciwników i w dodatku zawsze można zjechać po inny komplet opon jeśli te co są, źle się sprawują. Dla Mnie punkty za PP byłyby niestety ... sztuczne.

    P.S. Najlepszego w Nowym Roku życzę Wszystkim miłośnikom F1 :))

  • 35. krzysiu111
    • 2009-12-31 10:26:31
    • *.231.197.205

    Rewelacyjna szansa, szczególnie dla kierowców umiących pojechać jedno szybkie kółko
    Wreszcie coś mądrego

  • 36. admin07
    • 2009-12-31 10:40:36
    • *.tktelekom.pl

    i pewnie punkty karne zrobią za awarie jednostek napędowych albo skrzyni biegów:P

  • 37. sauron szuapa
    • 2009-12-31 10:49:29
    • *.xdsl.centertel.pl

    33 robtusiek- cytuję:"Jeżeli chodzi o PP i FL to myślę że ten przepis faworyzowałby najszybszy bolid, czemu jestem przeciwny!" no większej bzdury to nie słyszałem. A o co chodzi w wyścigach F1? właśnie o najszybszy bolid prowadzony przez najszybszego kierowcę. Bolidy są dwa- takie same, więc to pomogłoby ustalić który kierowca danego teamu jest szybszy. Wiecznie się kłócimy ile zależy od kierowcy a ile od bolidu- taka punktacja dałaby wymierną korzyść w miejsce dotychczasowym statystykom, które nie są powszechne.

  • 38. robtusiek
    • 2009-12-31 12:12:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    37. sauron szuapa zrozumiałeś mnie dobrze, choć za bardzo dosłownie;). Chodziło mi natomiast o to że np.takie "ubiegłoroczne" Brawn GP trafiając z bolidem wygrywa pierwszych kilka wyścigów, tym samym ustalając PP i FL dorzuca w ten sposób jeszcze kilka punktów do swojego dorobku i na koniec sezonu kiedy to stawka się wyrównuje każdy może zdobyć PP i FL, wtedy do liderów jest już za duża strata. Przelicz sobie jak by to wyglądało w tym sezonie i zobaczysz że Brawn GP zdeklasowałby wszystkich. Więc proszę nie neguj czegoś czego nie sprawdziłeś.

  • 39. Dr Prozac
    • 2009-12-31 12:25:25
    • *.ipartners.pl

    Punkt za PP to jak juz napisałem kiepski pomysl. wystarczająca premią za jego zdobycie jest pierwsze pole startowe. A teraz każdy bedzie walczył o PP bo kazdy bedzie jechal lekkim bolidem w kwalifikacjach. Bezcelowe.

    Punkt za FL to fajny pomysl. I nie jest prawda ze o niego beda walczyli tylko kierowcy z konca stawki, przeszkadzając czołówce.
    Czołówka jest od nich szybsza i oddalona, wiec trudno zeby nagle nadrobili kilka pozycji wyprzedzając w trakcie swojego szybkiego okrążenia. Jesli tak zrobią to super :)
    A czołówka która walczy o mistrzostwo bedzie ceniła taki punkt, wiec kierowcy mogą podejmować ryzyko co może uczynic widowisko ciekawszym.

    No i 1 punkt za FL to jak 0,4 ptk w poprzednim systemie, wiec nie jest to bardzo duzo.

  • 40. skarr
    • 2009-12-31 12:38:05
    • *.as.kn.pl

    Jeżeli ma być punkt za FL to powinien być przyznany dla kierowcy tylko wtedy jesli przyjedzie w punktach. Wyeliminowaloby to wtedy kierowców, którzy nie walczą już w wyścigu o nic i przeszkadzaliby czołówce. Tak jest w GP2 i tam nie ma żadnych problemów z tym

  • 41. frg1pl
    • 2009-12-31 16:37:54
    • *.gdynia.mm.pl

    PP, FL, sratata. Wzieliby sie za normalna punktacje i zmienili jej proporcje i by sie duzo wiecej dzialo w czasie calego sezonu. Czy Malysz dostal kiedys punkt za najwieksza predkosc na progu? Albo Jedrzejczak medal za to ze po sygnale pierwsza wskoczyla do wody? Startujesz w zawodoch zajmujesz miejsce takie jakie jestes w stanie zajac i za to zostajesz sklasyfikowany i tyle. Jestem przeciwny takim rozwiazaniom co juz pisalem wyzej. mam nadzieje ze to tylko wymysl Domenicali a dziadek nic nie kombinuje. Fabryczne teamy przy dzisiejszych przepisach praktycznie nie moga rozwijac technologii ktore pozniej mogly by zastosowac w produkcji cywilnej i odzyskac pieniadze wiec padaja jeden za drugim a zostaja pasjonaci z grubym portfelem. Czy to dobrze dla F1? Czas pokaze. Przenosza coraz wiecej grand prix do krajow ktore nie maja ani historii motoryzacyjnej, nie pasjonuja sie sportami tego rodzaju ale za to maja pieniazki. I tak fani z Ameryki Polnocnej musza jezdzic do Brazyli na przyklad(najblizej). F1 w europie ma 90% swoich fanow a powiedzcie ilu z nich stac na jakies abuzabi czy inne singapury -5%?-10%? Stare pryki za rzadzenie sie wziely. Dobra bedzie tego.

  • 42. Budyn_F1
    • 2009-12-31 21:55:23
    • *.iwacom.net.pl

    Mogla by sie troche zmienic punktacja.

  • 43. AlMastar
    • 2010-01-01 12:07:41
    • *.cdma.centertel.pl

    co wy gadacie ?? jak kierowca z końca stawki ma walczyć o FL ?? dubluja go 2-3 razy i zrobi FL bo ma taki szybki bolid ??

  • 44. pz0
    • 2010-01-01 14:09:51
    • *.1.92.188

    Nie mam pojęcia po co zwiększyli liczbę punktowanych miejsc. Kiedyś punktowało sześciu i to było coś że były jakiekolwiek punkty. Teraz będą rozdawać połowie stawki. Jakby było mało to punkty za FL? Po co? Mocno wątpię by Pan Montezemolo tak dbał o zespoły z ogona stawki, by mu tak straszliwie zależało by bolidy zespołu DziadekWłodek GP zdobywały punkty. Pomysł z punktami za PP to totalne nieporozumienie. Czemu ma to służyć? Przecież już w tej chwili kierowcy stają na głowie żeby zdobyć PP. To dodatkowe punktowanie PP nie zaostrzy rywalizacji nawet o włos. Czy ktoś z popierających punktowanie PP sądzi że zdarzył się choćby raz przypadek że kierowca mający szansę na PP odpuścił okrążenie, bo nie ma za to punktów? Ciekawe czy od 2011 będą punktowali również piątkowe treningi, oczywiście z myślą o tym by najsłabsi mogli uciułać trochę punktów. Jak dla mnie mogliby wrócić do punktowania jedynie najlepszych kierowców, a nie połowy stawki z przypadku. Przy tym nowym systemie punktowania z punktami skończyłby taki Badoer, a nawet myślę że ja dałbym radę zapunktować. Zaraz powiecie że mu się należą. Ciekawe za co? Bo jeździ w F1? Może i jeździł, ale on do tego sportu się po prostu nie nadaje. Bezgranicznie głupie zmiany.

  • 45. michalde
    • 2010-01-01 18:25:43
    • *.chello.pl

    na początku istnienia f1 kierowca zdobywał punkt za najszybsze okrążenie, ale po kilku latach wycofali to. za zdobyciem punktów za pierwszą pozycję startową jestem przeciwny, ponieważ kierowca ten nie zdobywa punktów za cały wyścig tylko za kwalifikacje, z systemem FL się zgadzam i chciałbym, żeby powrócił

  • 46. skidmarks
    • 2010-01-03 16:06:22
    • *.33.192.203

    Pomysł stary w innych zawodach był już stosowany ale na pewno pasuje do F1 w dzisiejszych warunkach

  • 47. Kuna :D
    • 2010-01-03 22:06:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    punkty za PP?
    marny pomysł
    PP samo w sobie już jest nagrodą
    ale FL to nawet dobry pomysł
    szansa dla "ogonka" ale też czołówki
    jednak w niej(czołówce)wolą jeździć równo niż ryzykować wyjazd na pobocze,poślizg itp.
    na początku dodałem "nawet'
    ponieważ punktowanie FL mogliby wykorzystywać ci co niemają już szans na punkty
    w rezultacie na 5-3 okrążeń przed metą mielibyśmy tłok w boksach
    miejsca np. 10-26(tyle ich ma być??) zjeżdżają do boksów,miękka mieszanka,opary paliwa i ryzyko na maksa byle by mieć te/ten punkty/punkt
    chyba,że czegoś takiego zakażą
    wtedy jestem całkowicie na tak




  • 48. wojtekdziekan1
    • 2010-01-09 14:25:07
    • *.231.197.248

    Szczerze to Ferrari mnie wkurza !!!!
    to tylko zespól który ma funkcjonowac w wyscigach i przestrzegac zasad FIA a nie proponowac nowe zmiany w rególaminie żeby mieli łatwiej jak coś im nie podoba to niech sie nie ścigaja !!!

  • 49. polek1
    • 2014-04-13 09:43:13
    • *.cdma.centertel.pl

    co za dyskusja


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo