komentarze
  • 19. Komo
    • 2009-03-31 13:34:58
    • *.193.245.16

    radosny ---- BMW testowało dyfuzory w zimie według Super Mario :D Wiec raczej kwestia logistyczna teraz i przepisowa musi się rozwiazać.

  • 20. radosny
    • 2009-03-31 13:47:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Komo- obyś miał rację. Mam jednak wrażenie, że nawet jeśli BMW z nowym dyfuzorem wciąż będzie jednym z najszybszych bolidów w stawce to wiedza o nim będzie dużo mniejsza - czyli ciężej będzie od razu trafić w odpowiednie ustawienie na konkretne sytuacje, tory czy warunki pogodowe.

  • 21. caddy71
    • 2009-03-31 13:56:20
    • *.centertel.pl

    Jak dla mnie zespoly maja teraz niezly problem. Mozna uzywac KERS i dac sie wyprzedzic tym bez, albo nie uzywac i dac ciala w przyszlym sezonie nie zebrawszy odpowiedniego doswiadczenia. A moze to wlasnie BMW bedzie w najblizszych sezonach zespolem dominujacym? Robert bez, Heidfeld z... - dwa w jednym? Zdziwilbym sie, gdyby zespoly myslaly tylko 1 wyscig do przodu.

  • 22. lukasz556
    • 2009-03-31 14:09:05
    • *.dzierzoniow.vectranet.pl

    Moim zdaniem KERS będzię tam bezużyteczny i na ponadto padać deszcz i sądze ze moze nawet przeszkadzać.

  • 23. PiotrasLc
    • 2009-03-31 14:16:45
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ciekawe czy podejrzenia ze KERS w upalnych wyscigach bedzie sie gotował sie sprawdzą.

  • 24. tt16
    • 2009-03-31 14:19:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Problem ferrari polega w tym, ze Robert to jeden z tych kierowcow ktorzy potrafia szanowac opony a Massa i Raikkonen szarżując po torze troche bardziej je niszcza. A słyszeliśćie ze ponoc kazdy zespol przed GP Chin jak sad apelacyjny uzna ze dyfuzory Brawna, Toyoty i Williamsa sa legalne bedzie nad nimi pracowac m.in.BMW:D

  • 25. dick777
    • 2009-03-31 14:28:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Lepiej, żeby nie padało. Robert woli, jak tor jest suchy, co wielokrotnie podkreślał w wywiadach. Deszcz to loteria. Jeśli spadnie, znowu może nie być punktów. Za to może otworzyć się szansa przed Hamiltonem, który świetnie jeździ w deszczu, i nawet w swoim słabszym McLarenie może osiągnąć bardzo dobry wynik.

  • 26. Ra-v
    • 2009-03-31 14:44:37
    • *.adsl.inetia.pl

    Achtung Achtung ! :) nie wiem na ile to prawda ale znalazlem na innym portalu cos takiego "Przed wyścigiem w Malezji Włosi z pewnością mają o czym myśleć. Tymczasem w domu inżynierowie Ferrari „dmuchają” podwójny dyfuzor, który prawdopodobnie zaliczy swój debiut podczas wyścigu w Chinach." to by bylo bardzo szybko biorac pod uwage to ze mowilo sie o ty ze dyfuzory pojawia sie raczej dopiero w Europie :)

  • 27. Komo
    • 2009-03-31 14:47:25
    • *.67.203.142

    Jak dobrze że za ROK ograniczać będzie konstruktorów tylko kasa 30 baniek. Wiec po co komu KERS przy pełnej dowolności rozwiazań technicznych będzie potrzebny?...hehe.

  • 28. niza
    • 2009-03-31 14:57:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kadet święta racja! Ja też nie rozumiem jak ktoś może pisać, że BGP to zielony zespół...przecież oni pracowali nad bolidem od półtorej roku i teraz właśnie są wyniki, a że konstruktorem jest Ross Brawn to nie ma co się dziwić, że jest jak jest. A co do KERSu to wydaje mi się, że jak będzie padać w Malezji to okaże się, że jest on zupełnie nie potrzebny bo będzie zbędnym balastem w tym momencie

  • 29. Komo
    • 2009-03-31 15:06:04
    • *.67.203.142

    Jeśli będzie padać to mam nadzieję ze przynajmniej 10 bolidów dojedzie do mety.
    O i ciekawe czy będzie widac po strugach wody jak dyfuzory wyprowadzają powietrze?hmm

  • 30. tt16
    • 2009-03-31 15:33:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    najlepiej bedzie starowac z pierwszej lini, jesli bedzie padac, bo widocznosc bedzie bardzoo slaba.

  • 31. Niespokojny
    • 2009-03-31 15:49:58
    • *.tvgawex.pl

    Ciekawy artykuł odnośnie różnicy w dyfuzorach na str. oficjalnej F1 :-)

  • 32. blue57
    • 2009-03-31 16:09:25
    • *.wilan.pl

    powiedz mi kiedy nie jest najlepiej startować z pierwszej lini :> ...

  • 33. Orlo
    • 2009-03-31 16:45:11
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Chwalą się czy żalą...?;D

  • 34. shad2pl
    • 2009-03-31 17:12:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    chlebak - nasłuchałeś się niepotrzebnie Zientarskiego. Ten dziadek potrafi niejednemu amatorowi zrobić wodę z mózgu.
    Weź pod uwagę, że BrawnGP to nie jest nowy zespół - ma tylko nową nazwę i właściciela. Ich tegoroczny bolid był projektowany przez prawie cały ubiegłoroczny sezon i robiła to Honda z pomocą Rossa Brawna. Tak naprawdę BrawnGP zaczęli prace dużo wcześniej niż pozostałe zespoły.

  • 35. elin
    • 2009-03-31 17:24:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie, to Ferrari z wszystkim chciało być najlepsze i zwyczajnie " przekombinowali " z tym bolidem, a teraz próbują zgadywać w którym miejscu popełnili błąd ... Co do strategii na wyścig, też nie najlepiej np. Australia - dwa bolidy z KERS, na tym samym ogumieniu i z podobną ilością paliwa ... Może lepiej by było ( skoro nie są pewni, właściwych decyzji ) bardziej zróżnicować oba bolidy ...- pod tym względem, podoba mi się taktyka BMW

  • 36. chlebak
    • 2009-03-31 17:35:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niza , kadet: Oczywsice ze sa spadkobiercami hondy Pogłówkujcie trochę :) Który koncern sprzedaje kurę znoszącą złotej jajka? oM yslicie że honda (szefowie) wiedzieli jaki bedzie bolid na 2009????? i sie go pozbyli bo kryzys???? ludzie litości

  • 37. shad2pl
    • 2009-03-31 17:55:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale co to ma do rzeczy. Nie mogli wiedziec jaki maja bolid, az do pierwszych kwalifikacji. Nie zmienia to faktu ze pracowali nad nim od bardzo dlugiego czasu - a ze nie mieli pewnosci ze to sie oplaci... Skad wiesz jaka strategie miala Honda? Moze sprzedaliby zespol nawet mimo ze wiedzieliby ze bedzie odnosil sukcesy.

  • 38. dick777
    • 2009-03-31 18:06:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A skąd wiecie, co jest zapisane w umowie między Brawnem i Hondą. Może Honda nadal jest właścicielem większościowym, a Brawn tylko figurantem. Może takie posunięcie było konieczne, aby nie drażnić akcjionariuszy Hondy. Kiedy np. za rok kryzys na rynku samochodowym zmaleje lub się skończy, może okazać się, Honda "odkupiła" swoje udziały. Myślicie, że zarząd Hondy to idioci? Oddają Brawnowi oddział F1 i jeszcze dopłacają mu 180 milionów tylko po to, aby nie ponosić kosztów zwolnień grupowych, które i tak nastąpią (już zapowiedziano zwolnienie 270 pracowników). Wolne żarty.

  • 39. narya
    • 2009-03-31 19:10:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przepraszam, że pytam o to w tym temacie, ale czy może mi ktoś wyjaśnić : na czym polega DYFERENCJAŁ ? ,był to powód wycofania Kimiego z wyścigu

  • 40. niza
    • 2009-03-31 19:17:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    narya:Dyferencjał, mechanizm różnicowy umieszczony w osi napędzanej pojazdu dwuśladowego. Dzięki integralnej przekładni planetarnej uzależnia prędkość kół podczas pokonywania zakrętu od jego promienia, zwalniając koło "wewnętrzne" i przyspieszając "zewnętrzne".

  • 41. narya
    • 2009-03-31 19:22:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @niza - Wielkie Dzięki :-)

  • 42. mackowski
    • 2009-03-31 19:39:54
    • *.adsl.inetia.pl

    W Australii wydawało mi się że KERS Ferrari spisywał się najlepiej ale może to było złudzenie bardzo dobrym ich startem.

  • 43. roofi121
    • 2009-03-31 20:06:41
    • *.gprs.plus.pl

    nic im ten KERS nie pomoze

  • 44. wojtkar1
    • 2009-03-31 20:17:06
    • *.254.166.174

    a niech jadą z tym kersem może się popsuje .

  • 45. Novy
    • 2009-03-31 20:26:12
    • *.171.137.170.static.crowley.pl

    ZObaczymy jakie tempo bedzie mialo Ferrari. Zobaczymy tez czy wogole Bolidy z Kers beda wkoncu z przodu.

  • 46. grzes12
    • 2009-03-31 20:40:33
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl


    a może rozwiazaniem okaze się jazda na 3 pit stopy,przy takiej degradacji opon miekkich.Załoze się ze ktoś zarezykuje.

  • 47. nolte
    • 2009-03-31 21:25:44
    • *.236.15.251

    Myślę, że wszyscy, którzy zaangażowali się w KERS trzymają teraz fason przed sponsorami, a w rzeczywistości jest "wielka kicha" zwana też w medycynie "dyfuzorem Browna".

  • 48. pz0
    • 2009-03-31 21:38:35
    • *.1.92.40

    Ja może nie o KERS, ale o dyfuzorach. Co się stało z szydlikonem o dyfuzorach? Czyżby redakcja też już ich miała dość?

  • 49. rally_fan
    • 2009-04-01 00:31:52
    • *.olsztyn.vectranet.pl

    Jaja będą jak zespoły poinwestują w podwójny dyfuzor a okaże się, że to wcale nie to daje Brawn GP przewagę :). Barrichello niby po uderzeniu w tył miał popsute to cacko a mimo to jechał szybkim tempem.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo