Dennis nie obawia się o formę McLarena
Szef McLarena Ron Dennis powiedział, że nie obawia się o formę swojego zespołu i jest przekonany, że w trakcie sezonu jego kierowcy będą walczyć o mistrzowski tytuł."Niezależnie od dzisiejszego poziomu osiągów McLarena będziemy konkurencyjnym zespołem wyścigowym. To oznacza, że będziemy walczyć o mistrzostwo."
"Celem jest udanie się do Australii i bycie tam najbardziej konkurencyjnym, a nie wyjeżdżanie z każdego testu z najlepszym czasem. Testy polegają na zdyscyplinowanym podejściu do samochodu, by ten stał się szybszy, no i trzeba ignorować osiągi innych ekip."
"Podczas gdy nasi konkurenci kończą testy w ciągu dwóch dni, my ciągle mamy możliwość testowania w przyszłym tygodniu na Jerez. Gdy dotrzemy do Australii czeka nas pierwszy test konkurencyjności."
"Oczekujemy, że nasz samochód będzie szybszy z każdym kolejnym Grand Prix i oczekujemy, że utrzymamy nasze tempo, co pozwoli nam wygrać mistrzostwa świata."
Dennis potwierdził, że zespół ma mały poślizg w rozwoju samochodu, jednakże korzystanie ze skrzydła z sezonu 2008 jest celowym zabiegiem.
"Straciliśmy trochę czasu. Mieliśmy strategię na ten rok, by w ostatnim możliwym momencie stworzyć pakiet aerodynamiczny na Grand Prix Australii. To pewne wyzwanie i rozpoczniemy jazdy naszym autem z pakietem na Australię w ostatni dzień testów."
"Korzystamy ze skrzydła z 2008 roku, gdyż bardziej odnosi się ono do skrzydła, z którego skorzystamy w Australii."
komentarze
1. Cwirs
asdas
2. dar_ek
"Korzystamy ze skrzydła z 2008 roku, gdyż bardziej odnosi się ono do skrzydła, z którego skorzystamy w Australii."
:) Może mi to ktoś wytłumaczyć?
3. jankes15
skrzydło ze 2008 roku dawało o wiele większą siłę docisku od tych stosowanych w tym roku. MCL twierdzi, że mają skrzydło, które nie łamie restrykcji dotyczących tylnego skrzydła na ten rok a jednocześnie działa podobnie jak te z poprzedniego. Nie chcą go ujawnić dlatego jeżdżą z tym starym...
4. pees
ciekawe czy są tak pewni całej konstrukcji auta, skoro na ostatnią chwilę konstruują pakiet aero. No nic ja na razie faworyta nie szukam, bo widzę, że wiele osób ma już swoich pewniaków - tylko dobrze to zmagazynować, a później przypomnieć :)
5. F1_Fan
mi się wydaje, ze mają tylne skrzydło u podstawy regulaminowej szerokości, natomiast górna część jest z roku 2008 i tym samym ominęli regulamin.
6. el_diablo
Ja wczoraj czytałem inne tłumaczenie że juz wczoraj jezdzili z pakietem aero na Melbourne. Z tekstu powyzej wynika ze dopiero dzisiaj badz ostatniego dnia w Jerez beda jezdzili z takim pakietem. Hmmmm
7. elin
Tak, czy inaczej, teraz wszystko by mi się zgadzało ... Jeśli McLaren nie byłby w czołówce- będzie to naprawde wielkim zaskoczeniem, coś mi się jednak wydaje, że wyrobią się do Australii. Nie wierze, że tworzyli jakieś " zasłony dymne" itp. dla ukrycia własnej formy, problemy mieli ( teraz też ). Coś mi się jednak zdaje, że podczas obecnych testów i tych dodatkowych ( chyba 5 dni ) zdołają wszystko właściwie dopracować i będzie jak co roku ...
8. piotrek74
jednak ukrywają to skrzydełko przed konkurencją ,chyba to będzie ich As
9. atomic
jeden as nie wygrywa pokera
10. piotrek74
ale daje przewagę ,nie chce mi się wieżyc że jeszcze nie uporali się z tym skrzydłem to jest ściema jak BMW rok wcześniej ,a i jeszcze jedno oby FIA nie czepneło się go na ostatnich testach
11. AndrzejOpolski
McLaren weidentnie postanowił nie zdradzać swoich rozwiązań tak długo jak to możliwe. Potwierdza to zdanie Dennisa "Mieliśmy strategię na ten rok, by w ostatnim możliwym momencie stworzyć pakiet aerodynamiczny na Grand Prix Australii." Wiadomo, że mają inną podłogę, inny kształt nadwozia i przedniego skrzydła. Jeżeli ktoś pisze, że McLaren nie daje sobie rady bez kradzionych danych z Ferrari to jest idiotą.
12. Blaz
Być może Mcl ma te swoje wspaniałe skrzydło super pytanie 1 czy jest ono zgodne z regulaminem. 2. kiedy to wszystko przetestują 3. czy napewno jest lepsze niż konkurencji. 4. Co ukrywają rywale. Pamiętajmy o tym że Ferrari i BMW mają bardzo rozwinięte pakiety AERO Ferrari ma lata doświadczeń BMW do tego jeszcze swój wspaniały końputer. Pożyjemy zobaczymy. Pozdrawiam
13. el_diablo
Pewnie w Jerez wyjdzie ze sa w czubie
14. Cwirs
Panie Adnrzeju, poczekajmy z tym idiota na koniec sezonu
15. walerus
Denis dał do myślenia - może to strategia BMW z zeszłego sezonu - może relanium dla Hamiltona a może ktoś im jeszcze pomoże...?
16. robtusiek
Tak jak napisal @AndrzejOpolski slyszalem ze maja nowa podloge i testuja ze starym tylnym skrzydlem, ono ma miec docisk zblizony do docisku nowego skrzydla. W tym moze byc klucz sukcesu, bo przeciez wiadomo ze przy bolidach w specyfikacji na sezon 2009 tyla os bedzie miala mniejsza siłe docisku aero, a wszyscy wiedza co to oznacza. McLaren moze sprawic niespodzianke wiec zaczekajmy z krytyka do Australii.
17. Shallan
"w ostatnim możliwym momencie stworzyć pakiet aerodynamiczny na Grand Prix Australii" - strategia polegała na odczekaniu, aż konkurencja ujawni swoje rozwiązania i zastosowanie podobnych u siebie ;) Zobaczymy w Australii co takiego McL miał do ukrycia. Wielki respekt dla nich, jeśli poskładają to auto do kupy przed pierwszym GP.
18. totalfun
L Hamilton - 1.17.550. I po temacie....
19. Qtrzy
Jak Hamilton będzie parkował w oponach tak jak na testach, to żadne asy z rękawa nie pomogą.
20. kciuk32
totalfun jakie 1.17.550 liczysz że Hamilton taki czas wykręci...?
21. dar_ek
Jak dla mnie to tłumaczenie nie trzyma się kupy. Nowe skrzydła dają mniejszy docisk. Niby Mcl trzyma w tajemnicy swoje nowe skrzydło które da docisk prawie taki jak w 2008 i dlatego z nim testują. Problem tylko w tym że właśnie testując ze starym skrzydłem dającym większy docisk osiągają bardzo słabe czasy! Więc nawet jak zamontują swoje super nowe skrzydło to nie powinno nic zmienić.
22. hot dog
2009-03-12 12:21:21 atomic idealny post;-)pozdrowienia
23. norek7107
to co biedny RON miał powiedzieć ... że im nie idzie ...
oczywiście to McLaren i nie można ich odstawiać na starcie ...
POZDROWIENIA DLA EKIPY
24. melo
McLaren = McDonald's -> "szybko, tanio i smacznie i zdrowo" szydera
25. Bosiu
Panowie Mclaren napewno nie bedzie ostatni to raczej nie mozliwe sa zbyt doswiadczeni i pozatymn to tylko testy, mimo wszytsko mam nadzieje ze nie bede wygrywac i bede sie plasowac srodku stawki ;)
26. Skoczek130
Obyś się Panie Dennis nie zdziwił, jak McL będzie jeździł w ogonie. Teraz chyba nawet mu tak nie zależy po tym, jak odszedł z tego stanowiska. Może, jeśli takowa, słaba forma będzie, to wtedy dziennikarzyny będą argumentować to odejściem Rona? Zobaczymy...
27. basta
Mógłby mi ktos podac adres tej holenderskiej str o F1 ?? Z góry dzieki :)
28. zajac1211
basta tu masz adres: www.f1today.nl
29. basta
dzięki :D
30. hot dog
2009-03-12 12:48:38 AndrzejOpolski przede wszystkim witam w nowym sezonie;-) nie wydaje mi sie aby MAclaren ukrywal swoje nowe rozwiazania a to dlatego ze juz chyba za pozno aby ktorys zespol probowal cos kopiowac i wprowadzac. Kazdy pracuje na siebie i na swoj sukces. Pewnie ze moga sie zdarzyc rozwiazania kopiowane jak np pletwa, ale nie wydaje mi sie ze MAclaren wymyslil cos niesamowitego w tylnej czesci MP4-24. Nie wydaje mi sie rowniez aby z Mc bylo az tak zle jak sie niektorym wydaje jednak po wynikach moge przypuszaczac ze sa jakies problemy. Ciezko cokolwiek powiedziec o tych testach skoro zespol ktory ledwo wystartowal osiaga takie wyniki. Pewne jest to ze jak stawka sie wyrowna myczyli kibice na tym zyskamy.
31. AndrzejOpolski
hot dog: również Cię witam :o) Na pewno coś więcej będzie wiadomo w przyszłym tygodniu podczas testów w Jerez a wszystko stanie się jasne DOPIERO 29 marca. Jedno natomiast jest pewne, McLaren to weteran F1 z całą masą sukcesów na koncie i dlatego jestem o nich spokojny. Pozdrawiam.
32. Voight
Zmiany w F1 zawsze były i zawsze na wierzch wypływał McL i Ferrari. Jedynym problemem McLarena może być brak kierowcy z dobrym feelingiem bolidu. Pokroju Alonso na przykład. Wydaje mi się że hamilton mimo że dobry na torze nie jest po prostu wystarczająco objeżdżony.
33. sivshy
Ciekawe, czy McL na prawdę ma jakiegoś asa w rękawie, czy to co mówi Ron, to ściema, dla ratowania Public Relations zespołu.
34. nolte
"konkurencyjny","oczekujemy, że utrzymamy nasze tempo" ...tego typu teksty powinny być esencją reklam papierowych toreb do wymiocin na pokładzie samolotu...Jezu jaki jestem dowcipny:):):)
35. leo_
Ja tez myślę, że Brawn będzie mocny. Pierwsza trójka to BMW, Ferrari, Brawn, potem pewnie Mc Laren i toyota. Koniec stawki to jednak dalej Force I. To typowanie to raczej przeczucia i należy traktować jako zabawę.
36. pz0
Kurcze, teraz totalnie nic nie wiadomo jeżeli chodzi o McLarena. Pamiętacie ten model z dodatkowym tylnym spojlekiem (bodaj coś koło 1995 roku), to był dopiero niewypał. Albo bliżej Ferrari z 2005 również nieudany model. Możliwe więc że Makówki poszły nie tą drogą w projekcie i już nic z gniotem nie zrobią. Możliwe też że coś rzeczywiście ukrywają. Jak na dzisiaj na żadną z opcji nie postawię złamanego grosza. Dziwne jednak trochę że robią jak na tą chwilę stosunkowo mało kilometrów testowych. Jak dla mnie jest prawdopodobne że na testach w Jerez mogą czymś zaskoczyć, kiedy już rzeczywiście zupełnie nikt nie będzie mógł zerżnąć pomysłu. Jak dla mnie szanse na gniot/rewelacja są dokładnie w stosunku 50/50
37. nolte
Jeżeli rzeczywiście teamy walą ściemę, to po to, żeby wywołać dedukcję na poziomie tego forum. Stąd w ich wypowiedziach używane są nagminnie zwroty o znikomej treści typu: konkurencyjny bolid, utrzymać nasze tempo. A my to czytamy, rozkładamy na czynniki pierwsze i mamy zajęcie.
38. hot dog
2009-03-12 21:02:19 pz0 cos w tym jest. Jezeli MC cos ukrywa to kiedy bedzie czas na testy tegoz wynalazku???przeciez nie beda tego robic w trakcie sezonu.Za duzo dymu wokol problemow tego zespolu i cos mi sie wydaje ze faktycznie cos im nie wyszlo.
39. pz0
hot dog - zostały jeszcze testy w przyszłym tygodniu i to jest właśnie ten ostatni dzwonek. Poczekajmy jednak jeszcze te dwa tygodnie, wszystko wyjdzie.
40. sivshy
jeśli to prawda, to McL sporo ryzykuje. Bo z jednej strony, może się okazać, że ich pomysł jest genialny, i odstawią całą stawkę, jak za starych dobrych czasów. Ale może też okazać się niewypałem, a wtedy już nie będzie miło.
41. grzybo
Jeżeli mają jakąś tajną broń która jest widoczna to i tak inne teamy mogą to skopiować w trakcie sezonu
42. sivshy
przy ograniczonej ilości testów może to nie być takie proste
43. pz0
sivshy, może nie być takie proste, ale weź mi powiedz ile czasu do tej pory McLaren testował to swoje genialne rozwiązanie? Teamy będą mogły to sprawdzić na piątkowych treningach. Jakoś coraz mniej wierzę w te cudowne części, prędzej w jakąś ściemę, typu przykręcone obroty silnika, czy dodatkowy balast.
44. coboss
Jego wypowiedzi brzmią tak jak by zapłakany hamilton pobiegł do tatusia poskarżyć się i kazał wyjść denisowi "Im coś powiedzieć..." :D
żal.pl za to ton i sposób wypowiedzi jak i brak szacunku dla konkurencji bo jeżeli chodzi o fakty to miał też sopro racji tyle, że nie wypowiada się w taki sposób
45. sivshy
No fakt, masz rację. Jeśli to rozwiązanie będzie na prawdę tak genialne, to inne teamy chociaż postarają się je skopiować. A co z tego wyjdzie, to już inna sprawa.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz