Zarząd BMW Sauber przed GP Belgii
Zarząd BMW Sauber nie może doczekać się powrotu na tor, który jest jednym z klasyków w Formule 1. Mario Theissen chce, aby oba bolidy na słynnym Spa Francorschamps zdobyły punkty.„Spa Francorschamps jest wyjątkowym torem w kalendarzu Formuły 1. Z niecierpliwością czekamy na wyścig na torze, który nadal może być określony jako naturalny, gdyż wkomponowany jest w krajobraz. W Ardenach strome wzniesienia są tak samo charakterystyczne jak nieprzewidywalna pogoda. Spa być może nie jest torem, na którym rozwijane są wysokie prędkości- to należy do toru Monza- ale w Spa mamy najdłuższy odcinek spędzany na pełnej przepustnicy. Od czasu modyfikacji słynnego zakrętu Eau Rouge i wprowadzenia silników V8 kierowcy mogą pokonać na pełnym gazie sekcję od nawrotu zaraz po starcie, poprzez wklęsłość i ponowne wzniesienie. W ubiegłorocznym wyścigu zanotowaliśmy, że nasi kierowcy trzymali pedał gazu wciśnięty do podłogi przez ponad 1865 metrów lub inaczej 24 sekundy. Moc silnika i stabilność są podstawowymi wymaganiami. F1.08 Nicka dostanie nową jednostkę napędową BMW P86/8 z nową skrzynią biegów, podczas gdy Robert będzie jechał na tym samym silniku i skrzyni biegów co w Walencji. W pierwszych dwóch trzecich sezonu nie mieliśmy żadnej awarii spowodowanej przez problem techniczny. Dążymy do utrzymania wysokiego poziomu niezawodności. Ze strony sportowej, planujemy poprawić się jeszcze bardziej i zobaczyć oba bolidy na dobrych pozycjach punktowych w Spa.”
Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Spa jest jednym z ostatnich naturalnych torów, które pozostały w kalendarzu i przez to sklasyfikowany jest pośród klasyków. Większość kierowców uwielbia go z dobrego powodu. Eau Rouge jest jednym z najbardziej spektakularnych zakrętów w Formule 1, nawet jeżeli teraz jednostki V8 umożliwiają pokonanie go na pełnym gazie w suchych warunkach. Spa wymaga średniej siły dociskającej, podobnej do tej z Montrealu. Wysoka sprawność aerodynamiczna jest bardzo ważna, gdyż potrzeba dużo siły dociskającej na szybkich zakrętach w środkowym sektorze, jak również wymagana jest wysoka prędkość do wyprzedzania na długich prostych. Kluczowym czynnikiem będzie tutaj sposób wykorzystania potencjału opon. W Spa użyjemy dwóch najtwardszych mieszanek, co jest wyzwaniem zwłaszcza gdy temperatura jest niska. Pogoda w Spa zawsze byłą wielką niewiadomą, gdyż może się zmienić z minuty na minutę, czasami nawet tylko w pewnych częściach toru.”
komentarze
1. seal
prawda prawda w spa to jest loteria pogodowa
2. wojggo
W Spa może się zdarzyć wszystko
3. hot dog
"Kluczowym czynnikiem będzie tutaj sposób wykorzystania potencjału opon" Racja zapomnial dodac do tego prawidlowe cisnienie bo z tym maja najwieksze problemy;-)
4. Lord_Darnok
Chyba pierwszy raz przed GP nie padło zdanie:
"Na tym torze praktycznie nie mozna wyprzedzac"
i bardzo dobrze :)
5. sadzio1
F1.08 Nicka dostanie nową jednostkę napędową BMW P86/8 z nową skrzynią biegów, podczas gdy Robert będzie jechał na tym samym silniku i skrzyni biegów co w Walencji. Moze to pomoze biednemu Nickowi
6. dziarmol@biss
Bridgestone prowadzi bardzo dziwną "politykę" jeśli chodzi o opony. Na "gorących" torach stosuje miękkie i super miękkie opony a na "zimnych" twarde, przyznam że nie nadążam za nimi . No i czekam na kolejne 1 miejsce Kubicy.
7. kamaro
kocham ten tor i uwielbiam jezdzic po nim na symulatorze
8. niza
a ja mam nadzieję, że skrzynia biegów i silnik Roberta dadzą radę w sobotę i w niedzielę i nic się złego nie stanie :)
9. hotshots
dziarmol
mam pytanie - co znaczy na zimnych/gorących ?
są skrajnie zuzywające (ostre/szybkie łuki+dohamowania) i są "maxy" jak Spa i Monza
........o to ci chodzi ???
10. fan_BMW
Willy jakbys nie zauwazyl ze w montrealu docisk aero jest średni i niski
11. quick B
Nowa skrzynia i silnik zawsze dają ciut lepsze osiagi. Plus to że tor jest długi to może tym razem Nick być z ta bardziej agresywną strategią bo może tym razem uda mu sie dogrzac opony tak jak należy. Chociaz nie sądze żeby dwie najtwardzsze mieszanki były odpowiednie na Spa. I z tymdogrzaniem moze być problem. Szczerze mówiąc nie pamiętam jakie były opony w zeszłym roku na Spa więc trudno mi sie teraz do tego odnieść.
12. jaros69
"Spa wymaga średniej siły dociskającej, podobnej do tej z Montrealu" niech będzie podobnie albo nawet tak samo i Kubica wygra ( taranowanie Lewisa można sobie darować )
13. Budyn_F1
Bardzo dobrze ze kierowcy lubia ten tor jest niezwykly jak mowi Mario i Willy napewno Kubica z Nickiem tez sa zadowoleni mysle ze Robert z heidfeldem dobrze sie spisza na tym torze i zdobeda jakiej punkty
14. dziarmol@biss
2008-08-31 14:51:46 hotshots- mam na myśli klimat , np.Hiszpania Węgry Włochy to chyba dość ciepłe kraje a tam mają być miękkie natomiast na Spa w Ardenach jest dość zimno a wiadomo gumka jak jest zimna to sztywnieje(twardnieje) a do tego jeszcze dołożyć twarde gumki to chyba jest coś nie tak, i tylko to mam na myśli
15. Marti
hot dog - czy chcesz dać do zrozumienia, że jeśli opony będą kluczowym czynnikien na Spa, to możemy się pozegnać z wizją dobrego wyniku w tym GP? :-) -------------- Zarząd BMW zapomniał tylko dodać, że w Belgii ogłosi skład kierowców na 2009 ;-)
16. hot dog
Witaj Marti;-). Chce zaznaczyc ze w kazdym Gp czy bedzie to Spa czy Monza nieodpowiednie cisnienie spowoduje to co np mielismy na Wegrzech;-( i nie pomoze w tym chocby najlepszy bolid.pozdrowki;-)
17. hot dog
A co do skladu mysle ze Nick tak sobie skomplikowal swoja sytuacje ze byc moze skladu nie poznamy do momentu jakiegos dobrego wystepu Heidfelda.
18. Dagmara_W
no to będzie ciekawie.. szkoda tlyko że Kubica nie dostanie nowego ''wyposazenia'' ale może bedzie dobrze.. Pozdrawiam
19. Marti
;-) liczę, że nie będą juz popełniali takich błędów (racja, pompowanie cisnienia to ich pięta Achillesowa :-) pozdrówki ;-)
20. Marti
@ koment @ hot dog :-)
21. Marti
hot dog - niezaleznie, czy Heidfeld zostanie, to skład oficjalnie poznamy pewnie dopiero przed GP Brazylii, lub nawet po nim :-).
22. hot dog
Przyjmujac moj tok Myslenia moze to nigdy nie nastapic;-)ahhh ten Boski Nick;-)
23. Marti
:-)
24. Voight
Jak już kiedyś pisałem Kubica i Alonso celują w fotel Ferrari w 2010. A zatem zatrudnienie obydwu na rok jest jak najbardziej opłacalne bo któryś z nich musi zostać przynajmniej do 2011
25. hot dog
Dagmara_W. Nalezy pamietac o tym ze BMW jest chyba najmniej zawodna ekipa w stawce wiec nie wiem skad te obawy o silnik i skrzynie??? Jak do tej pory wszystko przebiega jak nalezy wiec nie widze powodow aby w Spa bylo inaczej. Szczerze cieszyl bym sie bardziej, gdyby Heidfeld dojechal na punktowanym miejscu, gdyz BMW potrzebuje punktow, niz gdyby mial nie dojechac. Kubica pokazal juz wystarczajaco kto jest gora w BMW tak wiec czas teraz zadbac o obrone 3 pozycji w klasyfikacji konstruktorow.
26. hot dog
pozdrowienia oczywiscie;-)
27. CIGAM
czeee moze to i dobrze ze robert pojedzie na sprawdzonym silniku i skrzyni ... niech nick testuje nowa t;o kubek bedzie wiedzial co mu wloza na Monze ;)
28. hotshots
CIGAM
..........tak.. i nie , 1 jest Spa
29. pz0
no i dobrze że Kubica pojedzie na używanej skrzyni i silniku na tym GP, bo na bardziej wymagającej Monzie będzie miał nową jednostkę. BMW już w tamtym tygodniu ogłosiło że składy podadzą dopiero po zakończeniu sezonu.
30. walerus
Wyścig prawdy dla Nicka - od dtrony technicznej i wsparcia zespołu dostanie wszystko co najlepsze i najnowsze.... walczy o status nie-bezrobotnego kierowcy F1 w 2009 więc musi dać czadziora a latka lecą.... fajnie jakby już podali skład - ale o tym pewnie zdecyduje postawa Nicka H.....
31. owadd
Nie rozumiem czemu tak bardzo podkreślają tą zmianę silnika i skrzyni u Nicka- przecież to tylko standardowa, przepisowa zmiana silnika co dwa wyścigi i skrzyni co cztery- nic szczególnego. Tak po prostu wypadło.
32. rama
cos z innej beczki;) czy ktos wie ile ekip bedzie w przyszlym roku ?? czy ten cały prodrive to wystąpi wreszcie?? z gory dzieki :D
33. sivshy
Ale dla Kubicy akurat dobrze ułożył się cykl, bo na monzie to on będzie miał nowiutki silnik. Przyda sie, bo ten tor chyba najbardziej ze wszystkich daje popalić silnikowi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz