komentarze
  • 1. ekwador15
    • 2023-12-05 19:19:02
    • *.legionowodom.pl

    żadna tajemnica, że FIA nie lubi się z FOM a FIA lubi sie z bykami ;] nagle żadnych zmian aby uderzyć w dominujący zespól. za czasow merca co rok zmiany w przepisach w obszarach, ktore moga zabolec bolid merca

  • 2. Supersonic
    • 2023-12-05 19:26:30
    • *.play-internet.pl

    @1
    Przecież rok temu próbowano uderzyć w Red Bulla po wielotygodniowej kampanii Mercedesa ws. porpoisingu i efekt był odwrotny do zamierzonego. Red Bull stał się dominujący, a Ferrari przestało im zagrażać.

  • 3. NieantyF1
    • 2023-12-05 20:58:51
    • *.

    To tak samo jakby od FIFA lub UEFA wymagać niezależności, obiektywności i równego traktowania wszystkich reprezentacji, klubów piłkarskich itp. wyobraźcie to sobie ? :)

  • 4. ZS69
    • 2023-12-05 21:12:50
    • *.

    F1 to już niestety nie sport tylko przepychanki miliarderów. Przestał liczyć się talent kierowców tylko kasa sponsorów.Od czasu jak zmarli prawdziwi pasjonaci i kierowcy władzę przrjęli arabowie i miliarderzy. Żal patrzeć na upadek królowej sportu motorowego.

  • 5. mik_72
    • 2023-12-06 00:30:00
    • *.5.205.140.ipv4.supernova.orange.pl

    Sport? Przecież od dawna sport to przede wszystkim biznes i kasa, nie tylko w F1.

  • 6. Lulu
    • 2023-12-06 08:20:23
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Jak zatrudniali ją na to stanowisko to nikt nie zauważył że jest małżonką jednego z szefów temu F1 ??? Paranoja .

    A to nie wcześniej RBR podejrzewał i oskarżał Ann Rao o wynoszenie informacji do Mercedesa choćby w sprawie wspornika usztywniającego zawieszenie ?? Teraz z podejrzanej jest informatorem . No tak , cyrk F1 nazwa pasuje jak najbardziej a Byki nie mają wątpliwości to wszystko jasne . Czekam na zlotoustego Pana Marko i jego rewelacje .

  • 7. Lulu
    • 2023-12-06 08:29:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2 Supersonic

    Ja rozumiem że można nie kibicować Mercedesowi , jest wiele innych ciekawych zespołów jak i kierowców ale żeby z tego powodu przeinaczać fakty ....

    Zmiana pompowana przez Mercedesa w sprawie krawędzi podłogi ( od początku wszyscy jak i sam RBR twierdził ze dotknie ich to w stopniu minimalnym ). Więc to żadna zmiana uderzającą w dominatora .

    Miało wyeliminować lub w znaczymy stopniu ograniczyć podkakiwanie , ograniczyło ? Tak , regulacja zadziałała jak należy i bolidy przestały przypominać kangury a głowy kierowców piłki golfowe na betonie .

    Przypomnij sobie lub prześledź w internecie jakie zmiany co roku były wprowadzane w czasie dominacji Mercedesa . Najistotniejsza z nich pompowana przez RedBulla to zakaz korzystania z różnego mapowania silnika na kwalifikacje i osobno na wyścig.

    Zmiana podłogi w bolidach . Przypomnę tylko na jeden sezon kompletnie nowa podłoga która to promowała bolidy typu Ferrari i RBR , które tył auta miały wyżej względem przedniej osi .

    Nie chce mi się tu zamulać ale to są zmiany które w dużym stopniu osłabiały Mercedesa , a nie jakaś krawędź podłogi 15mm bo to śmiech.

    Ja w ogóle nie jestem i za czasów mocnego Mercedesa ani teraz za wprowadzaniem zmian bo to nic innego jak sztuczne równanie stawki i osłabianie liderów. Trudno Mercedes musi gonić i niech goni a jak nie to też przeżyje, ale szkodzi to całemu widowisku .

  • 8. Frytek
    • 2023-12-06 09:17:11
    • *.8.236.63.ipv4.supernova.orange.pl

    @7. Lulu
    No tak ,faktycznie próbowano robić pod górkę dla Mercedesa.
    Raptem już po sześciu latach dominacji zmienili podłogę aby spowolnić Merca.

    Jeśli natomiast mowa o zmianach podłogi czy tez jej wysokości w zeszłym roku wymuszona przez Mercedesa ,(nie trwało to 6 lat lecz niecałe 6 miesięcy) to ta zmiana była typowo właśnie dla nich, nie miała typowo spowolnić Redbulla tylko pomóc przyspieszyć Mercowi. Bo to głównie ich bolidy podskakiwały jak piłeczki, inni jakoś sobie z tym radzili. Merc był w czarnej D i miał zblokowane osiągi.
    Niestety rykoszetem oberwało się Ferrari , które znacząco zwolniło przez wymuszoną dyrektywę Merca. Od tej pory zaczęła się dominacja Redbulla I jak ktoś ma zamiar narzekać na dominację byków to niech podziekuje Wolffowi i spółce, bo wcześniej Ferrari wcale nie odstawało od Redbulla.

    I nie wiem kto tu przeinacza fakty

  • 9. Lulu
    • 2023-12-06 17:50:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @8 Frytek

    Każdy ma swoją opinię i widzi to co chce ;-) . Ja uważam że dużo bardziej robiono pod górkę Mercedesowi niż obecnie RBR ale jakoś specjalnie jak już mówiłem mnie to nie boli . Mieli swoje 5 minut teraz czas konkurencji niech gonią jak chcą wygrywać.

  • 10. DixSplott
    • 2023-12-06 18:29:37
    • *.245.194-10-dolnet.pl

    Zapomnieliscie jak to Mercedes przygotowal jako jedyny nowa podloge na montreal 2022 w zaledwie jedna czy dwie noce po ogloszeniu nowej dyrektywy? :D :D
    Cala reszta zespolow miala nowe podlogi od SPA, a Mercedes jako jedyny zdazyl zaprojektowac, przetestowac, przywiesc nowe czesci i zainstalwoac do bolidow w jedna noc po ogloszeniu przez FIA nowej dyrektywy. Tacy genialni, pszypadeg? :D

    a 2021? zapomnieliscie ze zmiana przepisów odnosnie tylnego skrzydła w srodku sezonu uderzyła w RBRa (a ruchome przednie skrzydlo Merca to jakos cichosza) po którym to RBR stracil a Mercedes zaczal wygrywac?
    tak samo zmiana zasad co do pitstopow rowniez uderzylo w RBR (pozniej sie do tego dostosowali i nadrobili, ale jakos Mercedes nie musial "nadrabiac" :D)

  • 11. Frytek
    • 2023-12-07 08:11:57
    • *.8.236.63.ipv4.supernova.orange.pl

    @10. DixSplott
    No właśnie.
    Twierdzenie że jede zespół ma lub miał lepsze fory jest błędne. Bo jak to wspomniał Lulu "każdy widzi to co chce ". A argumentów na jeden zespół czy drugi jest wiele, tylko właśnie" każdy pamięta to co chce". Wlodarzom F1 zależy głównie na oglądalności, dlatego gdy jakiś zespół dominuje to próbują go zwolnić lub pomóc innym go dogonić. Nie zawsze to przynosi zamierzony efekt, bo Merca spowalniali 6lat i nie sądzę że zdążą spowolnić Redbulla przed nową erą

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo