komentarze
  • 1. Zaps
    • 2023-04-07 14:24:45
    • *.warszawa.vectranet.pl

    Już słyszę jak hieny tu lecą. Może zdążę po popcorn

  • 2. Krukkk
    • 2023-04-07 15:00:48
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    Nie wiem czy to jest dobrze przetlumaczone, ale porownanie bolidu do samochodu cywilnego jest bez sensu.
    A jezeli dobrze przetlumaczone, to w takim razie niech Lewis pomysli co musza czuc kierowcy autobusow siedzac przed przednia osia. :D
    No ale przeciez wiadomo, ze nie chodzi tutaj o odleglosc fotela od przedniej osi W14, tylko o cala skopana konstrukcje. Kibicuje Mercedesowi jak najbardziej szczerze, zeby odblokowali potencjal W14 pozwalajacy walczyc o zwyciestwa-sezon dopiero zaczal sie.

  • 3. fan_93
    • 2023-04-07 17:49:42
    • *.6.91.125.ipv4.supernova.orange.pl

    Słuchajcie ludzie w Mercu "króla" bo się obrazi

  • 4. NoMichaelNo
    • 2023-04-07 18:54:09
    • *.8.182.156

    Może niech sobie nogi skróci.

  • 5. Frytek
    • 2023-04-07 20:23:08
    • *.

    @2. Krukkk
    Akurat tutaj mogę się zgodzić z gwiazdorem.
    Jeśli faktycznie kierowca jest bliżej przedniej osi to z pewnością odczucia są inne i auto prowadzi się inaczej.
    Aczkolwiek "Złej baletnicy przeszkadza rąbek w spódnicy". Mistrz nad mistrzami powinien ogarnąć każde auto, tylko że on przyzwyczaił się do idealnych bolidów i teraz wszystko mu przeszkadza. Russel jakoś się nie skarży, potrafił nawet Williamsem zabłysnąć.
    Mało który kierowca ma luksus budowania bolidu pod niego i oni nie narzekają.
    Chyba w latach 80tych kierowcy siedzieli prawie na przedniej osi i jakoś dawali radę

  • 6. Krukkk
    • 2023-04-08 07:18:35
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    @5 Frytek. To juz jest do wyjasnienia miedzy nim a inzynierami i niech pracuja nad tym w fabryce. Jak to Lewis, wyszukal okazji do zrzucenia z siebie winy, wiec puszcza wodze wyobrazni przed mikrofonem a takie gadanie niczemu nie sluzy, bo jeszcze bardziej obnaza bezradnosc Mercedesa.

  • 7. Frytek
    • 2023-04-08 08:58:42
    • *.

    @6. Krukkk
    Zapewne przesunęli kokpit do przodu aby upchać wszystkie graty przez wąskie wloty. Lewis był przeciwny tej koncepcji i teraz czepia się właśnie takich szczegółów.
    Swoją drogą, zmiana koncepcji to zbudowanie bolidu praktycznie od nowa, przesunięcie kokpitu to przesunięcie wszystkiego, środek ciężkości itd.
    Toto dał ciała, ale dlaczego?
    Lotus też kiedyś wymyślił wydechy po bokach, nic to nie dało I na następny rok zrezygnowali z tego. A Mercedes potrzebuje dwóch sezonów aby zakumać ze ich innowacja jest do bani

  • 8. Michal1671
    • 2023-04-09 10:02:04
    • *.hypernet.biz.pl

    2. Krukkk
    Widzę, że Ty i ten niżej wiecie. Wsiądźcie i się przejedźcie tym autobusem to zrozumiecie o co mu chodzi, bo z myśleniem, gdzie przewidujecie jak coś będzie działać to macie problem.

  • 9. Krukkk
    • 2023-04-09 11:45:59
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    @7 Frytek. Dlatego w trakcie poprzedniego sezonu pisalem, ze projekt W13 powinien wyladowac w koszu. Mercedes uparl sie, zeby rozwiajac tamta kontrukcje no to zobaczymy co z tego wyjdzie.

    @8 Michal1671. Specjalnie Tobie powtorze: porownanie bolidu do samochodu cywilnego jest bez sensu.
    Lewis glupoty opowiada, bo byly takie sezony kiedy bolid Mercedesa mial krotszy rozstaw osi niz konkurencja i to nie przeszkadzalo Hamiltonowi w krolowaniu na torach.

  • 10. Davien 78
    • 2023-04-09 12:38:34
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @7 Panie kolego. Wyloty spalin po bocznej powierzchni sidepod'ów to wymyślił akurat Newey wykorzystując efekt Coandy. Reszta próbowała to lepiej lub gorzej kopiowować, zdaje się ekstremalnie rozwiązało to Renault (czy Geni Capital bo jakoś tak się wtedy nazywali) obracając kierunek wylotów wydechów do przodu samochodu. Tak czy siak wszystkim chodziło i dalsze dmuchanie dyfuzora przez specjalne otwory wycięte w podłodze przy tylnych kołach. Co do narzekań Hama to Merc nic z tym fantem nie zrobi ponieważ limity budżetowe nie pozwolą na przesunięcie kokpitu do tyłu samochodu ponieważ równało by się to całkowitej zmianie konstrukcji, łącznie z monocok'iem. Jedyne co Allison wypatrzył po swoim powrocie to chce inaczej porozkładać masy przy tylnej osi ponieważ W14 cierpi na zmiany balansu przy hamowaniu i przyśpieszaniu. Kwestię problemów Hama wyjaśnia szerzej wywiad Buttona który jak wiadomo jeździł razem z Hamem więc coś tam wie o jego preferencjach. I wg jego słów Ham w większym stopniu niż inni kierowcy do tzw ,,czucia samochodu" używa receptorów w dłoniach a nie w 4 literach na których siedzi. Więc dalsze odsunięcie kierownicy do przodu to dla niego poważny problem. Nie mniej musi sobie z tym radzić ponieważ Merc nie cofnie kokpitu. Coś w tym pewnie jest ponieważ Rus wlepił mu już 3:0 w kwal, a w zeszłym sezonie to Ham lał sromotnie Rus.

  • 11. Krukkk
    • 2023-04-09 13:19:29
    • Blokada
    • *.w83-112.abo.wanadoo.fr

    @10 Davien 78. Jaka korzysc moze zapewnic skierownie spalin do przodu?

    Znasz takie powiedzenie: "dmuchac pod wiatr"?

  • 12. Frytek
    • 2023-04-10 11:51:47
    • *.

    @8. Michal1671

    "Akurat tutaj mogę się zgodzić z gwiazdorem.
    Jeśli faktycznie kierowca jest bliżej przedniej osi to z pewnością odczucia są inne i auto prowadzi się inaczej."

    U ciebie akurat przydałoby się czytanie ze zrozumieniem.

  • 13. Frytek
    • 2023-04-10 12:15:44
    • *.

    @11. Krukkk

    https : //www.f1wm.pl/news/20211

    Skierowanie spalin i wydechu do przodu nie koniecznie oznacza "dmuchania pod wiatr"

  • 14. Krukkk
    • 2023-04-10 13:11:01
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @13 Frytek. Renault (Lotus) wybrali takie rozwiazanie to ich sprawa. Czy konstrukcja R31 byla lepsza od RB7?

  • 15. Frytek
    • 2023-04-10 13:28:54
    • *.

    @14. Krukkk
    A no nie, dlatego jak wcześniej pisałem, była to innowacja którą porzucili po jednym sezonie a Mercedes kontynuje nie trafioną innowację kolejny sezon. Ponoszą teraz skutki kontynuacji tego rozwiązania i tej decyzji

  • 16. Davien 78
    • 2023-04-11 21:04:05
    • Blokada
    • *.51.1.81.vegawlan.pl

    @15 Fryteczku kochany. To zależy do czego odnosimy porównanie. Wyobraź sobie że RB znika ze stawki i co? A no Merc walczy o mistrza a błędny koncept jest hołubiony na lewo i prawo. A tak wszyscy patrzą na puszkarzy i krytykują Merca. A przecież jest Aston, Wiliams, Mc i Alpha które mają kopię konceptu RB a są z tyłu za Mercem. Ot taki paradoks.
    @11 Jaki? Zrób taki eksperyment. Weź węża ogrodowego i skieruj strumień wody na pochyłą powierzchnię. Najpierw polewaj zgodnie z pochyleniem a następnie przeciwnie i obserwuj szerokość strumienia. To się dowiesz. W ten sposób chcieli chłopaki laminarnie skierować więcej powietrza po sidepodach nad dyfuzor. I to był dobry patent. Co więcej oni tego nie zarzucili tylko FIA zakazała wycinać w podłodze wszelkich otworów, więc idea upadła. Chociaż Newey znowu ich zrobił w bambuko i poprowadził wylot spalin przez otwór rozrusznika i Vet wygrał w 2013 ostatni raz. Potem zakazali dmuchanych dyfuzorów i era RB minęła. Dziś jak wiemy znowu trwa w najlepsze. A skończy się jak FIA znowu zrezygnuje z dyfuzorów.

  • 17. Krukkk
    • 2023-04-12 06:40:27
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @16. Nie ma to jak porownywac struge goracych spalin do wody plynacej po pochylej powierzchni. W dmuchanym dyfozorze nie chodzi stricte o kierunek spalin, tylko o ich TEMPERATURE.

    A era Red Bulla skonczyla sie dlatego, ze Mercedes i Ferrari odmowili im sprzedazy swoich silnikow a nie dlatego, ze zakazali dmuchanych dyfuzorow.

    Ty juz lepiej nie zabieraj sie za wyjasnianie czegokolwiek.

  • 18. Krukkk
    • 2023-04-12 07:03:41
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @16. PS.
    To znaczy chodzi o kierunek spalin, bo zeby dmuchany dyfuzor spelnial swoje zadanie, spaliny musza byc skierowane na niego albo przed (jak sama nazwa wskazuje).
    Natomiast skierowanie spalin do przodu nie bylo na tyle skuteczne, zeby zakasowac rozwiazanie w RB7.

    Stad moja niechec do tego co zastosowali franki. Gdyby nie zkazali stosowania dmuchanych dyfuzorow i nie daj boze jakis mega mozg chcial zastosowac takie rozwiazanie w obecnym bolidzie, to taki bolid spalilby sie juz na testach przedsezonowych.

  • 19. Frytek
    • 2023-04-13 10:53:22
    • *.

    @16. Davien 78
    Problem w tym, że RB nie znika ze stawki i nie ma zamiaru. Więc jest to jakiś odnośnik.
    Pozatym Mercedes ma problem z pokonaniem AM i Ferrari. Merc miał zamiar walczyć o majstra w tym roku a tu klops.
    No i wszyscy już w Mercedesie przyznali się że ich koncepcja jest zła, Więc ja wnioskuję tak samo, już w zeszłym sezonie chyba Newey mówił że myślał o takim rozwiązaniu ale nie widział w tym sensu i tego nie zrobił. Ogólnie to nikt nie widział w tym sensu a Mercedes jednak się uparł i to powtórzył.
    Oni nadal są w czołówce i mają szybkie auto, ale to nie wystarczy aby być na szczycie.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo