Nowy/stary dowód ws. GP Abu Zabi jeszcze bardziej obciąża Masiego
Sprawa kontrowersyjnego zakończenia w Abu Zabi budzi coraz większy niesmak. Wszystko przez dowód w postaci filmu, na którym słychać, jak Michael Masi po prostu spełnił żądanie Jonathana Wheatleya, przedstawiciela Red Bulla. FIA uwzględniła już ten materiał w swoim śledztwie.Od kilku dni po mediach związanych z F1 wędruje kolejny film dotyczący kontrowersyjnego zakończenia sezonu 2021. Nagranie jednoznacznie wskazuje na to, że Michael Masi uległ presji ze strony Red Bulla i postawił na rozwiązanie, które najbardziej odpowiadało zespołowi.
Akcja rozgrywa się w momencie, gdy Max Verstappen dogrzewa swoje świeże, miękkie opony, a Lewis Hamilton zużyte, twarde podczas neutralizacji, a do końca zmagań pozostało parę okrążeń. Wówczas oznaczało to, że jeżeli wyścig zostanie wznowiony, to Holender zdobędzie mistrzostwo świata, a jeśli nie, sztuki tej dokona Brytyjczyk. Co później się wydarzyło? Chyba każdy kibic wie.
Dyrektor sportowy Red Bulla, Jonathan Wheatley: "jeśli chodzi o zdublowane samochody, nie musisz koniecznie pozwolić im odjechać i czekać aż dogonią tył stawki. Wystarczy, że pozwolisz im się oddublować i wtedy mamy normalny wyścig."
Michael Masi: "zrozumiałem."
Potem do akcji dołączył Toto Wolff ze swoim komunikatem: "to nie w porządku", na co dyrektor wyścigowy odpowiedział mu: "Toto to nazywa się "motor race", OK?"
This is shocking. New emerging footage of @F1 Abu Dhabi GP containing previously unheard radio. Masi essentially executed the instructions of Jonathan Wheatley (Red Bull) without any second thought over its legality or fairness. This should be sickening listening to any fan. pic.twitter.com/XkOWmjGhH0
— Jordan ¹⁰³ (@F1_Jordan) February 8, 2022
Oczywiście powyższe nagranie nie jest całkowicie nowe. Było już dostępne 16 grudnia, ale dopiero kilka dni temu zaczęto o nim sporo dyskutować. Rzecznik prasowy FIA potwierdził dla BBC, że dowód ten został włączony do obecnie prowadzonego dochodzenia:
"Jesteśmy tego świadomi i jest to część śledztwa", przekazał.
Film ten wydaje się kolejnym dowodem na to, że Masi nie do końca panował nad wszystkim w końcówce zmagań. Oprócz tego zarzuca się mu, iż nie przestrzegał prawidłowo zasad związanych z oddublowaniem się kierowców.
Po pierwsze, zamiast wszystkich zawodników swoje "kółko" odrobili tylko ci, którzy znajdowali się pomiędzy Hamiltonem a Verstappenem. Druga kwestia dotyczy zbyt szybkiego zjechania samochodu bezpieczeństwa. Przepisy mówią bowiem wyraźnie o tym, że "po przepuszczeniu zdublowanych bolidów restart może rozpocząć się pod koniec kolejnego okrążenia."
Poszkodowany na całej sytuacji Mercedes oczywiście próbował złożyć, nawet podwójne odwołanie od wyników GP Abu Zabi, natomiast oba zostały odrzucone. Niemcy mogli kontynuować całą sprawę w sądzie, ale ostatecznie zrezygnowali z takiego działania.
Nie zmienia to jednak faktu, iż mają pewne oczekiwania względem tego śledztwa, a najważniejszym z tego wszystkiego jest to, by zakazać komunikacji radiowej z dyrektorem wyścigu. Czy będzie nim wciąż Masi? Czas pokaże, ale kandydatur do jego zastąpienia ciągle przybywa. Jedną z nich - zdaniem hiszpańskiego dziennikarza, Alberta Fabregi - jest Eduardo Freitas. Portugalczyk pełni taką funkcję w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Empieza a sonar de varias fuentes el nombre de Eduardo Freitas como posible candidato a Director Carrera de F1 en 2022. Estaba de DC en WEC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 9, 2022
Listening from different sources that Eduardo Freitas it's a posible candidate to become F1 Race
Director in 2022. He was WEC RD pic.twitter.com/OzM2BN8sCF
komentarze
1. Andrzej369
To że Masi uległ presji zespołów było od początku wiadomo, większość z tego było słychać w trakcie transmisji telewizyjnej.
Po prostu powinien być nowy dyrektor wyścigowy, który będzie twardszy, ale jak popełni błąd to nie będzie go powielał 'bo tak miało być, to nie żaden błąd'
2. Blazer
W sumie nic nowego już po samym wyścigu było wiadomo że doszło do naruszeń zasad. Jak się ma do tego: "Toto to nazywa się "motor race" to ja nie wiem. Ustawiamy wyścig, a później mówimy że tak wygląda ściganie.
3. Danielson92
Michael zrób tak i tak, bo to nam pasuje. A Michael potulnie mówi yeeees Jonathan, understand. No ale fani Maxa i tak będą mowili, że wszystko cacy było, że to tylko i wyłącznie wina Mercedesa, że przegrali, bo nie założyli świeżych opon, bo przecież regulamin był przestrzegany co do joty przy restarcie. Szkoda, że dopiero teraz wyciekł ten dowód.
4. Andrzej369
'Wielka Improwizacja' Michaela Masiego oraz FIA, Abu Dhabi 2021:
(kolejność chronologiczna)
- Hamilton nie dostaje 3. reprymendy (+10 na starcie),
- Hamilton nie dostaje kary za ścięcie zakrętu,
- cała farsa z Safety Carem i oddublowywaniem,
- Verstappen nie dostaje kary za wężykowanie.
Utwór będący częścią płyty 'MaFIA 2021', inne polecane hity:
- 'Arabska noc',
- 'Kanapka po węgiersku',
- 'Deszczowe Spa'.
5. hubertusss
Wielki mi dowód. Przedstawiciele zespołów nie pierwszy i nie ostatni raz targowali się z Massim a widzowie to wszystko słyszeli. Raz wynik targów pasował Mercedesowi raz RB. Wielkie mi halo. Gdyby Hamilton nie zaliczył tak słabego sezonu miał by przewagę punktową i Massi mógł by na uszach stawać i nic by nie zrobił. W tej sytuacji nie było dobrego wyjścia. Gdyby wyścig zakończył się za SC były by oskarżenia, że specjalnie aby uratować Hamiltona. Jak się skończył jak się skończył to też źle bo pomogli Maxowi. Zawsze było by źle. Ale jest coś takiego jak sprawiedliwość dziejowa i na tytuł Max po prostu bardziej zasłużył. Jeździł lepiej, popełniał mniej błędów, RB strategicznie wypadał lepiej i to Max więcej wyścigów zakończył z winy Mercedesa przedwcześnie.
6. Krukkk
@3. Nie matacz na swoja korzysc! Nic nie bylo cacy, tylko gdyby Mercedes byl gotowy na sciganie sie do samej linii mety w wyscigu o wszytko, to teraz smialiby sie calej tej glupiej intrygi FIA i nadal uchodziliby za maszyne do wygrywania.
Mercedes wyglupil sie a puszki ich wydymaly.
Tylko widzisz, taki jest sport. Kiedy Mercedes lobbowal FIA i wszystko bylo na ich korzysc to uwazaliscie, ze tak ma byc, a ze w ostatnim wyscigu o wszytko zakrecili sie i dali ciala to teraz jest wielkie OLA BOGA CO SIE STALO!!!
Co dopiero teraz wycieklo? Nawet slepy ogladajac ostatni wyscig widzial co odwala FIA.
7. Ilona
3. Danielson92, jaki dowód wyciekł teraz? nagranie było dostępne już dawno. "Michael zrób tak i tak, bo to nam pasuje." - a ze strony Mercedesa to niby jak to wyglądało, nic sie nie odzywali ? Może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica między tym co mówił Wheatley, a tym co mówił/krzyczał Wolff przez to radio? No Mickey no no no ! that was not right, no no no safety car no ! itd. Jeden i drugi sugerowali swoje rozwiązania, z tym, że Wheatley przynajmniej mówił to wszystko na spokojnie i nie rozkazującym tonem. Skoro dali im taką możliwość dlaczego mieli z tego nie korzystać. Chyba logiczne, że w takiej sytuacji każdy będzie robił co tylko sie da żeby wygrać, ale to sędziowie i dyrektor wyscigów są od tego żeby podejmować niezależne decyzje. Skoro sami sobie to utrudnili puszczeniem takim rozmów no to sorry, ale niech sobie teraz z tym radzą a nie zrzucanie jakiejkolwiek winy na zespół.
8. hubos21
Toto za to ani razu nie zabierał głosu w sprawie poleceń dla Masiego
9. xandi_F1
@Kruk
Jakby mechanicy RedBulla na ost okr z pitwallu strzelali M16 w stronę Hamiltona to napisałbyś, że Mercedes nie przygotował się na ściganie do mety i nie opancerzyli auta? Tak wiem abstrakcja, ale ten sam standard.
10. LeadwonLJ
Myślę, że Masiego powinni wywalić po całym sezonie i ten dowód w sumie nic nie zmienia. Tyle zamieszania co w tym roku jeszcze nie było no i to nie jest wina Michaela że sobie nie radzi. I oczywiście powinni też zablokować możliwość rozmów szefów zespołów z dyrektorem wyścigu, bo to głupie
11. sismondi
Hehe fani Maxa i RBR ładnie to sobie tłumaczą no jakoś tej informacji nie było w trakcie ani zaraz po zakończeniu wyścigu .... to potwierdza jaki to tytuł dla Maxa na pewno nie jest tym zachwycony że w taki sposób go zdobył ....
12. Krukkk
@9 Xandi. Moje komentarze sa dla Ciebie abstrakcja, bo nie potrafisz czytac ze zrozumienim czego dowodem jest Twoj komentarz (innych Twoich wyglupow nawet nie chce dotykac).
@11. Nie przejmuj sie, Lewis zyje ze swadomoscia, ze Jego 7 tytulow jest przekretem, wiec i Max to przezyje patrzac jak przybywa gwiazdek na kasku.
13. I_am_speed
@4
Akurat za wężykowanie powinno być najpierw ostrzeżenie, nie od razu kara.
14. berko
Papierzaki w formie.
Na całym tym zamieszaniu najwięcej marketingowo zyskał Mercedes. Odpuścili walkę w sądzie, bo nawet jakby jakimś cudem wygrali i jakimś cudem papierowy stracił by swój tytuł na rzecz Hamiltona, to co taki tytuł by znaczył? Tytuł wygrany w sądzie? Beznadzieja podobna do tytułu darowanego przez dyrektora wyścigu poprzez złamanie zasad.
Myślę, że na temat kontrowersji z Abu Dhabi zostało już dość powiedziane i kto chciał to zrozumiał, a kto dalej nie rozumie to chyba prostu jest głupi.
15. Blazer
Sama rozmowa z Masim nie byłaby może i niczym dziwnym, gdyż tak jak już wspomniano robiły to wszystkie zespoły. Moim zdaniem tym co działa na niekorzyść RB i Masiego jest wypowiedź "wtedy wyścig będziemy mieć w swoich rękach" . Gdyby nie było tej wypowiedzi traktowałbym to jako zwykłe naciski, a tak to jakoś to tak dziwnie wygląda.
16. Andrzej369
@13 Może, ale i tak nikt za to nie dostał przez cały sezon ostrzeżenia...
17. berko
@15. Blazer
Dokładnie.
"... and then we got the motor race in our hands." To zdanie brzmi naprawdę dziwnie, sugeruje nawet jakąś współpracę na linii RB-Masi.
18. Krukkk
@17. Wychodzi na to, ze Mercedes gromadzi dowody, zeby wytoczyc proces sadowy przeciwko FIA.
19. hubertusss
@18 żyj złudzeniami dalej. Szczególnie, że te dowody są stare i znane od dawna.
20. hubertusss
@15 ale Wolf tez nie raz targował się z Massim. Tak więc wszyscy wiedzą, że jest to powszechne zjawisko. I dlatego tego zakazano w tym sezonie.
21. I_am_speed
@16
Max dostał w Brazylii, nie czepiam się bo to mało istotne, tak tylko dla wyjaśnienia przepisu ;)
22. X-Y-Z
Ciekawe jak sobie to wytłumaczą fani papierowego mistrza ??? Hamilton pojechał jeden ze swoich lepszych wyścigów podczas ostatniego GP 2021r, a to że na ostatnim okrążeniu nie miał się czym bronić to już inna bajka. Dla mnie Verstapen jest papierowym mistrzem którego FIA wybrała nieczystym zagraniem, aby przerwać pasmo sukcesów Hamiltona żeby uatrakcyjnić ten sport.
23. Bartko
Nawet nie czytam komentarzy bo domyślam się że się kłócicie , zadam pytanie nie związane z tematem , czy " normalni" użytkownicy forum byłiby zainteresowani jakimś prawdziwym forum o F1 ? Nie mówię o stronie takiej jak ta na której jest szambo ciągle ( a adminom to widocznie pasuje. ) Chodzi mi o prawdziwe forum na którym ktoś kto nie umie rozmawiać byłby banowany.
24. Bzik
Prędzej czy później i tak byłby śmietnik... Ale owszem, taki pomysł jest ok :)
25. andy_chow
@ Bartko przecież o to chodzi adminom im więcej zjadliwych komentarzy tym więcej odpowiedzi i karuzela się kręci. Rzygać się chce kilkunastu userów z miejsca by dostało bana za wycieczki osobiste ale to im pasuje byle klikali
26. Krukkk
@25. Nie, ludzie loguja sie tutaj i wyrazaja swoje opinie. To w jaki sposob to robia, to juz ich sprawa.
27. Max3
Nie wierzę! Spójrzcie na ostatnie zdanie inżyniera RBR. On mówi, że wyścig będzie "w naszych rękach". To tak brzmi, Masi, jak zrobisz to, spokojnie wygramy.
Dramat:). Wygląda mi to na faworyzowanie RBR. Bardzo dziwne,że dopiero teraz to wyszło.???
28. smiglomufc
@23 marzę o tym. Nie ukrywam, że sympatyzuję z Maxem, ale czytanie obraźliwych komentarzy fanów na Maxa i Lewisa pokazuje jaki to jest sort ludzi. Nic im w życiu nie wyszło to muszą wejść po pracy i napisać trochę wyzwisk w stronę kierowców F1 i użytkowników którzy mają inne zdanie
29. smiglomufc
A co do rozstrzygnięcia to jako fana Maxa mnie nie satysfakcjonuje. To, że na przestrzeni całego sezonu Max był lepszym, rowniejszym kierowcą nie ulega wątpliwości. Do tego mial dużo pecha. Te mistrzostwo mu się należało, ale lepiej jakby zdobył je bez takich afer jak w Abu Dhabi. Cieszę się, że Lewis zostanie i liczę na równie zacięta rywalizację jak w 2021
30. XandrasPL
Nic już wyników nie zmieni. No, ale to był przekręt XXI w F1. I trzeba się publicznie przyznać.
31. andy_chow
@Kruk " ludzie loguja sie tutaj i wyrazaja swoje opinie" według Ciebie obrzucanie inwektywami to są opinie? Wiele razy ktoś się nie zgadzał i od razy leciały barany i kretyni lub gorzej . Jak dla mnie to nie są opinie
32. Glorafindel
4. Andrzej369
Troche zaklqmujesz rzeczywistość.
Żadnej reprymendy dla Hamiltona być nie powinno.
Skoro Max nie dostał kary za cyrk w Brazylii dlaczego Hamilton miałby dostać jakąkolwiek karę.
Cyrk z od dublowaniu to jawne ustawienie wyniku rywalizacji.
Max wezykuje od zawsze i chyba jeszcze nigdy nie dostał za to kary bo to "złote dziecko" i jemu wolno.
33. Glorafindel
29. smiglomufc
Co z tego że Max był lepszy i mu się Należało skoro nie potrafił tego wygrać?
W sporcie nie zawsze wygrywa ten lepszy albo ten który bardziej zasłużył. W sporcie wygrywa ten, kto zdobędzie najlepszy wynik, w tym wypadku najwięcej punktów.
Na przestrzeni całego sezonu Max był lepszy, Max bardziej zasłużył, ale po 21 wyścigach miał tyle samo punktów co Hamilton, a po 22 wyścigach przegrał tytuł. I co? Hamilton nie zasłużył wygrywając wszystkie 4 ostatnie wyścigi? Oczywiście że zasłużył.
Skoda tylko że pieniądze okazały się ważniejsze od rywalizacji sportowej.
34. Danielson92
@6 W dyskusjach z Tobą każdy zawsze mataczy na swoją korzyść. Ty opierasz się tylko zawsze tylko na rzetelnych faktach. To przyjmij do wiadomości fakty, że jak już debile z FIA doprowadzili tę farsę do 57 okrążenia, to wtedy Hamilton mógł już jechać na felgach do mety, a wyścig nie powinien zostać wznowiony. Takie są fakty. Mercedes nie zmienił opon i do 53 okrążenia był to strzał w 10, bo każdy widział, że Max był bezradny. Potem Latifi uratował Red Bulla i Twoja teorię.
@ ilona
Nie wiem może przeoczyłem ten dowód. Chociaż dziwne, że wszędzie piszą o tym dopiero teraz.
A różnica jest taka, że Whitley powiedział wprost Masiemu co ma zrobić, a ten potulnie to wykonał. Zostały przez to wypatrzone wyniki.
35. carrera 2013
Nie ważne kiedy to nagranie było upublicznione i kiedy zaczęto o tym mówić. Tytuł "Paper Master" zlepił się z MV na dobre. BYć może kolejny tytuł by to zmienił.
36. Krukkk
@31. Obrzucanie inwektywami to jest dowod na wojne trolli i trzeba to ignorowac.
@34. Tak, tak, tak... Strategia Mercedesa byla tak dobra, ze wlasciwie Lewis wygralby ten wyscig bez kol a oszukiwac moze tylko Mercedes i wydawac polecenia Dyrektorowi Wyscigu ma prawo tylko i wylacznie Wolff.
37. Jacko
@36. Krukkk
To jest argument na zasadzie "gdybym wiedział, że się przewrócę, to bym w ogóle nie wstawał". Regulaminy oraz przepisy są znane wcześniej i to również w oparciu o nie wszystkie zespoły opracowują taktykę na wyścig. Nawet gdy uwzględnia się wyjazd SC, to bierze się pod uwagę obowiązujące przy tym procedury. I dokładnie tak samo jest gdy się modyfikuje czy zmienia strategię już podczas wyścigu. NIKT PRZY ZDROWYCH ZMYSŁACH nie zakłada, że nagle jakieś przepisy zostaną złamane przez nadzorującego wyścig, bo niby jak to by mieli przewidzieć i uwzględnić w swojej taktyce?!
Cały ten wątek o rzekomych błędach Mercedesa z oponami jest kompletnie oderwany od rzeczywistości i niezwiązany z wydarzeniami z ostatnich okrążeń. Taktyka była dostosowana do obowiązujących procedur i gdyby one nagle nie zostały złamane, to była jak najbardziej prawidłowa.
PS.
I nie musisz mi odpowiadać, bo z góry wiem co "usłyszę" ;]
38. Krukkk
@37. Nic ci nie poradze na to, ze Mercedes nie byl na wakacjach tylko brali udzial w wyscigu o wszystko. Kolejny raz powtorze:
Taktyka wtedy jest prawidlowa, jezeli przynosi zamierzony efekt a Wy ciagle bronicie taktyki, ktora dala w leb, a bolid nr 44 nie byl przygotowany na walke do linii mety.
I co, kazdemu Fanowi Lewisa/Mercedesa z osobna mam to pisac?
39. andy_chow
@Kruk już to widzę obrzucają Cię błotem a Ty to ignorujesz
40. Krukkk
@39. Po wylapaniu dwoch banow za stosowanie zasady: "Z chamem trzeba po chamsku" stwierdzilem, ze lepiej jest chama ignorowac.
41. andy_chow
@Krukkk skoro taka jest Twoja metoda ok. Sorki za przekręcenie Twojego nicka pzdr
42. Krukkk
@41. Nic nie szkodzi, przed banem mialem ksywe Kruk. Rowniez pozdrawiam i zycze milego wieczoru.
43. Jacko
@38. Krukkk
Ok. Analogicznie: winę za WSZYSTKIE zdarzenia w wyniku których Max w minionym sezonie nie dojechał do mety, ponosi on sam. Nawet jeśli to druga strona została ukarana, on powinien był przewidzieć iż tak będzie i dostosować do tego swoją jazdę.
Jasno z tego wynika, że jest bardzo kiepski taktycznie i kompletnie nieprzewidujący, bo "taktyka wtedy jest prawidlowa, jezeli przynosi zamierzony efekt". Bo przecież nawet jeśli ktoś cię sfauluje czy oszuka, ty powinieneś to przewidzieć.
lol
44. XandrasPL
Dokładnie. RedBull na Węgrzech totalnie skiepścił taktykę. Nie byli gotowi na ściganie do mety. Zbyt agresywna strategia i dlatego kamikadze Bottasa się opłaciło.
45. ryan27
Może w kolejnym sezonie VER wygra swój pierwszy tytuł. NA pewno na to zasługuje patrząc na czysty talent :-)
46. Krukkk
@43 i 44. No to jeszcze raz:
"Tak, tak, tak... Strategia Mercedesa byla tak dobra, ze wlasciwie Lewis wygralby ten wyscig bez kol a oszukiwac moze tylko Mercedes i wydawac polecenia Dyrektorowi Wyscigu ma prawo tylko i wylacznie Wolff."
Nie wypisujcie glupot, bo do ostatniego okrazenia Lewis i Max przystapili jak rowny z rownym. A ze Hamilton nie mial sie juz czym scigac to nie moja wina a tym bardziej RBR Honda.
Wiem, ze Was to boli, ale moge napisac tylko tyle: PRZYKRO MI.
47. Slazak
@KRuk- ścigali się jak równy z równym???
to jak wejść do ringu z gwoździami w rękawicach i wygrać walkę, tak oto widzę równe ściganie się na ostatnim okrążeniu........,
oddublowanie części samochodów, uniemożliwienie ataku ze strony carlosa na max'a i zjazd SC nieregulaminowy........
48. xandi_F1
Dajcie spokój. Tutaj 1% podatku nie pomoże.
49. Danielson92
@48 No ja już tyle razy dyskutowałem na ten temat, że sobie odpuściłem, bo nie da się przetłumaczyć.
50. Krukkk
@Xandi. Ciebie dziecko trzeba ignorowac, bo znowu zaczniesz plakac jak to zycie Cie skrzywdzilo.
@47 i 48. RBR Honda zmieniali kola a Mercedes nie i to jest moj wymysl...? Swietnie, tak trzymac!
@Danielson92. Moja odpowiedz byla na Twoje mataczenie i bylo napisane tutaj:
"No ale fani Maxa i tak będą mowili, że wszystko cacy było".
I nic nie poradze na to, ze w wyscigu oszustow to byki uknuli lepsze oszustwo. Tak, F1 to wyscigi oszustow a tym razem Mercedes zaspal i przesral szanse na kolejny dublet.
51. HuskyContainer
Masakra ile w tych komentarzach jest jadu, czasem jak czytam te komentarze to jedynie się denerwuje.
52. Glorafindel
Ja tylko nadmienię jak wyśmiany został Toto za swoje wypowiedzi do Massiego domagając się przestrzegania przepisów.
A tu nagle cyk, człowiek Red Bulla sugeruje złamanie przepisów dyrektorowi wyścigu, które zostają wprowadzone i wypaczają wynik rywalizacji i nagle się okazuje że wszystko jest okej.
Niewiarygodne jacy fałszywi i zakłamani są niektórzy komentujący tutaj.
53. XandrasPL
Kruk nie wychodzi z roli Heel'a po prostu.
54. Krukkk
Fani Mercedesa/Lewisa to jednak stan umyslu i do kazdego z nich trzeba pisac z osobna.
@52. Wolff wysyla prywatne wiadomosci do Dyrektora Wyscigu i wedlug Ciebie w tych wiadomosciach sa pozdrowienia albo umawianie sie na randke?
55. Danielson92
@50 Równie dobrze mogli przesrać, gdyby ściągnęli Hamiltona przy VSC, a ten wyjechałby za Maxem. Wtedy byłaby walka na torze i kto wie czy Hamilton wyszedłby z niej cało. Max nie broniłby się jak dżentelmen jestem tego pewien. Raczej przyjąłby taktykę z Arabii. Tego już się jednak nie dowiemy. Zdaje mi się, że w Mercedesie też wzięli to pod uwagę i Ty też powinieneś. Co do drugiego braku zjazdu to postąpili słusznie, bo wiedzieli, że według procedur wyścig powinien się zakończyć za SC.
56. Krukkk
@55. Mercedes wykorzystuje pierwsza okazje do zmiany kol, Lewis zjezdza i wyjezdza za Maxem. Hamilton wykorzystujac przewage tempa wyscigowego powoli i spokojnie zbliza sie do Verstappena podejmujac probe ataku, szalony Holender uniemozliwia mu to wezykujac dostajac za to ostrzezenie. Lewis czeka i podejmuje druga probe, szalony Holender robi to samo i dostaje kare.
Wcale nie musialoby dojsc do kontaktu (kolizji) zeby Max sam siebie uwalil. Ale zebysmy mogli przekonac sie o tym, to Mercedes musialby podjac ryzyko. Baaaa...Max broniac sie przed Lewisem wypalilby paliwo i zuzyl opony.
Przeciez nie pisze o niczym nadzwyczajnym piszac, ze wyscig konczy sie dopiero po pokazaniu flagi w szachownice a nie tam, gdzie konczy sie strategia Mercedesa.
57. seb_2303
No to skoro dyrektor wyścigowy RBR wydał rozkaz, co ma zrobić Masi, a ten odpowiedział: "zrozumiałem". To o czym tu dyskutować? Żenada na całego i kpina z kibiców - zwłaszcza Hamiltona i całego tego sportu. Teraz już chyba nikt nie ma wątpliwości, że wyścig zakończył się nieprawidłowo na korzyść RBR i na ich żądanie. Teraz Masi może się tlunaczyc: jestem niewinny. ja tylko wykonywałem rozkazy - czyje rozkazy? - RBR...
58. Krukkk
@57. Wlasnie jest o czym dyskutowac, bo sam Toto Wolff jest przeciwny upublicznianiu rozmow miedzy zespolami a Dyrektorem Wyscigu. Szkoda, ze dopiero po tym kiedy slyszelismy jak bardzo dobija sie do pokoju sedziowskiego i po tym jak z bezradnosci krzyczy do Dyrektora Wyscigu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz