2021-12-11 GP Abu Zabi - Trening 11:00 - 12:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | Mercedes | 1:23.274 | 23 |
2 | M.Verstappen | Red Bull | 1:23.488 | 23 |
3 | V.Bottas | Mercedes | 1:24.025 | 21 |
4 | S.Perez | Red Bull | 1:24.047 | 21 |
5 | L.Norris | McLaren | 1:24.106 | 17 |
6 | Y.Tsunoda | AlphaTauri | 1:24.223 | 22 |
7 | P.Gasly | AlphaTauri | 1:24.251 | 22 |
8 | C.Sainz | Ferrari | 1:24.595 | 20 |
9 | D.Ricciardo | McLaren | 1:24.733 | 16 |
10 | C.Leclerc | Ferrari | 1:24.758 | 21 |
11 | L.Stroll | Aston Martin | 1:24.821 | 22 |
12 | E.Ocon | Alpine | 1:24.834 | 18 |
13 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:25.037 | 23 |
14 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:25.048 | 18 |
15 | F.Alonso | Alpine | 1:25.094 | 19 |
16 | S.Vettel | Aston Martin | 1:25.115 | 25 |
17 | G.Russell | Williams | 1:25.220 | 22 |
18 | N.Latifi | Williams | 1:25.322 | 19 |
19 | M.Schumacher | Haas | 1:25.340 | 18 |
20 | N.Mazepin | Haas | 1:26.332 | 19 |
Niby nieznaczący, a ciekawy trzeci trening w Abu Zabi
Zespół Mercedesa po trzecim treningu wydaje się lepiej przygotowany do sesji kwalifikacyjnej niż Red Bull. Lewis Hamilton po porannym treningu utrzymał prowadzenie w tabeli wyników, wyprzedzając Maksa Verstappena o 0,2 sekundy, a Bottasa i Pereza o przeszło 0,7 sekundy.Trzecia sesja treningowa w Abu Zabi tradycyjnie nie stanowi najlepszego źródła odniesienia dla ekip ze wglądu iż odbywa się w ciągu dnia. Sobotnia czasówka i niedzielny wyścig będą rozpoczynały się bliżej zachodu słońca i już po nim.
Poranny trening niby nieznaczący, ale może mieć jednak duże znacznie ze względu na kolejny błąd Lewisa Hamiltona, który na jednym z okrążeń po raz kolejny stanął na drodze Nikity Mazepina. Szefostwu Red Bulla z pewnością ten fakt nie umknął uwadze, a Lewis Hamilton posiada na swoim koncie już dwie reprymendy. Jeżeli więc po dzisiejszej sesji otrzyma kolejną (za kwestie związane z jazdą po torze), w niedzielę zostanie przesunięty na polach startowych o 10 pozycji.
Wracając jednak do sesji to rozpoczęła się ona od tego, że kierowcy Mercedesa wyjechali z alei serwisowej na twardych oponach, podczas gdy Red Bull sprawdzał swoje auta na średnich.
Lewis Hamilton i Vallteri Bottas już po jednym okrążeniu założyli jednak miękkie ogumienie i zaczęli śrubować czasy.
Gdy wydawało się, że to Valtteri Bottas będzie górą w pojedynku Mercedesa, Lewis Hamilton zbliżając się do półmetka sesji wyjechał na tor na używanym komplecie miękkich opon i poprawił czas swojego kolegi o 0,7 sekundy po czym zjechał do garażu i opuścił swój bolid w asyście swojej fizjoterapeutki.
Na tym etapie kierowcy Red Bulla na średnim ogumieniu tracili do niego blisko 1,5 sekundy, ale w drugiej części sesji także i oni przywdziali miękkie ogumienie. Zanim to jednak nastąpiło Max Verstappen również zaliczył przymusową przerwę, gdy Red Bull zmienił w jego aucie tylne skrzydło.
Po naprawie auta Holender pierwszą próbę musiał odpuścić po błędzie w szóstym zakręcie, uskarżając się na brak możliwości swobodnego skręcenia. Na drugiej uzyskał czas o przeszło 0,2 sekundy wolniejszy od Hamiltona plasując się na drugim miejscu.
Trzecie i czwarte miejsce należało do Bottasa i Pereza. Skrzydłowi liderów swoich ekip stracili do Hamiltona około 0,75 sekundy, a na mecie dzieliło ich nieco ponad 0,02 sekundy.
Po słabszym piątku do czołowej dziesiątki powrócił Lando Norris, który ze stratą 0,8 sekundy był piąty przed kierowcami AlphaTauri. Tym razem nieco szybszy okazał się Yuki Tsunoda.
Czołową dziesiątkę zamykali kierowcy Ferrari przedzieleni przez Daniel Ricciardo z McLarena. Ekipa z Maranello w trzecim treningu zastosowała ciekawą strategię, unikając korzystania z miękkich opon. Najpierw Ferrari sprawdzało twardą oponę, a później średnią.
Tuż za czołową dziesiątką znalazł się Lance Stroll z Astona Martina i Esteban Ocon, który wczoraj brylował na torze razem z Fernando Alonso. Przed czasówką Hiszpan uplasował się jednak dopiero na 15. miejscu, przed Sebastianem Vettelem.
Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Williamsa i Haasa, również w tradycyjnej kolejności, Russell przed Latiffim, Schumacherem i Mazepinem, który jak już wcześniej wspomnieliśmy chcąc nie chcą może po incydencie z ubiegłego wyścigu ponownie wmieszać się w walkę o tytuł mistrzowski, ale najpierw sprawą powinna zająć się FIA.
komentarze
1. Jefer90
To co uczciwie żeby było to Hamolton -10 ?
2. mattimek
10 pozycji kary za blokowanie w TRENINGU?! Serio?
3. iceneon
Akurat wyjechał z boksów, to gdzie miał uciec.
4. Jefer90
@2. Dostanie reprymendę, ma już dwie a trzecia oznacza -10.
@3 aha, to Redbull może wypuścić w q3 Pereza na szybkim okrążeniu Hamiltona?
5. Blazer
Jeszcze po wyjeździe z alei, ale mimo wszystko ktoś z zespołu mógł go wypuścić 2 sek później albo dać info żeby zwolnił przy wyjeździe. Lepiej żeby nie powtórzył takiego manewru w kwalifikacjach.
6. TomPo
@4
ale widzisz te "subtelna" roznice pomiedzy trening a kwalifikacje?
Gdzie mial tam uciec? Wkomponowac sie mial w bande czy moze teleportowac?
Team dal dupy, bo powinni dac mu znac, to by poczekal 2s z wyjazdem na koncu alei.
7. parys0f1
Wg mnie powinna być kara finansowa na team za nieprawidłowe wypuszczenie na tor.
8. Kii
O czym wy piszecie? Jakie 10 pozycji na starcie przez przypadkowe przyblokowanie najsłabszego kierowcy w stawce przy jakimś śmiesznym treningu. Max jak niestosownie i nieprzepisowo bronił się przed Lewisem w Brazylii nie dostał żadnej kary to Lewis ma za takie śmieszne coś niby dostać karę -10? Haha chyba ktoś tu nie może się pogodzić z tym, że Verstappenik jest po prostu wolniejszy od obecnego mistrza świata. Nie ma mowy o żadnej karze i to nie będzie miało miejsca. Dzisiaj Hamilton jedzie po PP a jutro świętujemy 8-sme mistrzostwo świata najlepszego kierowcy w stawce. Pozdrawiam hejterow :)
9. kamil39
6. a co , w treningu jeźdzą wolniej, jest więcej miejsca na torze, czy jaki inny masz usprawiedliwiający fakt? Bezpieczeństwo na każdym etapie jazd jest tak samo ważne.
10. weres
fia i sędziowie tak faworyzują w tym sezonie maxa, że po tym jak uszkodzony bolid lewisa został wykluczony z wyników kwalifikacji w brazylii to nie zdziwiłbym się gdyby i teraz lewis dostał karę, jednakże tak ordynarny przekręt w ostatnim wyścigu sezonu spotkałby się z odpowiednią reakcja, więc jednak kary dla lewisa nie będzie
11. Davien 78
Myślę że Merc dostanie karę finansową za ten incydent. Ham nie ze swojej winy zablokował Maz. Sędziowie raczej nie odważą się na ustawienie wyścigu w finale. A jeśli tak to tylko potwierdzi to że zielony stolik dla Ver ma się dobrze. Ale to będzie wypaczenie sportu a chyba nie o to chodzi. Ale kto wie. Jedno jest pewne gdyby w jurry zasiadali Aldona, Gąsiorowski i Gutowski to kara dla Hama murowana. Nie dziesięć miejsc a dnf.
12. berko
Myślę, że sędziowie, po tylu kontrowersyjnych decyzjach nie będą chcieli już mieszać się w walkę o mistrzostwo, a już na pewno nie poprzez tak mało znaczący incydent.
Ale kto wie, po FIA można się spodziewać wszystkiego.
13. iceneon
@8. Kii
Z choinki się urwałeś? Nie +10, tylko reprymenda, a że ma już w tym sezonie dwie to za trzecią jest +10 na starcie. Pojął?
14. Jefer90
Co to ludzi którzy twierdzą że FIA faworyzuje Ver to przypomnę tylko ze gdyby nie wał na Silvertstone to Ver byłby już mistrzem.
15. hubos21
PER wysoko to znaczy, że dobrze bolid przygotowany
16. Kii
@13 icenon
Wszyscy chyba się domyślają o co mi chodziło :) nie ma opcji o żadnej reprymendzie w finałowym wyścigu sezonu jeszcze przez taką głupotę. Pojął?
17. Kii
@14 Jefer90
Gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem. Max mógł odpuścić i dojechać wtedy drugi. To samo można powiedzieć, że gdyby nie błąd Lewisa w baku przez zblokowane koła to również Hamilton już byłby mistrzem.
18. Fan Russell
Dalej myślę że jutro Max zdobędę wymarzony tytuł
19. pabloescobar
17. Kii
Dokładnie.
o Monzy już nie wspomnę.
20. Jefer90
A co ma błąd kierowcy do wyeliminowania rywala o tytuł? O GP Węgier nie wspominając
21. Brzoza2
Jeżeli inni zawodnicy za podobne wykroczenia otrzymywali reprymendę to Ham też powinien dostać . Jeżeli nie to nie. To jest takie oczywiste.
22. Glorafindel
14. Jefer90
A ja tylko Ci przypomnę że gdyby nie wałek w Belgii, wałek w Brazylii i wałek w zeszłym tygodniu Verstappen nie miał by jakichkolwiek szans na mistrzostwo.
23. Faustus
@14, 20
Jak nie Silverstone to Hungaroring, jak nie Hungaroring to Silverstone. I tak "w koło Macieju". Nie macie jeszcze tego dosyć? Było, minęło. Jutro, mam nadzieję, wyrównana walka o mistrzostwo wśród kierowców. Oby bez wałków, zielonych stolików, celowych kraks niszczących wyścig rywalowi (wyglądających jak incydent wyścigowy), itd. I mam cichą nadzieję, że RBR bis nie będzie się mieszał do rywalizacji...
24. Angry Tiger
Kara +10 dla Hamiltona! Każda inna decyzja to ustawienie wyników mistrzostw! PP dla Maxa! Chciałbym widzieć jak dziewczynka @Kiiuszek się zapłacze :D
25. Talek
po co prowadzicie dyskusje skoro już zostało ogłoszone, że incydent nie będzie rozpatrywany i Red Bull też nie uważa, żeby to było na tyle duże przewinienie żeby wnosić skargę?
26. bjbax
@22
Gdyby nie wałek w Bahrainie, Silverstone, Budapeszcie, Brazylia, Arabii i teraz to MAX byłby już dawno mistrzem !!
27. Faustus
@25
Bez burzy w szklance wody dzień stracony. Inni nazywają to g...burzą. Jedno i to samo. Leczenie frustracji, kompleksów kosztem innych użytkowników tego portalu. Ale lektura sporej części wpisów to niezły materiał na dysertację dla psychiatry. Prawda niektórych jest, cytując klasyka, bardziej mojsza niż twojsza...
Co poniektórzy "pisarze" nie wiedzą "kiedy ze sceny zejść..."
28. Davien 78
@22 wsadź w gębę smoczek i się nie odzywaj gówniarzu.
29. Grellenort
Przecież sędziowie nawet się tym nie zajmą... Niektórym wolno po prostu więcej.
A i co to za różnica że to trening? Wtedy można prowokować niebezpieczne sytuacje na torze kiedy ktoś jest na swoim pomiarowym okrążeniu?
I jakie ma znaczenie że najsłabszego kierowcę w stawce!? Zwłaszcza, że Hamilton tyle się produkuje o szacunku dla wszystkich. A takie akcje, to niestety brak szacunku.
30. Sebolinho
@25
Skąd takie infor masz jeśli można zapytać?
31. Faustus
Zbliżają się święta i nastąpił zmasowany wysyp stworków z bajek skandynawskich. Proszę nie mylić ich z elfami Mikołaja...
32. Krupa
@8 Max jest najszybszy w całej stawce F1, od Hamiltona ma tylko mniejsze doświadczenie.
33. Skoczek130
W normalnych okolicznościach byłaby reprymenda. Ale oznaczałoby to karę 10 pozycji na starcie. Dlatego jej nie dostanie. F1 rządzą Brytole, którzy chcą swojego z rekordem.
34. konewko01
@28 napisał dorosły z mlekiem pod nosem.
35. Danielson92
@33 Red Bull zgłaszał tę sprawę do rozpatrzenia? Oni pierwsi by donieśli na Hamiltona, gdyby uznali to za stosowne. Pytam bez złośliwości, bo jestem ciekaw. Kolega Talek podał, że nie, ale czy jest to pewna informacja?
36. kiwiknick
Ciekawe skąd się wzięło tyle półgłówków na tym forum.
:)
37. Grellenort
Z resztą, Mercedesom wolno mieć nawet kontakt w trakcie kwalifikacji i sędziowie mają to w dupie... ;)
38. Automotof1
Kii zgadzam się z Tobą, to są prawdziwe kibole nie kibice.
39. Katsurimoto
Reprymendę za takie zachowanie lewis powinien dostać.
Bardzo blisko są red bull i mercedes.
40. Faustus
Hamilton na używanych softach w końcówce Q1 zszedł poniżej 1.23: 1.22.845. Reszta daleko.
41. cinek76
wał na Silverstone , dobre , a wał na Monza , hahahahaha
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz