BMW Sauber po trzecim dniu testów
Podczas trzeciego dnia testów na torze Circuit de Catalunya zespołom nie pomagała pogoda – od rana panowało duże zachmurzenie, a pod koniec dnia zaczął padać deszcz. Temperatura powietrza wahała się od 7°C do 13°C, a toru od 8°C – 15°C.Ogólnie, trzydniowe testy pod Barceloną poszły po myśli BMW – założony plan został wykonany. Kierowcy przetestowali wiele ważnych elementów bolidu, co pozwoli rozwijać bolid w przyszłości. Zespołom w ciągu trzech dni przeszkadzały niskie temperatury i przelotne opady, jednak to pozwoliło przetestować po raz pierwszy deszczowe i przejściowe opony w bolidzie F1.08. Podczas całych testów Robert Kubica pokonał 239 okrążeń (1112,545 km), a Nick Heidfeld 208 (968,240 km).
Kolejne testy, w których weźmie udział BMW Sauber odbędą się w Jerez, od 12 do 14 lutego. Podczas testów obecni będą zarówno Robert Kubica jak i Nick Heidfeld.
komentarze
1. sen15
dobry weekend
2. Witek6935
cieszy to że wszystko idzie po mysli kierownictwa i kierowców BMW Sauber... Mało problemów technicznych.. a jak już było, to u Nicka :D Oby tak dalej...
3. Marti
W porównaniu z sesją testową w Walencji, testy w Barcelonie przebiegły lepiej (no i Robert ciut lepiej jeździł od Nicka :-)). Mam nadzieję, że problemy z zawodnością są definitywnie prehistorią. Muszą jednak popracować jeszcze nad szybkoscią, gdyż tego im zdecydowanie brakuje, aby nawiązać walkę z dwoma czołowymi zespołami.
4. polakz
Mało informacji o defektach - Roberta dwa razy w tym samym bolidzie lepiej o Nicka. Chyba dobrze, co?
5. lulek
Barcelona to jeden tor. W calym sezonie bedzie ich 18. Na jednym bedzie dominowal jeden zespol na drugim inny. NIe ma co od razu ustwaiac sily f1 po tych testach. Co prawda mowia o tym jaka pracee wykonaly zespoly ale to jest tylko tyle. wszystko okarze sie na GP. Miejmy nadzieje ze BMW dedzie mocne. Gdyby nawet jezdzili tak jak w zeszlym roku bedzie ok jezeli poprawia sie w kwestii niezawodnosci zdobeda o wiele wiecej punktow. Zyczymy jak najlepiej
6. walerus
byle do przoooduuuu....;-)
7. Morte
i byle w stawce było tłoczno.
8. obi216
I w czubie , a nie jak dotychczas dwa zespoły , spora przerwa i reszta stawki - tego bym sobie marzył :-)
9. Tanis
Analiza czasów z dłuższych przejazdów mówi więcej niż tabela najszybszych czasów, w których nie rzadko mamy jednorazowe popisy zespołów z końca stawki.
Mało kto analizuje takie czasy, ale jeśli już się zdecyduje, to nie zdziwi się wcale, że np. Nick znów będzie przed Robertem, mimo, że ten w testach regularnie jest wyżej w tabelach ( podobnie jak w zeszłym roku ). Dlatego nie byłbym taki optymistyczny.
Na co drugiej stronie, z tych poświęconych testom, można przeczytać , że to tylko testy, i żeby nie budować zbyt daleko idących wniosków o sile poszczególnych zespołów. A tak większość robi. Jeśli jednak cokolwiek można powiedzieć o formie teamów, to właśnie po długich przejazdach, bo to one tworzą przewagę w trakcie wyścigu, gdy 50-60 okrążeń zamienia 0,3s przewagę na okrążeniu, w kilkuset metrowe odległości pomiędzy bolidami i zespołami. I jak na razie te czasy mówią, że co prawda nie jest tragicznie z BMW, ale też nie jest tak dobrze, jak zakładało szefostwo BMW. Dwa zespoły , Ferrari i McLaren jak na razie są poza zasięgiem, a jeśli chodzi o zespoły Renault, Williams, BMW, to kolejność jest taka jak podałem, więc jeśli się nic nie poprawi, to Bawarczykom nie uda się utrzymać trzeciego miejsca w stawce.
10. Amadeusz
również analizowałem owe czasy, jednak BMW dostało kopa dopiero teraz, w Barcelonie, więc nie można powiedzieć co prezentuje Williams. Jednak w zeszłym roku była podobna sytuacja. BMW na każdych treningach tylko testuje, a odkrywa karty dopiero w kwalifikacjach. Wydaje mi się, że mam trochę racji
11. bulionik
Williams?? oj nie a Renault to będzie walczyło z BMW w tym sezonie o 3 miejsce w F1
12. Amadeusz
jeszcze raz spojrzałem na to zestawienie i stwierdzam, że Lewis jechał bardzo podbnie do Roberta, choć zdarzaly mu się szybsze okrążenia. Patrząc po tych czasach to nawet WIlliams jest szybszy od Maca - nie chce mi się w to wierzyć. Pozdro
13. Marti
Tanis - trafny, mądry komentarz. Masz rację.
14. Leeloo
Tanis a możesz podac mi stronke na których są poszczególne czasy wszystkich okrążeń? też z miłą chęcia sobie przeanalizuje
15. phantomf1
Hej wszystkim! Powiem tak....Testy Testy Testy i tylko Testy o niczym to nie swiadczy Szkoda tylko ze wszyscy w tym wszystkim doszukuja sie klasyfikacji koncowej 2008 ...
16. Vego
Gdzie można przejrzeć czasy poszczególnych okrążeń?
17. Tanis
Przejrzyjcie chociażby tutejsze form w temacie poświęconym testom przedsezonowym w 2008r str. 23 jest skrócone zestawienie dłuższych stintów .
Nie trzeba daleko szukać :-)))
18. walerus
powiało chłodem od wypoweidzi Tanisa....
19. fezuj
@walerus - na rozgrzewkę proponuje herbatkę z "prądem " :), hmmm to jeszcze 45 dni :(
20. dorjan
czytam rózne wypowiedzi ,fachowców oraz internautów,zdążyłem sobie wyrobić swoje zdanie na temat kierowców i ich możliwości.chce wam powiedzieć ,że Roert jest najlepszym kierowcą w stawce,.ma wszystko co jest potrzebne aby wygrywaćprzede wszystkim ma bardzo dobrze uporządkowane emocje(co przy braku kontroli trakcji zaowocuje ).nie tylko w trakcie wyścigów........oczywiście pozostaje sprawa bardzo istotna-bolid.ale i z tym sobie poradzą.nie spodziewajmy się ,że BMW po dwóch sezonach w F1 zdelkasuje czołówkę, ale napewno mocno powalczy.przyszły sezon będzie już wyrównany.co za tym idzie -na 90% będziemy mieli mistrza świata!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam wszystkich fanów Roberta F1
21. przesio
cieszymy sie bo dobre lokaty i malo awari :)
22. walerus
spox - polałem prąd herbatką i ..... tylko mi korki wybiło...;-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz