komentarze
  • 1. marcelo9205
    • 2020-02-13 11:05:13
    • *.

    Polowie ludzi w Polsce za chwile du..y porozrywa :D. Kurlllla za moje piniondze.

  • 2. goralski
    • 2020-02-13 11:06:31
    • *.centertel.pl

    No i git

  • 3. mickey_1988
    • 2020-02-13 11:23:22
    • *.play-internet.pl

    Orientuje się ktoś może czy w takim klienckim zespole w DTM jest szansa o coś powalczyć? Czy to bardziej taka "zapchajdziura"? ;)

  • 4. caddy71
    • 2020-02-13 11:42:28
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Zespołu klienckiego w DTM w żaden sposób nie można porównać do innych serii czy rajdów. W DTM otrzymujesz samochód identyczny z fabrycznym i pełne technologiczne wsparcie producenta. Mało tego, nawet dostajesz fabrycznych mechaników.
    Kubica swoją drogą podobno ma startować samochodem którym ostatnio w DTM testował.
    Tyle teoria, jak będzie zobaczymy... już w czasie testów DTM po GP Australii, czyli w marcu.

  • 5. dykov
    • 2020-02-13 11:43:04
    • *.97.4.4

    a byłoby na szpitale, hore curki i emerytów... z mojego potfela wyciągają...

  • 6. dykov
    • 2020-02-13 11:47:31
    • *.97.4.4

    zatem FORZA ROBERT!!

  • 7. sismondi
    • 2020-02-13 11:54:33
    • *.net.pl

    I super ...kasa zwróci się z nawiązką.....

  • 8. mickey_1988
    • 2020-02-13 12:10:24
    • *.play-internet.pl

    4. caddy71
    Dzięki. Pozostaje w takim razie trzymać kciuki :).

  • 9. mirek8423
    • 2020-02-13 12:22:57
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    A czy będzie transmisja z DTM w TV? A jak tak to gdzie?

  • 10. Filip1507
    • 2020-02-13 12:40:25
    • *.dynamic.mm.pl

    COBRANDING, REBRANDING czyli Robert Kubica bedzie znów tylko jeżdżącą (albo i nie) reklamą.

  • 11. ZS69
    • 2020-02-13 13:25:36
    • *.dynamic.chello.pl

    Dobra wiadomość,Robert nie straci kontaktu z rywalizacją,może osiągnie sukces czego bardzo mu życzę a co do panów nie zadowolonych-Panowie nikt od Was kasy nie wyciąga,Orlen na rencistów ,dzieci nie musi płacić oni płacą podatki tak jak my wszyscy a kto i ile dostanie ustalają w ministerstwie finansów.
    Jeżeli nie popieracie jedynego polaka w F1 i DTM to nie tankujcie na Orlenie i nie kupujcie ich produktów zamiast wypisywać głupoty.

  • 12. Frytek
    • 2020-02-13 13:32:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby chociaż tutaj powrócił Stary młody Kubica, to by się miło oglądało

  • 13. lechart
    • 2020-02-13 13:41:21
    • *.centertel.pl

    1. marcelo9205 5. dykov ....... To są pieniądze Orlenu między innymi na reklamę. Jak mi wiadomo, nie z podatków tylko z dochodów firmy. ...... Możecie nie kupować w Orlenie.
    Mnie osobiście wspieranie KUB, skłoniło do kupowania właśnie w Orlenie.

  • 14. Frytek
    • 2020-02-13 13:47:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11
    Tacy panowie nigdy nie zrozumieją że sponsoring to jest reklama a nie spełnianie marzeń Roberta. Jest napisane jak byk "Polski koncern planuje rozwijać się w Niemczech i wypromować markę Orlen". Pewnie w tym Orlenie siedzą jakieś głąby i mają za dużo kasy to dają Kubicy, a niech ma, zdenerwujemy paru Polaczków

  • 15. czuczo
    • 2020-02-13 13:49:03
    • *.static.ip.netia.com.pl

    ja piernicze, jak czytam że to za czyjeś prywatne pieniądze to, to ten co to pisze.... albo jest totalnym finansowy ignorantem, albo bezmózgim yeti nie mającym własnego zdania, powtarzającym coś co jest totalną bzdurą. Równie dobrze mógłbym tak pisać o naszej lidze piłkarskiej, bo sponsoruje ją bank PKO. Też za moje pieniądze, chociaż nie mam tam konta? A ci najbardziej hałaśliwi pewnie nie tankują na Orlenie, albo co gorsza, nie mają nawet samochodu. Pula ignorów znowu przyznana, a to mnie cieszy:)

  • 16. marcelo9205
    • 2020-02-13 14:01:15
    • *.

    Wiecie co to jest sarkazmn:D

  • 17. LuckyFindet
    • 2020-02-13 14:27:55
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @13 Kolega chyba musi poczytać co to sarkazm, bo w komentarzach @1 i @5 jest on wyraźnie widoczny

  • 18. Virjou
    • 2020-02-13 15:04:26
    • *.147.37.68.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Szkoda że KUB nie zdecydował się na starty w GT World Challenge Europe... DTM wypada trochę blado w porównaniu do wyścigów GT3

  • 19. caddy71
    • 2020-02-13 16:00:17
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Dla tych cierpów co o kasie smucą.
    Głównym sponsorem stajni Orlen Team ART będzie ORLEN Deutschland.

  • 20. Jacko
    • 2020-02-13 16:15:15
    • *.

    19. caddy71
    Który to został kupiony w 2003 roku za pieniądze głównego Orlenu, który nim zarządza. Co za różnica?

  • 21. Jacko
    • 2020-02-13 16:32:14
    • *.

    A tak abstrahując od samego Kubicy, to Orlen zaraz po wejściu na rynek niemiecki w 2003 roku występował już na części stacji pod swoja nazwą, ale bardzo szybko się okazało, że te stacje radzą sobie dużo gorzej i wszystkie ujednolicono do nazwy STAR. Dlatego ciężko powiedzieć, czy ten eksperyment z rebrandingiem powiedzie się teraz.

  • 22. Vendeur
    • 2020-02-13 18:06:37
    • *.

    @16. marcelo9205

    "Sarkazmn"? Nie wiem. A czy ty słyszałeś kiedykolwiek o interpunkcji?

  • 23. Lukas3003
    • 2020-02-15 07:59:29
    • *.02-204-73746f46.bbcust.telenor.se

    Wejdą z nazwom Orlen,wyremontują stacje,będą sprzedawać słynne hotdogi i całe Niemcy będą tam kupować!! ???? Rebranding sranding!!! Kuzwa czy po polsku już nie idzie!!!! Robert już nigdy nie będzie taki sam!! Kciuki za niego przez cały czas ale myśle ze kariera przed nim inna,myśle ze jako techniczny w F1 byłby genialny i to mu właśnie wróżę z fusów po kawie ????
    Pozdro

  • 24. wayn76
    • 2020-02-16 00:33:16
    • *.15-1.cable.virginm.net

    wygląda jak próba budowy teamu wyścigowego , jak będą pracować na rynku wyścigowym w miarę długo to może jest szansa na budowę f1 team orlen pieniądze są więc czemu nie ?

  • 25. dexter
    • 2020-02-16 15:51:05
    • *.dyn.telefonica.de

    Witaj Jacko,

    Orlen w 2005 r. posiadal 494 stacje benzynowe, 1 stycznia 2019 w Niemczech istnialo 581 stacji paliw marki Orlen. Tak wyglada statystyka, ktora pokazuje rozwoj liczby stacji paliw polskiego panstwowego koncernu z branzy olejow mineralnych i stacji paliw w Niemczech.

    Smierc stacji benzynowej trwa - liczba stacji benzynowych w Niemczech spadla w 2019 r. do okolo 14.500. W 1970 r. liczba stacji benzynowych w Niemczech wynosila ponad 46.000. Juz w polowie lat osiemdziesiotych bylo mniej niz 20.000 stacji paliw w Niemczech. A uliczne stacje paliw sa bardziej dotkniete niz stacje autostradowe. Liczba stacji paliw systematycznie spadala w ciagu ostatnich dziesieciu lat. Liczba spadla z 14.527 (2008 r.) do 14.181 (2018 r.) - nie zwiekszajac sie w miedzyczasie. Liczba stacji autostradowych wahala sie i spadla w tym samym okresie z 375 na 360, przy czym w 2011 i 2012 r. zwiekszyla sie do 376.

    Aral jest numerem 1 wsrod marek stacji paliw w Niemczech. Udzial marki Aral w calkowitej sprzedazy paliw wyniosl okolo16 procent w 2019 r. Pozniej jest Shell i Total. Sprzedaz paliw stanowi obecnie tylko czesc dzialalnosci. Sprzedaz detaliczna zywnosci i napojow jest rowniez zrodlem dochodow stacji benzynowych. Sklepy na stacjach benzynowych generuja okolo 2/3 obrotow sprzedajac wyroby tytoniowe. Ponadto na autostadowych stacjach benzynowych sa bary i piekarnie gdzie mozna kupic cieple napoje i przekaski. Tutaj sprzedaz w sektorze gastronomicznym znacznie wzrosla. Przychody marki Aral w obszarze Food Service wyniosly okolo 220 mln euro. Schell dzieki piekarni i przystankach dla samochodow ciezarowych mial obrot okolo 139 mln euro.

    Pozdr.

  • 26. dexter
    • 2020-02-16 15:55:42
    • *.dyn.telefonica.de

    @24 wayn76

    ???

  • 27. dexter
    • 2020-02-16 19:52:01
    • *.dyn.telefonica.de

    @Jacko


    "Dlatego ciężko powiedzieć, czy ten eksperyment z rebrandingiem powiedzie się teraz."

    Sa plusy i minusy. Dzieki umiejetnemu zarzadzaniu marka branding pozwala na rozwoj marki w taki sposob, ze stale wzbudza nowe zainteresowanie publiczne poprzez stale uzupelniane obietnice dotyczace wydajnosci, tym samym spelniajac wartosc marki. Niemniej jednak na koncu marki moze nastapic smierc marki, a tym samym utrata aktywow. Niepoprawne budowanie marki i niewlasciwe zarzadzanie marka moze bardzo szybko sprawic, ze marka bedzie ledwo postrzegana przez spoleczenstwo, a wykorzystanie marki nie bedzie juz wydawac sie ekonomiczne. Dokladnie taki sam wplyw ekonomiczny moze przyniesc negatywne postrzeganie marki przez spoleczenstwo, w zwiazku z czym oplacalne wykorzystanie marki nie jest juz mozliwe.

  • 28. skilder3000
    • 2020-02-16 21:31:11
    • *.eurotel.cz

    Orlen to nie tylko Niemcy ale też Czechy - Benzina

  • 29. dexter
    • 2020-02-18 07:16:39
    • *.dyn.telefonica.de

    "Polski koncern planuje rozwijać się w Niemczech i wypromować markę Orlen. Jest to element strategii cobrandingu, która ma zmierzać do pełnego rebrandingu za granicą.?


    Orlen m.in. prowadzi okolo 2700 stacji benzynowych w Polsce, Niemczech, Czechach i na Litwie. W Niemczech siec dziala pod brandem Star; w Polsce pod markami Orlen i Bielska; klienci w Czechach moga uzyskac odpowiednie paliwa na stacjach pod marka Benzina; na Litwie stacje dzialaja pod marka Orlen Lietuvalogos.

    Sek w tym, ze w nadchodzacych dziesiecioleciach liczba samochodow elektrycznych gwaltownie wzrosnie. Wszyscy glowni producenci maja w planach samochody elektryczne lub sa juz w asortymencie. Benzyna i olej napedowy bedzie coraz bardziej nieaktualny.

    Ma to nieprzyjemne konsekwencje dla instytucji, ktora walczy juz od wielu lat: stacje benzynowe. Od lat 90-tych sprzedaz paliw nieznacznie wzrosla, a nawet spadla, poniewaz samochody staja sie coraz bardziej oszczedne. Jednoczesnie koszty rosna z powodu surowszych przepisow ochrony srodowiska. Wynik: wiele stacji benzynowych zostaje zamknietych. W samych Niemczech dzis jest okolo 14.500 stacji paliw, w latach 70-tych w porownaniu bylo 45.000. A przyszlosc z samochodami elektrycznymi dla nich wyglada ponuro.

    Liczba stacji benzynowych spadnie szybciej wraz z pojawieniem sie samochodow elektrycznych. Tysiace stacji paliw zniknie, poniewaz pojazdy elektryczne sa nowa konkurencja. Pojazdy akumulatorowe moga otrzymac prad nie na stacjach benzynowych, ale w innych lokalizacjach. Na przyklad na parkingu u pracodawcy, w garazach podczas zakupow, przed supermarketem lub przez noc z gniazdka w garazu w domu. Dzisiaj juz tak swiat funkcjonuje. W 90 procentach przypadkow samochody elektryczne beda ladowane w tych punktach.

    Z jednej strony dlatego, ze najtanszym i najwygodniejszym sposobem na uzyskanie energii elektrycznej jest czesto garaz w domu. Z drugiej strony troche winne sa jeszcze niekiedy dlugie czasy ladowania. Troche trwa zanim akumulator ponownie sie zapelnia. Stacje szybkiego ladowania nadal potrzebuja okolo pol godziny. Pomysl przeksztalcenia stacji benzynowych w stacje wymiany, w ktorych kierowcy moga w ciagu kilku minut wymienic puste akumulatory na naladowane jeszcze nie funkcjonuje. Kiedys czlonek zarzadu koncernu SAP zalozyl w tym celu wlasna firme, ale w 2013 r. firma zbankrutowala.

    Nowa sytuacja konkurencyjne nasili sie jeszcze bardziej, poniewaz siec ladowania jest rozbudowywana wszedzie - i czesto nie na istniejacych stacjach benzynowych. Choc musze powiedziec, ze Orlen Deutschland wyposaza swoje stacje benzynowe w Niemczech w szybkie stacje ladowania. W Berlinie i okolicach byl poczatek, a takze w Hamburgu i Lübeck. Wykorzystywane sa szybkie stacje ladowania polskiego producenta PRE Edward Biel. Kazda z tych Multi Chargers moze zapewnic do 100 kW w CCS, do 50 kW w CHAdeMO i do 22 kW w Typ 2.

    I tutaj na stacjach Star klienci przez pierwsze kilka miesiecy moga ladowac bezplatnie. Po fazie wstepnej na stacjach szybkiego ladowania Orlen dostarczy swoim klientom rozwiazanie platnicze z aplikacja i kodem QR we wspolpracy z has.to.be. Fakturownie bedzie oparte na kilowatogodzinach. Aby zapewnic jak najwiekszej grupie uzytkownikow dostep do oferty Star, klienci innych dostawcow beda mogli rowniez za posrednictwem tzw. partnerstw roamingowych ladowac na ich stacjach szybkiego ladowania. Od 2015 Orlen Deutschland wspolpracuje z Tesla w dziedzinie E-Mobility i o oferuje Supercharger na stacjach Star.

    ?Jako operatorzy stacji szybkiego ladowania chcemy byc aktywni na rynku jeszcze szybciej i intensywniej. Dzieki rozszerzeniu naszej oferty paliw alternatywnych, takich jak wodor, LPG, AdBlue i E-Mobility, jeszcze bardziej odpowiadamy na zmienione potrzeby i zyczenia naszych klientow? - mowi Waldemar Bogusch, dyrektor generalny Orlen Deutschland GmbH.

    UE juz 3 lata temu zdecydowala, ze do 2025 r. wszystkie nowe lub odnowione duze budynki beda wymagaly stacji ladujacej. W budynkach mieszkalnych na kazdym parkingu nalezy stworzyc przynajmniej mozliwosc instalcji stacji ladowania. Jednoczesnie Rzad Federalny w Niemczech wspolfinansuje utworzenie sieci mozliwosci ladowania. Powinno to zwiekszyc liczbe stacji ladowania w ciagu najblizszych kilku lat. Koncerny energetyczne rowniez chca sie zaangazowac w rozbudowe sieci.

    Firmy naftowe dotad byly uderzajaco ostrozne. Shell aby zdobyc doswiadczenie oglosil plan budowy stacji ladowania na stacjach benzynowych w Wielkiej Brytanii. Aral zatrudnia zespol ds. strategii na przyszle problemy. A Orlen inwestuje w Niemczech.

    Firmy naftowe maja nadzieje, ze elektromobilnosc nie zyska na znaczeniu tak szybko i ze przez to beda mieli jeszcze troche czasu. Rowniez obawiaja sie kosztow wyposazenia stacji benzynowych w stacje ladowania. Koszt przebudowy szacuje sie w wysokosci jednego do dwoch milionow euro na stacje. Poniewaz czasy ladowania sa dluzsze niz czas tankowania, przejscie na energie elektryczna rowniez zmniejsza obroty na godzine. Do obslugi tej samej liczby samochodow potrzeba wiecej filarow. Czasami stacje benzynowe beda musialy dokupic wiecej miejsca, poniewaz filary benzyny i oleju napedowego i czesciowo gazu ziemnego beda jeszcze istniec przez wiele lat. Zwieksza to rowniez koszty eksploatacji, poniewaz wiele zrodel energii musi byc oferowanych rownolegle.

    Nie jest jeszcze calkowicie jasne, ktory naped zwyciezy wsrod alternatywnych napedow, poniewaz prowadzone sa rowniez badania nad samochodami wytwarzajacymi energie elektryczna z wodorem na pokladzie. W tym celu powstaje tez siec stacji tankowania wodoru. Szesc firm zalozylo w tym celu wspolne przedsiewziecie, w tym Daimler i Linde.

    Ze wzgledu na wysokie koszty przebudowy i alternatywne opcje ladowania w perspektywie dlugoterminowej wiele konwencjonalnych stacji zostanie zamknietych. Przede wszystkim stacje w poblizu miasta beda znajdowac sie pod duza presja. Na krotkich dystansach samochody elektryczne mozna ladowac dobrze w domu lub garazu. Ponadto w miastach jest wiele publicznych punktow ladowania. Im mniejsza stacja tym szybciej bedzie pod presja finansowa. Stacje na autostradach i na glownych drogach przezyja jeszcze najdluzej. W samych Niemczech pozostanie tylko kilka tysiecy stacji benzynowych.

  • 30. dexter
    • 2020-02-18 07:22:28
    • *.dyn.telefonica.de

    Jest jeszsze jedna rzecz : okolo 40 procent paliwa stacje nie sprzedaja prywatnym kierowcom, ale klientom handlowym. Okolo 10 procent paliwa napelniaja male ciezarowki i autobusy, 30 procent duze samochody ciezarowe. W tym przypadku jest jeszcze mniej jasne, ktory alternatywny naped sie przebije (mozliwe, ze wodor). Akumulatory sa opcja dla autobusow miejskich i malych furgonetek do uzytku lokalnego. One beda ladowane w siedzibie firmy - tutaj nie potrzeba stacji benzynowych.

    Do 2040 r. 75 procent wszystkich samochodow w Niemczech bedzie obslugiwanych alternatywnie. Wowczas dwie trzecie operacji tankowania znika. Niektore stacje paliw beda zyc z biznesem, z ktorym juz generuja trzy czwarte sprzedazy: ze sprzedazy artykulow podrozniczych, zywnosci, czasopism, tytoniu. Bez tych lukratywnych dodatkowych przedsiewziec juz dzis wiele stacji musialoby zostac zamknietych. Sprzedaz, dziala dobrze, poniewaz klienci lacza tankowanie i zakupy. Ponad polowa klientow nie przychodzi na stacje aby zatankowac, ale z powodu innych produktow i uslug. Dzisiaj stacje benzynowe staraja sie zabezpieczyc swoja przyszlosc przez rozne partnerstwa: Rewe, Starbucks, Amazon etc. Oni musza sie dopasowac do nowych warunkow na rynku, inaczej nie przezyja.

    PS. W ubieglym roku sporadycznie widzialem krotka reklame marki Orlen (z marka Williams) w TV w Niemczech. Reklama jednak szybko znikla.

  • 31. Kerenzikov
    • 2020-02-18 16:32:54
    • *.enviatel.net

    dexter kurcze za dużo tekstu, nie czytam poczekam aż sfilmują, pozdrawiam ;)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo