WYNIKI Jerez [ 07 lutego 2013 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 F.Massa Ferrari 1:17.879 85
2 N.Rosberg Mercedes 1:18.766 148
3 S.Vettel Red Bull 1:19.052 102
4 K.Raikkonen Lotus 1:19.200 40
5 J.E.Vergne Toro Rosso 1:19.247 85
6 J.Rossiter Force India 1:19.303 42
7 J.Button McLaren 1:19.603 83
8 E.Gutierrez Sauber 1:19.934 110
9 M.Chilton Marussia 1:21.269 78
10 V.Bottas Williams 1:21.575 86
11 C.Pic Caterham 1:22.352 57
12 P. di Resta Force India 1:23.729 7

komentarze
  • 14. viggen
    • 2013-02-07 17:56:00
    • *.dynamic.chello.pl

    @elin
    Niestety nic. Pusto. Twitter milczy, Strona domowa od wczoraj nie działa. Nie znam żadnej jeszcze wypowiedzi Raikkonena odnośnie dzisiejszych testów Wiem tylko tyle że ostatnie dwie godziny nie jeździł - problemy z KERS. Znowu....

  • 15. viggen
    • 2013-02-07 17:56:32
    • *.dynamic.chello.pl

    BTW - Ten gościu co pisze na Twitterze Lotusa to jakiś idiota :]

  • 16. silvestre1
    • 2013-02-07 18:05:19
    • *.30.157.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @4.viggen . Proszę przeredagować swoje spostrzeżenia i nie wyrazać opinii za mnie. Oświadczam, że jak na swoj wiek narządy zmysłow mam w porządku, czyli :
    1/ widze
    2/ słyszę
    3/ odrożniam zapachy
    Niech zdanie: "śię niczego nie dowiemy bo nie wiemy" dotyczy Was Obywatelu, ja do tej partii nie należę.

  • 17. beret
    • 2013-02-07 18:07:08
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    16. ...ale nie kumam.

  • 18. Grzesiek 12.
    • 2013-02-07 18:09:39
    • *.cdma.centertel.pl

    @ viggen
    "Każdy zespól testuj długi przejazdy, trzyma tempo i nie ma dużych różnic czasowych "
    Na podstawie czego to piszesz ? Coś mi się wydaje że znowu Ciebie trochę fantazja ponosi . Degradacja opon ogromna .... więc tylko fantasta może napisać coś napisał . Dodatkowo , jaki był najdłuższy przejazd Lotusa podczas testów ? góra 9 kółek , przeważnie 5,6 . Ferrari trochę więcej , ale też podobnie ....
    No i ta bajeczka z najlepszym czasem Romka na twardej ...
    Dodając wczorajsze Twoje wpisy odnośnie ilości bolidów przez zespoły ... to można napisać ze twoje wpisy to jedna wielka prima aprilis...a mamy dopiero tłusty czwartek :D
    Pozdrawiam :)

  • 19. beret
    • 2013-02-07 18:11:44
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    ...a gdzie ten znawca deviant? czekam na jego wysublimowane opinie. to jest bostwo, inaczej nie smie nazwac


    ...kochani po testach przedsezonowych nie wypisujcie swoich opinii, bo zle sie czyta.

    Prawdziwi i wytrawni znawcy nic nie wiedza a wy?
    dlatego smiesza mnie stanowcze wypowiedzi cwiercznawcow

  • 20. rokosowski
    • 2013-02-07 18:15:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co roku jest ta sama gadka że to tylko testy, że nic nie wiadomo blablabla itd i co roku mocni na testach są mocni w sezonie. Ale pewnie jest to przypadek.

  • 21. silvestre1
    • 2013-02-07 18:27:02
    • *.30.157.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    17. Bo nie przeżyłes komuny. Wtedy jeden myślał za wszystkich.

  • 22. rokosowski
    • 2013-02-07 18:31:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dodam, że czas Massy nie wydaje się być czymś szczególnie niesamowitym bo np taki Rosberg po ustanowieniu swojego FL przejechał jeszcze 15 (!!!) okrążeń (no chyba że jest to jakiś błąd na tej rosyjskiej stronie). Groszek rok temu miał 1.18.4 ale wtedy pewnie używał DRSu przez całe okrążenie, teraz nie już to sensu więc postęp jest duży.

  • 23. viggen
    • 2013-02-07 18:33:03
    • *.dynamic.chello.pl

    @20
    Tak w zeszłym sezonie dominował Mercedes a widzieliśmy go w sezonie jak jeździ/
    A dlaczego nikt nie piszę o RBR? Pewnie dlatego, że każdy już na 100% wie, że będą szybcy

    @18
    Napisałem wyżej, że opony się zużywają mocno a zwłaszcza tylne. (tor niszczy opony a nie bolidy)
    Żaden zespoł nie pojechał długich przejazdów tylko na parę kółek. (jeden Rosberg pocisnął )
    NIe chce mi się pisać i wymieniać wszystkich zespołów dlatego napisałem ogólnie.
    Czasy z reguły są równe. (przykład Rosberg od kółka 109 do 120) A że po pierwszym kółku spada tempo to normalne (chodzi o najszybsze).
    Wielu tu nie bierze pod uwagę że to testy a nie treningi. I mogą być szarpane okrążenia.

    Co do wyniku to mi nie wierz tak nie wierzyłeś mi z Honeywell.
    Wczoraj Grosjean na wszystkich oponach miał czas 1.18. Już to też pisałem. Akurat tak trafiło że ten najlepszy klepnął na twardych. Na miękkich mu dwa razy przeszkodził Perez i sobie darował bo mógł mieć 1.17

  • 24. saint77
    • 2013-02-07 18:34:42
    • *.dynamic.chello.pl

    Jak zwykle w pierwszym wyścigu poznamy układ sił całej stawki na pierwsze 2-3 miesiące sezonu.
    Niezależnie od wyników testów strzelam w ciemno: walka o tytuł będzie pomiędzy RB i Ferrari.
    Może FIlipe się odgryzie?

  • 25. RoyalFlesh F1
    • 2013-02-07 18:37:17
    • *.205.238.142

    20. rokosowski
    Wporządku kolego, po wszystkich testach zrób tabele kto ile razy był nr1. A pod koniec sezonu zobaczymy czy miałeś racje racje np

    7. 07.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 1/4 Jerez 1:19,670 - K. Raikkonen
    8. 08.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 2/4 Jerez 1:18,561 - M. Schumacher
    9. 09.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 3/4 Jerez 1:17,613 - N. Rosberg
    10. 10.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 4/4 Jerez 1:18,877 - F. Alonso
    11. 21.02.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,265 - S. Vettel
    12. 22.02.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,608 - N. Hulkenberg
    13. 23.02.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,391 - P. Maldonado
    14. 24.02.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,312 - K. Kobayashi
    15. 01.03.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,252 - R. Grosjean
    16. 02.03.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,614 - R. Grosjean
    17. 03.03.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,094 - S. Perez
    18. 04.03.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,030 - K. Raikkonen
    19. 01.05.12 Testy grupowe we Florencji 1/3 Mugello 1:22,444 - F. Alonso
    20. 02.05.12 Testy grupowe we Florencji 2/3 Mugello 1:21,603 - R. Grosjean

    Lotus- 7 wygranych testów i 4 miejsce w generalce
    Ferrari- 2 wygrane 2 miejsce w generalce
    Mercedes- 2 wygrane 5 miejsce w generalce
    RBR- 1 wygrana

    Redbul był najsłabszy a zgarnął w sezonie wszystko wiec to co napisałeś kupy się nie trzyma.

  • 26. Polak477
    • 2013-02-07 18:37:39
    • *.pppoe.covernet.pl

    20. No sezon sezon 2010, czy 2011 to sezony wyjątkowo udane dla Ferrari i Massy...
    Niestety (albo i stety) testy przedsezonowe nic nie mówią, bo bolid do pierwszego wyścigu to zupełnie inna konstrukcja. Nie mówiąc już o tym, że głównym zamiarem są testy i wykonanie programu - zebranie danych. Przykład - Massa wczoraj, który testował różne warianty wydechu i aerodynamikę przez co momentami miał czas gorszy o 20 sekund od czołówki, a skończył też chyba 2 sekundy za pierwszym zawodnikiem. Na przykład dzisiaj Ferrari robiło porównanie mieszanek opon oraz długie przejazdy i czasy są już zupełnie inne. Można wychwycić jakieś drobne elementy, ale i tak w Australii pojawią się inne bolidy, więc nie ma to większego sensu. Jeszcze najbardziej można prognozować przy ostatnim dniu testów, ale to i tak nie jest jeszcze "to".

  • 27. RoyalFlesh F1
    • 2013-02-07 18:39:52
    • *.205.238.142

    No i o Maclarenie zapomniałem, nie wygrał ani jednego dnia. No ale oczywiście twoje słowa
    ,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" pewnie się z tm pokrywa.

  • 28. silvestre1
    • 2013-02-07 18:53:49
    • *.30.157.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @20. rokosowski Fizyka jest nauką ścislą i tu nie ma przypadków. Dane zebrane z hamowni i tunelu aerodynamicznego trzeba sprawdzić w środowisku w jakim dana maszyna ma pracować. W lotnictwie jest zawód: pilot oblatywacz.
    Czyli reasumując: testy drogowe są integralną częśią drogi do sukcesu.
    Pozdrawiam.

  • 29. ForzaFerrari
    • 2013-02-07 19:14:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    21.silvestre1
    A przeżyłeś wojnę?
    Walczyłeś na froncie?
    Byłeś w Dunkierce w 1940 roku?

  • 30. rokosowski
    • 2013-02-07 19:15:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @23 viggen
    Bajki gadasz, rok temu mercedes dominował ale tylko w Jerez gdzie jeździli W02 z dmuchanym dyfuzorem. Dać EBD Marussi i będą w pierwszej piątce w Australii .

    @25. RoyalFlesh F1
    Nie ma dla mnie żadnego znaczenia kto ile razy był na pierwszym miejscu na testach. Jest to całkowicie nieistotna informacja.

    @26. Polak477
    Mówią bardzo dużo tylko trzeba umieć czytać między wierszami. I nie wymyślaj głupot, że w Australii pojawią się zupełnie inne samochody. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przywiezie tam niesprawdzonych rozwiązań mając do dyspozycji 15 dni testowych (no chyba że się jest pod ścianą tak jak mclaren w 2011)

  • 31. rokosowski
    • 2013-02-07 19:20:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @28 A wiesz do jakich nauk zalicza się ironia?

  • 32. RoyalFlesh F1
    • 2013-02-07 19:26:48
    • *.205.238.142

    30. rokosowski
    Ni jak się to ma do tego co napisałeś w poście nr20. Ciekawie na jakiej podstawie twierdzisz kto jest mocny na stestach, skoro piszesz ,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" A potem odpisujesz ze wyniki nie mają dla ciebie znaczenia.

    To na jakiej podstaie okreslaś kto jest mocny a kto nie???

  • 33. silvestre1
    • 2013-02-07 19:32:43
    • *.30.157.123.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Czy moze ktoś z Was zauważył coś innego w prezentowanych bolidach, co zaslugiwałoby na zwrócenie uwagi? (np. wydech Caterham)? Pytanie może na pozór naiwne, jednak pytam bo jak mówia: "w każdej plotce jest część prawdy".

  • 34. viggen
    • 2013-02-07 19:44:17
    • *.dynamic.chello.pl

    Edit
    Przepraszam za pomyłkę.
    Button klepnął czas na twardych
    Grosjean na pośrednich (żółtych)
    Massa na miękkich

  • 35. rokosowski
    • 2013-02-07 19:44:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @32 długie przejazdy, ale nie tutaj tylko w Barcelonie

  • 36. viggen
    • 2013-02-07 19:57:23
    • *.dynamic.chello.pl

    * Grosjean na białek oczywiście - Massa na żółtej :)
    W końcu dobrze :P

    Do zgadania na testach w Katalonii ;) Pozdro!

  • 37. viggen
    • 2013-02-07 19:58:13
    • *.dynamic.chello.pl

    *białej

  • 38. silvestre1
    • 2013-02-07 20:00:19
    • *.158.216.124.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @29ForzaFerrari. Wojny nie przeżyłem i nikomu nie życzę takich przeżyć bo widziałem efekty. Mam jednak nadzieję, że Pana pytanie tylko niechcący zachacza o wątek "panów świata", tak jak publiczna wypowiedż Vettela. Komunę przeżyłem.
    Pozdrawiam.

  • 39. silvestre1
    • 2013-02-07 20:04:44
    • *.182.204.0.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @35.rokosowki. Nie wiem. Studiowalem na politechnice kulturę i sztuke.

  • 40. Siffredi
    • 2013-02-07 20:46:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    mądrzy oraz inteligentni, wykształceni, młodzi... a piszą posty, że nic nie wiedzą i że, my też nic się nie dowiemy póki... (?) nie przewinę tego całego shitu od góry do dołu i nie zapoznam się z tymi mądrościami. kij wam w oko, przeczytałem jakieś 80% i co? moglibyście tak nawijać jeszcze przez 500 postów, że każdy chowa asa do rękawa, że nawet w Australii nic nie będzie wiadomo, że w ogóle nie wiadomo o co teraz chodzi... a o tytuł będzie walczył Rb, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus a być może nawet Williams.
    po jakiego penisa w takim razie ta dyskusja? dla waszego picu?

  • 41. Michael Schumi
    • 2013-02-07 22:25:29
    • *.ip.euro.net.pl

    Poczekajcie jeszcze z tymi wszystkimi komentarzami, zdziwicie się jeszcze, które miejsca pozajmują w nowym sezonie.
    @40 Twoje przedostatnie pytanie było rozbrajające :p

  • 42. whobert
    • 2013-02-07 22:40:19
    • *.play-internet.pl

    40. Siffredi
    Bo skoro większość twierdzi że wyniki testów można sobie w buty wsadzić tro i tak trzeba dowieść kto ma rację :)

  • 43. głodny
    • 2013-02-08 08:01:26
    • *.dynamic.mm.pl

    Testy mówią bardzo dużo tym co , obserwują i są na miejscu .
    Śledząc czasy , patrząc na jakich gumach , ile kółek miał stint, w jakich warunkach .
    Jeśli chodzi o zapas paliwa też da się wywróżyć z grubsza ile go jest , zespoły mają kilka kółek w których wypalają paliwo , więc kto to wszystko przeanalizuje , może się dużo dowiedzieć .
    Tam są ludzie którzy muszą z takich danych z grubsza orientować się gdzie kto jest ..
    Ale fachowcom po przeczytaniu czasów z tabeli , nic to mówi albo i za dużo.
    Nie mam zbyt dużo czasu na śledzenie tego cyrku , więc osobiście mi testy nic nie mówią po za tym że sezon rusza :)

  • 44. andy_chow
    • 2013-02-08 08:43:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nasuwa się tylko cytat Sokratesa"wiem, że nic nie wiem"pzdr


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo