WYNIKI Jerez [ 07 lutego 2013 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Ferrari | 1:17.879 | 85 |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:18.766 | 148 |
3 | S.Vettel | Red Bull | 1:19.052 | 102 |
4 | K.Raikkonen | Lotus | 1:19.200 | 40 |
5 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:19.247 | 85 |
6 | J.Rossiter | Force India | 1:19.303 | 42 |
7 | J.Button | McLaren | 1:19.603 | 83 |
8 | E.Gutierrez | Sauber | 1:19.934 | 110 |
9 | M.Chilton | Marussia | 1:21.269 | 78 |
10 | V.Bottas | Williams | 1:21.575 | 86 |
11 | C.Pic | Caterham | 1:22.352 | 57 |
12 | P. di Resta | Force India | 1:23.729 | 7 |
Massa najszybszy trzeciego dnia testów w Jerez
Zakończył się trzeci dzień testów F1 w Jerez a kibice po raz kolejny mogli obserwować poprawę czasów okrążenia wśród kierowców. Tym razem najszybszy na torze okazał się Felipe Massa z Ferrari.Po pechowym początku testów w ekipie Mercedesa dzisiaj powiało optymizmem. Nico Rosberg zgodnie z zapowiedzią Rossa Brawna był najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Niemiec łącznie pokonał 148 okrążeń (655 km), na najszybszym osiągając dobry czas 1:18,766.
Stawkę trzeciego dnia zamykał Sebastian Vettel. Mistrz świata pokonał dzisiaj niespełna 100 okrążeń i do lidera stracił przeszło 1,1 sekundy.
Trzeciego dnia testów w Jerez na torze w końcu pojawił się Kimi Raikkonen, który osiągnął skromny czwarty czas, wyprzedzając Jeana-Erica Vergne z Toro Rosso. Francuz po południu, zatrzymując się na torze był sprawcą jednej z trzech dzisiejszych czerwonych flag. Drugą w podobny sposób spowodował jego rodak, Charles Pic (Caterham), a na sam koniec sesji na torze zatrzymał się Jenson Button.
Mimo że na torze panował dzisiaj względny spokój, do dość poważnie wyglądającego wypadku doszło w alei serwisowej. James Rossiter, testujący wraz z zespołem Force India źle wyczuł punkt hamowania przed stanowiskiem serwisowym i potrącił mechanika trzymającego podnośnik. Mimo dramatycznie wyglądającego zdarzenia, mechanik został zwolniony do domu z centrum medycznego z niewielkimi potłuczeniami.
Rossiter zakończył dzisiejsze zmagania z szóstym czasem, wyprzedzając Jenson Buttona oraz Estebana Gutierreza (Sauber).
Względnie dobrze zaprezentował się dzisiaj zespół Marussia. Max Chilton stracił do lidera przeszło 3,5 sekundy, zajmując 9 miejsc w tabeli wyników.
Za kierownicą ubiegłorocznego Williamsa FW34 pojawił się Valtteri Bottas, który na koniec sesji znalazł się na 10 miejscu, wyprzedzając Charlesa Pica (Caterham) oraz Paula di Restę, który rano pokonał bolidem VJM06 skromne 7 okrążeń.
Jutro rozpocznie się ostatni dzień testów w Jerez.
komentarze
1. Nietoperz3
Jak ja się ciesze!!!!!! Massa powoli odzyskuje pewność siebie!!!!!!
2. Witek6935
jak Vettel może zamykać stawkę, skoro był trzeci? :)
3. siwy1920
Jak Vettel przejechał niespełna 100 jak miał 102
4. viggen
3 dni testów za nami.
Podsumowanie.
Nic nie można wnioskować. Każdy zespół który testuje długie przejazdy trzyma tempo i i nie ma dużych róznic czasowych.
Button pierwszego dnia najlepszy czas na twardych
Grosjean wczoraj na twardych
Massa dzisiaj na miekkiej mieszance.
Ogólnie do Australii tak się niczego nie dowiemy bo nawet nie wiemy do końca co bolidy mają zamontowane na sezon 2013 a co to tylko antrapa.
5. viggen
*Button miał na pośredniej - sorki
6. JafunF1
Łooo dobrze Marussia
7. viggen
Aaaa i ważne info - wszystkim zespołom na tym torze szybko się kończą tylne opony. Tor jest po prostu mocno szorstki
8. Tutankhamun
4. viggen zobacz na wyjazdy Mcl i Mer, widac golym okiem jak spadaja czasy okrazen, tutaj masz tabele http :// f1tests .info/ 2013. php (dalem po dwie spacje) tylko u nich widac degradacje opon.
9. MIALEAH
@4. viggen
GROSJEAN WCZORAJ BYŁ NAJSZYBSZY NA MIEKKICH TAK JAK MASSA DZISIAJ TYLKO BUTTON MIAŁ PIERWSZY CZAS NA TWRDEJ MIESZANCE
10. CxT94
Marusia to najsłabszy zespół, po tych 3 dniach widać ze caterham zbudował jako taki bolid
11. viggen
@9
Jakbym miał być szczery to Grosjean był wczoraj najszybszy na wszystkich mieszankach i na wszystkich miał 1.18
Na miękkiej by zszedł poniżej 1.18 gdyby nie był blokowany przez Pereza.
Ale to szczegół. To są tylko testy. Nie wyścigi.
A dwa - nadal jeżdżą bolidy - pół z sezonu 2012 i pół z 2013
I nie krzycz bo ci żyłka pęknie
12. fanAlonso=pziom
1 on sprawdzał tempo kwalifikacyjne na miękkiej oponie więc spokojnie
13. elin
10. CxT94 - skąd taki wniosek ? Dzisiaj np. Marussia 9 czas, a Caterham 11 ...
@ viggen - masz może jakieś informacje - czy Kimi już coś mówił o prowadzeniu tegorocznego Lotusa ... Jak go ocenia ...
Mnie na razie w tym temacie nic nie udało się znaleźć - niestety.
14. viggen
@elin
Niestety nic. Pusto. Twitter milczy, Strona domowa od wczoraj nie działa. Nie znam żadnej jeszcze wypowiedzi Raikkonena odnośnie dzisiejszych testów Wiem tylko tyle że ostatnie dwie godziny nie jeździł - problemy z KERS. Znowu....
15. viggen
BTW - Ten gościu co pisze na Twitterze Lotusa to jakiś idiota :]
16. silvestre1
@4.viggen . Proszę przeredagować swoje spostrzeżenia i nie wyrazać opinii za mnie. Oświadczam, że jak na swoj wiek narządy zmysłow mam w porządku, czyli :
1/ widze
2/ słyszę
3/ odrożniam zapachy
Niech zdanie: "śię niczego nie dowiemy bo nie wiemy" dotyczy Was Obywatelu, ja do tej partii nie należę.
17. beret
16. ...ale nie kumam.
18. Grzesiek 12.
@ viggen
"Każdy zespól testuj długi przejazdy, trzyma tempo i nie ma dużych różnic czasowych "
Na podstawie czego to piszesz ? Coś mi się wydaje że znowu Ciebie trochę fantazja ponosi . Degradacja opon ogromna .... więc tylko fantasta może napisać coś napisał . Dodatkowo , jaki był najdłuższy przejazd Lotusa podczas testów ? góra 9 kółek , przeważnie 5,6 . Ferrari trochę więcej , ale też podobnie ....
No i ta bajeczka z najlepszym czasem Romka na twardej ...
Dodając wczorajsze Twoje wpisy odnośnie ilości bolidów przez zespoły ... to można napisać ze twoje wpisy to jedna wielka prima aprilis...a mamy dopiero tłusty czwartek :D
Pozdrawiam :)
19. beret
...a gdzie ten znawca deviant? czekam na jego wysublimowane opinie. to jest bostwo, inaczej nie smie nazwac
...kochani po testach przedsezonowych nie wypisujcie swoich opinii, bo zle sie czyta.
Prawdziwi i wytrawni znawcy nic nie wiedza a wy?
dlatego smiesza mnie stanowcze wypowiedzi cwiercznawcow
20. rokosowski
Co roku jest ta sama gadka że to tylko testy, że nic nie wiadomo blablabla itd i co roku mocni na testach są mocni w sezonie. Ale pewnie jest to przypadek.
21. silvestre1
17. Bo nie przeżyłes komuny. Wtedy jeden myślał za wszystkich.
22. rokosowski
Dodam, że czas Massy nie wydaje się być czymś szczególnie niesamowitym bo np taki Rosberg po ustanowieniu swojego FL przejechał jeszcze 15 (!!!) okrążeń (no chyba że jest to jakiś błąd na tej rosyjskiej stronie). Groszek rok temu miał 1.18.4 ale wtedy pewnie używał DRSu przez całe okrążenie, teraz nie już to sensu więc postęp jest duży.
23. viggen
@20
Tak w zeszłym sezonie dominował Mercedes a widzieliśmy go w sezonie jak jeździ/
A dlaczego nikt nie piszę o RBR? Pewnie dlatego, że każdy już na 100% wie, że będą szybcy
@18
Napisałem wyżej, że opony się zużywają mocno a zwłaszcza tylne. (tor niszczy opony a nie bolidy)
Żaden zespoł nie pojechał długich przejazdów tylko na parę kółek. (jeden Rosberg pocisnął )
NIe chce mi się pisać i wymieniać wszystkich zespołów dlatego napisałem ogólnie.
Czasy z reguły są równe. (przykład Rosberg od kółka 109 do 120) A że po pierwszym kółku spada tempo to normalne (chodzi o najszybsze).
Wielu tu nie bierze pod uwagę że to testy a nie treningi. I mogą być szarpane okrążenia.
Co do wyniku to mi nie wierz tak nie wierzyłeś mi z Honeywell.
Wczoraj Grosjean na wszystkich oponach miał czas 1.18. Już to też pisałem. Akurat tak trafiło że ten najlepszy klepnął na twardych. Na miękkich mu dwa razy przeszkodził Perez i sobie darował bo mógł mieć 1.17
24. saint77
Jak zwykle w pierwszym wyścigu poznamy układ sił całej stawki na pierwsze 2-3 miesiące sezonu.
Niezależnie od wyników testów strzelam w ciemno: walka o tytuł będzie pomiędzy RB i Ferrari.
Może FIlipe się odgryzie?
25. RoyalFlesh F1
20. rokosowski
Wporządku kolego, po wszystkich testach zrób tabele kto ile razy był nr1. A pod koniec sezonu zobaczymy czy miałeś racje racje np
7. 07.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 1/4 Jerez 1:19,670 - K. Raikkonen
8. 08.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 2/4 Jerez 1:18,561 - M. Schumacher
9. 09.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 3/4 Jerez 1:17,613 - N. Rosberg
10. 10.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 4/4 Jerez 1:18,877 - F. Alonso
11. 21.02.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,265 - S. Vettel
12. 22.02.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,608 - N. Hulkenberg
13. 23.02.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,391 - P. Maldonado
14. 24.02.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,312 - K. Kobayashi
15. 01.03.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,252 - R. Grosjean
16. 02.03.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,614 - R. Grosjean
17. 03.03.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,094 - S. Perez
18. 04.03.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,030 - K. Raikkonen
19. 01.05.12 Testy grupowe we Florencji 1/3 Mugello 1:22,444 - F. Alonso
20. 02.05.12 Testy grupowe we Florencji 2/3 Mugello 1:21,603 - R. Grosjean
Lotus- 7 wygranych testów i 4 miejsce w generalce
Ferrari- 2 wygrane 2 miejsce w generalce
Mercedes- 2 wygrane 5 miejsce w generalce
RBR- 1 wygrana
Redbul był najsłabszy a zgarnął w sezonie wszystko wiec to co napisałeś kupy się nie trzyma.
26. Polak477
20. No sezon sezon 2010, czy 2011 to sezony wyjątkowo udane dla Ferrari i Massy...
Niestety (albo i stety) testy przedsezonowe nic nie mówią, bo bolid do pierwszego wyścigu to zupełnie inna konstrukcja. Nie mówiąc już o tym, że głównym zamiarem są testy i wykonanie programu - zebranie danych. Przykład - Massa wczoraj, który testował różne warianty wydechu i aerodynamikę przez co momentami miał czas gorszy o 20 sekund od czołówki, a skończył też chyba 2 sekundy za pierwszym zawodnikiem. Na przykład dzisiaj Ferrari robiło porównanie mieszanek opon oraz długie przejazdy i czasy są już zupełnie inne. Można wychwycić jakieś drobne elementy, ale i tak w Australii pojawią się inne bolidy, więc nie ma to większego sensu. Jeszcze najbardziej można prognozować przy ostatnim dniu testów, ale to i tak nie jest jeszcze "to".
27. RoyalFlesh F1
No i o Maclarenie zapomniałem, nie wygrał ani jednego dnia. No ale oczywiście twoje słowa
,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" pewnie się z tm pokrywa.
28. silvestre1
@20. rokosowski Fizyka jest nauką ścislą i tu nie ma przypadków. Dane zebrane z hamowni i tunelu aerodynamicznego trzeba sprawdzić w środowisku w jakim dana maszyna ma pracować. W lotnictwie jest zawód: pilot oblatywacz.
Czyli reasumując: testy drogowe są integralną częśią drogi do sukcesu.
Pozdrawiam.
29. ForzaFerrari
21.silvestre1
A przeżyłeś wojnę?
Walczyłeś na froncie?
Byłeś w Dunkierce w 1940 roku?
30. rokosowski
@23 viggen
Bajki gadasz, rok temu mercedes dominował ale tylko w Jerez gdzie jeździli W02 z dmuchanym dyfuzorem. Dać EBD Marussi i będą w pierwszej piątce w Australii .
@25. RoyalFlesh F1
Nie ma dla mnie żadnego znaczenia kto ile razy był na pierwszym miejscu na testach. Jest to całkowicie nieistotna informacja.
@26. Polak477
Mówią bardzo dużo tylko trzeba umieć czytać między wierszami. I nie wymyślaj głupot, że w Australii pojawią się zupełnie inne samochody. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przywiezie tam niesprawdzonych rozwiązań mając do dyspozycji 15 dni testowych (no chyba że się jest pod ścianą tak jak mclaren w 2011)
31. rokosowski
@28 A wiesz do jakich nauk zalicza się ironia?
32. RoyalFlesh F1
30. rokosowski
Ni jak się to ma do tego co napisałeś w poście nr20. Ciekawie na jakiej podstawie twierdzisz kto jest mocny na stestach, skoro piszesz ,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" A potem odpisujesz ze wyniki nie mają dla ciebie znaczenia.
To na jakiej podstaie okreslaś kto jest mocny a kto nie???
33. silvestre1
Czy moze ktoś z Was zauważył coś innego w prezentowanych bolidach, co zaslugiwałoby na zwrócenie uwagi? (np. wydech Caterham)? Pytanie może na pozór naiwne, jednak pytam bo jak mówia: "w każdej plotce jest część prawdy".
34. viggen
Edit
Przepraszam za pomyłkę.
Button klepnął czas na twardych
Grosjean na pośrednich (żółtych)
Massa na miękkich
35. rokosowski
@32 długie przejazdy, ale nie tutaj tylko w Barcelonie
36. viggen
* Grosjean na białek oczywiście - Massa na żółtej :)
W końcu dobrze :P
Do zgadania na testach w Katalonii ;) Pozdro!
37. viggen
*białej
38. silvestre1
@29ForzaFerrari. Wojny nie przeżyłem i nikomu nie życzę takich przeżyć bo widziałem efekty. Mam jednak nadzieję, że Pana pytanie tylko niechcący zachacza o wątek "panów świata", tak jak publiczna wypowiedż Vettela. Komunę przeżyłem.
Pozdrawiam.
39. silvestre1
@35.rokosowki. Nie wiem. Studiowalem na politechnice kulturę i sztuke.
40. Siffredi
mądrzy oraz inteligentni, wykształceni, młodzi... a piszą posty, że nic nie wiedzą i że, my też nic się nie dowiemy póki... (?) nie przewinę tego całego shitu od góry do dołu i nie zapoznam się z tymi mądrościami. kij wam w oko, przeczytałem jakieś 80% i co? moglibyście tak nawijać jeszcze przez 500 postów, że każdy chowa asa do rękawa, że nawet w Australii nic nie będzie wiadomo, że w ogóle nie wiadomo o co teraz chodzi... a o tytuł będzie walczył Rb, Ferrari, McLaren, Mercedes, Lotus a być może nawet Williams.
po jakiego penisa w takim razie ta dyskusja? dla waszego picu?
41. Michael Schumi
Poczekajcie jeszcze z tymi wszystkimi komentarzami, zdziwicie się jeszcze, które miejsca pozajmują w nowym sezonie.
@40 Twoje przedostatnie pytanie było rozbrajające :p
42. whobert
40. Siffredi
Bo skoro większość twierdzi że wyniki testów można sobie w buty wsadzić tro i tak trzeba dowieść kto ma rację :)
43. głodny
Testy mówią bardzo dużo tym co , obserwują i są na miejscu .
Śledząc czasy , patrząc na jakich gumach , ile kółek miał stint, w jakich warunkach .
Jeśli chodzi o zapas paliwa też da się wywróżyć z grubsza ile go jest , zespoły mają kilka kółek w których wypalają paliwo , więc kto to wszystko przeanalizuje , może się dużo dowiedzieć .
Tam są ludzie którzy muszą z takich danych z grubsza orientować się gdzie kto jest ..
Ale fachowcom po przeczytaniu czasów z tabeli , nic to mówi albo i za dużo.
Nie mam zbyt dużo czasu na śledzenie tego cyrku , więc osobiście mi testy nic nie mówią po za tym że sezon rusza :)
44. andy_chow
Nasuwa się tylko cytat Sokratesa"wiem, że nic nie wiem"pzdr
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz