komentarze
  • 1. norbertinho
    • 2012-11-23 12:43:32
    • *.xdsl.centertel.pl

    No to Sauber chyba popełnił błąd, nie mówie o zwolenieniu Kobayashiego, lecz o zatrudnieniu Gutiereza, na moje to on nie prezentuje poziomu F1 i sądzę że jego walka z Hulkenbergiem w przyszłym roku będzie wyglądać tak sam jak walka KUB i PET w 2010 roku oczywiście ze wskazaniem na Niemca. A dla Kobayashego to koniec z F1, w Force India będzie któś z trójki Sutil, Bianchi lub Alguersuari i wydaje sie że Hiszpan jest tego najbliżej. Jedyna opcja dla Kamuiego to Caterham, ale tam na bank bedzie van der Garde i pewnie KOV zostanie

  • 2. Nefris
    • 2012-11-23 12:48:05
    • *.xdsl.centertel.pl

    Właśnie straciłem szacunek do tego zespołu.
    Tak się sprzedać...

  • 3. devious
    • 2012-11-23 13:04:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @2
    czyli jak Sauber zatrudnił Pereza w 2011 to się nie sprzedał?? ciekawe :)

    sytuacja ekonomiczna w F1 sprawiła, że kierowcy bez wkładu finansowego tracą rację bytu nawet w czołowych ekipach - Sauber, Williams, Force India a nawet McLaren sięgają po paydriverów, nie mówiąc o 3 najsłabszych ekipach, które tylko z tego się utrzymują...

    Kubica, Hulkenberg i di Resta (choć tutaj można polemizować bo miał zawsze wsparcie Merca) to jedni z ostatnich kierowców bez "pleców" którzy weszli do F1, teraz jest coraz trudniej sie przebić bo trzeba przyprowadzic sponsora...

    w sumie sytuacja przypomina tę z lat 80tych tylko wtedy sumy były dużo, dużo niższe - by zadebiutować trzeba było wyłożyć kilkaset tysięcy dolarów, teraz trzeba mieć kilka milionów...

    Kobayashi, Kovalainen wylatują właśnie z F1, za sezon to samo moze czekać Massę bo kto go weźmie jak Felipe nie zapłaci? słabszych teamów nie będzie na niego stać, lepsze będą pozajmowane lub niezainteresowane...

    ciężkie czasy idą - niedługo kierowców nie płacących za starty trzeba będzie liczyc na palcach jednej ręki bo będą tylko w 2-3 czołowych zespołach (obecnie na taki komfort stać tylko Merca, Ferrari i Red Bulla, no i ew. Lotusa i McLarena ale Lotus ma już Groszka a McLaren Pereza, którzy poza umiejętnościami maja też atuty finansowe... )

    nadchodzi dziwna era w F1 kiedy Mistrz GP2 nie będzie mógł jeździć w F1 bo jego miejsce zajmie kierowca z 6 miejsca w mistrzostwach - ale z większym budżetem... tzn. tak było zawsze ale nie na taką skalę jak obecnie...

  • 4. devious
    • 2012-11-23 13:06:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zapomniałem o Toro Rosso, które też nie bierze pay-driverów ale młodych z programu Red Bulla czyli tez ze wsparciem - ale dobry młody bez kasy moze się tam przebić do F1...

    tyle, że Toro Rosso ma iść pod młotek a wtedy wiadomo co się stanie - zatrudnią 2 paydriverów :)

  • 5. Skoczek130
    • 2012-11-23 13:07:47
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szkoda Kobayashiego, ale Sauber nie może sobie pozwolić na utratę wsparcia Slima. Esteban to nie byle kto. Mam nadzieje, że szybko się dostosuje i zaliczy udany debiut. Mam nadzieje, że Kamui jeszcze zawita do F1 w przyszłości. :)

  • 6. Kamil-F1
    • 2012-11-23 13:25:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niestety, Sauber całkiem się skomercjalizował.Liczy się dla nich kasa, i tylko kasa; do tego kobieta w kierownictwie i powiązania z piłką kopaną...
    Kobayashi był dobrym kierowcą, chociaż ostatnio nie błyszczał.

  • 7. F1fan21
    • 2012-11-23 14:39:21
    • *.retsat1.com.pl

    Devious z tego co pamiętam Rosberg i Massa także nie mieli wielu sponsorów

  • 8. belzebub
    • 2012-11-23 14:52:43
    • *.147.3.226.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Wszystko będzie uzależnione od tego, jak szybki będzie bolid Saubera w przyszłym sezonie, w jakim stopniu będzie konkurencyjny na tle przeciwników ze środka stawki, bo raczej mało prawdopodobne, żeby wgryźli się w pierwszą trójkę. Ważne, żeby bolid był na tyle szybki, żeby mógł regularnie punktować. O Hulka się nie martwię, już w Williamsie pokazał, że jest dobry, teraz pewnie sir Frank w brodę sobie pluje, że wywalili takiego zawodnika. Jestem pewny, że gdyby Hulk jeździł teraz w Williamsie to ogrywał by regularnie Maldonaldo. Sauber to dobra ekipa i dobre rozwiązanie dla Niemca, natomiast Guti to jak na razie zagadka. Kaltenborn, chyba trochę się pospieszyła z tą bardzo dobrą oceną Meksykanina, poczekajmy do jego pierwszych wyścigów, bo dla przykładu Pastor też bardzo dobrze się zapowiadał, a jak wypadł w dwóch sezonach? Całkowicie nowy skład, może to i dobrze, z drugiej, odejście doświadczonego Koby może być nie najlepszym rozwiązaniem, choć gdyby pokazał się z nieco lepszej strony, może miałby większe szanse na pozostanie. Choć, jak już napisałem gdzieś indziej, tutaj przeważył duży zastrzyk finansowy ze strony Slima. Co najwyżej, gdyby Kobayashi zabłysnął w tym sezonie, może miałby szanse trafić gdzieś indziej, może do FI. No cóż, devious trafnie zauważył nadeszły takie, a nie inne czasy, gdzie umiejętności zaczynają przegrywać z kasą.

  • 9. Nefris
    • 2012-11-23 14:56:58
    • *.xdsl.centertel.pl

    @3
    Z Perezem w 2011 było to samo. Aktualnie to ciąg tej polityki. Tyle, że wtedy mieli Kobayashiego, teraz mają Hulkenberga, który oczywiście zasłużył na posadę, ale zdaje się, że i tak jest sponsorowany przez firmę Dekra. Sauber mógł mieć dobry duet (Kob-Hul), a tak mają tylko Niemca i dzieciaka, który kupił sobie miejsce w zespole.

  • 10. ULTR93
    • 2012-11-23 15:04:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Szkoda Kamui, dobry kierowca. Jak dla mnie lepszy od Hulkenberga.
    Brakło tego sponsora i jestem pewny, że przez to nie utrzymał posady.

  • 11. 6q47
    • 2012-11-23 16:29:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wspominanie czasów "tanich testów ze wskazaniem na uczestniczenie w GP" (@devious) nie opisuje zjawiska bezpośrednio związanego z obecnymi czasami.
    Zespoły były w innym miejscu jeżeli chodzi o WCC jak i możliwość rozwoju silnika, bolidu czy wchłonięcia kierowcy przez bolid.
    A obecne czasy są cholernie trudne biorąc pod uwagę finanse, co nie zawsze jest przyznawane przez zespoły ze względu na historię i osiągane sukcesy w minionych latach...
    Ciała zarządzające F1 widzą finansowe problemy zespołów, ale czy widzą problem upadania F1 ze względu na odrzucanie talentów na rzecz pay driver'ów?
    Nie ucierpi na tym dochód z praw komercyjnych? Jak to Dziadek widzi i czy jest w stanie zaradzić problemom poprzez zrezygnowanie z części dochodów właścicieli praw komercyjnych na rzecz poszczególnych stajni?
    Bo nie sądzę, aby taki młody "średniak" w średnim (bolid) zespole z kasą podniósł oglądalność widowiska zarządzanego przez Dziadka. Średniak zawsze będzie średniakiem w maximum swoich możliwości - nie ma innej opcji - nawet przy solidnych ratach spływających na konto danego zespołu.

  • 12. beret
    • 2012-11-23 17:54:47
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    11. ...tylko troll internetowy moze nazwac Berniego dziadkiem. Pomysl tak logicznie przez sekunde jak sie dyskwalifikujesz poprzez takie zachowanie.

    Gutierrez poradzi sobie w Sauberze. To ze ma wielkiego sponsora za plecami, to naturalnie jego atut.
    Sauber to taka troche "dojrzewalnia" talentow.

  • 13. Święty
    • 2012-11-23 18:30:24
    • *.213.216.91.ip4.netico.pl

    I don't want to live on this planet anymore.

  • 14. beret
    • 2012-11-23 19:21:53
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    13. ...ale fajnie! Ile znasz jezykow?

  • 15. 6q47
    • 2012-11-23 20:14:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    12. beret
    dojrzewalnia jest już historią.
    Poradzi sobie jak najbardziej - podpisał kontrakt, który musi po brzegi wypełnić.

    Wnuki mnie nie interesują - raczej historia, kiedy "nie wiedział" co się dzieje na torze.
    Miał słabość, którą przestał pielkęgnować - obecnie jest w innej lidze.
    Dziadek - ze względu na jego obecność w F1 nie tylko jako szef zespołu, ale jako Szef ogarniający całą rywalizację F1.

  • 16. devious
    • 2012-11-24 00:10:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @14
    widzę lekko nie ogarniasz - ale to cytat :} po przetłumaczeniu traci urok cytatu ;D

    no ale jako rasowy beret musisz się do każdego przyp... za byle co ;]

    a Bernie to nie tylko dziadek - to dziad... chciwa świnia, do tego oszust i to na dużą skalę... zrobił wiele dobrego dla F1 ale też obecnie niszczy jej korzenie dla własnego zysku - zespoły dostają ochłapy i muszą się ratować paydriverami...

    jak to możliwe, że F1 zwiększa zyski, podpisuje coraz wyższe kontrakty a zespoły żyją na granicy bankructwa i gdyby nie kosmiczne pieniądze od paydriverów to Sauber i Williams by już nie istniały?

    mam wiele zarzutów pod kątem Berniego i choć wiem, ile F1 mu zawdzięcza - czekam na czasy kiedy w końcu ktoś zastąpi go na piedestale - i wniesie powiew świeżości w ten skostniały, skupiony na zarabianiu kasy a nie wyścigach światek...

  • 17. beret
    • 2012-11-24 13:57:03
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    16, ...najlepiej jakbys ty to zrobil... ? No bo co ja ci odpowiem na te wypociny?
    Kompletnie nie ogarniasz.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo