Mercedes tylko częściowo wycofa się z F1?
Plotki o odejściu zespołu Mercedes z Formuły 1 krążą w internecie od dłuższego czasu. W trakcie sezonu ogórkowego francuski Auto Hebdo zasugerował, że niemiecki koncern może faktycznie wycofać się z Formuły 1 ale tylko częściowo.Auto Hebdo sugeruje, że Mercedes od sezonu 2014 cały czas byłby oficjalnym dostawcą silników do F1, na zasadach takich jak dotychczas zaopatruje w jednostki napędowe McLarena i Force India, a także stworzyłby „nowy” półoficjalny zespół pod nazwą AMG F1.
Przed sezonem 2012 ekipa zmieniła nazwę na Mercedes AMG. Firma AMG jest oficjalnym tunerem samochodów Mercedesa.
Według doniesień „nowy” zespół cały czas zarządzany byłby przez Rossa Brawna, a w bolidzie zasiadałby Michael Schumacher.
Mercedes miałby w ten sposób bardziej koncentrować się na inżynierii niż na zarządzaniu zespołem.
Cały czas zmianę podejścia zarządu Mercedesa do Formuły 1 upatruje się w głośnej aferze łapówkowej, w którą zaangażowany jest Bernie Ecclestone.
komentarze
1. osmose
Schumacher ma jeździć w sezonie 2014? Myślałem że 2013 będzie jego ostatnim jeżeli w ogóle go rozpocznie jako kierowca F1.
2. ULTR93
@ 1. osmose jeśli kocha ten sport to niech go uprawia tak długo na ile zdrowie mu pozwoli. On już swoją osobą stworzył legendę F1 , teraz tak na prawdę jeździ tylko dla przyjemności, a że trafiło mu się podium w Walencji to dla kibiców i dla niego samego wielkie miłe zaskoczenie.
Jeśli chodzi o mnie to chciałbym żeby takich sukcesów miał więcej.
3. Skoczek130
Od dawna już wiadomo, iż koncerny nastawione są tylko na kasę. BMW wycofałoby się z F1 nawet po zdobyciu majstra - po prostu taki mieli plan. Ferrari i McLaren to jedyne firmy produkujące samochody, które powstały w F1, a nie wcześniej. Stąd też będą jej częścią jeszcze długie lata. Obecnie F1 staje się coraz mniej opłacalna. Merc przyszedł dzięki Schumiemu i nie zdziwiłbym się, gdyby odeszli po jego odejściu. Ale to tylko domysły... ;)
4. F1fan21
Pewnie zostanie także Rosberg. No chyba, że przejdzie do innego zespołu, ale nie nastąpi to w najbliższych latach, bo ma wieloletni kontrakt. W sumie ciekawie byłoby zobaczyć Nico w Mclarenie u boku Hamiltona. W czasach kartingu ta dwójka toczyła zaciętą walkę.
5. F1fan21
Uważam, że Rosberg mógłby wyjść zwycięsko z tego pojedynku(Rosberg - Hamilton)
6. pjc
@5 szczerze wątpię.
Chyba że myślisz tak tylko dlatego że Nico lepiej znałby tę ekipę od środka.
7. Dumel
@5
no na pewno nie ;]
bezpłciowa jazda Rozberga vs agresywna Hamiltona
8. melo
Tylko ile Mercedesa było w Mercedes GP? ten zespół to dawna Honda, a wcześniej BAR. Odrazu widać że koncerny motoryzacyjne w F1 to tylko nazwy, naklejki, które bardzo łatwo zmienić na inne. Przykła walki o nazwę Team Lotus. Z koncernów motoryzacyjnych to prawdziwym fabrycznym zespołem jest Ferrari, reszta koncernów to było przyklejenie naklejki z logo na któryś istniejący team z całym kompleksem fabrycznych i całą ekipą. Merc "nakleił" naklejkę ze swoim logo na team który z braku finansów mógł upaść. Niewątpliwie cała technologia wytwarzanie itp to pozostałości po Hondzie, maszyny , labolatoria itp itd. Więc ile było Mercedesa w Mercedesie? tylko naklejka, silnik to tez produkt zakupiony w firmie Ilmor Motor i przyklejona naklejka Mercedes.
9. Skoczek130
Chyba, że Hamilton zakatowałby gumę i Rosberg spokojnie go wyprzedził. ;) Nie ma co tutaj ich porównywac. Są inni i nie jeździli ze sobą. Hamilton nie wiele więcej zrobiłby w tym wozie.
10. atomic
kempa podobno nie zajmujecie się plotkami
11. porhe
8.
Tak jak i inni, korzystają z wyspecjalizowanych firm, zresztą większość części produkuje się w Wielkiej Brytanii i korzystają z takiego rozwiązania, prawdopodobnie wszyscy - bo tak jest taniej. Ilmor jest już od dawna wykupiony przez Mercedesa i ich ludzi kierują na samej górze, więc silnik Mercedesa jest jednostka Merca. Koncernom motoryzacyjnym w/g mnie nie opłaca się wchodzić do tak drogiego sportu i nic z tego nie wyciągać do świata motoryzacji, jest za dużo zakazów i jest to sport przestarzały, korzystający z tych samych choćby silników przez parę lata, i tym samym zamrożenie rozwoju.
3.
Mercedes też jest częścią historii F1 i też miał swój samochód na samym początku, a i wcześniej od wszystkich innych których przedstawiłeś przed okresem przedwojennym w GP.
12. kempa007
10. atomic nie zajmujemy, ale taki okres, nic sie nie dzieje...
13. Skoczek130
@porhe - źle mnie zrozumiałeś. Merc to firma, która nie zrodziła się z wyścigów. Jeszcze przed erą wyścigów powstała. Nie to, co Ferrari i McLaren, który nazwy pochodzą od założycieli zespołów, a jeden z nich był nawet kierowcą wyścigowym. Równie dobrze mogły powstac takie firmy, jak Brabham i Stewart, ale tak się nie stało. ;)
14. krzysiek000
3. Skoczek130 Ferrari właśnie powstało jeszcze przed F1 ;). Kiedy to ten zespół został założony jeszcze nikt nie słyszał o tym sporcie, bo go najzwyczajniej świecie jeszcze nie było.
A sama Formuła nigdy nie była opłacalna dla tych, co nie walczyli o majstra. W takich wypadkach zawsze przeważały koszty nawet nad bogatą historią. Przekonały się o tym bolenie chociażby Lotus, Tyrrel, czy Brabham.
Swoją drogą Lotus też właściwie powstał w tym sporcie. Z tego co iem dopiero później zaczęto produkował "drogowe" Lotusy.
15. F1fan21
6. Nico raczej gorzej zna Mcl od Hamiltona. Ja nie wątpię, biorąc pod uwagę to, że jeździli na równym poziomie we wcześniejszych seriach(czasami lepszy był Rosberg, czasami Hamilton, a czasami Kubica), a Nico okazał się gorszy w F1, bo nigdy nie dysponował równym sprzętem.
7. Hamilton już nie jeździ agresywnie, od sezonu 2012 jeździ już normalnie(nikogo nie rozwala). W sumie po fatalnym sezonie 2011, musiał zmienić swój styl. Śmieszne jest, że uważasz jazdę Rosberga za "bezpłciową". W takim bolidzie niewiele może zdziałać, ale jak tylko może agresywnie. Jednak co ważniejsze jeździ bezbłędnie i regularnie(ostatnio ma złą passę, tak jak Button kilka wyścigów wcześniej).
9. Hamilton nie musiałby łapać gumy, aby Rosberg był przed nim. Pamiętasz początek sezonu 2010 i wątpliwości wobec Buttona? Nie było źle, a wręcz przeciwnie - po pierwszych czterech wyścigach Button miał na koncie 2 zwycięstwa i prowadził w klasyfikacji, a Hamilton miał na koncie jedno trzecie miejsce i jedno drugie, ale nie pamiętam który był w klasyfikacji(dla porównania Rosberg miał wówczas dwa trzecie miejsca i był drugi w klasyfikacji w gorszym, mniej stabilnym, bardziej podsterownym bolidzie)
16. Skoczek130
@krzysiek000 - w każdym razie rozkwit firmy zaczął się w F1. Merc natomiast dawno temu wycofał się z F1 i ciężko jest go porównac. Poza tym Ferrari należy do Fiata, natomiast Merc jest jednym wielkim koncernem, do którego należy m.in. Porsche. ;)
17. pjc
@15 myslalem, ze masz na mysli ewentualne przejscie w przyszlosci Hamiltona do Mercedesa i na tym polu konfrontacje obu kierowcow.
18. luka55
Skoczek130 nr16 Porsche należy do grupy Volkswagen A.G. Natomiast Mercedes faktycznie Mercedes jest wielkim niezależnym koncernem w przeciwieństwie do ferrari. Pozdro
19. luka55
F1fan21 nr 15 Rosberg to kierowca którego naprawdę trudno ocenić. W dużej mierze przez to że jak słusznie piszesz nie jeździł jeszcze w topowym bolidzie ale już w takich w miarę przyzwoitych jeździł jak choćby obecnie. Na pierwszy rzut oka Rosbergowi czegoś brakuje do ścisłej czołówki . Może to sprawa jego stylu podobnie jak w przypadku Buttona. Trudno powiedzieć . Tak czy siak w jego ściganiu czegoś brakuje . Przynajmniej teraz gdy jeździ w F1. No naprawdę trzeba się nasilić aby przypomnieć sobie jego jakieś ,,spektakularne'' akcje na torze , oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu. Wydaje się jakby w walce wolał odpuścić . A może to sie wszystko wydaje ? Nie wiem . Wiem że w tej chwili nie stawiam go obok najlepszych w obecnej stawce. Nie wykluczam że Rosberg może zweryfikować pewne rzeczy gdy dostanie mistrzowski bolid. Na pewno jednak jest to dobry kierowca lepszy od wielu jeżdżących dzisiaj w stawce. Pozdrawiam
20. Jahar
@Luka55. Mercedes w F1 a ten nam znany to dwie różne historie wiec nie możesz powiedzieć, że Mercedes jest bardziej niezależny niż Ferrari w FIAT. Mercedes pracuje na konto Daimler AG a Ferrari na konto FIAT. Wiadomo, że te koncerny działają dla różnych klientów ale w F1 ich siły są porównywalne.
21. Skoczek130
@luka55 - wiem, że dzwonią, ale nie nie wiem, w którym kościele. Na następny raz dokładnie sprawdzę. Pzdr :)
22. luka55
Jahar Witam nie brałem akurat w tym przypadku w ogóle po uwagę F1. Tylko Mercedesa i Ferrari jako dwie firmy. Jeśli chodzi Ci o szczegóły to historia Daimlera i Mercedesa jest zupełnie inna niż Ferrari i Fiata . Nie chce tutaj pisać o historii Mercedesa jednak przypadek Ferrari i Fiata w życiu codziennym można bardziej porównać do grupy Volkswagen A.G. i przejmowanych przez nią marek jak Skoda , Audi , Seat itd. Historia Mercedesa jest inna .
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz