Martin Whitmarsh przyznał, że jest zaskoczony wiadomością o problemach firmy PURE, która miała być nowym dostawcą jednostek napędowych od sezonu 2014.
Szef McLarena i obecny prezes FOTA powiedział, że spodziewa się tylko trzech dostawców silników V6 w 2014 roku. Będą to uznane marki ze świata sportu motorowego: Renault, Mercedes oraz Ferrari. Tym samym uważa, że brytyjski dostawca silników – firma Cosworth także nie podoła temu zadaniu ze względów finansowych.Problemy te oznaczają, że trzy zespoły będą musiały zasilić swoimi podzespołami aż dwanaście ekip.
„Z tego co wiem, Renault jest skłonne wyposażyć siedem ekip w swoje silniki.” – powiedział Whitmarsh, bagatelizując ten problem.
Na końcu dodał również, że prawdopodobnym rozwiązaniem jest również pozwolenie dalszego korzystania z silników V8 w 2014 roku jeśli osiągane przez nich parametry będą podobne do tych osiąganych przez turbodoładowane jednostki V6. Zdaniem Brytyjczyka taka opcja będzie jednak mało atrakcyjna dla sportu.
12.08.2012 11:26
0
Niedługo to na rowerach się będą ścigać ;)
12.08.2012 11:32
0
Jeszce trochę, a będzie tylko jeden dostawca silników
12.08.2012 11:56
0
I to byłoby świetne rozstrzygnięcie, hehe... F1 powinna byc przede walką kierowców, a nie konstruktorów. Szkoda, że tak wiele zależy od maszyny. A jednolite jednostki jeszcze bardziej zacieśniłyby stawkę. No ale to tylko pobożne życzenie... ;)
12.08.2012 12:21
0
1. F1 IDZIE W PRAWIDLOWYM KIERUNKU, ALE DLA MNIEJ WIEDZACYCH O TYM SPORCIE TRZEBA TROCHE CZASU. 2. ...nie wiem skad taki pomysl przyszedl ci do glowy, czy mozesz to uzasadnic, czy tylko tak ci sie zdaje? 3. F1 jest wszystkim i dlatego jest tak piekna i kochana. Wielka pomylka z Twojej strony. F1 to szachy motoryzacyjne na torze, jesli znasz ta gre planszowa to mysle ze po przemysleniu zrozumiesz mnie. Sciganie sie samych kierowcow jest dobre na cichych uliczkach przedmiesc, F1 jest duzo czyms wiecej. Tak jak niedawno podziwialem cie za to co piszesz, tak obecnie same boble. Popraw sie !
12.08.2012 12:46
0
Gratuluję właścicielom stronki... po weselu jestem i minimum 3 razy zaliczyłem reklamę he he he. Zostałem honorowym sponsorem:) Dokładnie nikt nie zna kwot (tak na 100%) jakie są przelewane na konto zespołów wynikających z umowy AC. Zróżnicowanie jest ogromne, to fakt, ale na jakiej zasadzie tak naprawdę istnieje rynek producentów dostarczajacych silniki? To, że dostają zgodę i mają umowy (FIA) na ich dostarczenie to raz. Dwa - czy muszą dokonywać "wpisowego", a jeżeli tak, to w jakiej mniej więcej wysokości? Czy takie wpisowe nie jest zbyt wygórowane i przez to zaporowe? Mniejsze fifmy zanim cokolwiek zaprojektują muszą wywalić sporą kasę tylko dlatego, że chcą wyciagnąć białą kartkę i ołówek, aby zająć sie projektowaniem nowego silnika? Coś na wzór licencji dawanej przez Dziadka na organizowanie wyścigów, które i tak mogą być zawieszone za brak odpowiedniej jakości infrastruktury?
12.08.2012 12:52
0
5. tak naprawde... o czym ty piszesz? Widze tam wiele liter, jakies kropki, przecinki i cyfry ale to parowanie alkoholowe po weselu.
12.08.2012 16:29
0
i tak nie będą równe zespoly i tak znajdą obejście i lekko podkręcą silniki
12.08.2012 16:42
0
"uznane marki ze świata sportu motorowego" Ferrari tak zgoda , ale Mercedes i Renault sportowe wersje silników kupują gotowe od innych specjalistycznych firm i naklejają tylko swoje logo, dotyczy to również silników F1.
12.08.2012 17:17
0
W przeszlosci w formule1 byly juz sytuacje,ze bylo 3 dostawcow silnikow. Ten sport na takiej sytuacji nie straci. Po prostu ten kto nie potrafi unowoczesnic swojej jednostki napedowej odpada z gry. Cosworth po powrocie do F1 nic wielkiego nie osiagnal. Jedyne co mieli dobre to marketing. Ale tu potrzeba czegos wiecej. A wleczenie sie ze swoja marka w ogonie F1 tylko szkodzi producentowi i jego dobremu imieniu. W tej rywalizacji (producentow silnikow) jest miejsce tylko dla najsilniejszych - slabi przestaja istniec z powodu braku klientow na swoje produkty.
12.08.2012 18:10
0
a może by nowe zespoły podgoniły stawkę dac im V10 wtedy może hrt by się łapało do Q2 a i ogon stawki byłby ciekawszy i lepiej brzmiał od przodu moim skromnym zdaniem
12.08.2012 22:28
0
Wypowiedzi tego człowieka przechodzą już wszelkie granice! Powinien on zostać usunięty z Formuły 1 i postawiony przed sądem. Jego zielonych bredni nie sposób skomentować, lecz takie zachowanie trzeba surowo karać, ponieważ tacy ludzie niszczą dobre imię F1. W 2014 nie będzie Formuły 1 wiec nie można mówić o jakimkolwiek dostawcy silników.
13.08.2012 08:07
0
11. Człowieku, nie buntuj się. Jesteś chory. Widzę iż to pisałeś nie wziąwszy uprzednio leków. Wywalcie tego człowieka!
13.08.2012 11:38
0
„Z tego co wiem, Renault jest skłonne wyposażyć siedem ekip w swoje silniki.” W tej chwili Renault dostarcza silniki do 4 ekip, po odpadnięciu Coswortha będą dostarczali do 6 ekip. Z tego wynika, że albo Force India przechodzi na silniki Renault, albo zobaczymy w stawce nową ekipę od 2014. Dla mnie idealne rozwiązanie to 8 ekip po 3 zawodników i wszyscy dostają tyle samo kasy z CA niezależnie od miejsca w klasyfikacji, wtedy nie byłoby problemów z brakiem kasy jakie ma w tej chwili Sauber.
13.08.2012 12:27
0
przydałby się jakiś japoński dostawca. Brak mi Hondy i Toyoty w F1
13.08.2012 12:45
0
@11 Ach można w ciemno założyć ,że temat silników i komentarz @KamilF1, to 100 % prawdopodobieństwo. Smutne jest to ,że nawet najmniejsza porcja dodatkowych informacji nie przechodzi przez Twój malutki światopogląd. @12 Nie ma sensu się przejmować, wystarczy 5 postów dyskusji z tym człowiekiem i gubi się we własnych przemyśleniach - tak one nie są spójne. Zamiast pomstować radzę poznęcać się nad nim mentalnie - przyjemne z pożytecznym (przerabiałem teamat) :) @13 Będzie 3 dostawców a przepisy mówią wyraźnie ,że 1 producent może zaopatrzyć max 4 teamy. Czyli wszystko się zgadza. Dziwne ,że Japonia nie postanowiła się włączyć. Być może Toyota ma tak daleko rozwinięte hybrydy ,że dla nich to żadne wyzwanie.Być może odstraszają ich nie czyste układy jakie panują w F1. Z drugiej strony zostanie wprowadzony TERS, co może być bardzo zachęcające.
13.08.2012 13:35
0
@beret - ostatnio były artykuły, w których mieliśmy różnice zdań. Obiecuje Ci, że postaram się poprawic. :) Mimo wszystko dla mnie przede wszystkim liczy się walka kierowców. :)
13.08.2012 13:37
0
@Kamil-F1 - jeżeli nie dojdą do porozumienia z CA, może zostac utworzona GP1. Ale nie martw się - nie dojdzie do tego, a F1 nawet z innymi silnikami będzie tak samo dobra. Kwestia przyzwyczajenia, ale ty chyba nie oglądałeś jej przed debiutem Roberta. ;)
13.08.2012 15:59
0
AC zbrzmiało jak Auto Casco... 15. fracky Kamil jest już dorosły i ma prawo do swojego zdania w kwestii silników, przepisów i delikatnie mówiąc "przekretów", które niekoniecznie są zgodne z "rytmem" fana F1. Jak jesteś uczulony - zajrzyj do Apteki:)) - opaska na oczy w niskiej cenie:)) Temat wiodący. Stawiam na zaporowe wpisowe, które nie jest pomocne dla mniejszych producentów w wejściu jako dostawca nowych V6Turbo do F1. Mniemam, że chodzi o jakość dającą stabilne parametry silników przez 3 kolejne GP. Tej jakości nie dawał w poprzednich sezonach np. Cosworth - nawiązanie współpracy z producentem RS27 przez Williamsa i Caterhama jest tego dowodem. Droższe, ale dające gwarancję stabilnych parametrów silniki pozwalają na inny poziom rywalizacji. Kolejnym dowodem są zdobycze punktowe RBR i Lotusa. Oczywiście nie porównuję konktretnych bolidów, bo nie o to chodzi. Trzech producentów zaowocuje większą ilością wyprodukowanych napędów. Może, ale nie musi, zaowocować to nizszym kosztem zakupu tych jednostek niż to wynikało z wcześniejszych zapowiedzi. Odpadnięcie obecnego i przyszłego producenta wynika tylko z tego, że wszyscy spodziewają sie jakości Mercedesa, Ferrari i Renault... Nikt nie będzie ryzykował niewiadomej jakości i nawet nieco wyższa dopłata do nowej V6 (w granicach rozsądku - dół stawki musi być na nie stać) powinna zadowolić konstruktorów. Z drugiej strony zbyt wysoka cena nie pozwoli dolnej stawce na stosowanie V6 w obecnej cenie. Spodziewam się pewnych zmian lub warunkowego zezwolenia np. dla PURE na wejście do grona producentów nowego napędu. Bez wpisowego nie mogą szukać odbiorców, bo wpisowe pozwala na swobodne (posiadanie licencji) oferowanie swojego produktu w cenach regulowanych przez rynek. Bez licencji wydanej (?) przez FIA nikt nie ma prawa czegokolwiek oferować (F1) w tej serii. Rynek jest hermetyczny, o specyfice na tyle niestandardowej, że producenci nie spadają jak manna z "nieba" w Starym Testamencie. Innymi słowy wymienieni trzej producenci dokonali już podziału Tortu, jednak stawiam na dojście 4 producenta z wiadomych względów.
13.08.2012 15:59
0
@17. Skoczek130 Nie bądź taki pewien...Jeśli zespoły pokłócą się z Berniem o kasę wszystko może się zdarzyć. Nie wiem co ma do tego to od kiedy oglądam F1 ale powiem Ci, że właśnie od 2007 i żałuję że wcześniej nie miałem takiej możliwości bo to były jej najlepsze lata, które jak widać nie wrócą... @15. fracky Aż chce się powiedzieć ''troli ci u nas dostatek''.Widać, że znalazłeś kompana w postaci tego kogoś podpisującego się nickiem @Reaglag, ciągnie swój do swego.Natomiast ja popełniłem błąd zniżając się do waszego poziomu i odpisując na tego typu komentarze.
13.08.2012 17:50
0
16. przeciez widze ze w Tobie jest potencjal, czasami zabrzmia tylko osobiste zachcianki. Rozumiem to. 19.Kamil jest jasne ze te 6 sezonow dalo ci taki poziom wiedzy ze ty bedac polakiem "zlota raczka" mozesz juz smialo rownac sie z M. Brundle. Gratuluje dobrego poczucia humoru
13.08.2012 23:13
0
@beret - dzięki za ciepłe słowa. :) Ty z pewnością masz cięty język, ale także piszesz nie od parady. Pzdr :)
13.08.2012 23:51
0
@18 1) Jeżeli byłby niepełnoletni, to nie mógłby wygłaszać swoich opinii ? Wnioskuję ,że patrzysz na świat przez pryzmat dawniejszych zasad :P - czasy się nieco/niestety/ na szczęście zmieniły. Polecam wziąć to pod uwagę 2) Nigdzie nie napisałem ,że mi przeszkadzają Jego dziwne poglądy. Uwagi były skierowane do kogoś komu to nie pasowało. 3) Dorosły czy nie - nie tylko prawo konstytucyjne zezwala lub zabrania na swobodę wyznania poglądów. Ogólnospołeczne regulację także mają nieco wpływ na wolność słowa. Jeżeli nie lubisz swoje sąsiada, to raczej nie wołasz na niego np. "ty pedale" codziennie w ramach korzystania ze swoich praw. 4) Jest takie powiedzenie - jeżeli jeden nazywa cię koniem, to możesz dać mu w zęby. Jeżeli drugi cię nazwie koniem, to możesz go zwymyślać. Natomiast jeżeli trzeci cię nazwie koniem, to kupuj se siodło. Jeżeli jedna osoba mówi ,że bredzi i się powtarza ... itd. 5) Wątek główny - może być taka sytuacja ,że bogatsze średniaki kupią sobie lepsze/ droższe silniki Ferrari i Mercedes. Może być taka sytuacja także , że maruderzy odejdą z F1
14.08.2012 11:28
0
Melo jakieś głupoty wypisujesz z tymi plakietkami....
14.08.2012 11:51
0
22. fracky nie chodzi mi o to, ze nie moze się wypowiadać bez osiagniecia pełnoletnosci. Duzy procent tu piszących nie ma 18 lat, a jakos nikt na Nich siodeł nie nakłada, ujeżdżać nie zamierza. Owszem, rozbrykani też są, ale nie trzeba się przejmować Źrebakami - mają prawo być robrykani. @Kamila znam od mniej wiecej 1,5 roku i zdarzało mi się z Nim pisać. Nie dał się przekonać i nie robię z tego problemu. Co do wyskoczenia "biednych" z F1, to raczej nie wchodzi w rachubę. Pozdr.
14.08.2012 17:53
0
21. ...no dobra skoczek- bo Cie przechwale i znowu bedzie problem. ja raczej sie nie zmieniam i jestem stabilny. Mam 54 lata i jestem raczej ulozony, ulozony oczywiscie wedlug pewnych linii. Reszta tutaj to niedojzale dzieci, ale coz- taki ten swiat. Taki ten sport, ze Go pokochalem i to mocno Rozpisalem sie, ale nie na temat, wiec wracam i Whitmarsh ma racje.
14.08.2012 19:59
0
25. beret miłość do F1 rozumiem... reszta jest dla mnie zagadką. Ta cyfra jest prawdziwa? Nie to, że jestem zdziwiony cyfrą. Raczej stylem przekazywania swojej Miłości... nie jest "oryginalna" w przekazie, nie kazdy jest w stanie złapać poczatek "nici"... raczej nie jesteś zatrudniony jako nauczyciel - a może jednak jesteś?
14.08.2012 20:34
0
@22. fracky Oj, człowieku, znowu wprowadzasz ten sam typ ''dyskusji''. Temat to silniki, a Ty zaczynasz o jakichś koniach, Konstytucji itp. i zaraz zacznie się przepychanka słowna na 50 postów nt ''jaki koń jest każdy widzi''.Typowe... @24. 6q47 Znamy się? Bo nie pamiętam żebym z Tobą pisał, chyba że pod innym nickiem.
14.08.2012 20:57
0
@beret - i szanuje twoje poglądy. pzdr :)
14.08.2012 21:14
0
27. Kamil-F1 owszem. Nick bardziej swojski - z poletka A&A_C
14.08.2012 21:26
0
@29. 6q47 Jakoś nie kojarzę.Na jakiej stronie to było?
14.08.2012 21:35
0
30. Kamil-F1 Olek i A&A_C. Za wiele wymiany zdań nie było, ale jednak były :) Mój styl pisania nie zmienia się - resztę (mój nick) powinieneś się domyśleć. Pozdr.
14.08.2012 21:48
0
@31. 6q47 ''Olek'' kojarzy mi się z użytkownikiem @Olek89, jednak nie sądzę żebyś to był Ty...
14.08.2012 22:21
0
@6q47 alias grzeczny heh "domyśeć" nie za mocne słowo... ? @32 Pomogę Ci ups... albo nie sam się domyśl. Pozdro
15.08.2012 13:19
0
...skoczek jest mocny- kto czyta uwaznie ten potwierdzi. 26. ...twoja zagadka jest dla mnie faktem. malo ci ? Przeciez mieszkamy blisko siebie, ja wyrazam chec spotkania, a TY ??? Mowiac o stylu (moim)- masz na mysli moje opinie ktore nie byly korzystne dla ciebie? To nic zlapalem na Hockenheim w 1988roku. Powtorze- abys wiecej n ie pytal! ROK 1988 GP Niemiec, TOR HOCKHEIMRING.
15.08.2012 13:43
0
@beret w takim razie widze, ze mamy tu kolejnego fana seniora. Moj poczatek to Hungaroring 1988 live.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się