komentarze
  • 1. mourinho33
    • 2011-10-18 18:06:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja wole team lotus niz caterham

  • 2. tombojf1team
    • 2011-10-18 18:24:18
    • *.multimo.pl

    a ja wolę renault, niż lotus

  • 3. mike 40
    • 2011-10-18 18:29:43
    • *.tktelekom.pl

    A ja tam wole Caterham niż Lotus a zamiast Renault Lotus nazwę Lotus bo tak powinno być od samego początku

  • 4. mike 40
    • 2011-10-18 18:31:31
    • *.tktelekom.pl

    jak Renault Będzie mieć większość udziału to zapewne będzie RENAULT !!!!!!!!

  • 5. Jahar
    • 2011-10-18 18:36:53
    • *.opera-mini.net

    Z tymi nazwami to jest zwykły cyrk i nic poza tym. Lotus powinien być jeden.

  • 6. osmose
    • 2011-10-18 18:56:32
    • *.adsl.inetia.pl

    Zamiast Caterham powinno być AirAsia.

  • 7. kempa007
    • 2011-10-18 19:26:41
    • *.dynamic.chello.pl

    zapewne bedzie AirAsia Caterham

  • 8. skylinedrag
    • 2011-10-18 19:34:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6.osmose ja wolę by bolidy posiadały nazwy producentów samochodów jak np. Caterham, Lutus, McLaren itd. a nie jakieś AirAsia czy choćby RedBull, który przez ostatnie lata zaczyna zapisywać się w kartach historii zwycęstwami mimo, że kojarzy się każdemu tylko z napojami jeśli chodzi o nazewnictwo

  • 9. hubertus
    • 2011-10-18 19:46:06
    • *.in-net.pl

    @8 właśnie to ten szalony austryjak zainwestował w zespół F1 aby reklamować swój napój, aby nazwa była znana, zobacz ile razy po ich sukcesie pada nazwa napoju, jak wiele reklam robi się same i za darmo - a tak przy okazji jaki zespół "fabryczny" miałby reprezentować zespół Webera i Vettela ? - czy "reno" bo akurat mają ich silniki czy miałby to być infinity bo ich sponsoruje ?

  • 10. mourinho33
    • 2011-10-18 20:05:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja bym chcial zeby bylo po prostu team lotus i renault

  • 11. Skoczek130
    • 2011-10-18 20:45:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @skylinedrag - stworzyli ledwie kilka egzemplarzy i od razu wielcy producenci samochodowi. ;) Nie no, oczywiście także wolę takie nazwy. :)

  • 12. Haziaj
    • 2011-10-18 21:10:37
    • *.77.0.126

    Sercem jestem aby zostało Renault ale prawda jest taka, że ddyby nie Lopez to Renault by "zamknęło" zespół i byłyby nici. W tej chwili Renault nie ma żadnych udziałów w Lotus_Renault GP, dostarcza jedynie silniki, a sponsorem tytularnym jest Grupa Lotus, która wykupiła udziały. Dobrze, że nazwa Lotus wraca na stałe wszak to kawał historii i innowacyjne technologie jak pierwszy w świecie samochód F1 o konstrukcji samonośnej czyli monokok, a także pierwszy sponsoring oficjalny w F1 w postaci reklamy papierosów Gold Leaf czy także użycie pierwszy raz przedniego i tylnego spojlera oraz tzw. "wing car" innowacyjny pomysł, który spalił na panewce. Wiele gwiazd jak Jochen Rindt, który został pośmiertnie mistrzem świata czy Fittipaldi (najmłodszy mistrz świata w F1 do roku 2005, w którym koronę tę odebrał mu Alonso) oraz Senna, Andretti, Mansell, Piquet, Hakkinen czy Herbert. Po części historia się powtarza. Zobaczymy jak będzie z Senną, mam nadzieję, że rozwinie skrzydła jak Ayrton po trzech latach w Lotusie. Ten HRT dla Bruna to coś w rodzaju Toleman dla Ayrtona w 1984 roku ;-) tylko coś wyników u Bruna nie było ale też czasy inne ;)

    Ogólnie dobrze, że w końcu to wszystko się unormowało.

  • 13. atomic
    • 2011-10-18 21:19:56
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja nie lubię jak na takim portalu fruwają śmieci :wygraj , zwiń itd
    co kempa kryzys czy zabawa w naszą klasę ?
    policz stałych bywalcow ,zaproponuj zrzutkę i po bólu . nie będzie śmieć pluł nam w twarz
    bez urazy : ja
    12@ dobry jesteś . a kto urwał drzwi w karetce podczas gp i kiedy gościa przecieło na pół .

  • 14. Szkodzik
    • 2011-10-18 21:40:25
    • *.ds16.agh.edu.pl

    @13 polecam skorzystać z dodatku Adblock i będzie po problemie, pozdro

  • 15. athelas
    • 2011-10-18 22:34:18
    • *.strong-pc.com

    4. Ale Renault już nie ma udziałów w teamie...

    Co do Red Bulla, to piszecie, że zawsze się kojarzył z napojem. Owszem, ale także śledząc działania sponsoringowe, można wyraźnie zauważyć, że gość ma niezłego fioła na punkcie wszystkiego co ma silnik. I to chyba dobrze - mamy jakieś odświeżenie, a nie tylko ciągle McLaren, Ferrari, Williams jak kiedyś. Chociaż tego ostatniego na szczycie chętnie bym zobaczył.

  • 16. Haziaj
    • 2011-10-18 23:24:34
    • *.77.0.126

    Atomic chodzi Ci o Heidfelda w Brazylii 2002 ?? Z karetką to jeszcze jest akcja jak Taki Inoue w 1995 roku na Węgrzech po wyjściu z uszkodzonego auta wszedł pod koła karetki i ta go potrąciła. Z tym przecięciem to zapewne chodzi o porządkowego Jansena Van Vuurena w Kyalami 1977 ?

    Jakbyś mnie zapytał z partyzanta w środku nocy to bym nie wiedział ale jak sięgnąć pamięcią i poszperać gdzieniegdzie to można sobie przypomnieć. Ja dopiero wkraczam w świat historii F1, znaczy chłonę informację, które mi wpadają w ręce. Długa droga jeszcze przede mną ;)

  • 17. Haziaj
    • 2011-10-18 23:34:04
    • *.77.0.126

    Athelas nie wszystko stracone. Co do Williamsa:

    "Do ekipy dołączył Jason Somerville, który objął funkcję szefa działu aerodynamiki. Sam Frank powiedział, że to dobry fachowiec i przekonamy się o tym za 6 miesięcy. Jason kiedyś pracował w Toyocie, która to była bliźniaczą konstrukcją do Williamsa, a jednak był to szybszy bolid. Szczegół tkwił w aero."

    Poczekamy z nadzieją jeszcze pół roku.

  • 18. devious
    • 2011-10-19 07:18:23
    • *.jelonki.robbo.pl

    @12
    wymieniać kierowców Lotusa i zapomnieć o Jimie Clarku (bo np. Grahama Hilla to mogę wybaczyć) to jak wymieniać kierowców McLarena i zapomnieć o Sennie :)

    Clarka trzeba wymieniać jednym ciągiem z Fangio, Senną i Schumacherem jako najlepszych w historii i najlepszych w swoich dekadach... I trochę mnie smuci fakt, ze wszyscy tak podniecają się np. Senną a zapominają o Clarku, który być może był nawet największym kierowcą w historii F1 (no ale tego nie ma jak ocenić) a już na pewno najlepszym w swoich czasach...

    A już na pewno Clark był symbolem Lotusa - jego największych zwycięstw i największych porażek...

  • 19. Haziaj
    • 2011-10-19 09:27:48
    • *.ibd.gtsenergis.pl

    Aj, posypuję głowę popiołem i obiecuję poprawę ;-) W sumie to było tak trochę spontanicznie napisane stąd te pominięcia, a tamte lata potraktowałem po macoszemu ;-) Ale fakt Clark to wielka postać, a jego lojalność wobec Lotusa była imponująca, statystycznie 100%, 8 lat w jednym zespole, od narodzin kariery aż po tragiczną śmierć. Jeszcze można Surteesa dorzucić jako jedynego człowieka który zdobył "majstra" w F1 i wyścigach motocyklowych, a śmierć jego syna Henryego to już najczystsza forma złośliwości losu :-(

  • 20. devious
    • 2011-10-19 12:54:36
    • *.jelonki.robbo.pl

    kurde wykosiło mój długi komentarz, ale wkurzający jest ten portal...

    Surtees choć to wielki driver to akurat w Lotusie dużo nie pojeździł i to jednak legenda Ferrari... a śmierć jego syna akurat oglądałem na żywo, dramat :(

    co do wielkich kierowców Lotusa to mozna dodać Mossa choć on nie jeździł w fabrycznym teamie czy de Angelisa, który jako jedyny obok Senny wygrywał w latach 80tych... w "końcówce" Lotusa punkty zdobywał też dla niego Zanardi - w F1 moze nie największa postać ale ogólnie w świecie motosportu i sportu ogólnie jeden z wielkich bohaterów :)

    ogólnie Lotus był chyba przeklętym zespołem - Clark, Rindt i Peterson zginęli za jego kierownicą, de Angelis tuż po odejściu też podczas testów F1, wielki talent Gunnar Nilson kilka miesiecy po przejściu z Lotusa do Arrowsa zmarł na raka jąder (w tak młodym wieku!), Pedro Rodriguez (brat Ricardo, który zginął w Ferrari) też kilka lat po występach w Lotusie zginął na torze - tak samo jak Senna... Graham Hill zginął w katastrofie lotniczej, Martin Donnelly za kierownicą Lotusa miał fatalny wypadek kończący karierę, Sir Stirling Moss tak samo - w Goodwood jechał Lotusem i po ciężkim wypadku już nie wrócił do F1. Zanardi 8 lat po startach w Lotusie w fatalnym wypadku stracił obie nogi...

    W świecie F1 nie było chyba drugiego tak fatalnego zespołu - połowę kierowców Lotusa spotkała jakaś wielka tragedia życiowa :(

  • 21. Kazik
    • 2011-10-19 14:07:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    20. devious jeżeli już sięgamy do "fatalnej historii" w zespole Lotusa to należałoby wymienić: Alan Stacey (uderzony podczas wyścigu przez ptaka w głowę), Mike Spence (uderzony kołem w głowę po wypadku).Obydwaj siedzieli za kierownicą Lotusa...zmarli w chwilę potem.

  • 22. Haziaj
    • 2011-10-19 15:22:26
    • *.ibd.gtsenergis.pl

    Nie bez kozery mieli czarne barwy (czarny humor mnie się trzyma ;-) )

  • 23. dziarmol@biss
    • 2011-10-19 21:08:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A już się zmartwiłem że Scuderia będzie blokowała bolidy Lotusa na torze ;-))....To byłoby nie w porządku !;-)

  • 24. slkl
    • 2011-10-19 22:05:12
    • *.xdsl.centertel.pl

    a mi sie podoba zmiana, obie nazwy w tym momencie są ni w rzyć ni w oko :>

  • 25. Orlo
    • 2011-10-19 23:06:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @devious
    Kurde, w sumie to pod "klątwę Lotusa" można podciągnąć i Roberta, on nawet jeszcze nie wystartował w Lotusie a już przydarzyło mu sie nieszczęście...

  • 26. mourinho33
    • 2011-10-20 16:39:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kubica będzie jeździł w Force India

  • 27. Skoczek130
    • 2011-10-20 18:45:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Heidfeld, Pietro, Senna oraz przyszli zawodnicy Lotusa - strzeżcie się... ;)

  • 28. krzysiek000
    • 2011-10-22 10:42:30
    • *.ostrowmaz.mm.pl

    12. Haziaj
    Tyle że w tym Tolemanie Senna zdobył 2 miejsce w Monako, a Bruno w HRT... cud jak był przed Lotusami.
    20. devious
    W ogóle wtedy to był jakiś zespół - widmo. Jednak te nowe "Lotusy" nie mają nic wspólnego z tymi historycznymi poza nazwą, więc i pewnie pecha nie będzie takiego.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo