komentarze
  • 28. konradosf1
    • 2010-12-09 22:18:59
    • *.opera-mini.net

    @27 w 2030 szefuncio będzie miał setkę na karku

  • 29. skylinedrag
    • 2010-12-09 22:24:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    28. konradosf1 ciekawe czy Robert będzie jeszcze jeździł

  • 30. sebikos
    • 2010-12-09 22:29:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sporty motorowe i ekologia, to jakieś nieporozumienie - żenada. Może wprowadzą tłumiki hałasu, tak gdzieś do 90dB, bo hałas to też niszczenie środowiska, tak jak to komisja europejska chciała (i częściowo się udało) w motorach żużlowych.

  • 31. Shunex
    • 2010-12-09 22:32:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przesadzacie może dzięki zmiana będziemy mieli leprze widowisko więcej wyprzedzania bardziej wyrównana walka...
    23. sharpi w Azji jest dużo fanów F1 i wszelkiej maści wyścigów zwłaszcza w Japonii gdzie maja dużo torów wyścigowych...
    Przy silniku 1,6 by osiągnąć 750 km turbina będzie wielka i będzie hałas jak z odrzutowca :p

  • 32. skylinedrag
    • 2010-12-09 22:37:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31.Shunex, ale dźwięk silnika czterocylindrowego rzędowego turbo nie będzie ani w połowie tak piękny jak wolnossącego, wysokoobrotowego V8, nie wspominając już o V10, V12 czy o silnikach Matry czy BRM V16...To była symfonia!!

  • 33. Shunex
    • 2010-12-09 22:52:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32. skylinedrag Może i racja ale tak na prawdę okaże się kiedy te silniki powstaną...
    Do tego czasu minie pale lat Przez które może zmienić się wiele...

  • 34. MaMuT
    • 2010-12-09 23:09:49
    • *.adsl.inetia.pl

    Bardziej mnie martwi wytrzymałość owych silników(Turbo musi przecież dmuchać na kilka ładnych barów, Dodatkowo efekt turbodziury który w Monaco miałby elementarne znaczenie). Obecnie średni przebieg V8 to ok 2000 km. Po wprowadzeniu wyżyłowanych turbo 1.6 z 4 cylindrami. przewagę będą mieli producenci którzy turbo juz stosuja w obu typach silników (Mercedes) Dodatkowo nie wykluczam jeśli VAG miałby wejść jako dostawca silników sporo by namieszał Również Honda która jest "Eko" Miała by coś do powiedzenia. Jednak istną głupotą było zamrożenie rozwoju jednostek (skoro Ferrari i Merc mieli to daleko) Zaprojektowanie takiej jednostki która wytrzymuje taki dystans (V8 zajeło 4 lata) zajmie ze względu na znaczne skomplikowanie jednostki dodatkowo będzie pogoń za odelżeniem jednostki

  • 35. jurcek
    • 2010-12-09 23:20:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Że je słucham? Trb dziura w Monaco? I w ogóle trb dziura? Panowie, przy dzisiejszej technice efekt trb dziury jest znikomy...

  • 36. GrzesB
    • 2010-12-09 23:37:56
    • *.warszawa.vectranet.pl

    ...bo niektórzy nie słyszeli z zmiennej geometrii w turbinie :) Wiem bo mam w obu autach :D i zapieka się cholerstwo jak się za wolno jeździ - ale w F1 to chyba nie grozi (no i nie jeżdżą na polskim Dieslu) :D

  • 37. MaMuT
    • 2010-12-09 23:43:22
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak W Mercedesie by zminimalizować turbodziurę wprowadzono TwinTurbo. (Turbina niskiego i wysokiego ciśnienia) w BMW silnik 3.5d również ma Twinturbo. Fiat wymyślił owszem Multijet (Zmienne sterowanie wtryskiem) Ale zjawisko nie zostało wyeliminowane mimo że Multijet stosowany jest w Dieslach gdzie krzywa momentu jest dużo bardziej "Usiodłana" i wyższa. Wyścig zbrojeń już się zaczął

  • 38. Aloti
    • 2010-12-10 00:22:45
    • *.wroc.one.pl

    Ekologia to zwykł syfiasty marketing każdy wie ,że krowy produkują więcej dwutlenku węgla niż wszystkie samochody.

  • 39. theadzik
    • 2010-12-10 03:59:53
    • *.net.stream.pl

    A ja cięgle powtarzam. Chcecie ekologii? Ustawcie limit paliwa na 1 wyścig (do powiedzmy 60% tego co bolidy zużywają teraz) i hulaj dusza. Dasz radę wyciągnąć 1000koni? Fajnie. To znaczy, że sprawność silnika jest duża, co przekłada się na ekologię. Potem nie problem zrobić bardzo podobny silnik, o mniejszej mocy z jeszcze mniejszym zużyciem paliwa.

  • 40. ziyon
    • 2010-12-10 07:04:53
    • *.77.120.145

    Zabiją ten sport.... ];-(

  • 41. URAN
    • 2010-12-10 07:25:57
    • *.adsl.inetia.pl

    Bardzo mnie ciekawi jak zostanie zabezpieczone przed zablokowaniem się ruchome tylne skrzydło?! W przypadku F-duct takie niebezpieczeństwo nie istniało, natomiast wiadomo, że jak coś się może mechanicznie sp...ć, to kiedyś się to zdarzy. I nieszczęście gotowe. Stara zasada mówi, że lepsze jest wrogiem dobrego. A spora kasa na ruchome skrzydło i tak będzie wydana, zamiast oszczędzić i wykorzystać istniejące rozwiązanie F-duct. Gdzie tu sens i logika? Rozmowa o ekologii w F1, to jakby rozmawiać z niedźwiedziem o gwiazdach. Albo rybki, qalbo woda z akwarium! Albo F1 albo jakaś licha jej podróbka. Sęk w tym, że my nie mamy bladego pojęcia kto i jakie lody kręci na tej tzw. ekologii. Przy takiej kasie wchodzącej w grę, to z kur...y łatwo zrobić świętą, o nazywaniu czarnego białym nawet nie wspominając. Kasa, kasa, kasa...

  • 42. lechart
    • 2010-12-10 07:47:12
    • *.olsztyn.mm.pl

    Coś zmieniać się w F1 musi. Stawianie przed konstruktorami nowych "barier", zmusza ich do stosowania coraz to nowych rozwiązań technicznych, z których część wchodzi potem do "zwykłych" samochodów. Jednocześnie jest to próba wyrównywania szans między kierowcami, którzy mają jeździć samochodami o zbliżonych parametrach. Po prostu, trochę sportu w F1. Natomiast jeżeli chodzi o ekologię, to ziemia (i tak skazana na zagładę za kilka miliardów lat) da sobie radę sama, bez pomocy ŚRSMot. Np:.... jeden wulkan potrafi sparaliżować ruch lotniczy w całej Europie ..... :))

  • 43. Antoni
    • 2010-12-10 08:39:38
    • *.adsl.inetia.pl

    O oszczędzaniu najlepiej się dyskutuje gdzie? Nie w podparyskiej wiosce, czy na zapleczu jakiegoś toru wyścigowego w UK, tylko w MONAKO!
    Nie ma to jak prawdziwe i szczere intencje.
    A jak sami gospodarują na codzień pozostanie nadal tajemnicą. Gdzie przebywają na naradach między zjazdami w Monako? Może ktoś to wie?

  • 44. sever
    • 2010-12-10 09:39:41
    • *.sky24.pl

    ciekaw jestem co działacze FIA robią dla ekologii na co dzień ? pewnikiem poruszają się ekonomicznymi ,małolitrażowymi samochodami.

  • 45. skidmarks
    • 2010-12-10 09:54:06
    • *.play-internet.pl

    Niech sobie LPG założą.

  • 46. Grzesiek 12.
    • 2010-12-10 10:35:53
    • *.182.146.133.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Ech , znowu w nie tą drogę skręciła kochana F1 ....
    Tak jak większość uważam , wystarczy ograniczenie w ilości paliwa i niech se zespoły kombinują ;P . Chociaż z drugiej strony , pewnym pozytywem jest postawienie się na KERS ... Tylko dlaczego zmiany dokonuje się pod przykrywką ekologi ? Jak słyszę to słowo , top mi się niedobrze robi .... Nie lepiej powiedzieć że pewnych powodów, bolidy trzeba spowalniać bo inżynierowie dokonują cudów
    I dlatego ograniczenia trzeba zacząć od rozbudowanej do granic wytrzymałości aero.....

  • 47. BLOO
    • 2010-12-10 12:10:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No to zostały jeszcze 2 sezony i trzeba poszukać sobie innego hobby.

  • 48. skidmarks
    • 2010-12-10 12:42:10
    • *.play-internet.pl

    BLOO - zapraszam do MotoGP

  • 49. Koyot.
    • 2010-12-10 12:42:23
    • *.72.35.210

    A moze kazdy wyścig niech się odbywa w innych seryjnych hybrydach. pierwszy moze niech pojada priusami :) ehhh koniec F1 sie zbliza :(

  • 50. sever
    • 2010-12-10 13:44:23
    • *.sky24.pl

    Przestańcie lamentować!

  • 51. fanAlonso=pziom
    • 2010-12-10 13:56:28
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    chyba mi odbiorą jedyną radosc z życia jaką jest F1 to co oni wyrabiają to jest apokalipsa silnik powinien złopac w F1 tyle paliwa ile chce moc w h.... duża a zbędne paliwo po wyścigu wylac na tor i podpalic będzie fajne zakończenie GP

  • 52. witam
    • 2010-12-10 14:21:09
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    Ludzie nie bedzie zadnej "turbo dziury"! Po poierwsze to nie samochud osobowy no i nie diesel. Po drogie to bedzie silnik wysokoobrotowy tzn. obroty minimalne silnika beda wystarczajaco wysokie aby mogly pobudzic turbine i od razu wytworzyc wyzsze cisnienie w cylindrach ( to nie uliczny diesel, ktorym wyciagamy obroty na wysokim biegu w zakretach nawet z 1000 w gore ). Apropo wyzszego cisnienia... Turbina podwyzszy cisnienie no i zredukowana pojemnosc silnika tez ( silnik bedzie mniejszy przez co cisnienie wzrosnie ). Bez wzgledu na ilosc cylindrow lecz ze wzgledem na ich mniejsza pojemnosc , cisnienie w nich wzrosnie a co za tym idzie rowniez moment obrotowy (oczywiscie w stosunku do pojemnosci silnika). I to wlasnie jest wyzwanie dla konstruktorow, gdyz silniki przez to beda barzdzej obciazone i mnniej zywotne! Tu zaczna sie problemy z roznami wyciekami zwiazanymi z wysokim cisnieniem silnika - to naprawde pole do popisu dla inzynierow. A co do dzwieku bolidow to kolega wyzej tak ladnie napisal ze moze bedzie to ryk podobny do odrzutowcow? HeHe a kto wie moze tak byc i jeszcze z odrobina basu z wydechu, przy 4 cylindrach moze byc calkiem niezly dzwiek! Nie piszcie ze gorszy bo takiego czegos jeszcze nie slyszeliscie a podejzewam ze mozecie sie zdziwic...

  • 53. witam
    • 2010-12-10 14:25:55
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    No tak ale to wszystko nie zmienia faktu ze powinno sie zniesc wszystkie ograniczenia, dac Im pole do popisu, znaczy " robcie co chcecie ". Nieograniczac srodkow , technike wspierac i pchac do przodu a nie sie cofac....

  • 54. porhe
    • 2010-12-10 15:13:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zakazy zakazami, powinny być i dobrze, że są. Jeśli chodzi o ekologie, najprostszym, najmniej skomplikowanym rozwiązaniem było by ograniczenie ilości paliwa na dany wyścig i otwarcie drogi do nowych innowacji związanych z rozwojem w tym kierunku, czyli możliwość większego popisu inżynierów zarówno w projektowaniu nowych silników jak samych bolidów, czyli więcej możliwości w regulaminie a nałożenie limitu budżetowego.

    42. lechart

    Ten sport był bardzo marginalnie związany z wprowadzaniem nowych rozwiązań, wynalazków do zwykłych samochodów, niekiedy on czerpał innowacje z innych serii. W tej chwili to praktycznie mit, zablokowanie rozwoju silników jest największą porażką, jak widzimy budowa bolidu jest związana z umiejętnym omijaniem regulaminu bo wtedy możemy zobaczyć coś nowego. Od wprowadzania innowacji oraz szukania nowych rozwiązań, które przekładają się na drogi są inne serie.

    Takie jest moje zdanie.

  • 55. full pull
    • 2010-12-10 15:41:29
    • *.centertel.pl

    48. skidmarks
    Pamiętasz półlitrowe dwusuwy rywalizujące z litrowymi czterosuwami . Musiały ustąpić, bo były nieekologiczne truły środowisko . Póżniej z kolei okazało się ,że i litrowe czterosuwy one są rzekomo za szybkie więc ograniczono ich pojemność skokową . Niestety szaleństwo ekologii dotarło już wszędzie.

  • 56. witam
    • 2010-12-10 16:38:35
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    54. porhe Czy ty wiesz co ty wogole piszesz? Zakazy powinny byc jesli chodzi o srodowisko? Pierwsza czesc twojej wypowiedzi niezgadza sie z droga. Raz piszesz o zakazach a nastepnie o technologi i wprowadzaniu nowych rozwiazan.... Chlopie F1 tak jak piszesz jest "poligonem doswiadczalnym" i tak to powinno zostac. Jak chcesz cos odkryc albo zbadac nie stosujac tego w praktyce? Ekologia tutaj to sprawa drogoplanowa! Czy ty wiesz jaki procent zanieczyszczenia srodowiska stanowia wyscigi GP w stosunku do calgo swiata? No wlasnie ja tez nie wiem ale potrafie to sobie wyobrazic. Wiec mitem jest to co piszesz w pierwszej czesci swojej wypowiedzi a to zemany w przepisach ( np kers i mniejsze silniki ) to wlasnie pozwoli opchac technike do przodu i pracowac nad zastsowaniem tejze tachniki w zyciu codzennym. Juz teraz BMW jako pierwsze bedzie wporowadzalo w 2012 kers do serii 5. Takze to nie jest do konca tak jak piszesz a z ta Ekologia to jest kompletna bzdura i przesada gdyz wprowadzanie czegos w zycie wymaga doswiadczen i badan i wlasnie F1 jest tego rodzaju "laboratorium" a zanieczysczenia jakie z tego powstaja sa milionowym albo miliardowym odlamkiem tego co naprzaklad stalo sie w Zatoce Meksykanskiej!

  • 57. porhe
    • 2010-12-10 19:41:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kolego widocznie nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi lub źle to zrozumiałeś, wiec o systemie wymienionym przez ciebie nie będę nawet próbował pisać. Chwała tej firmie którą wymieniłeś, ponieważ oni bolidu używali w celach testowych a nie tylko jako reklamę. Piszesz poligon doświadczalny, to pomijając system wymieniony wyżej, który i tak rozwijany jest poza tym sportem, wymień parę rozwiązań które na stałe wpisały się w świat motoryzacji używanej na co dzień w ostatnich latach, ponieważ ja mogę wymienić na dzień dobry parę innowacji, wynalazków z innej serii.

  • 58. witam
    • 2010-12-10 23:10:57
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    57. Zobacz moj wpis 51 pod artykulem glownym o FIA. Tam masz wystarczajaso wymienione. Nara.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo