WIADOMOŚCI

Coulthard: Prędkość maksymalna powinna być wyrównana
Coulthard: Prędkość maksymalna powinna być wyrównana
Wypadek Webbera i Kovalainena, który miał miejsce podczas GP Europy, prawdopodobnie jeszcze długo nie przestanie być tematem dyskusji. Tym razem głos w sprawie narastającego niebezpieczeństwa zabrał David Coulthard, były kierowca F1.
baner_rbr_v3.jpg
Coulthard stwierdził, że „ogromna prędkość z jaką zbliżają się do siebie bolidy jest niebezpieczną sprawą”. Szkot uważa więc, że maksymalna prędkość powinna być w przypadku wszystkich zespołów bardziej wyrównana.

“Oczywiście Red Bull dysponuje ogromną prędkością maksymalną w porównaniu z Lotusem i właśnie to zaskakuje kierowców”- mówił były partner Marka Webbera.

„Różnica pomiędzy najszybszym a najwolniejszym samochodem w stawce nie powinna być większa, niż sześć, siedem, czy osiem kilometrów na godzinę. Myślę, że FIA, kierowcy i konstruktorzy podejmą dyskusję na temat tego straszliwego wypadku”.

Coulthard przyznał również, że charakterystyka przyszłorocznych bolidów, które zostaną wyposażone w regulowaną karoserię oraz być może również KERS, przyczyni się tylko do pogłębienia tego problemu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
Kojag

02.07.2010 11:28

0

Powinna być wolność, a nie... Kiedyś to nawet jak bolid miał 6 kół, to nikomu nie przeszkadzało!


avatar
smuzes

02.07.2010 11:36

0

co za bzdury!!!!!! David.... nie brnij w to bo to...


avatar
grzes12

02.07.2010 11:37

0

Coulthard bredzi ... Nie można po jednym pechowych wypadku zmieniać przepisów , zwłaszcza że ten przepis całkowicie by zabił jakiekolwiek wyprzedzanie ;/ Problemem w tym przypadku , raczej jest selekcja zespołów do F1 ....


avatar
marioblondi

02.07.2010 11:39

0

Ma chłopina racje. Niech ustalą prędkość max na 20 km/h . Oczywiście żartuję. Im więcej ograniczeń tym bardziej ten sport traci na widowiskowości.


avatar
Wiater

02.07.2010 12:23

0

Wszystko w F1 jest porażką ;D Jak im jest za szybko to niech ograniczą jednostki do 1,5 litra bez turbo i dadzą swobode we wszystkim, zarowno ilosci silnikow, aerodynamiki itd ;) Może tylko niech podadzą wagę bolidu minimalny prześwit i względy bezpieczenstwa, a z resztą niech robia co chą ;) Wtedy bedzie sie działo ;) A może sami założymy taką serie ;D Formula VE*VA ;]


avatar
wikktor

02.07.2010 12:28

0

Akurat prędkość maksymalna ma tu dużo do powiedzenia... I gada tak jakby ona nie zależała od ustawień bolidu i j aerodynamiki. A to głównie od tego zależy.


avatar
mpkaras

02.07.2010 12:29

0

a Potem znowu będzie gadał, że F1 jest nieatrakcyjna i nudna i, że trzeba coś z tym zrobić


avatar
sliwa007

02.07.2010 12:58

0

Może jeszcze wprowadzić światła STOP w bolidach...


avatar
atomic

02.07.2010 13:02

0

8@ a to akurat według mnie dobry pomysł


avatar
egonF1

02.07.2010 13:11

0

Jakby ujednolicić prędkość max. to ciekawe, jak by wyprzedzali, po kwalifikacjach wiedzielibyśmy jaka będzie kolejnosc na mecie wyścigu ;)


avatar
Ananas

02.07.2010 13:16

0

David Coulthard w formule 1: Ilość wyścigów: 247 Ilość mistrzostw: 0 Ilość wygranych wyścigów: 13 Ilość podium: 62 Ilość pole position: 12 Ilość najszybszych okrążeń: 18


avatar
kosanr1

02.07.2010 13:28

0

Ananas a co Ty za statystyki się wziołeś? W kazdym temacie innego kierowcy staty podajesz :D


avatar
nowyziomal

02.07.2010 13:34

0

Coulthard SOCJALISTA będzie wyrównywał. Co do wypadku to Webber powinien sie zdecydowac wczesniej z której strony wyprzedzać, do wypadku doszło na dohamowaniu LOtus widocznie potrzebuje dłuższej drogi pomimo niższej prędkości maksymalnej, z Vettelem też miał takie durnowate zdarzenie, Webber wg mnie jest mało ostrożny i czasami przegina


avatar
stoper76

02.07.2010 13:38

0

Ciekawe co by było gdyby robert w Kanadzie nie wyprzedził Sutila przed pit stopem? Podejrzewam że on by wtedy fruwał a sędziowie dali mu reprymendę za niebezpieczeństwo na torze. To była prawie identyczna sytuacja ja z Weberem i Koval... Po wyścigu mówił Robert że nie był w stanie wyhamować


avatar
pawel123

02.07.2010 18:52

0

pieprzy David od rzeczy... chyba zamiast spowalniać szybszych lepiej będzie wykluczyć wolniejszych; jestem ZA regułą nawet 105% :)


avatar
Piotre_k

02.07.2010 19:38

0

Bzdury gada. Sztuczne administrowanie czymś, co powinno być wynikiem rywalizacji to prosta droga do przerobienia F1 na wrestling - bo a nuż komuś przyjdzie do głowy pomajstrować przy wynikach wyścigów w jakimś nudniejszym sezonie? A wypadek był skutkiem wyłącznie błędu Webbera - koniec, kropka. Od tego kierowcy F1 są kierowcami F1, żeby sobie w takich sytuacjach radzili.


avatar
leo_

02.07.2010 19:59

0

No to mamy zgryz. Bo jeśli wyrównać prędkości, to nici z łatwości wyprzedzania.


avatar
arek2k

02.07.2010 20:09

0

bzdury, bzdury, jeszcze raz bzdury, w dupie mu sie poprzewracalo.


avatar
maniuty

02.07.2010 23:24

0

13. nowyziomal - dobrze to ująłeś. Lotus mimo mniejszej prędkości wcześniej musi rozpoczynać hamowanie i to zaskoczyło Webera. David chyba się trochę zagalopował, tylko dziwi, że taki doświadczony kierowca takie farmazony opowiada


avatar
darecky3

03.07.2010 12:19

0

14. ty dalej wierzysz w te bajki. Powiedzial cos co musialo jakos brzmiec. Przeciez wszyscy tutaj wiedza ze to byl wykalkulowany manewr. Planowany zjazd do pit lane i to w dodatku po prostej, gdzie na hamowanie mial mnostwo czasu a przed zakretem Sutil musial hamowac wiec Kubica nie zdjal nogi z gazu i pojechal tempem wyscihowym prosto gdy ten zredukowal przedkosc do zakretu. Spektakularnie i zarazem fajnie to wygladalo ale tylko z czystego wyrachowania wiec nie gadaj ze musial i takie tam.....


avatar
darecky3

03.07.2010 12:25

0

A ja uwazam ze jednak powinni sie organizatorzy trochew wziasc za te predkosci. Ostatnio bardzo mnie wkurzaja wlasnie maruderzy, ktorych trzeba dublowac po piec albo szesc razy podczas wyscigu. Ktos zdublowany dwukrotnie powinien widziec czarna flage i do boksu bo nie ma i tak szansy na odrobienie jakichkolwiek strat a tak to testuja sobie co wyscig i za przeproszeniem go....no to daje. W przypadku Kovala to juz nie raz Webber go wyprzedzal, sadze ze Koval sobie jechal zeby ukonczyc wyscig a nie zeby cisnac maksa i to zaskoczylo Webera bo zazwyczaj Koval byl szybszy. Nie usprawiedliwiam australijczyka bo to jego wina za wypadek. Trzeba trzezwo myslec i kalkulowac na zimno wszystkie ewentualnosci, o ktorych ostatnio zapomina zbyt czesto. Lubie go od kilku lat ale ostatnio jego postawa zaczyna mi powoli dzialac na nerwy


avatar
karlito

03.07.2010 19:13

0

Nie ma prędkości , nie ma wyprzedzania. gdzie tu logika David?


avatar
norman42

04.07.2010 21:14

0

Po co inżynierowie i ich dążenie do wyciskania z bolidu maxa...czyżby dejw pracował jako krytyk mocnych trunków i brał nadgodziny?


avatar
white

04.07.2010 22:09

0

ale to jest wkurzające jak po każdym wypadku, czy jakimś innym "nadzwyczajnym" zdarzeniu fia zaczyna mieszać w przepisach.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu