Po nieudanym pierwszym dniu testów spowodowanym opóźnieniem w dostawach, zespół Virgin Racing znów nie miał okazji do optymalnego przetestowania swojego bolidu z powodu braku zapasowych części.
Podczas dzisiejszych testów - po przejechaniu zaledwie 11 okrążeń - program rozwojowy został zmuszony przerwać Timo Glock. W zaprojektowanym w całości przy użyciu technologii CFD bolidzie awarii uległo mocowanie przedniego skrzydła, które zespół Richarda Bransona planuje w najbliższym czasie zmodyfikować.Niemiecki kierowca ze zrozumieniem wypowiadał się o problemach swojego zespołu. „Już podczas prezentacji mówiłem, że możemy mieć zaskakujące problemy, to normalne. Musimy sobie z tym poradzić najszybciej jak to możliwe, ale dobrze, że przytrafiło się to właśnie podczas testów”.
Jutro za kierownicą VR-01 zasiądzie Lucas di Grassi, jednak prognozowane pogorszenie pogody znów może przeszkodzić w zbieraniu danych.
11.02.2010 20:33
0
już im się dziś zmodyfikowało:)
11.02.2010 20:34
0
na youtubie są 2 filmiki z testów i na jednym z nich widać właśnie jak to skrzydło odpada od Virgina, ale nie wiem czy mozna tutaj linki wstawiac ;p
11.02.2010 20:48
0
bardzo chętnie, podaj linka :) tylko musisz powstawiać w linku spacje, bo ciągłego adresu www nie można :)
11.02.2010 20:56
0
Dobrze, że to na testach, nie podczas wyścigu na długiej prostej tuż przed zakrętem,
11.02.2010 21:04
0
3. Daj ten link bo już cuda na kiju wypisuje na JUTUP i znaleźć nie mogę.
11.02.2010 21:06
0
proszę :) filmiki z dzisiejszych testów (usunąć spacje z linków) są w 3 częściach :P h ttp://www. youtube.com/wa tch?v=xTQ flzH2 amU h ttp://www. youtube.com/wat ch?v=VR P2Hxz Pm14 h ttp://www.youtube.com/w atch?v=h3n4ga35 fSg&feat ure=player_embedded Jeżeli chodzi o odpadnięcie skrzydła to 1szy link 6:04 i 3ci link 0:20 (tu lepiej widać)
11.02.2010 21:08
0
Danke
11.02.2010 21:10
0
I tak się kończy komputerowe projektowanie nadwozia. Bolid zrobił parę kółek i zaczęły odpadać części aerodynamiki...
11.02.2010 21:13
0
Ex teammate Roberta się szwenda po boksach- bezcenne:))))))
11.02.2010 21:19
0
Oby katastrofy stu lecia nie było przez ten bolid jak on sie rozpada w trakcie testów to co będzie później ? odpadające koła, a może juz na starcie złoży sie jak domek z kart
11.02.2010 22:00
0
Niezły filmik. Widać błędy konstrukcyjne przedniego skrzydła. Timo zaczyna dohamowywać i skrzydło się najpierw łamie w pół a chwile potem już wleczone po asfalcie wpada pod koła. I co za team wybiera się na testy bez zapasowego skrzydła - części bolidu najbardziej narażonej na uszkodzenia??? Oj coś mi sie wydaje że to Branson się przebierze za stewardese Air Asia.
11.02.2010 22:37
0
mysle ze moga miec kilka takich wpadek jeszcze poniewaz sam komputer dzis jeszcze niejest w stanie stworzyc warunkow naturalnych w swiecie wirtualnym i niejest w stanie zastopic testow w tunelu gdzie przy okazji jest sprawdzana wytrzymalosc materialow ale jest to na tyle dobre i wygodne ze o wiele mniej kosztuje a jakis bolid na poczatek jest teraz troche testow i do przodu Ale fakt ze dziwna sprawa z brakiem czesci w ich przypadu testy teraz sa bardzo wazne i brak czesci jest tu nie na miejscu
11.02.2010 22:43
0
Co by nie mówić, są jedynym nowym zespołem który pojawił się na tych testach. Mimo problemów (które nie sa raczej niczym dziwnym) i tak są prawdopodobnie do przodu z programem. Widać też że nie było im łatwo na te testy zdążyć skoro części zamiennych nie mają. A bolid wygląda bardzo fajnie ;) Ciekawe kto wygra zakład Virgin vs Lotus BTW na ich stronie jest konkurs na nadanie nazwy bolidowi. Ale tylko dla ludzi z UK. Dziwne w sumie, powinno im zależeć na międzynarodowym marketingu.
11.02.2010 22:44
0
zawsze się zastanawiałem co z tymi spacjami w linkach :( dzięki Elektram tak to jest jak się jest burakiem i nie czyta regulaminu forum :0
11.02.2010 22:45
0
A brak testów w tunelu aerodynamicznym nie jest na 99% przyczyną wpadek jak z mocowaniem przedniego skrzydła. Takich rzeczy można się spodziewać po każdej nowej ekipie (no, może nie po tej która kupiła projekt), szczególnie w sytuacji gdy team jedzie na testy w ostatniej chwili .
11.02.2010 22:45
0
No wtopa na maxa, by nie mieć części na testy. Zaśmierdziało amatorką ...
11.02.2010 22:46
0
14. WioRaf : gdzie tu jest regulamin? szukałem kilka dni temu i nie mogłem znaleźć. Na forum jest, ale nie dotyczy on komentarzy. Albo slepy jestem, albo Tobie się coś pomylilo - chciałbym wiedzieć czy mam iść do okulisty :P
11.02.2010 22:58
0
Pewnie bali się, że ich Stefan GP wygryzie i tak jak on wysłali już części zamienne do Bahrajnu ;-)
11.02.2010 23:14
0
he calkiem mozliwe ze S tefan Camposa zastapi
11.02.2010 23:21
0
fakt ze bolid VR-01 jest calkiem calkiem ladny ale niestety za to punktow nieprzyznaja a dzisiejsza strata do bmw to okolo 10 sek i jest to przepasc wiec testy sa im teraz potrzebne bardzo
11.02.2010 23:22
0
do bylego bmw
11.02.2010 23:26
0
Nie takim bolidom odfruwały części. W zeszłym roku wypadła sprężyna z Brawna, urwało się koło w Renault, Kimi gubił już parę rzeczy, a to wydech w Ferrari, a to koło czy tylne skrzydło w McLarenie. Jednak urwanie przedniego płata jest chyba jednym z niebezpieczniejszych, bo kierowca traci momentalnie kontrolę nad bolidem. Przypomina mi się urwane skrzydło w Simteku na Imoli. Zresztą chyba każdy widział jak się zachowywał bolid BMW w Kanadzie. Każdemu może się to przytrafić. VR nie ma części zapasowych bo nie planowano w tym tygodniu testów. Cudem się wyrobili ze sklepaniem bolidu, na resztę zabrakło czasu. Ja tam jestem zachwycony tym że jednak po raz pierwszy od ośmiu lat pojawił się prawdziwie nowy zespół z prawdziwie nowym bolidem własnej konstrukcji. Ten wzbudzający sympatię wszystkich StefanGP tak bardzo mnie nie podnieca, bo facet poleciał na łatwiznę i kupił od Toyoty gotowca. Wolę już tego pudrowanego pseudolotusa, napuszonych amerykańców, czy w burdelowych barwach Virgin. Nabijacie się z CFD. Możliwe że to droga prowadząca donikąd, ale możliwe że dzięki takim popaprańcom jak Wirth któryś z tych nowych pogardzanych zespołów wniesie coś nowego. Możliwe że będzie 50 durnych rozwiązań ale trafi się jakieś jedno, które zrewolucjonizuje całą F1, a może całą motoryzację. (potem oczywiście zostanie zakazane przez FIA). Co z tego że zakazano kontroli trakcji, ABS, aktywnego zawieszenia i innych dupereli. Wynalazki już od dawna zadomowiły się w cywilnych furmankach.
11.02.2010 23:37
0
nie nabijam sie z CFD uwazam to za wyjscie ekologiczne i jest to ok ale sam widzisz ze sa z tylu
11.02.2010 23:39
0
prawsa ze zaczynaja od zera ale 10 sek to za duzoooo
11.02.2010 23:42
0
a kolo w renault zostalo zle dokrecone i odjechalo w druga strone
12.02.2010 00:09
0
Ja się nie nabijam z CFD, choć mam wrażenie, że to mogła być wina błędu konstrukcyjnego. Czym innym jest odpadnięcie niedokręconej części typu zmienione koło, lub urwanie się jakiegoś elementu jak doszło do kolizji czy fizycznego zetknięcia się bolidu z czymś tam. A czym innym jest jak jedzie sobie bolid po prostej, wjeżdża na górkę, lekki zjazd w dół i skrzydło odpada. Widać było, że odpadło pod wpływem strumieni powietrza - jakoś źle to zrobili lub ze słabych materiałów, skoro siły aerodynamiczne zdołały oderwać cały element!
12.02.2010 00:17
0
A płat w VR został źle dokręcony i odleciał. 10 sek to za dużoooo, ale przepraszam najmocniej lecz nie znam jeszcze ŻADNEGO MIARODAJNEGO WYNIKU. Jeżeli masz dostęp do takich danych to proszę, podziel się, bo mnie to interesuje. Nie było jeszcze żadnych kwalifikacji, że nie wspomnę o wyścigu. Powiem więcej - czy CFD używane przez VR jest do bani nie będę wiedział jeszcze nawet w połowie sezonu. O pomyśle z CFD będę mógł cokolwiek powiedzieć dopiero może za rok, jak będziemy już znali pierwsze wyniki bolidu VR-02, może VR-03 Jeszcze jedno moje spostrzeżenie: może to staromodne, ale zacznij pisać zgodnie z zasadami pisowni, a nie z zasadami SMS.
12.02.2010 01:06
0
A ja wam mówię: jeśli odpada skrzydło po 11 okrążeniach, to po 50 odpadnie coś lepszego.. Glock powinien się zastanowić zanim znowu wsiądzie do takiego bolidu.
12.02.2010 07:19
0
ludziska to już było . a jak rozleciał się Byczek po wjechaniu na tarkę ? a kto go skonstruował ...... Oczywiście naśmiewać się każdy może .
12.02.2010 08:27
0
Jak by sie dalo zaprojektowac bolid tylko dzieki CFD, to wszystkie zespoly by z tego korzystaly, zamiast tracic kase na testy. i niespodziewajmy sie ze swierzy zespol bo VR jest stworzonym zespolem od 0 i niekorzystaja z niczyich gotowych odkupionych konstrukcji tak jak Brawn GP odkupil od HONDY i sie cieszyl ze jest nr1 .Iz beda na czele stawki jezdzic bo to jest nie realne z bardzo prosej przyczyny - za malo wiedzy i doswiadczenia ,a konkurencja w tym roku duza i mocna Gdyby kazdy kto ma duzo zer na koncie zaczol sie pchac do F1 ze swoimi CFD i bolidami to by niebylo juz F1
12.02.2010 08:32
0
W zeszłym roku już odpadanie się pojawiło. Bidny Massa................
12.02.2010 08:33
0
.........oczywiście................... biedny............
12.02.2010 08:34
0
Na filmie ( pierwszym) którego link wstawił 6. Voytas od 3'50 do 4'02 widać jak do garażu wpychają McL i można tam zobaczyć jakieś dziwne kolce za przednim kołem ( nawet jest zbliżenie) przyznam że czegoś takiego do tej pory nigdzie nie zauważyłem- kuma ktoś co to może być ?
12.02.2010 08:50
0
Te kolce to jest jakieś urządzenie pomiarowe- na tych kolcach to właściwie chyba ustawia się "oddalenie" tego miernika od monokoku. Możesz sprawdzić na oficjalnej stronie f1 c o m w zdjęciach, na jednym ujęciu dobrze widać to ustrojstwo.
12.02.2010 09:36
0
heh.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się