Zespół BMW Sauber nie wypadł najlepiej przed własną publicznością na torze Nurburgring. Robert Kubica po problemach z bolidem, które nie zostały rozwiązane, sesję kwalifikacyjną zakończył na 16 miejscu, a Nick Heidfeld walkę o pole position zakończył W Q2, na 11 miejscu.
Nick Heidfeld„Nie było źle w treningu, byłem 10 w Q1, a także w Q2 wyglądało na to, że mogę przejść do czołowej dziesiątki. Niestety potem mieliśmy pecha przy doborze opon. Podczas gdy przejściówki przegrzewały się, potrzebowałem nowych opon na ostatni przejazd w Q2 i osobiście nie byłem pewny wyboru – czy wybrać kolejny zestaw przejściówek, czy miękką gładką mieszankę. Pozostawiłem decyzję zespołowi, a oni postawili na gładkie ogumienie. Nie obwiniam nikogo, gdyż łatwo powiedzieć po fakcie co by było najlepszym wyjściem. Niemniej, 11 pozycja nie jest zła, a my mamy wolną rękę w doborze strategii dotyczącej paliwa. Nie mam nic przeciwko deszczowemu wyścigowi jutro.”
Robert Kubica
„Przywieźliśmy kilka nowych części na Nurburgring, a bolid zrobił postęp. Niestety, mój bolid nie reagował tak jak powinien. Miałem problemy z zachowaniem się mojego auta. Już w pierwszym wolnym treningu zauważyłem, że coś było źle. Mimo, że przeanalizowane dane wyglądały dziwnie, nie rozumiemy co dokładnie się dzieje. Teraz musimy to zrozumieć i rozwiązać problem.”
Mario Theissen, szef zespołu
„To były bardzo dziwne kwalifikacje, których wynik zależał od zmieniającej się pogody. W Q1 Robert musiał darować sobie trzeci wyjazd z powodu deszczu i nie wszedł do Q2 przez 0,06 sekundy. Na pierwszy przejazd w Q2 opony przejściowe były obowiązkowe, gdyż tor był zbyt mokry. Gdy wyschło daliśmy Nickowi gładkie opony na ostatni przejazd, ale podczas okrążenia ponownie zaczęło padać. Podobnie jak jego partner, nie wszedł do kolejnej fazy kwalifikacji przez jedną pozycję.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Biorąc pod uwagę wyniki sesji treningowych nie spodziewaliśmy się wiele więcej od kwalifikacji Roberta. On nie był po prostu zadowolony z balansu bolidu. Nick, jak zwykle, wykonał dobrą pracę podczas deszczowej części kwalifikacji. Na kluczowym okrążeniu w Q2 mieliśmy pecha, gdyż mieliśmy gładkie opony, gdy zaczęło padać. Ostatecznie o mały włos nie awansowaliśmy do Q3. Typowa pogoda w górach Eifel może być kluczowym czynnikiem także w jutrzejszym wyścigu.”
11.07.2009 16:16
0
jasne ! Robert nie czuje bolidu i można zapomnieć o jutrzejszym wyścigu i całym sezonie 2009
11.07.2009 16:17
0
Dobra praca nicka polegała na wyciśnieciu z tego złomu tyle ile sie da . BMW jest na dnie ... oby wyszli z niego przed sezonem 2010
11.07.2009 16:17
0
Kubica nie dojedzie, silnik padnie. Przykra rzeczywistość, lecz ja niestety tak myślę
11.07.2009 16:17
0
Szkoda zmarnowanej szansy. Gdyby Kubuś weszedł do Q2, to może byłoby i Q3?
11.07.2009 16:20
0
"very strange noise from the engine" - takim oto cytatem Roberta Kubicy można podsumować jak na razie formę BMW w 2009 roku
11.07.2009 16:21
0
Przeanalizowane dane były dziwne he he he. BMW jest dziwne , albo raczej śmieszne. Tak, beczka śmiechu to dobre określenie...
11.07.2009 16:23
0
"BMW nie wie co się dzieje z bolidem Kubicy". E, zły tytuł. Ktoś może pomyśleć, że to jakiś stary news. Powinno być: "BMW nadal nie wie co się dzieje z bolidem Kubicy", albo "BMW w tym wyścigu też nie wie co się dzieje z bolidem Kubicy".
11.07.2009 16:25
0
aequam memento rebus in arduis servare mentem
11.07.2009 16:26
0
powinni se to powiesić na garażem :)
11.07.2009 16:36
0
8. Qbus81- przetłumacz :-)) to łacina??
11.07.2009 16:37
0
Tytył powinien brzmieć "BMW JAK ZWYKLE nie wie co się dzieje z bolidem Kubicy"... BMW w tym sezonie zupełnie grzebie swój dobry wizerunek z lat poprzednich....
11.07.2009 16:38
0
jakby to kiedys ujął krzynówek to psauje tu bardzo dobrze '' idziemy do przodu, staramy sie'' Pozdrawiam, jutro wyscig fajnie jka bedzie deszcz,, małe piureciki nie zaszkodza
11.07.2009 16:39
0
10. dziarmol@biss... nie, to nie łacina, to jest język ludzi wody... wpisz w googlach jak nie wiesz :P
11.07.2009 16:41
0
10. dziarmol@biss - to Horacy :) "i w nieszczęściu zachowuj spokój umysłu" pasuje do BMW jak cholera :)
11.07.2009 16:44
0
I pryska mit Kubicy który dobrze rozumie co się dzieje z bolidem, a inżynierowie BMW to już standard, też nic nie wiedzą.
11.07.2009 16:46
0
Oni powinni robić tak jak McLaren. Myśleć nad nowymi częściami na sezon 2010 i testować je na treningu. A nóż by przynisło efekty i czasy byłyby bardzo dobre. :D
11.07.2009 16:48
0
... chyba już tylko tyle można powiedzieć w tej całej sprawie ;/ ;/ ;/
11.07.2009 16:52
0
Zespół nie wie co się dzieje z bolidem Roberta, inżynierowie nie wiedzą, sam Robert nie wie.... Może jednak ktoś wpadnie na to: dlaczego? co? jak? Będzie jeszcze gorzej? Oni pewnie tego nie wiedzą...ja też
11.07.2009 16:55
0
Rampf, ten leśny dziadek mnie dobija...jesli nie zmienią gościa ktory jest odpowiedzialny za koordynację całego działu technicznego, to postępu nie będzie...puścili Zandera, jedynego gościa z doświadczeniem, a tego patafiana dalej trzymaja na stołku...ten sezon pokazuje jak żaden inny, że megakomputery nie zaprojektuja dobrego auta...trzeba mieć łebskiego inżyniera ktory może taki komputer odpowiednio wykorzystać i potrafi pokierować zespołem. Rampf raz zaprojektowal motocykl na Dakar i niech przy pojazdach księżycowych zostanie, ewentualnie czołg dla bundeswery.
11.07.2009 16:57
0
@Marti - ostatnie słowo należy przecież do "lekarza mariana tajsena", on nam wszystko wyjaśni..:-) 15. jar188- A czy przypadkiem BMW wie w ogóle co wyprodukowało??? :-(
11.07.2009 17:11
0
Już dawno na tym forum mówiłem, że Kubica powinien zmienić jak najszybciej zespół. W wypowiedziach do dziennikarzy często mówił o problemach z samochodem, dziwnej polityce teamu co do częstotliwości wprowadzanych zmian, co oczywiście mocno nie podoba się nadętym szwabom. Było to jednak szczere i prawdziwe. Dlatego też ma teraz ciągłe i niezrozumiałe kłopoty w imię zasady" nie będzie się nam tu jakiś polaczek stawiał''. Do tego dochodzi w tym przypadku specyficzne gp- przecież na trybunach zasiadają oficjele z fabryki i jakby to wyglądało gdyby Nikuś w niemieckim samochodzie, w niemieckim gp, mógł przegrać. Jednocześnie widać po Kubku że ta przedłużająca się sytuacja i atmosfera wpływają negatywnie na jego postawę co widać w wynikach. Dlatego teraz jest najwyższy czas dla jego menadżera Morellego żeby dyskretnie załatwiać kontrakt na 2010 r w nowym teamie- dopóki jest jeszcze pole manewru ! Powodzenia Robert
11.07.2009 17:17
0
Zdaje się, że nowe części zostały zamontowane... ale tylko w jednym samochodzie
11.07.2009 17:18
0
Dokładnie podobnie miałem napisać, 'kamil b', dodam tylko, że jeśli Kubica nie wie co się dzieje z bolidem tzn., że wszystko jest pod kontrolą, czyją i dlaczego? zgadnijcie !
11.07.2009 17:27
0
Robert nie pękaj! Rą Brą nie da ci się zmarnować.
11.07.2009 17:35
0
A Ci znów wietrzą teorie spiskowe :)
11.07.2009 17:52
0
i po wyścigu
11.07.2009 17:52
0
chyba że będzie padać
11.07.2009 17:58
0
niech robert wynosi sie z tego BMW jak najszybciej to innego zespołu bo u niego wiecznie są jakieś problemy z bolidem !!!!!!!
11.07.2009 18:13
0
Jeżeli Sutil w Force India potrafi zdobyć 7 msc, to jestem zdania, że BMW to najgorszy zespół w tym sezonie (nawet jeśli klasyfikacja mówi coś innego) i też sądzę, że najlepszym wyjściem byłaby zmiana zespoły, choćby na to Force India.
11.07.2009 18:15
0
Głowy do góry !!! Będzie deszcz - będą punkty dla Roberta ... wtedy wszyscy zrozumiemy co się dzieje z bolidem Roberta ...
11.07.2009 18:15
0
widać, że BMW łączy teorię z praktyką :)
11.07.2009 18:15
0
A gdzie... jak już wszyscy tacy mądrzy są... tego naszego Robusia przenieść, tak żeby zawsze miał najlepszy bolid i nie było faworyzowania tego drugiego kierowcy hm... ? Gdzie by nie poszedł, to gdyby coś poszło nie tak, pół polski twierdziłoby, że włączają mu w bolidzie funkcję "spieprzyć wyścig"!
11.07.2009 18:20
0
Jak się ludziom nie znudzi wietrzenie teorii spiskowych i podejście "Robert, biedy Polak, na pewno źli, brudni Niemcy koniecznie chcą mu dokopać"... Ale faktem jest, że to chyba pora na zmiany. Zespół się rozwija tragicznie. Gdzie na początku sezonu były Ferrari i McLaren? Na tym samym poziomie, a w Australii nawet z tyłu. Gdzie są teraz? Nawet Force India zaczyna BMW odjeżdżać... A i Robert z ciągłym narzekaniem zapewne coraz mocniej grać na nerwach zespołowi. Po sezonie nadejdzie najwyższa pora, żeby się rozstać, tylko czy tak naprawdę będzie lepsze wyjście..?
11.07.2009 18:24
0
jest dużo mjejsc wiec niech kubica odejdze z BMV
11.07.2009 18:42
0
Jak zwykle maja nowe czesci a nie potrafia ich wykorzystac.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się