Zarząd BMW Sauber liczy, że na ważnym dla producenta samochodowego, azjatyckim rynku, zespół F1 będzie w stanie pokazać swoją formę i w Szanghaju kierowcy także zdobędą sporo punktów.
Mario Theissen, szef zespołu„Po krótkiej przerwie świątecznej, z niecierpliwością czekamy na drugą w sezonie serię wyścigów jeden po drugim. Szanghaj jest gwarnym miastem milionów, a ogrom toru wyścigowego i jego zaplecza jest niezrównany. Z punktu widzenia BMW, jako producenta samochodowego i naszych partnerów, GP Chin jest znaczącym przedsięwzięciem komercyjnym. Ten region ma nadzwyczajny potencjał wzrostu.”
„Chiny są naszym największym rynkiem w Azji i piątym na całym świecie. Od 2004 roku BMW posiada tutaj także swoją linię produkcyjną, na której montowane są modele serii 3 i serii 5 w przedsięwzięciu joint venture. W przeciwieństwie do ubiegłego roku, tym razem wyścig odbywa się na początku sezonu. W Szanghaju chcemy kontynuować nasz sukces z Kuala Lumpur.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Tor w Szanghaju posiada kilka szybkich zakrętów, które wymagają dobrej przyczepności i dużej stabilności pojazdu. Z powodu restrykcji w aerodynamice wprowadzonych w tym sezonie, będziemy prawdopodobnie jeździć z maksymalnym dociskiem. Mamy tutaj jednak także długie proste, na który liczy się prędkość maksymalna. Ponieważ tor jest bardzo szeroki, a strefy bezpieczeństwa w większości pokryte smołą, delikatny poślizg niekoniecznie oznacza, że wypada się z wyścigu. To zachęta dla kierowców do wyprzedzania, więc możemy liczyć na całkiem spektakularny wyścig. Dobry balans bolidu jest ważny, zwłaszcza w pierwszej kombinacji zakrętów. Kierowcy wchodzą w nią z bardzo dużą prędkością i hamują głęboko w zakręcie. Ta sekcja z pewnością jest jedną z perełek sezonu jeżeli chodzi o sprawdzanie umiejętności kierowców. Podsumowując Szanghaj jest bardzo wymagającym torem.”
09.04.2009 15:14
0
...sukces z Kuala Lumpur... ha! zabawne :)
09.04.2009 15:20
0
Theissen pojechał z tym sukcesem,
09.04.2009 15:23
0
karolVTEC: no jak by na to nie patrzeć,to drugie miejsce było sporym sukcesem,mimo,że trafiło sie tylko dzięki nadzwyczajnym warunkom na torze.Czują się dość pewnie ale niestety plany może im znowu pokrzyżować brak KERSu w bolidzie Roberta.Kierowcy zgodnie wypowiadają się,że na torze w Szanghaju ten system może mieć jeszcze większe znaczenie,niż w Malezji.
09.04.2009 15:25
0
nikt nie pisze o KERS - a ten tor mu chyba sprzyja....- oczywiście dyfuzory rządzą....
09.04.2009 15:28
0
Mario Theissen - W Szanghaju chcemy kontynuować nasz sukces z Kuala Lumpur.” - buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu i tyle na ten temat
09.04.2009 15:29
0
oby Kubica wygral :)
09.04.2009 15:35
0
a ja tego wyścigu nie będę widzieć jak i całego weekendu GP :(:(:( ehhh Oby tylko Robert był na dobrej pozycji
09.04.2009 15:44
0
tym razm batton raczej nei wygra
09.04.2009 15:46
0
Mam nadzieję, że w końcu odbędzie się wyścig bez żadnych niespodzianek i zobaczymy realny układ stawki...
09.04.2009 15:49
0
do 3 razy sztuka...;-)
09.04.2009 16:11
0
To przykre ale coraz częściej mam wrażenie, że szef BMW traci kontakt z rzeczywistością. Tempo kwalifikacji BMW.. mizeria. Tempo wyścigowe w Malezji - ( łykali inni Nicka jak Francuzi ostrygi ) jeszcze słabsze. Tylko niespotykany zbieg różnych okoliczności pozwolił na 2 miejsce HEI-a. Przypominam, że kiedy wyścig zostal zatrzymany HEI byl 3. Takze nie wiem o co kaman..
09.04.2009 16:12
0
oby tym razem Robert pokazał na co go stać i stanął na podium. najlepiej na jego najwyższym stopniu ale w sumie oby podium było to już i tak będzie dobrze. a od bahrajnu walka o zwycięstwa i tytuł. przynajmniej mam takie nadzieje.
09.04.2009 16:19
0
co tak wcześnie się wypowiadają o GP Chin przecież dużo może się jeszcze zmienić 14 kwietnia jest rada FIA, która może dużo namieszać swoja decyzją w sprawie dyfuzorów
09.04.2009 17:02
0
dyfuzory -zostaną a Bmw niech lepiej skupi się na poprawie osiągów bo deszcz nie zawsze będzie padał . Robert nie dostanie KERESU bo wtedy będzie przepaść między nim a Nickiem
09.04.2009 17:34
0
Oj Mario!!!Beda sikać ci w oczy, a ty powiesz ze to deszcz pada!
09.04.2009 17:44
0
2009-04-09 17:02:43 piotrek74- hehe dobre , ale w końcu kiedyś musi kubek spróbować z tym KERSem W chinach są 2ie baaaardzo długie proste gdzie wskazane jest więcej mocy
09.04.2009 18:02
0
2009-04-09 17:44:05 dziarmol@bis> nie jestem zaślepiony rodakiem ,ale jest już różnica między kierowcami , pomimo tego że Nick testował więcej nową furkę (mam nadzieję że to ustrojstwo spisuje się lepiej niż Nick)
09.04.2009 18:07
0
W sumie, to są pogłoski o odchudzaniu bolidu Roberta. Po to aby użyć KERS-u. Jeśli BMW specjalnie wspiera tylko Niemca, to są głupi. btw. Wszyscy ostatnio nauczyli się nowego słowa ;) "dyfuzor" kto powie bez wchodzenia na jakąkolwiek stronę co to? ;)
09.04.2009 18:52
0
Mario - tylko nie zapomnij powiedzieć Nickowi żeby przepuścił Roberta bo znowu może punkcika zabraknąć :) Grellenort- Dyfuzor to jet takie coś ( plastikowe tzn z CarbonFibre) z takim czymś ( ma to BGP Williams i Toyota) bez takiego czegoś ( czego nie ma cała reszta) - no jaśniej chyba się nie da ;)
09.04.2009 18:55
0
2009-04-09 18:07:25 Grellenort - pytasz się o dyfuzor? . czy zarzucasz nam niewiedzę? Jeżeli pytasz, to proponuję wejść na jakąkolwiek stronę i poczytać (tak, jak większość z nas już to zrobiła), a jeżeli to drugie, to w ogóle nie skomentuję!
09.04.2009 19:04
0
Dyfuzor, jest to element z tyłu bolidu, który jest zakończeniem tunelu aerodynamicznego pod bolidem, ostatnim elementem, przez który "przepływa" struga powietrza spod samochodu ;dyfuzor ma na celu poprawić docisk bolidu.@hubert78-każdy bolid ma dyfuzor (o zgrozo!, ile razy będę musiał to pisać?!), tylko trzy zespoły mają inne rozwiązanie niż cała reszta.
09.04.2009 19:35
0
@niza: Chyba pomyliły Ci się tygodnie. GP Chin 17-19 kwietnia. :)
09.04.2009 20:05
0
asc nie, nie pomyliły mi się tygodnie. właśnie w ten weekend 17-19 nie będzie mnie w domu i nie będę miała możliwości oglądać całego GP :(
09.04.2009 20:28
0
z kumplem też pdodajemy dyfuzor w maluchu żeby był lepszy docisk :) poprawimy osiągo i jakiej 3,5 setnych sekuny na okrązeniu wokoło bloku :). Mam nadzieje że wkońcu nasz rodak dojedzie do mety bo szkoda punktów.
09.04.2009 21:37
0
Dyfuzor to zakończenie pewnej całości która w efekcie daje coś co zostało zakazane jakis czas temu mianowicie - efekt podciśnienia czyli przyciągania bolidu na wskutek różnicy w przepływie powietrza nad i pod bolidem zwyczaje go przyciaga..... Skoro bolidy tracą przyczepność na wskutek zmian w przepisach ograniczających aero cos musi im to rekompensować.Pytanie jednak czy jest to legalne i fair wobec reszty? Efekt podciśnienia został zakazany gdyż jest bardzo niebezpieczny w momencie gdy w jakiś sposób przepływ powietrza pod bolidem zostanie zachwiany, gdyż wówczas traci cala przyczepność tak wiec coś jest na rzeczy...
09.04.2009 21:39
0
....a tak poza tym fajnie bylo gdyby BMW nie skompromitowalo sie po raz kolejny choc patrzac na zeszloroczne GP mozna miec obawy, poniewaz ten tor im nie lezy...
09.04.2009 22:07
0
tak na rozum to powinni zakazać tych dyfuzorów....
09.04.2009 22:12
0
No sukces był - Hajdfeld na podium, co dla BMW Sauber jest nie lada gratką. Mam nadzieje, że tym razem to ROBERT będzie wiódł prym!!!
10.04.2009 01:37
0
Kers to tylko 6,6sek a te dwie proste to znacznie więcej. Nie wiem czy na polsacie to było widać ale na stacji bbc pokazują baterię ze stanem naładowania i po wciśnięciu kers błyskawicznie się kończył także 2 razy na okrązeniu to maksimum co moze dać kers
10.04.2009 03:32
0
W całej rewolucji w F1 chodziło głównie o to, aby poprawić wyprzedzanie. Więc pytanie: które bolidy robią najwięcej lub najmniej zamieszania za swym ogonem - te z ulepszonym dyfuzorem, czy te bez bajerów? Na to szacowna komisja zwrócić uwagę powinna.
10.04.2009 09:52
0
@Skoczek130: Zależy jak na to patrzeć. Jeśli spojrzeć przez pryzmat tego, jakiego miał wtedy farta, to sukces nie jest już tak duży...
10.04.2009 13:55
0
@Niespokojny Poważnie ?!? Każdy ma?!? Chciałem zabłysnąć dowcipem (czyli to był żart) ale jak widać kiepski :)
10.04.2009 22:09
0
sivshy - ja akurat spojrzałem na to ze strony wyniku. Nikt przecież w przyszłości nie będzie się kierował jego fartem.
10.04.2009 22:10
0
Wyniku, znaczy się po prostu miejsca na podium, a nie stylu jazdy i telemetrii, albo jazdą na jeden pitstop.
10.04.2009 22:10
0
Coś mi się wydaje że ja mam w sobie jakiś antydyfuzor, czyli konfuzor. Jak przeleję trochę płynu przez ten mój antydyfuzor, to stopniowo zaczynam tracić przyczepność do podłoża, i czasami mogę mieć odlot. Często też wtedy czuję nie podciśnienie, ale nadciśnienie. Dyfuzory są nieistotne, mogą zakazać, mogą dopuścić, ale zastanawiam się co zrobić jak konfuzor zostanie zakazany :-(
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się