WIADOMOŚCI

#3 trening: mocny sygnał ze strony Norrisa, duże straty Piastriego i Verstappena
#3 trening: mocny sygnał ze strony Norrisa, duże straty Piastriego i Verstappena © McLaren

Kierowca z Bristolu ustanowił najlepszy czas ostatniego treningu przed czasówką na torze im. Braci Rodriguez. Brytyjczyk ze sporą przewagą wyprzedził Lewisa Hamiltona i George'a Russella. Duże straty do niego zanotowali też Oscar Piastri oraz Max Verstappen.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe na meksykańskim torze nie zmieniły się zbytnio w porównaniu do piątkowych sesji. Temperatura powietrza wynosiła 23 stopnie Celsjusza, natomiast nawierzchni 44. Podmuchy wiatru utrzymywały się na poziomie 2 m/s.

Oprócz finalnej symulacji tempa kwalifikacyjnego obserwatorzy zastanawiali się nad strategią zespołów na resztę weekendu. Zawodnikom z czołówki pozostawały bowiem po dwa komplety pośrednich opon i jasne było, że jeśli którychś z nich zostanie wykorzystany w 3. sesji, to niedzielne zmagania będą raczej rozgrywane na jeden pit stop.

Jak to zwykle bywa podczas sobotniego treningu, kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdami na tor. W pierwszej minucie zrobili to tylko reprezentanci Astona Martina, którzy wykonali tradycyjne przetarcie swoich opon przed wyścigiem. Dopiero Max Verstappen dał sygnał do dłuższych przejazdów na pośredniej mieszance.

W ślad za nim - z wyjątkiem duetów Alpine, Racing Bulls i Williamsa - poszła reszta stawki, co oznaczało ubytek zestawów z żółtym paseczkiem. Nie trzeba było też długo czekać na pierwsze przygody. Dwukrotnie poza granicami toru znalazł się Lewis Hamilton. Najpierw w zakręcie nr 4, a później w 1. W tym pierwszym miejscu Brytyjczyk później również zwiedzał pobocze, a Lando Norris zblokował prawe przednie koło.


Po około 20 minutach jako ostatni na arenie zmagań zameldowali się przedstawiciele Mercedesa. Na prowadzeniu utrzymywał się za to korzystający z miękkiej mieszanki, Carlos Sainz, który minimalnie wyprzedzał Verstappena i Norrisa. W międzyczasie Isack Hadjar narzekał na zachowanie jednego z kierowców McLarena w sekcji stadionowej.

Na kolejnych okrążeniach kierowcy zdołali jednak się poprawiać. Norrisowi udało się wyprzedzić Sainza o 0,013 sekundy, a bardzo zbitą czołówkę - wszakże czołowa szóstka mieściła się raptem w 0,065 sekundy - poszerzyli George Russell, Charles Leclerc i Hadjar. Z kolei Gabriel Bortoleto wypadł z toru w środkowym sektorze, a w sekcji stadionowej wpadki zaliczyli Alex Albon oraz Kimi Antonelli.

Przed kompleksową przesiadką na miękkie ogumienie Russellowi udało się przebić barierę 1:18.000 i wysunąć się na czoło tabeli z czasami. Swoje kolejne trudności przeżywał zaś Oscar Piastri, który plasował się dopiero na 14. lokacie.

Ostateczną symulację tempa kwalifikacyjnego miał zapoczątkować Albon, który ustanowił nawet dwa fioletowe sektory. W trzecim jednak przestrzelił hamowanie do zakrętu nr 13 i porzucił swoje kółko. Szansę na wskoczenie na pozycję lidera wykorzystał za to Hadjar, który o prawie 0,5 sekundy przebił wynik Russella.


Nieznacznie Francuza wyprzedził Piastri, ale nie nacieszył się zbyt długo najlepszym czasem. Błyskawicznie - choć minimalnie - lepsze rezultaty ustanowili od niego Antonelli i Leclerc. Co ciekawe, gorszy od tej trójki okazał się Verstappen.

Prawdziwe porządki na czołowych pozycjach zrobili dopiero Hamilton i Norris, którzy zeszli poniżej 1:17.000. Kierowca McLarena znalazł się jednak na samym topie i to z przewagą 0,345 sekundy. W międzyczasie Hadjar ponownie wściekł się przez radio na przeszkadzanie w sekcji stadionowej. Tym razem skrytykował z tego powody Pierre'a Gasly'ego. Z kolei Albon zwiedzał pobocze w sekcji 4-6.

Na kolejnych próbach zdołali poprawić się Russell, Leclerc, Piastri i Verstappen, ale nie byli w stanie zbliżyć się do prowadzących Brytyjczyków. Ponadto czterokrotny mistrz świata narzekał przez radio na brak przyczepności. Szybkiego kołka na miękkich oponach nie udało się zrobić Fernando Alonso, przez co zamknął całą klasyfikację.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Charles Leclerc

Ferrari

1:18.380
29
S
2

Kimi Antonelli

Mercedes

1:18.487
+0.107 s
35
S
3

Nico Hulkenberg

Sauber

1:18.760
+0.380 s
27
S
4

Oscar Piastri

McLaren

1:18.784
+0.404 s
31
S
5

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:18.916
+0.536 s
28
S
6

Arvid Lindblad

Red Bull

1:18.997
+0.617 s
26
S
7

Esteban Ocon

Haas

1:19.038
+0.658 s
29
S
8

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:19.090
+0.710 s
29
S
9

Franco Colapinto

Alpine

1:19.331
+0.951 s
28
H
10

Alexander Albon

Williams

1:19.384
+1.004 s
33
M
11

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:19.409
+1.029 s
32
M
12

Fernando Alonso

Aston Martin

1:19.472
+1.092 s
26
S
13

Patricio O' Ward

McLaren

1:19.680
+1.300 s
30
S
14

Frederik Vesti

Mercedes

1:19.689
+1.309 s
32
H
15

Paul Aron

Alpine

1:19.862
+1.482 s
29
S
16

Ryo Hirakawa

Haas

1:20.073
+1.693 s
27
S
17

Ayumu Iwasa

Racing Bulls

1:20.153
+1.773 s
29
M
18

Luke Browning

Williams

1:20.310
+1.930 s
31
M
19

Jak Crawford

Aston Martin

1:20.371
+1.991 s
29
M
20

Antonio Fuoco

Ferrari

1:20.854
+2.474 s
29
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Max Verstappen

Red Bull

1:17.392
34
S
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:17.545
+0.153 s
32
S
3

Kimi Antonelli

Mercedes

1:17.566
+0.174 s
27
S
4

Lando Norris

McLaren

1:17.643
+0.251 s
31
S
5

Lewis Hamilton

Ferrari

1:17.692
+0.300 s
30
S
6

George Russell

Mercedes

1:17.829
+0.437 s
32
S
7

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:17.883
+0.491 s
31
S
8

Fernando Alonso

Aston Martin

1:17.938
+0.546 s
29
S
9

Carlos Sainz

Williams

1:17.939
+0.547 s
34
S
10

Lance Stroll

Aston Martin

1:17.954
+0.562 s
30
S
11

Liam Lawson

Racing Bulls

1:18.218
+0.826 s
32
S
12

Oscar Piastri

McLaren

1:18.232
+0.840 s
31
S
13

Esteban Ocon

Haas

1:18.266
+0.874 s
31
S
14

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:18.281
+0.889 s
30
S
15

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:18.323
+0.931 s
30
S
16

Nico Hulkenberg

Sauber

1:18.348
+0.956 s
29
S
17

Oliver Bearman

Haas

1:18.442
+1.050 s
34
S
18

Franco Colapinto

Alpine

1:18.721
+1.329 s
31
S
19

Alexander Albon

Williams

1:18.855
+1.463 s
31
S
20

Pierre Gasly

Alpine

1:19.194
+1.802 s
30
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:16.633
22
S
2

Lewis Hamilton

Ferrari

1:16.978
+0.345 s
29
S
3

George Russell

Mercedes

1:17.145
+0.512 s
19
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:17.199
+0.566 s
26
S
5

Oscar Piastri

McLaren

1:17.232
+0.599 s
23
S
6

Max Verstappen

Red Bull

1:17.242
+0.609 s
30
S
7

Kimi Antonelli

Mercedes

1:17.253
+0.620 s
19
S
8

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:17.396
+0.763 s
19
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:17.415
+0.782 s
23
S
10

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:17.526
+0.893 s
24
S
11

Liam Lawson

Racing Bulls

1:17.552
+0.919 s
20
S
12

Esteban Ocon

Haas

1:17.574
+0.941 s
26
S
13

Lance Stroll

Aston Martin

1:17.598
+0.965 s
23
S
14

Nico Hulkenberg

Sauber

1:17.664
+1.031 s
25
S
15

Carlos Sainz

Williams

1:17.801
+1.168 s
24
S
16

Alexander Albon

Williams

1:17.994
+1.361 s
20
S
17

Oliver Bearman

Haas

1:18.046
+1.413 s
23
S
18

Pierre Gasly

Alpine

1:18.412
+1.779 s
24
S
19

Franco Colapinto

Alpine

1:18.581
+1.948 s
22
S
20

Fernando Alonso

Aston Martin

1:18.611
+1.978 s
12
M

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.