Zgodnie z zapowiedziami medialnymi, niemiecki zespół ogłosił zwerbowanie kolejnej dużej marki. Od 2026 roku oficjalnym partnerem odzieżowym całej ekipy zostanie bowiem adidas.
Tym samym niemiecka marka odzieżowa poszerzy swój działalność w stawce F1. Od tego sezonu odpowiada już za ubiór pracowników Mercedesa, a od kolejnego dotknie to także Audi. Tak duże wspieranie rodzimych marek w królowej motorsportu ma związek z zakończeniem współpracy z piłkarską reprezentacją Niemiec. Od 2027 roku będzie sponsorować ją Nike.
Komunikat o umowie Audi i adidasa (celowa pisownia małą literą) był spodziewany w padoku od kilku tygodni. Z oficjalnego ogłoszenia wynika, że obejmie ona premierę ekskluzywnych kolekcji ubrań oraz wyposażenie wszystkich członków teamu. Nowe ciuchy ukażą się jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2026.
Dla producenta z Ingolstadtu to już trzecie duże ogłoszenie partnerskie. Wcześniej poinformował o już o współpracy paliwowej z BP, a także o partnerze tytularnym całej stajni, czyli firmie Revolut.
10.09.2025 17:55
0
Prawda jest taka, że Adidas w ostatnim czasie mocno zdetronizował Nike. Najlepiej pokazuje to ile kontraktów drużyn sponsorowanych przez Nike przejął Adidas. Mowa tu o drużynach piłkarskich czy kontraktach na dostarczanie sprzętu poszczególnym sportowca.Nike niegdyś też próbowało swoich sił w F1 z tego co pamiętam w końcówce lat 90 nawiązali współpracę z Ferrari.
10.09.2025 20:40
0
adidasa (celowa pisownia małą literą)
Przecież markę adidas zapisuje się małą literą, to po co ten dopisek w nawiasie, który niefortunnie sugeruje wręcz, że autor z jakiegoś własnego powodu zastosował ów zapis...?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się