WIADOMOŚCI

  • 25.02.2008
  • 8193
BMW Sauber po pierwszym dniu testów w Barcelonie
BMW Sauber po pierwszym dniu testów w Barcelonie
Podczas pierwszego dnia testów w Barcelonie temperatura toru i powietrza wahała się od 14°C do 18°C. Rano tor był mokry, jednak później wysechł, dzięki czemu kierowcy mogli testować na oponach przystosowanych do suchej nawierzchni.
baner_rbr_v3.jpg
Testujący dziś kierowcy teamu BMW Sauber, Nick Heidfeld i Christian Klien przejechali odpowiednio 75 i 45 okrążeń (350 km i 196 km). Program testowy został opóźniony, gdyż rano tor był jeszcze mokry. Kiedy tor wysechł, Nick Heidfeld i Christian Klien kontynuowali prace nad ustawieniami F1.08. Klien po raz pierwszy prowadził bolid BMW na suchej nawierzchni. Popołudniu kierowcy dokończyli zaplanowany na dziś program, który zakładał zebranie danych dotyczących nowych części.

Jutro drugi dzień testów, w którym udział wezmą Nick Heidfeld i Robert Kubica.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

26 KOMENTARZY
avatar
dziarmol

25.02.2008 19:59

0

no i gdzie te awarie BMW?


avatar
mario761

25.02.2008 20:39

0

na innych stronach jest opisana awaria nicka-czarny dym a na GPUpdate.net zdjcie bolidu na lawecie


avatar
Qbus81

25.02.2008 20:40

0

No właśnie! Za F 1.08 zadyma jak za czołgiem na poligonie. Później lawetą go zbierali. Należałoby się chyba jakieś słówko wyjaśnienia.


avatar
del

25.02.2008 21:00

0

BMW nic o tym nie napisało w informacji o testach, czyli w tym co tutaj jest napisane. O awarii jest natomiast wspomniane w newsie ogólnym o dzisiejszych testach.


avatar
Tanis

25.02.2008 21:25

0

Co to jest ?? Jeśli to ma być komunikat z testów, po dwóch pożarach i stopie w trakcie jazdy na 3 zakręcie to niech ich kaczka kopnie. To jest przecież normalny bełkot, nic nie podający !!!


avatar
arek.jan

25.02.2008 21:31

0

Wiadomości czerpać z kilku źródeł, to recepta by być w miarę poinformowanym.


avatar
sydemon

25.02.2008 21:35

0

Kto wam nakazuje czytac ten serwis?? Nie podoba sie to do konkurencji


avatar
arek.jan

25.02.2008 21:37

0

A Ty co? relax


avatar
walerus

25.02.2008 22:02

0

nie ma to jak króliczki playboya na E! w głowie zero ale na klacie stereo...;-)


avatar
Jarek F1

25.02.2008 22:25

0

a zastanawialiście sie dlaczego F108 testowany jest bez nakładek w kołach. to już chyba 3 testy bez tzw. kołpaków , może się nie zgrały z całą resztą. co myślicie?


avatar
Zako

25.02.2008 22:34

0

Wiecie coś na tematprywatnych testów BMW w Menorca na tym lotnisku 29 lutego i 1 marca? Podobno ma tam tylko jeździc tylko Christian Klien ? Czy jest to prawda ?


avatar
Marti

25.02.2008 22:54

0

Też czytałam, że BMW ma tam przeprowadzić testy, lecz z Heidfeldem. Nie znalazłam jednak tej informacj ina żadnym z oficjalnych serwisów.


avatar
reikorp

26.02.2008 00:26

0

Wiem tyle samo, czyli wielkie joł. Zresztą informacje z takich testów są bardziej niż skąpe, nic nad czym należałoby się pochylać, przynajmniej w moim przekonaniu.


avatar
obi216

26.02.2008 01:52

0

I o co idzie ten spór -właściwie ?


avatar
dsu1

26.02.2008 07:26

0

Marti- wysłałem Ci na gg swój e-mail bo w poprzednim poście prosiłaś. Poza tym zalogowałem się na F1 Forum tak więc tam też zajdziesz moje namiary. Co do testów na Manorce to popularny serwis holenderski podaje że testować będzie Klien i chyba tak będzie. Musimy zadać sobie pytanie co można testować na lotnisku a odpowiedź nasunie się sama. Dysponując długą prostą można skupić się jedynie na porównaniu symulacji i wyników z tunelu danego pakietu aero w rzeczywistych warunkach i oczywiście popracować jeszcze nad zminimalizowaniem oporów co przekłada sie na lepsze przyspieszenie i większą prędkością na prostej. Nie przychodzi mi nic więcej do głowy co można testować na lotnisku. Nic tylko szukają potwierdzenia w praktyce czy symulacje i dane z tunelu sprawdzają sie w rzeczywistych warunkach. Myślę też że do tego typu testów nie potrzebni są podstawowi kierowcy oni też muszą odpocząć i naładować baterie a testowi kierowcy bez problemów powinni sobie poradzić bo po to oni są - pozdrawiam


avatar
zet075

26.02.2008 07:46

0

Daj i nam swojego e-maila...??? :):):) a nie tylko Marti...


avatar
dsu1

26.02.2008 08:22

0

He i co musiałbym się z pracy zwolnić żeby tylko odpisywać- mamy forum i wystarczy a Marti miała jakąś sprawę- pozdrawiam


avatar
djmarquss

26.02.2008 09:00

0

Fargmen z jednej z witryn: "Pierwszego dnia prób Robert Kubica miał wolne. Ten fakt zdaje się potwierdzać ostatnie spostrzeżenia byłego mistrza świata Fernando Alonso, który powiedział, że zespół BMW Sauber poczynił w ostatnich tygodniach ogromne postępy. Na początku przygotowań, kiedy najnowszy model F1.08 sprawiał duże problemy, to właśnie Polak najczęściej zasiadał za jego kierownicą. Teraz autem Kubicy jeździ kierowca rezerwowy Christian Klien, co może oznaczać, że kryzys w ekipie zażegnano."


avatar
walerus

26.02.2008 09:28

0

Kubica ma się skupiać na testowaniu całości a nie jakiś drobnych elementów jak testowy. Zresztą widać doskonale na co testowi są też po ich wynikach na testach...


avatar
f one

26.02.2008 10:39

0

kubik ma duzo pracy jego bolid nie jes w najlepszej dyspozycji


avatar
yaneq

26.02.2008 10:51

0

dzisiaj na testach z tego co widze robert dwa razy bolid zatrzymal. widac nie sa takie niezawodne jak sie wydawalo.


avatar
hot dog

26.02.2008 12:19

0

dsu1- masz racje co mozliwosci testow na lotnisku nalezy jednak pamietac ze na takich wielkich powierzchniach najczesciej mocno wieje tak wiec owe warunki moga przeszkadzac.pozdrawiam


avatar
fezuj

26.02.2008 12:48

0

Jeżeli był dym to może również oznaczać że to też był element testów- może silniki które zadymiły były "żyłowane" do upadłego ( stąd ten brak zdenerwowania wśród ekipy serwisowej ) i to od początku sezonu testowego aby zobaczyć ile są w stanie wytrzymać w warunkach prawie wyścigowych.


avatar
yaneq

26.02.2008 14:02

0

nie bronicie zbyt bardzo bmw?


avatar
detest

26.02.2008 14:54

0

Mozna gdzies ogladac testy team'ow? Pozdro.


avatar
Kibic26

26.02.2008 15:00

0

uważam że testują poszczególne części do typowych gp gdzie jest potrzebny specificzny pakiet aero


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu