Jak donoszą anonimowe źródła, na które powołuje się holenderski serwis f1today.nl, zespół Renault podczas pierwszego wyścigu sezonu w Australii planuje użycie innowacyjnego projektu tylnego skrzydła w kształcie litery „W”.
Anonimowe źródło na jakie powołuje się holenderski serwis twierdzi, że francuski zespół nie zdecydował się na sprawdzenie nowego skrzydła podczas przedsezonowych testów, aby ograniczyć możliwość skopiowania go przez rywali.„Wszyscy będą zaskoczeni naszym nowym tylnym skrzydłem. Widziałem je [skrzydło] w tunelu aerodynamicznym i wygląda ono pięknie i unikalnie” powiedział anonimowy informator o nowym skrzydle Renault.
Jak informuje anonimowe źródło zespół Renault liczy, że dzięki nowemu elementowi R28 będzie nawet o 0,5 sekundy szybsze niż dotychczas.
Serwis f1today.nl sugeruje również, że podobne skrzydło może zostać użyte także przez team Franka Williamsa.
06.02.2008 21:13
0
no no ciekawe co to bedzie!
06.02.2008 21:17
0
I już kombinują ;-) jeśli by wypaliło to od razu inne zdspoły by skopiowały i nikt by ich nie oskarżył o szpiegowanie =P Tylko szkoda, że nie jest to potwierdzona informacja od zespołu Renault, ale od jakiś "anonimowych informatorów".
06.02.2008 21:31
0
Co za bzdura. A skąd wiedzą jak będzie zachowywał się bolid podczas jazdy. Przecież wszystkiego nie mogą sprawdzić w tunelu. BMW miało podobny problem: w tunelu super, w rzeczywistości gorzej.
06.02.2008 21:32
0
"Anonimowi informatorzy" tjaaaa - Fernando juz zarabia :-D
06.02.2008 21:57
0
dobrze że nie w kształcie litery X
06.02.2008 22:12
0
Wspaniale może wyglądać, ale czy da rezultaty to co innego. Tunel to tunel, a tor to całkiem co innego. Kto jak kto, ale Renault powinno wyciągnąć wnioski z zeszłego sezonu i nie ufać bezgranicznie swojemu tunelowi. Anonimowi informatorzy... taaak :P A będzie w ogóle to skrzydło? :-)
06.02.2008 23:00
0
jak tunel to coś innego?..., jak bolidy sa tworzone na podstawie tunelu, dopiero potem są lekko modyfikowne, nie widziałem zeby po kazdym okrązeniu w testch bolid zjeżdzał do boksu i by go klepali młotkami, pamiętacie w 2006 doskonały wynalazek renault (spojler uginał sie i zminiejszał swój dosisk przy większych prędkościach)
06.02.2008 23:01
0
hm... renault coś kręci, tu trochę, tam trochę... żeby nie skończyli tak jak w ostatnim sezonie bo to już będzie klapa nie tylko dla teamu ale i Alonso :/
06.02.2008 23:07
0
anonimowe zrodło?? a mi się wydaje że to po prostu wałek
06.02.2008 23:09
0
Hah, widzę, że co po niektórzy tutaj czują się mądrzejsi od inżynierów (taki tytuł to się ciężką pracą na studiach zdobywa koledzy :p ) Renault ;) Jeśli te info ma coś w sobie naprawdę. Aż mi się przypomniało skrzydło(tylne), które już było obmyślane przez FIA jakiś czas temu. Mianowicie dwa pomniejsze skrzydła za kołami, zamiast jedno pomiędzy (co ma się przyczynić do zmniejszenia zabrudzenia strumienia powietrza).
06.02.2008 23:18
0
Ci informatorzy jakąś ciemnote pociskają wątpie że taki zespół jak Renault zartyzykowałby wynalazkiem co toru na oczy nie widział. Zbyt duże ryzyko wpadki. To skrzydło to jakis miraż jest. Jak zobacze to uwierze.
07.02.2008 00:46
0
przeciez duzo zespolow ma swoje prywatne tory
07.02.2008 07:27
0
Jan55 - czytaj F1 Racing i zwierzenia Saymondsa, to przekonasz się, że jednak tunel to nie wszystko...
07.02.2008 08:49
0
Podobno także przednie skrzydło planują w znaczący sposób zmodyfikować. Ma to być stalowa płyta 2x2m ustawiona frontem do kierunku jazdy. Przeszkodą okazał się przepis FIA, który mówi, że koła bolidu muszą być odsłonięte. Fachowcy z Renault twierdzą, że są bliscy rozwiązania tego problemu i dodaja, że tegoroczny sukces stajni będzie wręcz spektakularny.
07.02.2008 09:42
0
przydały by im się dwa takie skrzydła żeby przelecieć w pobliże czołówki - pewnie wzorowali wygląd skrzydła na podstawie fryzury Alonso.....
07.02.2008 09:47
0
Pamiętam jak BMW Sauber kiedyś jak jeszcze Kubica był kierowca testowym i jeździł w piątki to BMW wprowadziło "dwie wierze" i Kubica z tymi "wierzami" wygrał trening i FIA później ich zakazała, z tym skrzydłem(jeżeli oczywiście coś takiego będzie) może być podobnie
07.02.2008 10:27
0
Wszyscy się nabijacie, bo rzeczywiście informacje są dość enigmatyczne, jednak to jest możliwe. przecież do ostatniego piątkowego treningu mogą to skrzydło przetestować, jak nie wyjdzie to na kwalifikacje założyć sprawdzone. Gdyby to skrzydło się sprawdziło to jednak mają te 0,5s i możliwość pokonania i McLarena i Ferrari. Zwlekają do ostatniej chwili, bo jak znam RedBulla i właśnie Williamsa to oni są w stanie w błyskawicznym tempie wdrożyć rozwiązanie u siebie. Chyba właśnie Williams był pierwszym zespołem który wprowadził u siebie wąs nad nosem w stylu McLarena.
07.02.2008 11:18
0
ciekawie bybyło gdyby to skrzydło miało kształt Ż
07.02.2008 13:38
0
Oby to nie był jakiś dziennikarz z faktu...
07.02.2008 13:50
0
jakby to był z faktu to by jakąs goła babke pokazali
07.02.2008 16:58
0
ja bym chciał przewróconą ósemkę.....
07.02.2008 17:16
0
a ja wam mowie ze oni pojada bez tylnego spojlera. podobno inzynierowie renault obliczyli, ze tylne skrzydlo generuje zbyt duzy opor w stosunku do kozysci jakie ma dawac. w zamian tego na kaskach zawodnikow beda zamontowane specjalne stateczniki. dzieki temu kierowca bedzie mogl blyskawicznie reagowac na zmienne warunki i samodzielnie ustawiac balans bolidu. dodatkowo w zakretach przechylajac glowe, zawodnik bedzie mog kontrolowac promien skretu. dla kierowcow opracowako specjalne treningi miesni szyji..
07.02.2008 17:41
0
I tak Scuderia zgarnie wszystko:D
07.02.2008 18:43
0
W jak Williams :P No a odchodząc wiecie moźe kto będzie dostarczał Williamsowi w tym sezonie silniki ? Toyota, czy ktuś inny ?
07.02.2008 19:58
0
w którymś komentarzu czytałem że renault w sezonie 2006 miał tylny spoiler uginający się przy większych prędkościach, generując jednocześnie mniejszy opór. Orientuje się może ktoś z was czy w sezonie 2007 zabronili takiego rozwiązania ?. Może właśnie to było przyczyna drastycznego spadku formy Renault.
07.02.2008 23:37
0
To od zawsze bylo zabronione ;-) tzn. prawie zawsze taki numer to jeszcze Sauber w GP Kanady wykorzystywal pare lat wstecz :P
08.02.2008 10:03
0
słyszałem że będą mieli symetryczne spojlery z przodu i z tyłu - aby móc w razie czego jechać tyłem lub przodem i oszukiwać w ten sposób innych.....
08.02.2008 10:39
0
Ruchome elementy aero są zabronione. W 2007 roku RedBull jeszcze zastosował elastyczny tylny spoiler i FIA zaostrzyła kontrolę. obecnie już raczej tego nie ma. O ile pamiętam to ruchome spoilery mają być dopuszczone od 2009 żeby ułatwić wyprzedzanie i mieć możliwość zwiększenia docisku przy jeździe za innym bolidem.
08.02.2008 12:25
0
0,5 sekundy ?! cos nie chce mi sie w to wierzyc , ale swoja droga ciekawa informacja :]
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się