W 2019 roku Robert Kubica i PKN Orlen byli związani z Williamsem. Polska firma bardzo mocno zaangażowała się w królową motorsportu i miała wynegocjowała dużą ekspozycję na samochodach FW42 i strojach pracowników.
Logo Orlenu było najlepiej widoczne na tylnym skrzydle, ale pojawiło się też m.in. na pokrywie silnika, nosie auta oraz na kaskach kierowców.
Chociaż współpraca nie będzie kontynuowana w 2020 roku, PKN Orlen podzielił się wynikami mediowymi, które osiągnął w kończącym się roku.
Wartość reklamową oszacowano na ponad 110 milionów złotych. Zdecydowanie najlepiej wypadł wyścig o GP Niemiec - 26 milionów złotych. Była to szalona, arcyciekawa runda w zmiennych warunkach, która przyniosła Robertowi Kubicy punkt.
Podium uzupełniły wyścigi we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, które miały wartość odpowiednio 13,3 oraz 13 milionów złotych. Na to wszystko złożyło się ponad 250 godzin widoczności marki Orlen w globalnych transmisjach telewizyjnych.
Według koncernu, oglądalność Formuły 1 w Polsce po powrocie Roberta Kubicy wzrosła sześciokrotnie.
Firma zorganizowała też 10. edycję Verva Street Racing. Chociaż zabrakło na niej chorego wtedy George'a Russella i faktycznego bolidu Williamsa, wydarzenie wypadło znakomicie.
Na przyjazd do Gdyni i oglądanie nie tylko Roberta Kubicy, zdecydowało się 250 tysięcy kibiców. Zasięg imprezy w mediach społecznościowych wyniósł 7,86 miliona.
Pierwszy sezon obecności ORLEN w Formule 1????????? za nami, w oczekiwaniu na nowy rok i nowe wyzwania dzielimy się wynikami mediowymi???? W 2019 r. marka ORLEN była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln zł???? pic.twitter.com/RUra9RvsQe
? ORLEN (@PKN_ORLEN) December 30, 2019
Póki co nadal nie jest pewne, z jakim zespołem i na jakich warunkach zwiąże się jedyny Polak w F1 i PKN Orlen. Obie strony wielokrotnie deklarowały już, że pozostaną przy królowej motorsportu.
30.12.2019 20:11
0
A Wy Janusze dalej żyjcie w przekonaniu, że Orlen wydał w błoto wasze ciężko zarobione pieniądze ;)
30.12.2019 21:49
0
@1. Mayhem A Ty nie ulegaj propagandzie... Tuż obok wisi podobny temat, w którym to TVP chwali się ogromnym sukcesem jaki odniosło pokazywanie wyścigów od 45 minuty... Żeby to wszystko rzetelnie ocenić, potrzebny byłby całkowicie niezależny audyt i to dopiero za jakiś czas, a nie dane podawane przez samych zainteresowanych, bo te można zawsze lekko zmanipulować. W dodatku wszystko też zależy od metodologii badań i można sobie wybrać taką, która nam najbardziej pasuje i w której odnosimy najlepszy wynik. Prawda jak zwykle zapewne leży gdzieś po środku...
30.12.2019 22:12
0
Akurat TVP miało podobno większą oglądalność niż Eleven, także chyba mają czym się chwalić ;)
31.12.2019 00:54
0
Tak miało większą oglądalność, bo liczyli wyniki tylko z telewizorów, a nie każdy może mieć Eleven w TV, więc sporo osób te kanały ogląda na urządzeniach mobilnych.
31.12.2019 09:15
0
Mówicie o oglądalności i reklamie w Polsce a Orlen chciał zabłysnąć poza Nią. Wygląda na to że im się udało skoro dalej chcą w tym tkwić. Nikt nie wydaje milionów tylko po to by spełnić marzenie jednego gościa
31.12.2019 10:14
0
Nie znam się na tyle dobrze na marketingu i takich wyliczeniach, ale skoro Orlen pozostaje w F1 jako sponsor i to bez Kubicy jako kierowcy podstawowego, to znaczy zapewne, że im się to opłaca. Nie sądzę aby teraz ktoś bredził że Orlen wszedł do sponsoringu F1 z powodów politycznych, wyrzucajac kasę w błoto.
31.12.2019 15:36
0
@4. poza tym 1000 osob ogladajacych stream jest liczone jako jeden oglądający, który zakupił abonament na oglądanie tego :D
01.01.2020 08:44
0
pisowska propaganda,prawdziwa jak milion aut elektrycznych:)
01.01.2020 10:41
0
Alfa Romeo Racing Orlen:) Robert 3cim kierowcą. Brawo
01.01.2020 10:55
0
Też przed chwilą zobaczyłem. Super.
02.01.2020 12:30
0
A ja dalej uważam że Pan Grzegorz powinien darować sobie pisanie artykułów. "Wyniki mediowe" i tym podobne zwroty....to wygląda gorzej niż tłumacz google, aż w oczy szczypie.....
03.01.2020 19:00
0
@8 aż w oczy kole. O zyskach coś cicho choć swego czasu podpinali wzrost obrotów niedzielnego handlu po zaostrzeniu zakazu jako efekt marketingowy F1 :)
04.01.2020 00:35
0
#11 To może sam się tym zajmij jak taki kozak jesteś. Chętnie zobaczymy jak ci pójdzie.
06.01.2020 16:59
0
Ciekawe , dlaczego nikt się nie przyczepia do sponsoringu naszej kadry narodowej trampkarzy ? Tu jest topionych miliony złotych od lat i nie ma efektu
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się