WIADOMOŚCI

Orlen pokazał wyniki mediowe po pierwszym roku w F1
Orlen pokazał wyniki mediowe po pierwszym roku w F1
W 2019 roku Robert Kubica i PKN Orlen byli związani z Williamsem. Polska firma bardzo mocno zaangażowała się w królową motorsportu i miała wynegocjowała dużą ekspozycję na samochodach FW42 i strojach pracowników.
baner_rbr_v3.jpg

Logo Orlenu było najlepiej widoczne na tylnym skrzydle, ale pojawiło się też m.in. na pokrywie silnika, nosie auta oraz na kaskach kierowców.

Chociaż współpraca nie będzie kontynuowana w 2020 roku, PKN Orlen podzielił się wynikami mediowymi, które osiągnął w kończącym się roku.

Wartość reklamową oszacowano na ponad 110 milionów złotych. Zdecydowanie najlepiej wypadł wyścig o GP Niemiec - 26 milionów złotych. Była to szalona, arcyciekawa runda w zmiennych warunkach, która przyniosła Robertowi Kubicy punkt.

Podium uzupełniły wyścigi we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, które miały wartość odpowiednio 13,3 oraz 13 milionów złotych. Na to wszystko złożyło się ponad 250 godzin widoczności marki Orlen w globalnych transmisjach telewizyjnych.

Według koncernu, oglądalność Formuły 1 w Polsce po powrocie Roberta Kubicy wzrosła sześciokrotnie.

Firma zorganizowała też 10. edycję Verva Street Racing. Chociaż zabrakło na niej chorego wtedy George'a Russella i faktycznego bolidu Williamsa, wydarzenie wypadło znakomicie.

Na przyjazd do Gdyni i oglądanie nie tylko Roberta Kubicy, zdecydowało się 250 tysięcy kibiców. Zasięg imprezy w mediach społecznościowych wyniósł 7,86 miliona.

Póki co nadal nie jest pewne, z jakim zespołem i na jakich warunkach zwiąże się jedyny Polak w F1 i PKN Orlen. Obie strony wielokrotnie deklarowały już, że pozostaną przy królowej motorsportu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
Mayhem

30.12.2019 20:11

0

A Wy Janusze dalej żyjcie w przekonaniu, że Orlen wydał w błoto wasze ciężko zarobione pieniądze ;)


avatar
Jacko

30.12.2019 21:49

0

@1. Mayhem A Ty nie ulegaj propagandzie... Tuż obok wisi podobny temat, w którym to TVP chwali się ogromnym sukcesem jaki odniosło pokazywanie wyścigów od 45 minuty... Żeby to wszystko rzetelnie ocenić, potrzebny byłby całkowicie niezależny audyt i to dopiero za jakiś czas, a nie dane podawane przez samych zainteresowanych, bo te można zawsze lekko zmanipulować. W dodatku wszystko też zależy od metodologii badań i można sobie wybrać taką, która nam najbardziej pasuje i w której odnosimy najlepszy wynik. Prawda jak zwykle zapewne leży gdzieś po środku...


avatar
Mayhem

30.12.2019 22:12

0

Akurat TVP miało podobno większą oglądalność niż Eleven, także chyba mają czym się chwalić ;)


avatar
MattiM

31.12.2019 00:54

0

Tak miało większą oglądalność, bo liczyli wyniki tylko z telewizorów, a nie każdy może mieć Eleven w TV, więc sporo osób te kanały ogląda na urządzeniach mobilnych.


avatar
Frytek

31.12.2019 09:15

0

Mówicie o oglądalności i reklamie w Polsce a Orlen chciał zabłysnąć poza Nią. Wygląda na to że im się udało skoro dalej chcą w tym tkwić. Nikt nie wydaje milionów tylko po to by spełnić marzenie jednego gościa


avatar
saint77

31.12.2019 10:14

0

Nie znam się na tyle dobrze na marketingu i takich wyliczeniach, ale skoro Orlen pozostaje w F1 jako sponsor i to bez Kubicy jako kierowcy podstawowego, to znaczy zapewne, że im się to opłaca. Nie sądzę aby teraz ktoś bredził że Orlen wszedł do sponsoringu F1 z powodów politycznych, wyrzucajac kasę w błoto.


avatar
winsxs

31.12.2019 15:36

0

@4. poza tym 1000 osob ogladajacych stream jest liczone jako jeden oglądający, który zakupił abonament na oglądanie tego :D


avatar
jenks

01.01.2020 08:44

0

pisowska propaganda,prawdziwa jak milion aut elektrycznych:)


avatar
TripleH1986

01.01.2020 10:41

0

Alfa Romeo Racing Orlen:) Robert 3cim kierowcą. Brawo


avatar
ahaed

01.01.2020 10:55

0

Też przed chwilą zobaczyłem. Super.


avatar
butch_

02.01.2020 12:30

0

A ja dalej uważam że Pan Grzegorz powinien darować sobie pisanie artykułów. "Wyniki mediowe" i tym podobne zwroty....to wygląda gorzej niż tłumacz google, aż w oczy szczypie.....


avatar
mich11

03.01.2020 19:00

0

@8 aż w oczy kole. O zyskach coś cicho choć swego czasu podpinali wzrost obrotów niedzielnego handlu po zaostrzeniu zakazu jako efekt marketingowy F1 :)


avatar
TripleH1986

04.01.2020 00:35

0

#11 To może sam się tym zajmij jak taki kozak jesteś. Chętnie zobaczymy jak ci pójdzie.


avatar
jamszol

06.01.2020 16:59

0

Ciekawe , dlaczego nikt się nie przyczepia do sponsoringu naszej kadry narodowej trampkarzy ? Tu jest topionych miliony złotych od lat i nie ma efektu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu