Po zeszłotygodniowym spotkaniu FIA z producentami silników zaczynają pojawiać się pierwsze koncepcje na nową technologię jednostek napędowych na sezony po 2020 roku.
Nowe jednostki F1 wedle zapowiedzi FIA mają być przede wszystkim tańsze i głośniejsze, a także odpowiadać trendom w motoryzacji.Wśród proponowanych koncepcji pojawiła się propozycja stworzenia silnika V6 z podwójnym doładowaniem, generującego moc rzędu 1200 KM, a zamiast skomplikowanego systemu ERS, powrócono by do prostego KERS, omijając tym samym odzyskiwanie energii z turbin (układ MGU-H).
Wedle doniesień istnieje także duże prawdopodobieństwo stworzenia standardowego układu akumulatorów oraz turbosprężarek.
"Mamy tutaj dwa problemy" mówił Marc Surer były kierowca F1, a obecnie komentator telewizyjny. "Przede wszystkim FIA nie chce porzucać hybrydowych silników, a pojedyncze turbo ogranicza poziom głośności jednostek."
"Największym pojedynczym problemem F1 w obecnym kształcie jest dźwięk bolidów i nie można go rozwiązać pojedynczym, dużym turbo. Potrzebujemy dwóch układów doładowania."
"Wtedy technicznie trudne staje się odzyskiwanie energii z gazów wydechowych. FIA może więc poświęcić układ MGU-H i zaoferować fanom lepsze brzmienie silników."
05.04.2017 12:03
0
Kempa, mobilnie reklamy pod dziel pasje a nad artykulem psuja skalowanie strony :? Jak da rade cos poprawic to by bylo fajnie, co do turbo jestem za, ale predzej bedzie wiecej ers niz spalinowek
05.04.2017 12:33
0
na komorce, tablecie?, czy po przeskalowaniu strony recznie?
05.04.2017 12:55
0
Porsche 919H lmp1 ma silnik v4 biturbo, brzmi podobnie jak f1, jeśli fani chcą istotnej zmiany w tym obszarze to chyba nie tędy droga
05.04.2017 13:16
0
Jak chcą głośnych silników to turbo całkowicie musi zniknąć, chyba że zrobią doładowanie ze sprężarki elektrycznej i wtedy będzie głośno i duża moc ale układ dalej jest drogi i skomplikowany. Niech wrócą do starszych jednostek wolnossących z KERS i będzie głośno tanio i ekologicznie :)
05.04.2017 13:28
0
Uparli się na to turbo... Bez niego też można żyć.
05.04.2017 16:09
0
Mi nie przeszkadzają turbiny , mogą być dwie może być jedna. Niech wypiepszą całą pozostałą elektronikę , ersy , kersy. Czysta mechanika.
05.04.2017 20:23
0
Tak, teraz 2 sprezarki, potem 4 a na koncu wyscig elektrykow.
05.04.2017 20:47
0
Pomogłoby zwiększenie limitu zużycia paliwa (chwilowego i całkowitego). Dźwięk aktualnych jednostek V6 jest spowodowany dużo niższymi obrotami. Gdy V8 kręciło się do 19-20tys obr/min było wrażenie, że bolid jedzie szybciej. V8 na "wolnych obrotach" miało 12tys obr/min...
05.04.2017 21:16
0
Po holere hybrydy. Jest FormulaE i niech jezdzi... ale f1 to ni elektryki... Zyga mi sie tymi elektrycznymi autami bo co dzien ich dziesiatki widzuje a jeszcze f1 taka zrobia...
05.04.2017 22:49
0
Kempa na Iphone 5
06.04.2017 07:38
0
Może być kompresor zamiast turbo sprzęgnięty mechanicznie, wtedy gazy wydechowe z całą mocą wyjdą na zewnątrz.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się