WIADOMOŚCI

Znamy szczegóły nowych reguł na kwalifikacje?
Znamy szczegóły nowych reguł na kwalifikacje?
W minionym tygodniu świat F1 obiegła informacja, że FIA wraz z zespołami planuje jeszcze przed sezonem 2014 zmianę zasad rozgrywania sesji kwalifikacyjnej.
baner_rbr_v3.jpg
Wygląd ostatecznych zmian ma zostać uzgodniony podczas spotkania ekip z FIA 21 lutego w Bahrajnie.

Włoski korespondent F1, Roberto Chinchero, już teraz przedstawił jednak prawdopodobny scenariusz.

Według Chinchero w sezonie 2014 w Q3 każdy z kierowców otrzyma dodatkowy komplet „szybszej” mieszanki opon, którą będzie mógł wykorzystać tylko w trzecim segmencie czasówki. Zniesiony ostanie także przepis mówiący o tym, że kierowcy czołowej dziesiątki będą musieli startować do wyścigu na oponie, na której wywalczyli swój czas w kwalifikacjach.

Zamiast niego pojawi się zapis mówiący o tym, że kierowcy będą musieli startować na oponach, na których wywalczyli swój czas w Q2.

Rozwiązanie takie ma zaradzić temu, aby kierowcy nie decydowali się ze względów strategicznych na opuszczenie przejazdów w Q3. Jako, że tworzący przepisy spodziewają się wzrostu aktywności zawodników na torze, trzecia część czasówki zostanie wydłużona z 10 do 12 minut.

Wydłużenie Q3 o dwie minuty równocześnie będzie wiązało się ze skróceniem Q1 o taką samą ilość czasu czyli do 18 minut.

Kierowcy, którzy nie awansują do Q3 także otrzymają dodatkowy komplet „miękkiego” ogumienia na wyścig, aby nie myśleli o oszczędzaniu opon.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

22 KOMENTARZY
avatar
dominic8600

12.02.2014 10:39

0

I ciekawe po co im dodatkowy komplet opon jak zamiast tego będą oszczędzali paliwo a nowy komplet opon i tak pozostanie.


avatar
ziembar

12.02.2014 10:47

0

Nie rozumiem tego: "Wydłużenie Q3 o dwie minuty równocześnie będzie wiązało się ze skróceniem Q2 o taką samą ilość czasu czyli do 18 minut." Przecież Q2 do tej pory trwała 15 minut, a nie 20


avatar
kamilf

12.02.2014 10:49

0

@Ziembar dokładnie o tym samym pomyślałem, najwidoczniej wkradł sie błąd, bo tez pamietam, ze druga cześć trwała 15 minut, w takim wypadku musiałaby być ona skrócona do 13 albo pierwsza cześć skrócona do 18.


avatar
rokosowski

12.02.2014 10:53

0

@1 Dodatkowy komplet tylko na Q3, w kwalifikacjach nikt nie będzie oszczędzał paliwa.


avatar
Lotuss

12.02.2014 11:18

0

Pewnie chodziło o skrócenie Q1 o 2 min :D


avatar
Yachu

12.02.2014 11:27

0

Kierowcy będą bardziej aktywni w Q3 ale za to mniej będą jeździć w Q2 żeby za bardzo nie zużyć opon na których mają wystartować w wyścigu, więc prawie na jedno wyjdzie. Y


avatar
Tooom3k

12.02.2014 11:55

0

Ale jak zbyt ostrożnie pojedziesz w Q2, to nie dostaniesz się do Q3. Można się spodziewać niespodzianek, jeden z lepszych kierowców nie dostanie się do Q3, bo szkoda mu było opon. Chociaż szczerze, wątpię czy ktoś będzie oszczędzał opony w Q2... ;)


avatar
zawist

12.02.2014 12:02

0

F1 cofa się w pewnym sęsie w rozwoju.Nie dość,że jest coraz wolniejsza,a nie mówiąc już o nowym dzwięku który się w tej chwili wydobywa ( przynajmniej nie ograniczali by obrotów silnika ) to w dodatku przepisy są coraz bardziej przekombinowane.Gdzie te czasy z V10-tkami czy V12 gdzie już sam dzwięk i tym samym prędkość przyciągały fanów, a teraz mało tego w pit lane w ogóle nie będziemy ich słyszeć.F1 oglądam już naprawdę długo i będę orzecz jasna,ale zaczyna mnie już z lekka mierzić to wszystko.Królowa motorsportu oddala się coraz bardziej,a za to zaczyna do niej coraz bardziej zbliżać się GP2. Bolidy w ciągu sezonu zaczną znacznie przyspieszać jak to zawsze bywało po wprowadzeniu nowych przepisów.To chyba jedyne pocieszenie.


avatar
mcm

12.02.2014 12:23

0

@ 8. zawist Tego typu stwierdzeń już nie da się czytać. Ciągłe narzekanie na zmiany nie świadczy źle o F1 tylko o ludziach, którzy je formułują. Jakiej zmiany by nie dokonano ciągle słyszę o zabijaniu F1 a oglądalność sportu po 2009 jest dalej dobra. Jak ktoś chce V10 to niech ściągnie sobie sezon 2004 gdzie Ferrari wygrało 15 z 18 wyścigów i nikt nikogo nie wyprzedzał.


avatar
kempa007

12.02.2014 12:53

0

2. ziembar sorry moj blad, Oczywiscie chodzilooQ1.


avatar
elosidzej

12.02.2014 13:03

0

Gadu Gadu jak na razie żadna telewizja Pl nie ma zamiaru emitować F1 na żywo


avatar
Tomek1623

12.02.2014 13:56

0

Mają mają :)


avatar
magic942

12.02.2014 14:18

0

@12 Ciekawe kto chyba Telewizja Trwam.


avatar
Tomek1623

12.02.2014 15:20

0

Cierpliwości, niedługo będzie wiadomo


avatar
zawist

12.02.2014 15:58

0

@mcm skoro nie da się czytać więc po co czytasz.Każdy ma prawo się wypowiedzieć a tym bardziej obiektywnie.


avatar
Dexterus

12.02.2014 16:22

0

Panie kempa, coś dzisiaj pełen znaków zapytania. Wchodzę na portal, a tu na 5 newsów 3 pytania ;) Dzień pełen wątpliwości! Co się samych pomysłów tyczy: są niezłe. Na pewno zmiany w dziedzinie opon mają sens. Kombinowanie z długością poszczególnych sesji już trochę mniej - jest to jakaś tradycja, nie rozumiem sensu buchalterii z paroma minutami wte lub wewte. Trzecia sesja zawsze miała charakter "na wariackich papierach" i na tym również polegał jej urok... Tak czy owak, śmieszy mnie co innego - to jest dokładnie ten sam schemat fanatyków regulacji i biurokratyzmu, jaki opisałem w komentarzu do innego dzisiejszego newsa. Sami mieszają, psują przepisami, zmuszają teamy do absurdalnych zachowań; ale zamiast zastosować najprostsze rozwiązania, wolę dłubać jeszcze głębiej. Nie no, po co cofać się z durnego przepisu, że trzeba jeździć na tych samych oponach - lepiej wprowadzić specjalną mieszankę! Po co zachęcać kierowców do wysiłku (i zwiększać atrakcyjność zawodów) dodatkowymi punktami za pole position - lepiej dodać im 2 minuty nie wiadomo po co! ...w tym tempie niezadługo Formuła 1 będzie bardziej skomplikowana od snookera i rugby razem wziętych -.- Poważnie, mam wrażenie że polscy urzędnicy po odejściu z pracy trafiają na posadki w FIA.


avatar
Tilion

12.02.2014 18:23

0

W końcu jakiś sensowny przepis - dodatkowa opona kwalifikcyjna. Poza tym majstrowanie z czasami dziwne, zobaczymy jak to wyjdzie. Ale przynajmniej q3 będzie się oglądało lepiej, a nie będzie farsy z oszczędzaniem opon i braku wyjazdów, jak w ubiegłym sezonie. Po dziwacznych zmianach z nosami bolidów i punktami za ostatni wyścig zwątpiłem w panów ustalających reguły w F1, na szczęście te zmiany mogą raczej tylko pomóc zespołom i widowisku


avatar
GrzeSzNY

12.02.2014 22:03

0

A ja ucieszyl bym sie z jednego chociaz punkciku za zajecie PP. Reszta zmian wydaje mi sie rozsadna.


avatar
poncki

13.02.2014 05:12

0

Jedyne rozsądne rozwiązanie, nie można było tak od razu? Czekamy na potwierdzenie.


avatar
Grzesiek 12.

13.02.2014 13:03

0

Znając życie ..., to i tak wszyscy będą czekać do końcówki kwalifikacji , aby założyć super miękką oponę na najbardziej nagumowany tor ...... :) no ale przynajmniej pojadą w Q3 :)


avatar
vigqen

23.04.2014 18:19

0

nedza


avatar
vigqen

24.04.2014 15:43

0

sam jestes nedza


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu