Zespół Lotusa niemal w tej samej chwili, gdy swój nowy bolid odsłaniała ekipa McLarena, udostępnił grafikę nowego E22.

Na komputerowo wygenerowanym obrazie widać zupełnie innowacyjne podejście do konstrukcji kontrowersyjnej końcówki nosa.
Dotychczas pokazane zdjęcia i grafiki nowych aut, pokazujące przednią część bolidu, sugerują, że większość zespołów zdecydowało się na pojedynczą końcówkę nosa. Ekipa Lotusa zaprezentowała inne, podobne do niegdyś zastosowanego przez Williamsa, rozwiązania polegającego na „podwójnym” nosie, które może się zdecydowanie bardziej podobać fanom.
Sposób przeprowadzenia „prezentacji” E22 może sugerować, że zespół McLarena faktycznie podkupił Erica Boulliera, gdyż za pośrednictwem Twittera ekipa starała się przedrzeźniać PRowe wpisy z Woking i zakłócić prezentację MP4-29, skutecznie rozpraszając uwagę kibiców i mediów.
24.01.2014 13:35
0
no znowu ładne bolidy są prezentowane!!!!!!! fajny nosek :P
24.01.2014 13:39
0
Cały świat mediów zapomina o grafice Force India. Mam wrażenia, że tam problem nosa rozwiązany jest w taki sam sposób.
24.01.2014 13:54
0
nikt nie zapomina, FI nie pokazało póki co jaki ma nos więc nikt nic o tym nie pisze.
24.01.2014 13:59
0
Z malowaniem większych zmian nie ma. Całkiem inny wygląd od MCL szczególnie nos. W końcu jakaś różnica między bolidami.
24.01.2014 14:38
0
A gdzie jest logo firmy total?
24.01.2014 14:51
0
PDVSA pewnie wiecej dawalo i nie chcialo konkurenta. Moze na kombinezonie GRO będzie.
24.01.2014 14:53
0
ciekawe co to za "ostre" zakończenie pokrywy silnika " za sponsorem" Clear i ciekawe jak wygląda nos od góry lub od przodu...
24.01.2014 15:56
0
Najładniejszy ze wszystkich :)
24.01.2014 16:42
0
Jak się nic na lepsze z tym nosem nie zmieni, to zostawiam sobie tapetę E21 ;)
24.01.2014 16:45
0
7. Krokiet no to juz wiesz :)
24.01.2014 16:49
0
Malowanie prawie takie samo jak w zeszłym sezonie. Ale jeśli chodzi o Boulliera - mam PYTANIE. Czy Eric może tak od razu, bez wymaganego w F1 półrocznego urlopu, przejść z Lotusa do McLarena ???
24.01.2014 16:50
0
Na zdjęciu drugim (widok z góry) nos po lewej stronie jest wyraźnie krótszy od tego po prawej... Ciekaw jest czy to tylko kwestia kiepskiej grafiki i czy po testach w wersji na sezon 2014 tak faktycznie będzie wyglądał ten nos...?!
24.01.2014 17:00
0
Możliwe, że do renderingu tej pierwszej ilustracji tak przygotowali grafikę nosa... niesymetrycznie.
24.01.2014 17:01
0
Powrót do brzydkich bolidów sprzed lat... Najpiękniejszy nos miało Ferrari w 2012, było dobrze, po co te pedalskie zmiany? Bezpieczeństwo? Ktoś umarł na torze w ostatnich latach? Problemy szpitalne, raczej były z dziedziny kersu i innych baboli...
24.01.2014 17:06
0
11. elin teoretycznie nie, ale Kubica też nie powinien móc jeździć rajdówką więc z Lotusem nigdy nic nie wiadomo...
24.01.2014 17:13
0
ten nos dla mnie do najpiękniejszych nie należy, zdecydowanie bardziej podobal mi się nos Maclarena, te pojedyńcze są ładniejsze ale to mój gust ;)
24.01.2014 17:31
0
Wydaje mi się, czy te końcówki nosa nie są jednakowej długości po obu stronach? Ta z prawej jest dłuższa?
24.01.2014 17:32
0
@ 15. kempa007- dzięki. Racja, w przypadku Lotusa prawie wszystko jest możliwe ;-). Chociaż jakoś nie mogę uwierzyć, żeby tak łatwo pozwolili Boullierowi przejść do konkurencji. Zwłaszcza, że podobno bardzo pilnują, aby dane z konstrukcji ich nowego bolidu nie były dostępne innym zespołom. Ale zobaczymy ...
24.01.2014 17:38
0
@12 na obu zdjęciach nos nie jest symetryczny i jeszcze przy tym dłuższym tuż przed kołami jest dodatkowy element, którego nie ma po drugiej stronie nosa...
24.01.2014 17:53
0
Myślę że Lotus jako pierwszy dostrzegł że większość zakrętów w F1 jest w prawą stronę (z wyjątkiem Interlagos), więc można zyskać na niesymetryczności.
24.01.2014 17:54
0
Pytanie jak ta niesymetryczność odbije się na długich prostych? Będzie znosić bolid na prawą stronę?
24.01.2014 17:56
0
Bardzo mało prawdopodobne żeby nos był niesymetryczny. Chyba, że dłuższa część nosa będzie zmieniać położenie w zależności od tego czy na danym torze będzie więcej lewych czy prawych zakrętów :DDD
24.01.2014 17:57
0
Lotus znów zrobi najładniejszy bolid ale czy najszybszy ? :)
24.01.2014 19:40
0
@22. mazur81 Bardzo prawdopodobne, że nos będzie asymetryczny. Wg. przepisów bolid powinien mieć pojedynczy czubek, dlatego prawa końcówka jest dłuższa, a lewa wg przepisu nie jest końcówką, bo końcówka to najdalej wysunięta część.
24.01.2014 21:07
0
nos niczym w Williamsie FW26 w 2004 ;)
24.01.2014 22:33
0
@24 lc1 Właśnie przeczytałem o tym na blogu u Mikołaja i jestem zaskoczony. Trzeba przyznać, że ciekawe rozwiązanie. Ciekawe jak się sprawdzi. Mam nadzieję, że dobrze.
25.01.2014 01:28
0
Mogli być bardziej twórczy, nie jest źle.
25.01.2014 01:37
0
@18. elin - Może nie dotrzymali warunków umowy, więc Boullier poszedł za ich przykładem :)
25.01.2014 06:10
0
27@ no to żeś pojechał :-D
25.01.2014 07:50
0
@ 28. Martitta - czyli kolejny z Lotusa bez wypłaty ... ? ;-) Przyznam, że bardzo mnie to odejście Boulliera zaskoczyło ... I czekam co będzie dalej - jak sobie poradzi Lopez na jego stanowisku i co teraz zrobi Eric ...
25.01.2014 11:51
0
Bardzo możliwe :) Mnie też zaskoczyło i chyba każdego tak samo. Oj, będzie się tam działo, jak Gerard zacznie studzić rozbudzone emocje żądnych zwycięstwa crash-chłopaków. Standardowo - zobaczymy :)
25.01.2014 15:10
0
Ekhm... Czy tylko ja mam takie wrażenie że inżynierowie Lotusa przy konstrukcji nosa inspirowali się damskimi narządami rozrodczymi, a mclarena męskimi? xD A jak nie, to może puzzle? Może więcej nowych bolidów będzie się dało połączyć? :)
26.01.2014 19:43
0
ferrari- odkurzacz mclr- fajfusek lotus- pińceta sauber- ... (nos jak nos)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się