Zakończył się trzeci dzień testów F1 w Jerez a kibice po raz kolejny mogli obserwować poprawę czasów okrążenia wśród kierowców. Tym razem najszybszy na torze okazał się Felipe Massa z Ferrari.
Brazylijczyk przed południem testując F138 na miękkich oponach Pirelli osiągnął czas 1:17,879 i jako jedyny zszedł poniżej 1 minuty i 18 sekund. Jutro kierownicę nowego Ferrari przejmie kierowca testowy, Pedro de la Rosa.Po pechowym początku testów w ekipie Mercedesa dzisiaj powiało optymizmem. Nico Rosberg zgodnie z zapowiedzią Rossa Brawna był najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Niemiec łącznie pokonał 148 okrążeń (655 km), na najszybszym osiągając dobry czas 1:18,766.
Stawkę trzeciego dnia zamykał Sebastian Vettel. Mistrz świata pokonał dzisiaj niespełna 100 okrążeń i do lidera stracił przeszło 1,1 sekundy.
Trzeciego dnia testów w Jerez na torze w końcu pojawił się Kimi Raikkonen, który osiągnął skromny czwarty czas, wyprzedzając Jeana-Erica Vergne z Toro Rosso. Francuz po południu, zatrzymując się na torze był sprawcą jednej z trzech dzisiejszych czerwonych flag. Drugą w podobny sposób spowodował jego rodak, Charles Pic (Caterham), a na sam koniec sesji na torze zatrzymał się Jenson Button.
Mimo że na torze panował dzisiaj względny spokój, do dość poważnie wyglądającego wypadku doszło w alei serwisowej. James Rossiter, testujący wraz z zespołem Force India źle wyczuł punkt hamowania przed stanowiskiem serwisowym i potrącił mechanika trzymającego podnośnik. Mimo dramatycznie wyglądającego zdarzenia, mechanik został zwolniony do domu z centrum medycznego z niewielkimi potłuczeniami.
Rossiter zakończył dzisiejsze zmagania z szóstym czasem, wyprzedzając Jenson Buttona oraz Estebana Gutierreza (Sauber).
Względnie dobrze zaprezentował się dzisiaj zespół Marussia. Max Chilton stracił do lidera przeszło 3,5 sekundy, zajmując 9 miejsc w tabeli wyników.
Za kierownicą ubiegłorocznego Williamsa FW34 pojawił się Valtteri Bottas, który na koniec sesji znalazł się na 10 miejscu, wyprzedzając Charlesa Pica (Caterham) oraz Paula di Restę, który rano pokonał bolidem VJM06 skromne 7 okrążeń.
Jutro rozpocznie się ostatni dzień testów w Jerez.
07.02.2013 17:06
0
Jak ja się ciesze!!!!!! Massa powoli odzyskuje pewność siebie!!!!!!
07.02.2013 17:15
0
jak Vettel może zamykać stawkę, skoro był trzeci? :)
07.02.2013 17:20
0
Jak Vettel przejechał niespełna 100 jak miał 102
07.02.2013 17:21
0
3 dni testów za nami. Podsumowanie. Nic nie można wnioskować. Każdy zespół który testuje długie przejazdy trzyma tempo i i nie ma dużych róznic czasowych. Button pierwszego dnia najlepszy czas na twardych Grosjean wczoraj na twardych Massa dzisiaj na miekkiej mieszance. Ogólnie do Australii tak się niczego nie dowiemy bo nawet nie wiemy do końca co bolidy mają zamontowane na sezon 2013 a co to tylko antrapa.
07.02.2013 17:21
0
*Button miał na pośredniej - sorki
07.02.2013 17:22
0
Łooo dobrze Marussia
07.02.2013 17:24
0
Aaaa i ważne info - wszystkim zespołom na tym torze szybko się kończą tylne opony. Tor jest po prostu mocno szorstki
07.02.2013 17:26
0
4. viggen zobacz na wyjazdy Mcl i Mer, widac golym okiem jak spadaja czasy okrazen, tutaj masz tabele http :// f1tests .info/ 2013. php (dalem po dwie spacje) tylko u nich widac degradacje opon.
07.02.2013 17:31
0
@4. viggen GROSJEAN WCZORAJ BYŁ NAJSZYBSZY NA MIEKKICH TAK JAK MASSA DZISIAJ TYLKO BUTTON MIAŁ PIERWSZY CZAS NA TWRDEJ MIESZANCE
07.02.2013 17:34
0
Marusia to najsłabszy zespół, po tych 3 dniach widać ze caterham zbudował jako taki bolid
07.02.2013 17:42
0
@9 Jakbym miał być szczery to Grosjean był wczoraj najszybszy na wszystkich mieszankach i na wszystkich miał 1.18 Na miękkiej by zszedł poniżej 1.18 gdyby nie był blokowany przez Pereza. Ale to szczegół. To są tylko testy. Nie wyścigi. A dwa - nadal jeżdżą bolidy - pół z sezonu 2012 i pół z 2013 I nie krzycz bo ci żyłka pęknie
07.02.2013 17:46
0
1 on sprawdzał tempo kwalifikacyjne na miękkiej oponie więc spokojnie
07.02.2013 17:49
0
10. CxT94 - skąd taki wniosek ? Dzisiaj np. Marussia 9 czas, a Caterham 11 ... @ viggen - masz może jakieś informacje - czy Kimi już coś mówił o prowadzeniu tegorocznego Lotusa ... Jak go ocenia ... Mnie na razie w tym temacie nic nie udało się znaleźć - niestety.
07.02.2013 17:56
0
@elin Niestety nic. Pusto. Twitter milczy, Strona domowa od wczoraj nie działa. Nie znam żadnej jeszcze wypowiedzi Raikkonena odnośnie dzisiejszych testów Wiem tylko tyle że ostatnie dwie godziny nie jeździł - problemy z KERS. Znowu....
07.02.2013 17:56
0
BTW - Ten gościu co pisze na Twitterze Lotusa to jakiś idiota :]
07.02.2013 18:05
0
@4.viggen . Proszę przeredagować swoje spostrzeżenia i nie wyrazać opinii za mnie. Oświadczam, że jak na swoj wiek narządy zmysłow mam w porządku, czyli : 1/ widze 2/ słyszę 3/ odrożniam zapachy Niech zdanie: "śię niczego nie dowiemy bo nie wiemy" dotyczy Was Obywatelu, ja do tej partii nie należę.
07.02.2013 18:07
0
16. ...ale nie kumam.
07.02.2013 18:09
0
@ viggen "Każdy zespól testuj długi przejazdy, trzyma tempo i nie ma dużych różnic czasowych " Na podstawie czego to piszesz ? Coś mi się wydaje że znowu Ciebie trochę fantazja ponosi . Degradacja opon ogromna .... więc tylko fantasta może napisać coś napisał . Dodatkowo , jaki był najdłuższy przejazd Lotusa podczas testów ? góra 9 kółek , przeważnie 5,6 . Ferrari trochę więcej , ale też podobnie .... No i ta bajeczka z najlepszym czasem Romka na twardej ... Dodając wczorajsze Twoje wpisy odnośnie ilości bolidów przez zespoły ... to można napisać ze twoje wpisy to jedna wielka prima aprilis...a mamy dopiero tłusty czwartek :D Pozdrawiam :)
07.02.2013 18:11
0
...a gdzie ten znawca deviant? czekam na jego wysublimowane opinie. to jest bostwo, inaczej nie smie nazwac ...kochani po testach przedsezonowych nie wypisujcie swoich opinii, bo zle sie czyta. Prawdziwi i wytrawni znawcy nic nie wiedza a wy? dlatego smiesza mnie stanowcze wypowiedzi cwiercznawcow
07.02.2013 18:15
0
Co roku jest ta sama gadka że to tylko testy, że nic nie wiadomo blablabla itd i co roku mocni na testach są mocni w sezonie. Ale pewnie jest to przypadek.
07.02.2013 18:27
0
17. Bo nie przeżyłes komuny. Wtedy jeden myślał za wszystkich.
07.02.2013 18:31
0
Dodam, że czas Massy nie wydaje się być czymś szczególnie niesamowitym bo np taki Rosberg po ustanowieniu swojego FL przejechał jeszcze 15 (!!!) okrążeń (no chyba że jest to jakiś błąd na tej rosyjskiej stronie). Groszek rok temu miał 1.18.4 ale wtedy pewnie używał DRSu przez całe okrążenie, teraz nie już to sensu więc postęp jest duży.
07.02.2013 18:33
0
@20 Tak w zeszłym sezonie dominował Mercedes a widzieliśmy go w sezonie jak jeździ/ A dlaczego nikt nie piszę o RBR? Pewnie dlatego, że każdy już na 100% wie, że będą szybcy @18 Napisałem wyżej, że opony się zużywają mocno a zwłaszcza tylne. (tor niszczy opony a nie bolidy) Żaden zespoł nie pojechał długich przejazdów tylko na parę kółek. (jeden Rosberg pocisnął ) NIe chce mi się pisać i wymieniać wszystkich zespołów dlatego napisałem ogólnie. Czasy z reguły są równe. (przykład Rosberg od kółka 109 do 120) A że po pierwszym kółku spada tempo to normalne (chodzi o najszybsze). Wielu tu nie bierze pod uwagę że to testy a nie treningi. I mogą być szarpane okrążenia. Co do wyniku to mi nie wierz tak nie wierzyłeś mi z Honeywell. Wczoraj Grosjean na wszystkich oponach miał czas 1.18. Już to też pisałem. Akurat tak trafiło że ten najlepszy klepnął na twardych. Na miękkich mu dwa razy przeszkodził Perez i sobie darował bo mógł mieć 1.17
07.02.2013 18:34
0
Jak zwykle w pierwszym wyścigu poznamy układ sił całej stawki na pierwsze 2-3 miesiące sezonu. Niezależnie od wyników testów strzelam w ciemno: walka o tytuł będzie pomiędzy RB i Ferrari. Może FIlipe się odgryzie?
07.02.2013 18:37
0
20. rokosowski Wporządku kolego, po wszystkich testach zrób tabele kto ile razy był nr1. A pod koniec sezonu zobaczymy czy miałeś racje racje np 7. 07.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 1/4 Jerez 1:19,670 - K. Raikkonen 8. 08.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 2/4 Jerez 1:18,561 - M. Schumacher 9. 09.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 3/4 Jerez 1:17,613 - N. Rosberg 10. 10.02.12 Testy grupowe w Andaluzji 4/4 Jerez 1:18,877 - F. Alonso 11. 21.02.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,265 - S. Vettel 12. 22.02.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,608 - N. Hulkenberg 13. 23.02.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,391 - P. Maldonado 14. 24.02.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,312 - K. Kobayashi 15. 01.03.12 Testy grupowe w Montmelo 1/4 Catalunya 1:23,252 - R. Grosjean 16. 02.03.12 Testy grupowe w Montmelo 2/4 Catalunya 1:22,614 - R. Grosjean 17. 03.03.12 Testy grupowe w Montmelo 3/4 Catalunya 1:22,094 - S. Perez 18. 04.03.12 Testy grupowe w Montmelo 4/4 Catalunya 1:22,030 - K. Raikkonen 19. 01.05.12 Testy grupowe we Florencji 1/3 Mugello 1:22,444 - F. Alonso 20. 02.05.12 Testy grupowe we Florencji 2/3 Mugello 1:21,603 - R. Grosjean Lotus- 7 wygranych testów i 4 miejsce w generalce Ferrari- 2 wygrane 2 miejsce w generalce Mercedes- 2 wygrane 5 miejsce w generalce RBR- 1 wygrana Redbul był najsłabszy a zgarnął w sezonie wszystko wiec to co napisałeś kupy się nie trzyma.
07.02.2013 18:37
0
20. No sezon sezon 2010, czy 2011 to sezony wyjątkowo udane dla Ferrari i Massy... Niestety (albo i stety) testy przedsezonowe nic nie mówią, bo bolid do pierwszego wyścigu to zupełnie inna konstrukcja. Nie mówiąc już o tym, że głównym zamiarem są testy i wykonanie programu - zebranie danych. Przykład - Massa wczoraj, który testował różne warianty wydechu i aerodynamikę przez co momentami miał czas gorszy o 20 sekund od czołówki, a skończył też chyba 2 sekundy za pierwszym zawodnikiem. Na przykład dzisiaj Ferrari robiło porównanie mieszanek opon oraz długie przejazdy i czasy są już zupełnie inne. Można wychwycić jakieś drobne elementy, ale i tak w Australii pojawią się inne bolidy, więc nie ma to większego sensu. Jeszcze najbardziej można prognozować przy ostatnim dniu testów, ale to i tak nie jest jeszcze "to".
07.02.2013 18:39
0
No i o Maclarenie zapomniałem, nie wygrał ani jednego dnia. No ale oczywiście twoje słowa ,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" pewnie się z tm pokrywa.
07.02.2013 18:53
0
@20. rokosowski Fizyka jest nauką ścislą i tu nie ma przypadków. Dane zebrane z hamowni i tunelu aerodynamicznego trzeba sprawdzić w środowisku w jakim dana maszyna ma pracować. W lotnictwie jest zawód: pilot oblatywacz. Czyli reasumując: testy drogowe są integralną częśią drogi do sukcesu. Pozdrawiam.
07.02.2013 19:14
0
21.silvestre1 A przeżyłeś wojnę? Walczyłeś na froncie? Byłeś w Dunkierce w 1940 roku?
07.02.2013 19:15
0
@23 viggen Bajki gadasz, rok temu mercedes dominował ale tylko w Jerez gdzie jeździli W02 z dmuchanym dyfuzorem. Dać EBD Marussi i będą w pierwszej piątce w Australii . @25. RoyalFlesh F1 Nie ma dla mnie żadnego znaczenia kto ile razy był na pierwszym miejscu na testach. Jest to całkowicie nieistotna informacja. @26. Polak477 Mówią bardzo dużo tylko trzeba umieć czytać między wierszami. I nie wymyślaj głupot, że w Australii pojawią się zupełnie inne samochody. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przywiezie tam niesprawdzonych rozwiązań mając do dyspozycji 15 dni testowych (no chyba że się jest pod ścianą tak jak mclaren w 2011)
07.02.2013 19:20
0
@28 A wiesz do jakich nauk zalicza się ironia?
07.02.2013 19:26
0
30. rokosowski Ni jak się to ma do tego co napisałeś w poście nr20. Ciekawie na jakiej podstawie twierdzisz kto jest mocny na stestach, skoro piszesz ,,co roku mocni na testach są mocni w sezonie" A potem odpisujesz ze wyniki nie mają dla ciebie znaczenia. To na jakiej podstaie okreslaś kto jest mocny a kto nie???
07.02.2013 19:32
0
Czy moze ktoś z Was zauważył coś innego w prezentowanych bolidach, co zaslugiwałoby na zwrócenie uwagi? (np. wydech Caterham)? Pytanie może na pozór naiwne, jednak pytam bo jak mówia: "w każdej plotce jest część prawdy".
07.02.2013 19:44
0
Edit Przepraszam za pomyłkę. Button klepnął czas na twardych Grosjean na pośrednich (żółtych) Massa na miękkich
07.02.2013 19:44
0
@32 długie przejazdy, ale nie tutaj tylko w Barcelonie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się