WIADOMOŚCI

Gutierrez oficjalnie zostaje kierowcą Saubera w 2013
Gutierrez oficjalnie zostaje kierowcą Saubera w 2013
Zespół Sauber potwierdził informację, że Kamui Kobayashiego w przyszłym roku zastąpi Esteban Gutierrez.
baner_rbr_v3.jpg
Monisha Kalternborn, nowa szefowa zespołu uważa, że 21-letni kierowca z Meksyku po długim okresie współpracy z zespołem w roli kierowcy testowego jest już gotowy przyjąć na siebie pełnoetatową rolę kierowcy Formuły 1.

„Esteban jest częścią zespołu od dłuższego czasu, a my przyglądaliśmy się jego karierze bardzo uważnie” mówiła. „W sezonie 2010 podpisaliśmy z nim kontrakt na kierowcę, a w sezonach 2011 i 2012 był naszym testowym i rezerwowym zawodnikiem. Nakreśliliśmy jego ścieżkę do Formuły 1 krok po kroku.”

„Esteban ma ogromny talent a teraz jest gotowy zrobić skok. Nie mamy wątpliwości, że mając Nico Hulkenberga i Estebana Gutierezza mamy mocną parę kierowców na sezon 2013.”

„Po trzech latach pracy z Sauberem czuję się bardzo wdzięczny za całą uwagę, jaką otrzymałem od wszystkich w zespole i za ich wkład, który pozwolił mi rozwijać się jako kierowca Formuły 1 w bardzo szybkim tempie” mówił z kolei Gutierrez.

„Teraz, po doświadczeniach z innymi seriami wyścigowymi, stanowiącymi wstęp do Formuły 1, zaczyna się prawdziwe wyzwanie, aby odnieść sukces w królowej sportów motorowych.”

Monisha Kaltenborn nie zapomniała podziękować Kamui Kobayashiemu, który dla wielu pozytywnie zapisał się w historii Formuły 1.

„Przez ostatnie trzy lata Kamui nie tylko pokazał, że jest wytrawnym zawodnikiem na torze, ale także cudowną osobą i fantastycznym graczem zespołowym” mówiła. „Każdy członek zespołu ma ogromny szacunek dla niego, a jego podium w Japonii było szczególnie emocjonalnym momentem dla nas wszystkich.”

„Nie była to łatwa decyzja, ale zdecydowaliśmy się na nowy początek a nasz czas z Kamui zakończy się po ostatnich dwóch wyścigach sezonu. Życzymy Kamui wszystkiego dobrego.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
norbertinho

23.11.2012 12:43

0

No to Sauber chyba popełnił błąd, nie mówie o zwolenieniu Kobayashiego, lecz o zatrudnieniu Gutiereza, na moje to on nie prezentuje poziomu F1 i sądzę że jego walka z Hulkenbergiem w przyszłym roku będzie wyglądać tak sam jak walka KUB i PET w 2010 roku oczywiście ze wskazaniem na Niemca. A dla Kobayashego to koniec z F1, w Force India będzie któś z trójki Sutil, Bianchi lub Alguersuari i wydaje sie że Hiszpan jest tego najbliżej. Jedyna opcja dla Kamuiego to Caterham, ale tam na bank bedzie van der Garde i pewnie KOV zostanie


avatar
Nefris

23.11.2012 12:48

0

Właśnie straciłem szacunek do tego zespołu. Tak się sprzedać...


avatar
devious

23.11.2012 13:04

0

@2 czyli jak Sauber zatrudnił Pereza w 2011 to się nie sprzedał?? ciekawe :) sytuacja ekonomiczna w F1 sprawiła, że kierowcy bez wkładu finansowego tracą rację bytu nawet w czołowych ekipach - Sauber, Williams, Force India a nawet McLaren sięgają po paydriverów, nie mówiąc o 3 najsłabszych ekipach, które tylko z tego się utrzymują... Kubica, Hulkenberg i di Resta (choć tutaj można polemizować bo miał zawsze wsparcie Merca) to jedni z ostatnich kierowców bez "pleców" którzy weszli do F1, teraz jest coraz trudniej sie przebić bo trzeba przyprowadzic sponsora... w sumie sytuacja przypomina tę z lat 80tych tylko wtedy sumy były dużo, dużo niższe - by zadebiutować trzeba było wyłożyć kilkaset tysięcy dolarów, teraz trzeba mieć kilka milionów... Kobayashi, Kovalainen wylatują właśnie z F1, za sezon to samo moze czekać Massę bo kto go weźmie jak Felipe nie zapłaci? słabszych teamów nie będzie na niego stać, lepsze będą pozajmowane lub niezainteresowane... ciężkie czasy idą - niedługo kierowców nie płacących za starty trzeba będzie liczyc na palcach jednej ręki bo będą tylko w 2-3 czołowych zespołach (obecnie na taki komfort stać tylko Merca, Ferrari i Red Bulla, no i ew. Lotusa i McLarena ale Lotus ma już Groszka a McLaren Pereza, którzy poza umiejętnościami maja też atuty finansowe... ) nadchodzi dziwna era w F1 kiedy Mistrz GP2 nie będzie mógł jeździć w F1 bo jego miejsce zajmie kierowca z 6 miejsca w mistrzostwach - ale z większym budżetem... tzn. tak było zawsze ale nie na taką skalę jak obecnie...


avatar
devious

23.11.2012 13:06

0

zapomniałem o Toro Rosso, które też nie bierze pay-driverów ale młodych z programu Red Bulla czyli tez ze wsparciem - ale dobry młody bez kasy moze się tam przebić do F1... tyle, że Toro Rosso ma iść pod młotek a wtedy wiadomo co się stanie - zatrudnią 2 paydriverów :)


avatar
Skoczek130

23.11.2012 13:07

0

Szkoda Kobayashiego, ale Sauber nie może sobie pozwolić na utratę wsparcia Slima. Esteban to nie byle kto. Mam nadzieje, że szybko się dostosuje i zaliczy udany debiut. Mam nadzieje, że Kamui jeszcze zawita do F1 w przyszłości. :)


avatar
Kamil-F1

23.11.2012 13:25

0

Niestety, Sauber całkiem się skomercjalizował.Liczy się dla nich kasa, i tylko kasa; do tego kobieta w kierownictwie i powiązania z piłką kopaną... Kobayashi był dobrym kierowcą, chociaż ostatnio nie błyszczał.


avatar
F1fan21

23.11.2012 14:39

0

Devious z tego co pamiętam Rosberg i Massa także nie mieli wielu sponsorów


avatar
belzebub

23.11.2012 14:52

0

Wszystko będzie uzależnione od tego, jak szybki będzie bolid Saubera w przyszłym sezonie, w jakim stopniu będzie konkurencyjny na tle przeciwników ze środka stawki, bo raczej mało prawdopodobne, żeby wgryźli się w pierwszą trójkę. Ważne, żeby bolid był na tyle szybki, żeby mógł regularnie punktować. O Hulka się nie martwię, już w Williamsie pokazał, że jest dobry, teraz pewnie sir Frank w brodę sobie pluje, że wywalili takiego zawodnika. Jestem pewny, że gdyby Hulk jeździł teraz w Williamsie to ogrywał by regularnie Maldonaldo. Sauber to dobra ekipa i dobre rozwiązanie dla Niemca, natomiast Guti to jak na razie zagadka. Kaltenborn, chyba trochę się pospieszyła z tą bardzo dobrą oceną Meksykanina, poczekajmy do jego pierwszych wyścigów, bo dla przykładu Pastor też bardzo dobrze się zapowiadał, a jak wypadł w dwóch sezonach? Całkowicie nowy skład, może to i dobrze, z drugiej, odejście doświadczonego Koby może być nie najlepszym rozwiązaniem, choć gdyby pokazał się z nieco lepszej strony, może miałby większe szanse na pozostanie. Choć, jak już napisałem gdzieś indziej, tutaj przeważył duży zastrzyk finansowy ze strony Slima. Co najwyżej, gdyby Kobayashi zabłysnął w tym sezonie, może miałby szanse trafić gdzieś indziej, może do FI. No cóż, devious trafnie zauważył nadeszły takie, a nie inne czasy, gdzie umiejętności zaczynają przegrywać z kasą.


avatar
Nefris

23.11.2012 14:56

0

@3 Z Perezem w 2011 było to samo. Aktualnie to ciąg tej polityki. Tyle, że wtedy mieli Kobayashiego, teraz mają Hulkenberga, który oczywiście zasłużył na posadę, ale zdaje się, że i tak jest sponsorowany przez firmę Dekra. Sauber mógł mieć dobry duet (Kob-Hul), a tak mają tylko Niemca i dzieciaka, który kupił sobie miejsce w zespole.


avatar
ULTR93

23.11.2012 15:04

0

Szkoda Kamui, dobry kierowca. Jak dla mnie lepszy od Hulkenberga. Brakło tego sponsora i jestem pewny, że przez to nie utrzymał posady.


avatar
6q47

23.11.2012 16:29

0

Wspominanie czasów "tanich testów ze wskazaniem na uczestniczenie w GP" (@devious) nie opisuje zjawiska bezpośrednio związanego z obecnymi czasami. Zespoły były w innym miejscu jeżeli chodzi o WCC jak i możliwość rozwoju silnika, bolidu czy wchłonięcia kierowcy przez bolid. A obecne czasy są cholernie trudne biorąc pod uwagę finanse, co nie zawsze jest przyznawane przez zespoły ze względu na historię i osiągane sukcesy w minionych latach... Ciała zarządzające F1 widzą finansowe problemy zespołów, ale czy widzą problem upadania F1 ze względu na odrzucanie talentów na rzecz pay driver'ów? Nie ucierpi na tym dochód z praw komercyjnych? Jak to Dziadek widzi i czy jest w stanie zaradzić problemom poprzez zrezygnowanie z części dochodów właścicieli praw komercyjnych na rzecz poszczególnych stajni? Bo nie sądzę, aby taki młody "średniak" w średnim (bolid) zespole z kasą podniósł oglądalność widowiska zarządzanego przez Dziadka. Średniak zawsze będzie średniakiem w maximum swoich możliwości - nie ma innej opcji - nawet przy solidnych ratach spływających na konto danego zespołu.


avatar
beret

23.11.2012 17:54

0

11. ...tylko troll internetowy moze nazwac Berniego dziadkiem. Pomysl tak logicznie przez sekunde jak sie dyskwalifikujesz poprzez takie zachowanie. Gutierrez poradzi sobie w Sauberze. To ze ma wielkiego sponsora za plecami, to naturalnie jego atut. Sauber to taka troche "dojrzewalnia" talentow.


avatar
Święty

23.11.2012 18:30

0

I don't want to live on this planet anymore.


avatar
beret

23.11.2012 19:21

0

13. ...ale fajnie! Ile znasz jezykow?


avatar
6q47

23.11.2012 20:14

0

12. beret dojrzewalnia jest już historią. Poradzi sobie jak najbardziej - podpisał kontrakt, który musi po brzegi wypełnić. Wnuki mnie nie interesują - raczej historia, kiedy "nie wiedział" co się dzieje na torze. Miał słabość, którą przestał pielkęgnować - obecnie jest w innej lidze. Dziadek - ze względu na jego obecność w F1 nie tylko jako szef zespołu, ale jako Szef ogarniający całą rywalizację F1.


avatar
devious

24.11.2012 00:10

0

@14 widzę lekko nie ogarniasz - ale to cytat :} po przetłumaczeniu traci urok cytatu ;D no ale jako rasowy beret musisz się do każdego przyp... za byle co ;] a Bernie to nie tylko dziadek - to dziad... chciwa świnia, do tego oszust i to na dużą skalę... zrobił wiele dobrego dla F1 ale też obecnie niszczy jej korzenie dla własnego zysku - zespoły dostają ochłapy i muszą się ratować paydriverami... jak to możliwe, że F1 zwiększa zyski, podpisuje coraz wyższe kontrakty a zespoły żyją na granicy bankructwa i gdyby nie kosmiczne pieniądze od paydriverów to Sauber i Williams by już nie istniały? mam wiele zarzutów pod kątem Berniego i choć wiem, ile F1 mu zawdzięcza - czekam na czasy kiedy w końcu ktoś zastąpi go na piedestale - i wniesie powiew świeżości w ten skostniały, skupiony na zarabianiu kasy a nie wyścigach światek...


avatar
beret

24.11.2012 13:57

0

16, ...najlepiej jakbys ty to zrobil... ? No bo co ja ci odpowiem na te wypociny? Kompletnie nie ogarniasz.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu