Podczas dzisiejszego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych FIA oprócz uchwalenia kalendarza F1 na sezon 2012, poinformowała o kilku znaczących zmianach wprowadzonych do Regulaminu Technicznego oraz Regulaminu Sportowego F1.
I tak w regulaminie technicznym przed sezonem 2012 najważniejszą zmianą jest wprowadzenie zakazu stosowania dmuchanych dyfuzorów, poprzez uregulowanie sposób poprowadzenia końcówki wydechu do góry.Zmiany w Regulaminie Technicznym F1:
- wszystkie ustawienia i parametry kontrolne standardowego ECU (centralnej jednostki sterującej), które były poprzednio zawarte w Dyrektywie Technicznej, są teraz zawarte w odpowiednich częściach Regulaminu Technicznego;
- układ końcówek wydechów jest teraz uregulowany, aby zapewnić, że efekt aerodynamiczny uzyskiwany poprzez gazy wydechowe jest utrzymywany na absolutnie minimalnym poziomie;
- przewidziane są lepsze oznaczenia przełączników bezpieczeństwa używanych przez marszali ;
- boczne struktury zderzeniowe będą teraz musiały przejść kolejny (w górę) test zderzeniowy;
Dużo ważniejsze zmiany z punktu widzenia kibiców, po długim sezonie 2011, FIA postanowiła wdrożyć w Regulaminie Sportowym. Wydaje się, że Federacja uczy się na swoich błędach i powraca do możliwości oddublowania się maruderów podczas okresu neutralizacji oraz wprowadza maksymalny czas trwania wyścigu podczas jego zawieszenia (GP Kanady 2011).
Zmiany w Regulaminie Sportowym F1:
- bolidy nie mogą teraz brać udziału w przedsezonowych testach bez przejścia wszystkich testów zderzeniowych;
- zostanie wprowadzony maksymalny czas trwania wyścigu, który wyniesie 4 godziny, aby uniknąć sytuacji, w której przedłużające się zawieszenie wyścigu przedłużyłoby go nawet do 8 godzin, gdyby nie było uregulowane;
- zanim samochód bezpieczeństwa zjedzie do boksów, wszystkie zdublowane bolidy, będą mogły oddublować się i dołączyć do stawki na jej końcu, zapewniając czysty restart i nie blokując ścigającej się czołówki;
- bolidy, które znajdowały się na alei serwisowej podczas zawieszenia wyścigu, będą teraz mogły dołączyć do stawki, na pozycji, w której znajdowali się podczas zawieszenia wyścigu;
- kierowcy nie mogą teraz bez wyraźnego powodu opuścić toru, np. ściąć szykany na okrążeniu zapoznawczym czy na zjazdowych okrążeniach, aby zaoszczędzić paliwo;
- kierowcy nie będą mogli teraz powrócić na linię wyścigową, po tym, gdy z niej zjechali, aby jej obronić;
- jeden trzydniowy test odbędzie się w trakcie sezonu, podczas gdy poprzednio nie było żadnego;
- wszystkie decyzje stewardów, które nie podlegają apelacji znajdują się teraz w jednym miejscu, zamiast w różnych miejscach regulaminu;
- wszystkie opony przypisane dla kierowcy mogą być teraz używane podczas pierwszego dnia treningów; poprzednio tylko trzy zestawy były dozwolone;
07.12.2011 13:22
0
WRESZCIE! -Cieszę się z powrócenia oddublowania -Nareszcie nie będzie bezkarnego ścinania -Dobrze, że teraz naprawdę będzie można TYLKO RAZ zmienić kierunek przed zakrętem - będzie ciekawiej. -Testy w trakcie sezonu, mało ale zawsze! Jestem miło zaskoczony ;)
07.12.2011 14:16
0
kaaarol Zgadzam się będzie walka bok w bok przez parę zakrętów.
07.12.2011 14:35
0
@kaaarol - nie potrzeba więcej. To tylko strata cennych pieniędzy. Jak już mają byc, to jedne wystarczą. Właściwie mają dwie (testy dla młodych to także sprawdzanie nowych rzeczy, czego dobitnym przykładem jest McL i ich "wiecznie młody" Gary Paffet - spiknął się z Ibiszem, czy co!?). ;]
07.12.2011 14:45
0
I dobrze. (;
07.12.2011 15:32
0
Kempa przepraszam że nie na temat ale dziś są Roberta urodziny może wartało by coś napisać o tym ? .
07.12.2011 15:50
0
a co ze zmianami aerodynamiki?? Jakis czas temmu było głosno ze mają powrócic przednie spojlery do mniejszych rozmiarów
07.12.2011 15:55
0
WSTYD!!! ROBERT MA DZISIAJ URODZINY!!! A tu nic!!! żadnej wzmianki....
07.12.2011 16:08
0
no to życzymy Robertowi, żeby te trzydniowe testy w środku sezonu, przeprowadził w bolidzie z namalowanym czarnym rumakiem :))
07.12.2011 16:23
0
Pozytywne zmiany, zwlaszcza te z oddublowaniem i zakazem wielokrotnej zmiany linii wyscigowej.
07.12.2011 16:25
0
sto lat, sto lat, niech żyje, żyje nam....za zdrowie RK
07.12.2011 16:27
0
@5, @7 - przecież Kubica uraził pracownika z Enstone...
07.12.2011 16:43
0
jaki wstyd o co wam chodzi ludki? mi nikt nie zlozyl z was zyczen z okazji urodzin, wiec badzcie cicho:)
07.12.2011 17:07
0
Wszystkiego najlepszego Robert! A zmiany bardzo dobre, szczególnie ta o powrocie kierowcy na swoją pozycję w trakcie wyjazdu SC.
07.12.2011 17:11
0
Normalnie aż wstyd nie ma żadnego tematu o Roberta urodzinach!!!
07.12.2011 18:39
0
No to najlepszego jak tak ;D Dobrze że zrobili oddublowanie bo tak to się niezły syf robił po restarcie.
07.12.2011 18:55
0
Ludzie to nie jest strona o Kubicy tylko o F1. Tak trudno to zrozumieć? Jak tak chcecie złożyć życzenia to wejdzie sobie na oficjalną stronę Roberta albo coś a nie tutaj. Co do zmian to skoro nie będzie można wracać na swój tor jazdy to drs powinien być w jak najmniejszym stopniu używany albo najlepiej całkiem zniesiony. Pirelli powinno zostać obarczone zadaniem by opony dały możliwość wyprzedzania. W tym sezonie nawet w miarę dali sobie z tym radę.
07.12.2011 19:15
0
@16 jahar i co ty nie widzisz żadnego związku
07.12.2011 19:33
0
Zmiany niezłe oby przełożyły się na więcej widowiska. Mnie najbardziej podoba się oddublowanie i niemożność powrotu na swój tor. Już nie mogę się doczekać
07.12.2011 20:05
0
Wszystkie zmiany w regulaminie są ok, ale po co jest do h... te oddublowywanie się. Wolniejsze bolidy nie moga po prostu spuscic sie na dol podczas sc zamiast robic to jak w tym sezonie po restarcie? Efekt bedzie taki sam tez. Nie bedzie zamieszania, a jakim prawem one moga sie oddublowywac. A jak by mnie wsadzili do bolidu i czolowka stawki by mnie 100 razy zdublowala to co SC na końcówkę wyscigu i mam szanse jeszcze na dobry wynik? Bez sensu.
07.12.2011 20:12
0
Zmiany w dobrym kierunku. Zakaz testów jednak nadal jest pomyłką, chociażby z perspektywy młodszych kierowców nie mających szans na szybką zaprawę w realu (nie w symulatorach). Sztuczny przepis o jednym ruchu przy obronie pozycji jest dla mnie do bani, ale cóż chyba dzisiejsza F1 z mega krótką drogą hamowania nie pozostawia wyboru dygnitarzom tego show na uniknięcie procesji, choć może wystarczyłoby wprowadzić zakaz stosowania "węglowych" tarcz hamulcowych na rzecz mniejszych stalowych??? Przecież to nie takie trudne i lepsze niż sztuczne zakazy. @3. Skoczek130 - cięcie kosztów to fikcja. Pieniądze po prostu wędrują w inne rejony, które można "doposażyć", a młodzi kierowcy nie mają szans na szybkie zdobywanie doświadczenia. Również pogoń za liderami jest trudniejsza, bo nie ma kiedy zweryfikować rozwiązań. Mając dobry pakiet łatwiej utrzymać przewagę. Jeśli jednak ktoś by się uparł to niech zrobią po prostu równą dla wszystkich ale większą ilość testów, powiedzmy po 1 lub 2 dni po lub przed każdym GP. Koszty aż tak bardzo by nie rosły bo logistycznie niewiele działań dochodzi. Pozdr
07.12.2011 20:13
0
19. Drexiss Zostanie Ci jeszcze 99 okrążeń straty po jednym wyjeździe SC, więc słabo widzę ten Twój dobry wynik ;)
07.12.2011 20:52
0
17. Nie widzę i nie zobaczę. F1 oglądałem i będę oglądał bo to najbardziej ekscytujący sport bez względu czy jeździ tam Kubica. Zresztą zanim przyszedł były ciekawsze wyścigi bo F1 była szybka nie to co teraz:)
07.12.2011 21:20
0
22. Jahar- szkoda mi takich jak ty... trudno...nie obraź się, ale dla wielu, bardzo wielu na tej stronie Robert jest kimś jak RODZINA. Widoczne tego nie czujesz...
07.12.2011 21:55
0
19. Drexiss Wyjazd samochodu bezpieczeństwa jest nazywany "neutralizacją" więc powinno to wyglądać tak, że wyścig zaczyna się od nowa z aktualnymi pozycjami. Pomyśl sobie, że jesteś na 7 miejscu na torze ulicznym i masz stratę 3 sekund do kolesia na 6 miejscu a jedziesz szybszym tempem więc jesteś na dobrej drodze do wyższych punktów. Nagle zostajesz zdublowany przez lidera wyścigu a w ogonie stawki jakiś leszcz się rozbija i wyjeżdża Safety Car i z 3 sekund straty robi się całe okrążenie bo ten co był przed Tobą nagle jest za Tobą bo SC wjeżdża przed lidera. Choćby skały srały nie dogonisz gościa na 6 miejscu i jesteś masę czasu w plecy. Czy taki scenariusz, który był 2 lata temu w którymś wyścigu wydaje Ci się logiczny i sprawiedliwy?
07.12.2011 22:04
0
24. Tak miał przecież Robert w Brazylii w 2010 roku, niestety. Gonił Rosberga, a tu nagle SC. To mogło kosztować go 7. miejsce w generalce. 23. OK, dla wielu na stronie... ale strona ma charakter informacyjny. Nie ma sensu obrażać się, że nie ma życzeń... bo to nie jest serwis o Robercie. Zmiany OK. Podobają mi się :)
07.12.2011 22:05
0
tylko wyobraźcie sobie SC pod koniec wyścigu... Kto wierzy, że HRT odrobi 4 kółka w okresie neutralizacji? bo nawet to będzie bardzo trudne i nie wiem czy wyrobią...
07.12.2011 22:10
0
25. athelas Dziękuję za przypomnienie. Na 99% byłem pewny, że to była Brazylia ale nie chciałem się zbłaźnić.
07.12.2011 22:18
0
23. Mi natomiast szkoda takich jak Ty. Identyfikujesz się z Kubicą, który nawet w Polsce nie mieszka a piszesz o nim jak rodzinie. Zastanów się lepiej co bazgrzesz. Pewnie nigdy wyścigu przed pojawieniem się Kubicy nie widziałeś. Ja kibicuje F1 a nie konkretnej osobie poza tym stawiam wyżej zespół niż kierowcę. Polacy to się ekscytują głupotami a nie sportem. Przykładem mma czy skoki które nigdy nie dorównają zjazdom alpejskim.
07.12.2011 22:22
0
@No nie ma żadnego tematu o urodzinach Kubicy,ale czy nie przesadzacie?To prawie jak kult jednostki,a może by tak jeszcze mały procesik beatyfikacyjny? A tak swoją drogą już widze te odpowiedzi "kubicofanów".
07.12.2011 22:27
0
26. Dlaczego miałby np ktoś z hrt odrabiać zaległe kółka do stawki? Wydaje mi się że po prostu będzie musiał zająć swoje miejsce w stawce i tyle. Jedno okrążenie więc powinno wystarczyć. Wracając do samochodu bezpieczeństwa to myślę, że znów może się zdarzyć sytuacja gdy ktoś wyprzedzi SC gdy nie powinien a takie sytuacje były.
07.12.2011 23:08
0
Z tym SC chodzi o to, że taka sytuacja jak np. Zeszłorocznego GP Brazyli pomiędzy czołówką był kierowca z końca stawki to będzie on musiał wyprzedzić SC po to by zająć tą pozycję na jakiej rzeczywiście jest? I kierowcy po restarcie będą w takiej kolejności na jakiej są w wyścigu? Proszę o sprostowanie.
07.12.2011 23:29
0
Panowie, ja rozumiem ten przepis tak, ze kierowca zdublowany moze powrocic na koniec stawki, a nie oddublowac sie xrazy innymi slowy, odzyska tylko 1 okrazenie...
08.12.2011 00:41
0
31. FAster92 , właśnie o to chodzi by kierowcy nie ponosili niesprawiedliwych strat z powodu wyjazdu SC, wracają więc na pozycje zajmowane przed wyjazdem SC.
08.12.2011 08:26
0
"wszystkie zdublowane bolidy, będą mogły oddublować się" Ten punkt jest chyba źle sformułowany. "Będą mogły" - wydaje mi się, że powinno być "muszą". Dzięki zapisowi "będą mogły" (ale nie muszą) będą sytuacje, że jedni się oddublują, a inni pozostaną. Chyba, że źle przetłumaczone.
08.12.2011 09:01
0
a kogo obchodzą urodziny kubicy?Uprasza się kubicomaniaków i kubicomatołków o nie zaśmiecanie tematów kubicą
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się