Europejska część sezonu F1 zawsze oznaczała spore zmiany w bolidach większości ekip. Nie inaczej będzie i tym razem.
W czasach gdy o sukcesie na torze decydują ułamki sekund ważne jest stałe tempo rozwoju bolidu z dobrze zaplanowanymi większymi pakietami poprawkowymi.Zespół Renault, aby utrzymać swoją szybkość do Turcji przywiezie sporo poprawionych części.
„Jak większość ekip do Turcji przywieziemy kilka nowych części” mówił James Allison, dyrektor techniczny zespołu. „Będziemy mieli inne przednie skrzydło, modyfikacje w okolicach nosa, poprawki wlotu powietrza i trochę poprawioną podłogę.”
29.04.2011 10:12
0
Mam przeczucie że Robert wróci na SUZUKĘ!!! ZOBACZYCIE!!! WRACAJ DO ZDROWIA ROBERT!!!
29.04.2011 10:14
0
Czy to jest wątek o Robercie Kubicy?
29.04.2011 10:29
0
Nie to wątek o zespole KUBICY!!!! Należy do zespołu i czakam z niecierpliwościa aż wruci na tor!!! Powrót Roberta to z pewnością, również poprawa wyników zespołu, więc pozwoliłem sobie na taką właśnie wypowiedź! SERDECZNE POZDROWIENIA dla Ciebie Kimi Rajdkoniem ;-)
29.04.2011 10:49
0
@ Zenon na czas oczekiwania na powrÓt Roberta możesz zaprzyjaźnić się ze słownikiem ortograficznym ;) pozdrawiam
29.04.2011 10:54
0
Szukają chłopaki sposobu na dogonienie czołowej dwójki zespołów. Zobaczymy jaki będzie efekt.
29.04.2011 11:04
0
5. pjc Sądzę, że jednak na walkę z Ferrari.
29.04.2011 11:05
0
Szkoda, że tylko trochę poprawią podłogę. To główne źródło poprawy czasu, co wyraźnie pokazały osiągi MCLarena. Ale myślmy pozytywnie, chociaż cudów nie oczekuję. Oby tylko odskoczyli Mercedesowi i nie dali się zbliżyć Ferrari. RB i McLaren póki co, chyba poza zasięgiem. Każde pozytywne zaskoczenie przyjmę z aplauzem. No i niech obsługa PIT weźmie się za ostre treningi. Są sporo z tyłu za czołówką.
29.04.2011 11:09
0
6. sydemon Niby racja. Ale uważam że bolid LRGP jest szybszą konstrukcją od ferrari. Przecież VP był szybszy od Alonso w Q2. A raczej ma mniejsze umiejetnosci. Ferrari to może i dostawać baty od Mercedesa. Bo chyba już skopiowali wydech LRGP
29.04.2011 11:11
0
Minusami jak do tej pory LRGP są: -nieregularnosc kierowców -zła taktyka - wolne pitstopy - awarie I ogólne nie wykszesanie z bolidu wszystkiego
29.04.2011 11:44
0
Ważne,żeby obaj kierowcy punktowali a nie tylko jeden. Muszą wykorzystać potencjał tej konstrukcji do maksimum. Ferrari już odjeżdża a Mercedes zbliżył się bardzo po ostatnim GP.
29.04.2011 11:45
0
Inaczej o wysokiej pozycji wśród konstruktorów to mogą raczej zapomnieć.
29.04.2011 11:58
0
A więc w sumie te poprawki to nic wielkiego . Raczej na cuda nie ma co liczyć z tym składem kierowców ... Niestety , ale kwestią czasu jest łyknięcie Lotusa przez Ferrari i Merca ;/
29.04.2011 13:14
0
Te całe poprawki to pic na wodę każdy liczący się zespół będzie je miał na Turcję. Mercedes z zeszłym roku nie poprawiał bolidu przez prawie pół sezonu i i tak Renault ich nie prześcignęło. To, że jakieś tam skrzydło sobie wymienią to większej różnicy nie zrobi.
29.04.2011 13:19
0
ech... gdyby Robert jeździł... Ale nie jeździ i niech zdrowieje. W Nicku zawsze widziałem solidnego kierowcę, jednak w tym sezonie nie pokazuje wiele dobrego. Uważam że poprawki Renault nie wyniosą ich wyżej bo w końcu reszta zespołów nie śpi.
29.04.2011 13:35
0
8. A skąd masz takie newsy, że skopiowali już wydech Renault? Tego wydechu nie da się ot tak skopiować w jeden miesiąc, bo musieliby przeprojektować z połowę bolidu. Z tego co wiem Mercedes dysponuje wydechem z krótkim kolektorem skierowanym do tyłu
29.04.2011 14:41
0
Jean Alesi powiedział w wywiadzie że mają na Turcję "kilka niesamowitych ulepszeń technologicznych", tymi zapowiedziami nie powalają, ale poczekamy zobaczymy może nie mówią wszystkiego.
29.04.2011 14:44
0
15. R90 Naucz sie czytać ze zrozumieniem. Na testach wszyscy podgladali LRGP bo mieli inny wydech i RB spekulował że bedą pracować nad takim rozwiązaniem ( jezeli miałyby przynosic zyski) zeby go jak najszybciej wprowadzic. Dlatego napisałem ,,chyba". Napisałem jak byk wyraznie ,,chyba" a nie napewno
29.04.2011 15:25
0
To ja Ci mówię, że napewno na Turcję nie bedą mieli takiego wydechu. To nie jest jak z F-ductem, że da się wdrożyc go w ciągu kilku Grand Prix, nie zmieniając aż tak bardzo projektu bazowego bolidu. To jest wyższa szkoła jazdy nawet dla takiego Rossa Brawna i jego inżynierów. Wątpliwe jest w ogole, żeby ktoś podjął się to skopiować w tym sezonie, bo to dosyć ryzykowne. Coś nie zagra i szmat czasu i grubych pieniędzy pójdzie na marne a za ten stracony czas i pieniądze można rozwinąć i ulepszyć inne części do bolidu
29.04.2011 17:18
0
tego wydechu nie da się skopiować w trakcie sezonu. Można najwyżej robić jakieś podróbki, ale kosztem znacznie poszerzonych boków. Renault ma problem kopiowania ich pomysłu z głowy. Monocoque jest zaprojektowany z myślą o tym rozwiązaniu, a tego nie można zmieniać w trakcie sezonu, no chyba że dostanie się zielone światło od FIA. Czy poprawki coś dadzą? możliwe że tak, a możliwe ze wyjdzie gniot. Pożyjemy, zobaczymy. Myślę że Renault będzie jednak musiało bronić się przed Mercedesem a nie zagrażać pozycji Ferrari.
29.04.2011 19:05
0
12.Grzesiek 12 - Grzesiek, od cudów to mamy takiego jednego specjalistę u nas w Polsce :-) I gdyby kierownictwo LR pozyskało go do swojej stajni, to kto wie.... A już tak serio pisząc, to myślimy podobnie. Ja też uważam, że z biegiem czasu LR będzie traciło do Ferrari. Mercedes też "raczej" ich przeskoczy. A szkoda, bo potencjał jednak mają. Ale niestety (?) chwilami aż żal to oglądać, jak w mistrzowski sposób Nick i Witek go marnują. Pozdrawiam :-)
29.04.2011 21:13
0
20 mariusz-f1 Dla pana od cudów to może podziękujmy :) Niech przynajmniej nie miesza się w szefowanie LR , bo skończą na poziomie HRT ...... A co do zespołu , to rzeczywiście żal patrzeć jak marnują potencjał bolidu - kto wie może są nawet na poziomie McLarena ..... ? Już od dawna kraczę , że Nick to zły wybór dla Lotusa ( Pietrow tam jest z innych powodów ) , gdyż nie nadaje się na lokomotywę , która by pociągnęła ten pociąg .... Wystarczy przejrzeć ostanie jego wypowiedzi i szefostwa po wyścigu Chinach - w skrócie : wyścig nam nie wyszedł , ale i tak jest super , bo mamy na koncie już dwa pudła . Zero parcia na kolejne sukcesy - z takim podejściem to daleko nie zajadą ... Eh szkoda ! Pozdrawiam :)
29.04.2011 21:14
0
Proponuję aby na ostatnie wyścigi sezonu zmodyfikowali..... kierowców. Niech Roberta posadzą w kokpicie nawet z ręką na temblaku. Punkty pewne. A jakby już mógł sprawnie w miarę palcami poruszać, to pudło bez dwóch zdań:)
29.04.2011 21:40
0
Jak na razie jesteśmy po 3 wyścigach i o ile możemy jasno określić formę RBR (konstrukcja niesamowita) i McLarena (determinacja i dwóch znakomitych kierowców) to co do Lotus-Renault, Mercedesa i Ferrari już jest gorzej. Określenie formy bolidów trzech ekip wspomnianych powyżej jest dość trudne ale bazując na dotychczasowych wynikach i podczepiając umiejętności kierowców ,którzy kierują tymi maszynami można stwierdzić następujące rzeczy. Konstrukcja Lotus-Renault z pewnością z tych trzech jest aktualnie najlepsza skoro (powiedzmy to sobie szczerze) dwóch średnich kierowców 2 razy staje na podium i na równi walczą z Ferrari (Alonso to jest krem de la krem w świadku F1). Mercedes ma też kierowców lepszych od LRGP. 20. mariusz-f1 - Fakty są faktami i NH oraz VP nie wykorzystują możliwości R31. Z pustego i Salomon nie naleje. Co będzie dalej to się okaże bo to czy LR będzie tracić ,czy zyskiwać w stosunku do innych zależy od tego jaki jest plan rozwoju. Pamiętajmy ,że w Lotus-Renault wszystko musi być podporządkowane wydechowi. To może być równie dobrze dość duży atut w dalszej części sezonu. Jestem ciekawy jak to się dalej ułoży.
29.04.2011 22:02
0
21.Grzesiek 12 - Tak wiem, że nie byłeś za tym, aby to Nick zajął na "pewien czas" miejsce Roberta. No i nie da się ukryć oglądając Nicka w akcji, źe chyba w tym przypadku, to jednak Ty miałeś rację..... w przeciwieństwie do mnie. Bo ja z kolei (chociaż nie przepadam za nim, delikatnie pisząc) myślałem że będzie to najlepszy wybór dla LR. No ale to dopiero początek sezonu i dajmy mu jeszcze troszkę czasu ;-)) Chociaż tak prawdę pisząc, po tym co do tej pory pokazał, nie mamy co liczyć na fajerwerki i "cuda" z jego strony ;-)) PS Mnie ta jego forma, jakoś nie martwi, he he :-D
29.04.2011 22:26
0
23.Blaz - Wiesz, plan rozwoju może i mają. Tylko, że w takich przypadkach, bardzo dużo do powiedzenia mają jednak kierowcy. A jak wiemy, Nick i Witek specjalistami w tych tematach jednak nie są. No ale zobaczymy, jak to się dalej potoczy.
30.04.2011 00:46
0
18. R90 A co mnie to obchodzi co ty myslisz. A na przykładzie Maclarena mozna stwierdzic ze jak ktos chce to potrafi. Napisz CV do kazdej ekipi z F1 napewno takiego znawce jak ty przyjmą od reki. Cały sezon im na to nie wystarczy??? Jakies 10 miesiecy. Dla ciebie jest jedna recepta rozpedzic sie w sciane i nie odejmowac z gazu do uderzenia.
30.04.2011 00:52
0
Sezon trwa 9 miesiecy. LRGP zrobił ten wydech w około4-5. A ty twierdzisz że cały sezon na to nie wystarczy. Myslenie w twoim przypadku boli i to bardzo.
30.04.2011 01:51
0
Nie badz taki do przodu bo Ci z tylu braknie. Nie musiales tego pisac o recepcie i scianie ale widocznie jak ktos reperezentuje taki poziom jak ty to nie omieszkal tego napisac. Ja zlozylem juz Cv do teamow w F1 teraz pora na Ciebie tylko ty raczej jako asystent wrozki bo co jedynie dobrze Ci wychodzi to gdybanie, bez jakiegokolwiek potwierdzenia, w dodatku jeszcze w kontekscie wypowiedzi Brawna z przed paru tygodni o nie kopiowaniu tego wydechu. Takze zejdz ze mnie gosciu i daj sobie luz, bo masz za wysokie cisnienie chyba
30.04.2011 12:02
0
27. Nikt wydechu LRGP w tym sezonie nie skopiuje, zbyt kosztowne i zbyt czasochlonne na dodatek homologacja FIA skutecznie to umozliwia
30.04.2011 13:12
0
29. Własnie o to mi chodzilo, homologacja na monocoque uniewożliwia zbyt duze ingerencje w budowe bolidu i to własnie może być wąskim gardłem przy kopiowaniu przez inne zespoly w trakcie tego sezonu.
30.04.2011 18:03
0
Z całym szacunkiem dla VP i NH ale to nie są kierowcy z czołówki (wybitny lub utalentowany) a tylko taki kierowca może walczyć tym bolidem o pudła w następnych wyścigach. Powód jest dość prosty (moim skromnym zdaniem) umiejętności niby każdy ma podobne a jednak gdy popatrzymy na czołowe składy zespołów gdzie znajdujemy min: mistrzów świata - Mc, RedBull,Ferrari czy Mercedes nie pozostawia to moim zdaniem wiele nadziei. Jedynym sposobem aby walczyć o czołówkę to absolutnie topowy sprzęt i w miarę średni kierowcy dają wtedy szansę. Obecna sytuacja niestety nie napawa nadzieją bo wszystko wskazuje że kierowcy Lotusa nie mają talentu wyszukiwania propozycji do konkretnych poprawek technicznych co z kolei nie ułatwia zadania inżynierom aby utrzymać tempo rozwoju wozu. Podsumowując Lotus nie powalczy bo nie ma topowego kierowcy a tylko taki zapewni sukces - Robert chłopie bez Ciebie Lotus nic nie ugra - szkoda. Pozdrawiam wszystkich :-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się