WIADOMOŚCI

Film: jak działa ruchome tylne skrzydło
Film: jak działa ruchome tylne skrzydło
Poniżej prezentujemy film pokazujący na przykładzie bolidu Sauber C30, jak działa ruchome tylne skrzydło.
baner_rbr_v3.jpg
Innowacja wprowadzona w tym roku, ma na celu poprawę możliwości wyprzedzania w F1.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

60 KOMENTARZY
avatar
kuczek

01.02.2011 13:04

0

łooo ;d robi wrażenie


avatar
ojejq

01.02.2011 13:13

0

czy ktoś wie kiedy jakieś wyniki testów?? Jestem ciekawy jak się wszyscy mniej więcej prezentują na początku;)


avatar
atomic

01.02.2011 13:14

0

kierowca f1: przyrząd służący częstego przyciskania,zmieniania ,kręcenia i ustawiania itd


avatar
karoll93

01.02.2011 13:15

0

1. Alonso Ferrari F150 1:14.718 46 pit 2. Vettel Red Bull Racing RB7 1:14.921 + 0.203 19 pit 3. Hulkenberg Force India VJM-03 1:15.615 + 0.897 29 pit 4. Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 1.113 38 pit 5. Paffett McLaren MP4-25 1:16.256 + 1.538 45 pit 6. D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.398 + 1.680 32 pit 7. Alguersuari Toro Rosso STR6 1:18.260 + 3.542 8 pit 8. Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.650 + 3.932 22 pit 9. Barrichello Williams FW33 1:18.714 + 3.996 11 pit 10. Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 5.212 9 pit 11. Petrov Lotus Renault GP R31 1:20.633 + 5.915 6 pit


avatar
sZaRaK

01.02.2011 13:15

0

2. ojejq - wejdz w temat Mercedes GP odsłania W02


avatar
radkowiak

01.02.2011 13:19

0

Petrov wogołe nie jeździ zrobił 6 kółek i jakoś cicho trochę mnie to martwii.


avatar
padre romano

01.02.2011 13:27

0

Pietrow jak na razie większość czasu w boksie! Miejmy nadzieję,że po południu będzie bardziej "pracowity"???


avatar
beltzaboob

01.02.2011 13:32

0

@3atomic - trafiłeś w sedno...;))). Jeszcze musi dobrze mówić o zespole... Swoją drogą ciekawe, czy uda im się w tym roku zejść poniżej 1:12:000.


avatar
LunarEclipse2

01.02.2011 13:47

0

a gdzie prezentacja McLarena ??


avatar
MARTINWTCC

01.02.2011 13:55

0

4 luty dopiero


avatar
Krokiet

01.02.2011 14:03

0

śmiesznie to wygląda na tym filmiku, ciekawe czy w trakcie sezonu pokażą skrzydełka innych bolidów:)


avatar
jasiek15

01.02.2011 14:13

0

9 mclaren ma 4 prezentacje


avatar
peterkovic

01.02.2011 14:17

0

Znając życie to ten spojler nie pomoże w wyprzedzaniu tylko w bronieniu pozycji, tak jak i było z kers


avatar
RoyalFlesh F1

01.02.2011 14:23

0

13. peterkovic tego wolno będzie uywać jak się będzie za jednym z bolidów wiiecej niz 1 sek.


avatar
f1at

01.02.2011 14:26

0

13. Czytałem że to uruchomienie tego skrzydła będzie się odbywać pod kontrolą sędziów i może być użyte tylko do wyprzedzania..


avatar
karoll93

01.02.2011 14:31

0

1 37 HULKENBERG 1:13.938 - - 1:17.978 2 5 ALONSO P 1:14.718 0.780 0.780 1:15.295 3 1 VETTEL P 1:14.921 0.983 0.203 1:16.929 4 16 KOBAYASHI P 1:15.831 1.893 0.910 1:17.131 5 32 PAFFETT P 1:16.256 2.318 0.425 1:20.272 6 25 D'AMBROSIO P 1:16.398 2.460 0.142 1:18.395 7 19 ALGUERSUARI P 1:18.260 4.322 1.862 1:18.276 8 10 PETROV 1:18.481 4.543 0.221 9 22 KARTHIKEYAN P 1:18.650 4.712 0.169 1:19.234 10 11 BARRICHELLO P 1:18.714 4.776 0.064 1:19.063 11 8 ROSBERG P 1:19.930 5.992 1.216


avatar
karoll93

01.02.2011 14:33

0

1. Hulkenberg Force India VJM-03 1:13.938 71 pit 2. Alonso Ferrari F150 1:14.718 + 0.780 51 pit 3. Vettel Red Bull Racing RB7 1:14.921 + 0.983 44 pit 4. Kobayashi Sauber C30 1:15.831 + 1.893 38 pit 5. Paffett McLaren MP4-25 1:16.256 + 2.318 45 pit 6. D'Ambrosio Virgin Racing MVR-02 1:16.398 + 2.460 33 pit 7. Petrov Lotus Renault GP R31 1:17.424 + 3.486 11 pit 8. Alguersuari Toro Rosso STR6 1:18.260 + 4.322 8 pit 9. Karthikeyan HRT F1 Team F111 1:18.650 + 4.712 22 pit 10. Barrichello Williams FW33 1:18.714 + 4.776 11 pit 11. Rosberg Mercedes GP W02 1:19.930 + 5.992 9 pit


avatar
f1at

01.02.2011 14:34

0

14. Raczej mniej niż 1 sek..


avatar
XFX

01.02.2011 14:36

0

na czym sledzisz karoll93?


avatar
FAster92

01.02.2011 14:45

0

Akurat o tym jak działa tylnie skrzydło czytałam w F1 Racing, Jak opisuje Pat Symonds. .." płat tylnego skrzydła będzie się odracał wokół najwyższego punktu mocowania. Dzięki temu szczelina pomiędzy główną płaszczyzną i płatem będzie się zmieniać w zakresie pomiędzy 10mm i 50mm. Przy minimalnym rozwarciu będą pracowały wspólnie tworząc docisk, zaś po zwiększeniu odstępu będzą działały bardziej niezależnie zmniejszając docisk i opór". Na filmiku widać jak szybko ten płat się rusza, nie myślałam,że aż tak ! ;) Takie moje pytanie czy można porównać to ruchome skrzydło do tych, które możemy spodkać np. wVeyronie czy SLS-ie ? Czy to na tej samej zasadzie działa? Proszę o sprostowanie .


avatar
karoll93

01.02.2011 14:48

0

http: //www.f1today.nl/li ve-update/20 11/02/01/circ uit-de-la-co munitat-valencian a.html ht tp://www.at twilliams.com/ test-timing s


avatar
ziyon

01.02.2011 14:48

0

Fajnie pokazane.... ];-)


avatar
FAster92

01.02.2011 14:49

0

19. f1today.nl


avatar
damianarrow

01.02.2011 14:49

0

A dlaczego nie ma wyników lotusa. Oni nie jeżdżą??


avatar
FAster92

01.02.2011 14:50

0

A do, której godz.są treningi ?


avatar
karoll93

01.02.2011 14:50

0

dopiero jutro i w środę


avatar
peterkovic

01.02.2011 14:55

0

W takim razie to zmienia postać rzeczy, może być ciekawe.


avatar
FAster92

01.02.2011 15:05

0

A zpomniałabym Pat napisał jeszcze "przepisy dopuszczać będą regulację tylnego skrzydła w dowolnym momencie podczas treningów i wyścigu. Kierowcy będą mogli zatem używać systemu na karzdej prostej, aby zmniejszyć opór i poprawić czas okrążenia" ;)


avatar
modafi

01.02.2011 15:07

0

Pietrow rozbił bolid?


avatar
Zgred Zen

01.02.2011 15:24

0

28. FAster92 nIewiem co napisał Pat ale,to jest niezgodne z przepisami,Tylnego skrzydła każdy może używać dowoli ttylko podczas treningów i kwalifikacji,natomiast podczas wyścigu decydować o ttym będzie sędzia techniczny ,który da znać zawodnikowi przez zapalenie się lamoki syngnalizacyjnej w kabinie bolidu,jeżeli spełnione będą odpowiednie ku temu warunki.


avatar
r31

01.02.2011 15:41

0

Jakie znacie dobre strony o F1


avatar
FAster92

01.02.2011 15:49

0

31 Właśnie na niej jesteś!


avatar
FAster92

01.02.2011 15:58

0

30. Zgred Zen No wiesz ja tylko napisałam to co było w F1 Racing (grudzień) więc nie wiem czy to są brednie . ALE też jest tutaj troszke pokićkane bo najpierw pisze,że "przepisy dopuszczać będą regulację tylnego skrzydła w dowolnym momencie podczas treningów i wyścigu." ale dalej,że w czasie wyścigu NIE bedą dopuszczalne podczas 2 pierwszych okrążeń wyścigu, jak i tak jak wspomniałeś dozwolone przez sędziów i użyte tylko prz stracie 1 sek . To tyle ! UFFF


avatar
Zgred Zen

01.02.2011 16:00

0

Usunięty


avatar
FAster92

01.02.2011 16:04

0

Po prostu napisłam tylko ten początek ... i dlatego tyle niezgodnośći co do naszych wypowiedzi . A cy mógł byś mi odp. na moje opszednie pyt. "czy można porównać to ruchome skrzydło do tych, które możemy spodkać np. wVeyronie czy SLS-ie ? Czy to na tej samej zasadzie działa?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu