Zespół Ferrari, jako pierwszy z całej stawki pokazał światu swój nowy bolid na sezon 2011. Dzisiaj kilka minut po godzinie 10:00 rozpoczęła się oficjalna prezentacja nowego F150.
Po krótkim przemówieniu szefa zespołu, Stefana Domienicaliego, kierowcy ekipy, Fernando Alonso oraz Felipe Massa odsłonili nowe dzieło inżynierów z Maranello.Chwilę później głos w sprawie zabrali główni twórcy bolidu: Aldo Costa, Luca Marmorini oraz Nikolas Tombazis, a na zakończenie przemówienie wygłosili prezesi Ferrari i Fiata.
„Jestem bardzo zmotywowany i naprawdę podekscytowany” mówił Fernando Alonso. „Sezon 2010 był niesamowitym rokiem dla mnie. W pierwszym roku spędzonym w Ferrari odkryłem wspaniały zespół. Świetne środowisko i ogromną pasję do kierowcy.”
„Sezon 2011 będzie ważnym momentem, z nowym wyzwaniem, zmianami w regulaminach, a także kierowcy będą musieli przystosować się do nowego stylu jazdy i powrotu KERS. To będzie nowy rok, trudny rok, a my będziemy musieli się dużo nauczyć.”
„Niemniej ten bolid jest owocem miesięcy pracy naszych mechaników, inżynierów i ludzi pracujących w Ferrari. Ważne jest, aby dobrze przygotować się do nowego sezonu. Musimy w pełni poświęcić się temu co robimy i być gotowi. Jesteśmy gotowi stawić czoła wyzwaniu.”
Z kolei Felipe Massa dodawał: „To bardzo ważny moment dla nas, a ja jestem bardzo zmotywowany i podekscytowany. Śledziłem rozwój auta już od pierwszego wyścigu i dlatego nie mogę doczekać się rozpoczęcia nowego sezonu.”
„Jest wiele rzeczy do nauki i zrozumienia w możliwie najkrótszym czasie. Nowe reguły trzeba wziąć pod uwagę, a to dodatkowy powód dla poświęcenia się. Jestem zadowolony, że rozpocznę testy w tym roku i mam nadzieję, że nowy bolid dojrzeje i urośnie w siłę możliwie najszybciej.”
28.01.2011 11:18
0
wygląda jak okrojona wersja z 2010r :( nic nadzwyczajnego ale zobaczymy bo wszystkiego zapewne nie pokazali :P
28.01.2011 11:20
0
Wygląda zajefajnie oby był szybki.
28.01.2011 11:24
0
to tylko wersja reprezentatywna... zobaczymy co pokaże w 1 wyścigu sezonu
28.01.2011 11:25
0
Wyczesane w kosmos przednie skrzydło:D
28.01.2011 11:26
0
F150 wydaje się być bardziej spłaszczony od poprzednika. Wydaje mi się, że podniesienie nosa bolidu pomoże w osiągnięciu lepszego przyspieszenia ale nieco zmniejszy przyczepność z przodu co spowoduje większą nadsterowność.
28.01.2011 11:27
0
Czym tu się podniecać. Jak zauważył 1. kacper240 to wersja z 2010 roku. Bez dyfuzora i kanału. Nic nadzwyczajnego
28.01.2011 11:28
0
5. mptypek O i mamy już pierwszego specialiste, który dokonał i rozszyfrował bolid siedząc w domu przed swoim komputerem
28.01.2011 11:31
0
@RoyalFlesh F1 Pewnie się zna lepiej cicho siedź :D
28.01.2011 11:31
0
Wg mnie nie wygląda zbyt imponująco. Kolorystyka już nie zachwyca tak jak rok temu...
28.01.2011 11:34
0
Z przodu widoczny wlot powietrza kanału F - Ciekawe jak w tym roku chcą to wykorzystać- a być może to tylko podpuszczanie konkurencji. ew. wlot powietrza do chłodzenia KERS i ciekawy wylot poprawiający aero?
28.01.2011 11:35
0
nie wygląda imponująco
28.01.2011 11:36
0
O #$! jaka flaga z tyłu xdddd
28.01.2011 11:37
0
10. Termik - to nie jest wlot kanału F, tylko tzw.paszcza rekina
28.01.2011 11:39
0
Nie twierdze że nie- jakie jest jej zadanie?
28.01.2011 11:43
0
Bolid bedzie sie wiecznie zmienial... Tak zrobi kazdy zespol. Zebyscie czasem na prezentacji Lotus-Renault nie plakali ze bolid nie jest taki zajebisty jak to mowil Allison. Coz wg. mnie Ferrari skupilo sie bardziej na tym ruchomym tylnym skrzydle i KERS'ie zeby wszystko dzialalo jak nalezy a nie nad aerodynamika chociaz moge sie mylic. POZDRO i nie moge sie doczekac testow
28.01.2011 11:44
0
Doczytałem i jednak pewności nie mam co do tej paszczy - w telewizyjnym przekazie dokładnie widać mały wlot powietrza na dziobie.
28.01.2011 11:45
0
Gdzie wy widzicie ten kanał f. Przecież taką dziurę na nosie bolidy mają od lat. pewnie jest to wentylacja dla kierowcy albo co...
28.01.2011 11:48
0
W 2007 rok też stosowali takie paszcze rekina, a przecież wtedy nie było ani KERS-u,ani kanału F, a więc to musi być jakiś element aerodynamiki.
28.01.2011 12:10
0
ta "paszcza rekina" to jest wlot powietrza do kokpitu. klima dla kierowcy
28.01.2011 12:21
0
@tomboj960&@71830 http :// f1-dictionary. 110mb.com/ ferrari_nose_hole. html poczytajcie sobie trochę na ten temat.
28.01.2011 12:25
0
Jak ktoś już napisał w innym artykule - za miesiąc ten bolid będzie wyglądał zupełnie inaczej:) Pewnie znowu płetwę rekina dodadzą, zmieni się aero, skrzydło przednie itp.....
28.01.2011 12:27
0
według mnie to nic szczególnego ;/ tak jak zawsze . zmienilo sie skrzydło ( z płetwy rekina na takie normalne) i chyba dyfuzor troszke nizszy :)
28.01.2011 12:30
0
@7. RoyalFlashF1 - sam pisałeś niedawno, że dawno nie zaglądałeś na forum więc jesteś sporo do tyłu zwiedzą:) Tu już czasem określamy jakie czasy będą miały poszczególne konstrukcje tylko po wstępnych wypowiediach inżynierów i mechaników, bez oglądania zdjęć. I nawet wytypowano że LR będzie 3 siłą w stawce zaraz po RBR i Ferrari:) he.. he....
28.01.2011 12:38
0
On nie ma wygladać jak wasz ewychuchane białe buciki tylko ma jechać , to nie butik .
28.01.2011 12:43
0
7. RoyalFlashF1 Nie jestem ekspertem. Ekspertom do pięt nie dorastam. Lubię czasem mieć swoje teorie. Jeśli się z mini nie zgadzasz to napisz swoje a jak nie to głupio nie komentuj.
28.01.2011 12:53
0
Nie chcę się jakoś specjalnie wymądrzać ale z profilu bocznego przypomina mi trochę Saubera z 2010 r.Ogólnie wrażenie pozytywne,choć na pewno sporo się jeszcze zmieni do pierwszego wyścigu...Bolid ma wygrywać wyścigi a wygląd to tylko sprawa gustu. Pozdrawiam wszystkich fanatyków F1.
28.01.2011 12:56
0
Nie podniecajcie sie poniedzialkiem bo LRGP wyskoczy z podobna hybryda jak rok temu i bedzie marudzenie ze nic sie nie zmienilo
28.01.2011 13:07
0
Wygladem tak jakby przypomina F60 z 2009,szczególnie nos,ale szybkość może byc lepsza,na wygląd się nie patrzy,a tak swoją drogą wyjątkowo płaski nos F150...
28.01.2011 13:08
0
A nie wiecie czy LRGP też będzie jakoś w necie transmitować prezentację??? jak tak to może wiecie gdzie :D???
28.01.2011 13:09
0
29. sZaRaK raczej nie bedzie, bo prezentacja bedzie na torze...
28.01.2011 13:10
0
Przypomnijcie sobie jak gadaliscie gdy po raz pierwszy swiatlo dzienne ujrzal R30...ze to jest R29 w nowym malowaniu, z leciutko zmienionymi niektorymi elemenatami. Tez tak uwazalem, dopiero w bahrajnie byly nowe elementy, typu przednie skrzydlo. Nie moga pokazac wszystkich nowinek technicznych, poniewaz do wyscigu zostalo prawie poltora miesiaca wiec po co dawac konkurencji material do skopiowania i zastosowania w swoich bolidach. Wiadomo ze i tak skopiuja jak cos dobre tylko, ze pozniej, a pozniej to znaczy strata punktow z powodu wolniejszego bolidu
28.01.2011 13:12
0
26. padre romano za kształty bolidu odpowiada FIA a nie konstruktorzy. I trzeba przyznać, że bolidy w 2008 roku wyglądały jak statki kosmiczne a teraz to co najwyżej jak wózki z supermarketu. Swoją drogą to nie wiem co przyświecało panom od opon żeby napis "Pirelli" nie był wygięty wzdłuż felgi
28.01.2011 13:23
0
27. RentonB Podzielam Twoje zdanie. Wygląd będzie bardzo podobny jeśli nie prawie taki sam. Zresztą itak się jeszcze zmieni. Porównajcie sobie galerie z zeszłorocznych testów w Walencji i chociażby GP Monaco albo Singapuru. Poza tym chodzi o to, żeby w nowym bolidzie Robert czuł się dobrze i wygrywam...
28.01.2011 13:24
0
33. mptypek Sprostowanie... Robert czuł się dobrze i wygrywał
28.01.2011 13:28
0
30. kempa007 - a Podziękował :D 31. R90 Ale zespól chyba sam mówił wtedy, że na prezentacji był R29 pomalowany na żółto i tak naprawdę R30 wyjechał dopiero na testy...Albo Robert to mówił już nie pamiętam ;/
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się