Szef zespołu McLaren, Martin Whitmarsh stwierdził, że w przyszłym roku w Formule 1 ponownie będą liczyły się innowacyjne pomysły, które w ostatnim latach, w szczególności na początku sezonu wzbudzały wiele kontrowersji.
W sezonie 2009 ekipy Brawn GP, Toyoty i Williamsa wykorzystały podwójny dyfuzor. W zakończonym niedawno sezonie 2010, od samego początku ekipa McLarena używała tzw. F-ductu, poprawiającego prędkość na prostych odcinkach toru, a zespoły Ferrari i Red Bull w trakcie sezonu rozwinęły słynny już dmuchany dyfuzor, którego efektywność była poprawiana przez gazy wydechowe.„Mamy już kilka pomysłów. Zobaczymy” mówił Martin Whitmarsh na temat przyszłorocznego bolidu. „Miejmy nadzieję, że mamy nieco inne podejście, mamy kilka innowacyjnych pomysłów.”
„To kombinacja różnych rzeczy. Trzeba mieć fundamentalnie dobry bolid i trzeba mieć kilka kreatywnych rozwiązań, takich jak dmuchanych dyfuzor czy F-duct- i miejmy nadzieję, że kilka z nich będziemy mieli i będziemy mocni.”
W myśl uzgodnień, w przyszłym sezonie z bolidów F1 znikną podwójne dyfuzory oraz F-duct.
18.11.2010 11:26
0
Mam nadzieję że panowie od biało-żółtego szerszenia też powiedzą coś podobnego :) Jeżeli nie to się zmartwię :(
18.11.2010 11:27
0
Oby Mercedes Gp też miał skuteczne i innowacyjne pomysły. Chciałbym zobaczyć na podium Schumachera. Należy mu się.
18.11.2010 11:34
0
@2. Uważasz, że ma za mało tytułów? Nie wydaje mi się aby był poszkodowany. Ja chętniej zobaczyłbym kolejnego (nowego) mistrza. Oczywiście masz prawo do swojego zdania
18.11.2010 11:36
0
Ci co wierza w Schumachera maja nie rowno pod sufitem
18.11.2010 12:01
0
@4 a niby dlaczego ? Mercedes na pewno bedzie mial dobry bolid (ktory jest budowany pod shumachera) wiec zbytnio nie wiem czemu tak sadzisz
18.11.2010 12:14
0
podwójny f-fuct :D
18.11.2010 12:19
0
oby renault cos ciekawego wymyslilo... jakos nie trawie hamiltonowego mclarena
18.11.2010 12:26
0
4. rentonb odszczekasz to w przyszłym roku :)
18.11.2010 12:29
0
@8. zapewne tak... brawn cos wymysl,i mc tez... ferrari zapewne znow zaspi ale dogoni... pytanie tylko jak renia.... o redbullu to juz nie wspominam ;)
18.11.2010 12:52
0
McLaren wymyśli, Renault skopiuje w pół roku
18.11.2010 13:06
0
RedBull, Ferrari i McLaren - te ekipy, a i owszem, mogą stworzyć coś ciekawego., unikatowego. Reszta, z Renault na czele, to niestety nadal tylko kserokopiarki. Oczywiście chciałbym się mylić, ze względu na Roberta, bo życzę mu jak najlepszego bolidu, ale trzeba być realistami.
18.11.2010 13:19
0
4. RentonB nierówno pod sufitem mają Ci ktorzy obrażaja Michaela....
18.11.2010 13:32
0
@kari_f1 he he w wyściga f1 nic nikomu się nie należy,musi to wywalczyć
18.11.2010 14:03
0
a ja bym zostawił i F-duct i podwujny dyfuzor, po co marnowac to, co ktos kiedys wymyslił, niech maja wolną ręke do projektowania bolidu i tyle ;)
18.11.2010 14:14
0
Chyba o kims zapomnieli...ale mniejsza o to zobaczymy w Bahrajnie,ale nie chcial bym znowu widziec tych sraczkowatych mclarenow na czele stawki,choc Jensonowi kibicuje.
18.11.2010 14:14
0
@14 - To tak jak zz ABSem i kontrolą trakcji. Im mniej wynalazków tym lepiej dla kierowców.
18.11.2010 14:28
0
Jaro75 jak juz to żółto czarnego :) :) POZDRAWIAM
18.11.2010 14:40
0
14. egonF1 Gdyby konstruktorzy mieli wolną rękę to bolidy miałyby powyżej 2000 koni i siłę docisku przekraczającą 10 ton. Najwięcej na zakazie stosowania podwójnego dyfuzora i F-duckt zyskają Lotus, Marussia-Virgin i HRT więc będzie to korzyścią dla widowiska, że nowe zespoły dołączą do czołówki
18.11.2010 14:50
0
powinni też zabronić stosowania lusterek i wtedy było by ciekawie
18.11.2010 14:57
0
a pamiętacie tylni spojler renault z węgier. Podobno działa jak f-duct
18.11.2010 14:57
0
@18. Voight: dokładnie, pewnie zmniejszą dystans stając się bardziej "konkurencyjne"... Ale mi to raczej przypomina stare przysłowie: przyczepiło się gów.o do okrętu i woła: płyniemy! Wolałbym, aby zespoły mogły to sobie wypacować, jak np. FI.
18.11.2010 15:04
0
20. Wątpie aby tak dzilało ale oni dobrze wiedza ze aby sie liczyc musza takei cos wymyslic
18.11.2010 15:08
0
"17" Oooo !! Faktycznie.Ale gafa :) Pozdrawiam.
18.11.2010 15:30
0
12.Nie obrazam Schumachera tylko nasmiewam sie z tych ktorzy wierza w Michaela jako 8-krotnego mistrza swiata.
18.11.2010 15:49
0
RentonB zapewne widzi Shumahera na torze porazpierwszy dopiero w tym sezonie, stad ta opinia
18.11.2010 16:33
0
@ 18. Voight - bolidami budowanymi wg. Twojego przepisu, nie dałoby się jeździć bo kierowcy by tracili przytomność na każdym zakręcie z powodu przeciążeń... nie ma czegoś takiego jak F-kaczka.. a jeśli chodzi o kopiowanie to przynajmniej Renault kopiowało skutecznie z zyskiem, co nie wszystkim się udaje
18.11.2010 17:10
0
24. RentonB Więkoszość osob pisze że chętnie by zobaczyło Michaela na podium a nie o mistrzostwie. Moim marzeniem było zobaczenie Michaela na pudle w sezonie 2010 ale niestety się nie udało. RentonB powiedz szczerze: Wolisz aby Kubica walczył o tytuł z wielkim mistrzem(M.Sch) czy marnym Vettelem(marnym oczywiscie w porowaniu do M.Sch) Ja mam takie marzenie aby to 2011 Kubica i Schumacher zdominowali sezon(mało prawdopodone ale coz...marzenia)
18.11.2010 17:55
0
Jak już o marzeniach, to ja marze o tym by zdobyć minimum 8 tytułów kierowców i 10 konstruktorów f1, oczywiście zwyciężać chciałbym bolidem własnej konstrukcji i bez niepotrzebnych reklam sponsorów, tylko piękne malowanie według swojego gustu. Jak już marzyc to...
18.11.2010 18:53
0
A w Renault Vitia dostanie ekstra pakiet aerodynamiczny od Putina. Pod kokpitem wcisną Usaina Bolta, a Vitia będzie mu tam puszczał bąki i Usain dostanie takiego kopa na prostych że w RBR przywali dwa razy, bo niezdąży się zatrzymać na jednym okrążeniu. Apropo pakietów, znacie to: Ćwiczenia lotnicze amerykanów i rosjan. W czasie wspólnych lotów pilotowi Viti w migu 21 udaje się zarzucić linkę holowniczą na f16. Pilot USA raportuje: -Mam dwa machy, rusek trzyma się na ogonie... Chwilę potem: -Trzy machy, rusek dalej się trzyma, chyba mają ekstra pakiet! -Pięć machów! Niewiarygodne! Kto im sprzedał nasze technologie!!! -Sześć machów! Rusek chyba będzie mnie wyprzedzał bo zmienia geometrę skrzydeł! ...
18.11.2010 18:59
0
Niestety innowacyjne pomysły dzisiaj kosztują grube miliony, a zysk czasowy jest aptekarskich wymiarów. Powinni troszkę więcej wolnej ręki zostawić konstruktorom. To przez tą aptekę F1 straciła wielu wybitnych ludzi techniki bo przestała być dla nich atrakcyjna - patrz np. Gordon Murray. Wielu wybitnych silnikowców potraciło pracę przez to całe "zamrożenie". Same jednostki nijak się mają do trendów rynkowych. Kers się nie sprawdził głównie przez narzucony i ograniczający limit oddawania dozwolonej energii na okrążenie. Jedynie cieszy powrót do slicków. Ale to za mało... Co nie zmienia faktu, że mimo tego wszystkiego innowacje zawsze będą rządziły w F1, tylko niech pozwolą na więcej testów. ;) @27. cyk - nie jestem fanem Vettel'a ale czemu mu umniejszasz bezsensownie porównując do MSC?? Przecież już pobił Schumachera w jednym - zdobył tytuł w młodszym wieku. jest na początku drogi i ma czas na dojrzenie, bo pod względem prędkości niczego mu nie można zarzucić. Na razie ścieżka jego kariery jest równie imponująca jak 7-mio krotnego mistrza świata. A może statystycznie nawet lepsza. Do tego bez większych skandali jak na razie. Mi jest wszystko jedno z kim będzie Kubica rywalizował o tytuł, byleby z kimś równie dobrym i w porównywalnym sprzęcie. Póki co to MSC musi się podciągnąć wraz z całym Mercedesem jeśli chce powalczyć z młodym Niemcem.
18.11.2010 19:20
0
mercedes - juz slyszalem glosy jaki bedzie fenomenalny bo to brawn gt itd. jak wyszlo to wszyscy wiedzieli. cala przewaga brawn gp wziela sie z pomocy fia i dopuszczenia rozwiazania (dyfuzor) ktorego inni nie mieli. efetk wspolzawodnictwa na rownych prawach zobaczylismy w tym sezonie. Szumi byl tylko przecietny w tym sezonie. Vettel lub Webber powinni wygrac w polowie sezonu a potracili tyle punktów ile umiał stracić tylko L.Hamilton. Ten z kolei mi zainponował - bo dorósł.
18.11.2010 21:15
0
@1. Jaro75 - niech nic nie mówią, a lepiej niech pokażą w przyszłym sezonie.
18.11.2010 22:23
0
w sumie pożyteczne jest wprowadzanie takich rozwiązań, które przyprawiają innych szefów o wyraz miny ala Flavio - coś na "wzór" wlotu powietrza do F-kanału McL. Pozdr.
19.11.2010 07:03
0
@11 - Renault już dwukrotnie stworzyło bolid, w którym Alonso zdobył tytuły mistrza. Dlatego nie przekreślał bym z góry francuskiej myśli technicznej. Weź pod uwagę wielkość budżetów. McL, SF i RBR mieli o wiele większe niż Renault. W sezonie 2011 Renault ma szanse na sporo więcej pieniędzy w kasie, a innowacje kosztują. I to sporo. Pożyjemy, zobaczymy kto i co wymyśli. Pozdrawiam
19.11.2010 17:39
0
"W myśl uzgodnień, w przyszłym sezonie z bolidów F1 znikną podwójne dyfuzory oraz F-duct." Troche to dla mnie dziwne bo pewnie kupe kasy na to poszło....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się