WIADOMOŚCI

Pirelli dostarczy po 8 zestawów nowych opon
Pirelli dostarczy po 8 zestawów nowych opon
W piątek i sobotę w Abu Zabi zespoły F1 będą miały okazję po raz pierwszy wypróbować nowe ogumienie firmy Pirelli. Włoski producent potwierdził, że dostarczy każdej ekipie 8 zestawów ogumienia składających się z średniej i miękkiej mieszanki na suchą nawierzchnię.
baner_rbr_v3.jpg
Większość zespołów zdecydowała się na pierwsze testy nowych opon wybrać swoich podstawowych kierowców, którzy każdego dnia będą mieli dostępne po cztery zestawy opon PZero.

Pirelli potwierdziło również, że w przyszłym miesiącu zamierza przeprowadzić test w Bahrajnie, który pozwoli sprawdzić jak zachowują się opony w ekstremalnie wysokich temperaturach.

„Przyjeżdżamy na te testy pewni i usatysfakcjonowani z wykonanej do tej pory pracy” mówił Paul Hembery, dyrektor ds. sportów motorowych Pirelli. „Testy w Europie dały nam wszystkie potrzebne dane na tę fazę rozwoju. Od jutra, kierowcy i inżynierowie z każdego zespołu dadzą nam swoje opinie i uwagi, które będą ważne dla drugiej fazy testów: wyzwanie, na które już się dobrze przygotowaliśmy.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
radish

18.11.2010 14:00

0

po tym jak rozkład masy dla bolidów jest ustalony, myślę, że opony nie będą decydować o losach wyścigu. ale czas pokaże.


avatar
14797

18.11.2010 14:12

0

no ciekawe ja sie spisza


avatar
JamalF1

18.11.2010 14:20

0

Oby Pirelli zużywały się szybciej niż Bridgestone. Byłyby dzięki temu znacznie ciekawsze wyścigi.


avatar
konradosf1

18.11.2010 14:51

0

@3 też tak sądzę.


avatar
radzix

18.11.2010 15:16

0

3,4@ tak chciał pan E. ale czy to życzenie się spełni zobaczymy w marcu 2011 :)


avatar
Jaro75

18.11.2010 15:34

0

"1" Takie są nowe przepisy na przyszły sezon?


avatar
kowal3r

18.11.2010 16:49

0

Tylko na tym mocno juz nagumowanym torze testy te nie beda dokonca miarodajne mysle ze czasy moga byc duzo duzo lepsze niz w sobotnch kfalifikacjach


avatar
kowal3r

18.11.2010 16:50

0

ale dalem plame oczywiscie kwalifikacjach


avatar
cyk

18.11.2010 17:13

0

1. radish może coś przegapiłem ale..wiem że chcieli anrzucic rozkład masy dla bolidow ale to przeszło??? jakos ostatnio się strasznie gubię


avatar
kuba1988

18.11.2010 17:42

0

Zasady na rok 2011 spisane w jednym miejscu by się przydały.


avatar
lukasz1

18.11.2010 17:43

0

Ciekawe kto zbuduje najlepszy bolid pod opony Pirelli? Już nie mogę doczekać sie nowego sezonu, bo po tak interesującym sezonie mam głoda na f1 i tytuł Alonso. Ciekawe czy Red Bull ponownie będzie królował?


avatar
konradosf1

18.11.2010 17:50

0

aż nie mogę sie doczekać żeby się dowiedzieć jak spiszą się te gumy i co powiedzą o nich kierowcy.


avatar
konradosf1

18.11.2010 17:50

0

@9 przeszło


avatar
Jaro75

18.11.2010 18:26

0

"9" Przeszło? Kto tego chciał,kierowcy i zespoły czy "zarząd" F1 ?


avatar
6q47

18.11.2010 21:59

0

14 Jaro75 cytat z niezawodnej wiki -...Od sezonu 2011 zespołom zostanie odgórnie narzucony stosunek rozkładu masy pomiędzy przednią, a tylną osią. Stosunek rozkładu masy przód do tyłu będzie ustawiony na 46:54 i jest podyktowany zmianą dostawcy ogumienia, którym od sezonu 2011 zostanie włoski Pirelli. Ekipy chcą w ten sposób uniknąć problemu, który pojawił się przed sezonem 2009, kiedy to Bridgestone dostarczyło nowe opony, a konstruktorzy zmuszeni zostali do znacznych zmian w rozkładzie masy bolidów...- Pozdr.


avatar
karlito

18.11.2010 22:18

0

15. to juz nie będzie można ustawiać balansu jako takiego? ciekawe którym kierowcom pomoże , a którym utrudni ustawienie dobrego setupu na wyścig. ale pewnie nadrobią w czym innym. pozdro dla Jaro75 :) i fanów Roberta.


avatar
Zgred Zen

18.11.2010 22:49

0

Czyli stosunek rozkładu masy ustalony,zabroniony F-duct,podwójny dmuchany dyfuzor,czyli wolny obszar przy przednich i tylnych skrzydłach plus kers plus nowinki techniczne zależne od innowacji konstruktorów.Podsumując po sezonie zostaje nam tylko czekać do testów i pasjonować się wyścigiem igiętkością umysłu powyższych.


avatar
6q47

18.11.2010 22:51

0

16. karlito wygląda na to, że chyba tak. Dokładanie ciężarków przemieszczających punkt balansu dający odpowiedni komfort prowadzenia bolidu będzie w takim razie zakazany - nastąpiłoby zachwianie proporcji 46:54 podanej w artykule. Zapewne uzyskają to poprzez elementy aero, te nie zakazane oczywiście lub np. w grudniu pozwolą na dopisanie artykułów regulujących tę kwestię do przepisów ogólnych F1. Tu istnieje ryzyko trafienia lub nie trafienia z wydajnością aero. Znowu będzie się działo - McL już zapowiada walkę w tym obszarze. Pozdr.


avatar
Jaro75

19.11.2010 09:14

0

"16" Karlito. Dzięki :) Również pozdrawiam ! Dobrze Cię "widzieć" :)) "16"-"18" W sumie chłopaki to jakoś dziwne się wydaje ale może dla inżynierów już nie. Teraz każdy szuka swojego balansu z oczywistego powodu jakim jest odmienny styl jazdy i sama waga kierowcy bo przecież w tym sporcie kilogram robi dużą różnicę.Jak teraz to będzie wyglądało? Pewnie będą projektować bolid w taki sposób aby ten balans zastąpic czymś innym ale przecież mamy tyle różnych torów gdzie każdy wymaga innych ustawień.Dobrze,można wypośrodkować i wziąć średnią tak jakby wszystkich torów i starać się trafić z blodiem.Ale czy to się uda i czy to jest dobre to już raczej "oni" wiedzą.Jeszcze większy problem to kierowcy jak mi się wydaje.Przecież bolidy będą identyczne a każdy ma inny styl jazdy i każdy szuka swojego balansu.Pewnie będzie można inaczej to regulować ale ciężko chyba trafić tak z bolidem aby odpowiadał obojgu kierowcom i był w takim samym stopniu łatwy do ustawienia.Chyba że się mylę bo co ja mogę wiedzieć o tym :)Wydaje mi się że na pewno będzie ciekawie i nie mogę się doczekać przyszłego sezonu.Tyle zmian . Oczywiście CAŁYM SERCEM ZA ROBERTEM :)) Pozdrowienia dla Fanów Robsa :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu