Nowe poprawki Renault nie sprawdzają się
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy zespołu Renault jak zwykle podsumowuje piątkowe zmagania ekipy. Tym razem jednak zespół nie jest zadowolony z nowych poprawek, jakie przywiózł na tor.Nowa część toru: Nowa część toru jest w szczególności śliska, a wiatr nanosił sporo kurzu na nawierzchnię, co sprawiło, że tor nie stawał się coraz czystszy jak to ma zazwyczaj miejsce. Nowy asfalt wygląda także na bardzo nierówny, więc sporo czasu poświęciliśmy ustawieniom prześwitu, zwłaszcza podnosząc przód w celu poprawy prowadzenia auta.
Nowe części: Przywieźliśmy kolejne nowe przednie skrzydło, ale wygląda na to, że nie pasuje tak dobrze na szybkich zakrętach jak byśmy sobie tego życzyli. Zanotowaliśmy poprawę w wolnych partiach toru, ale nie w ogólnym czasie okrążenia.
komentarze
1. Niespokojny
Nie zawsze się uda, ważne jednak by wciąż próbować.
2. cosSsta
no cóż takie jest życie.
3. Mikuś
oni co wyścig przywożą te nowe skrzydła
4. Diabelsky^74
@3 a Ty co news się z tym samym tekstem powtarzasz...
5. koal007
W każdym razie nie wygląda to za dobrze. W końcu i Reńkę dopadł drobny regres i dostali czkawki wyścigowej. Chyba wycisnęli z tej aero wszystko co mogli i czas w końcu na poważniejsze zmiany, np duct- a.
6. ciaptak
Myślę, że nie jest aż tak źle...hm a wręcz jest dobrze. Poprawki poprawkami, ale 3 miejsce w pierwszym treningu to wydaje mnie się dobry wyniki, drugi trening widać dużo zjazdów i pewnie testy nowych części no i ciężki samochód. Myślę, że czkawki nie ma:)
7. sever
w BMW sprawdzali by to skrzydło do końca sezonu
8. ebbpp
Czyli jednak nie ma kanału f :/ -no cóż. Albo mocne kwalifikacje, albo znowu jazda za jakimś Wiliamsem lub Force india
9. ebbpp
Przy okazji mały off-topic- słyszeliście o rewelacjach Ecclestona na temat opon? :D. Przepraszam adminów z góry, ale nie znalazłem nigdzie indziej dyskusji na ten temat.
10. kierowca
kubika pp i wygrany wyscig
cos czuje ze zmylke robią
11. xdomino996
7. sever i w ostatnim wyścigu by potwierdzili ze sie nie nadaje
12. Budyn_F1
Nie wszystko jest idealne.
13. Wiater
Jezeli jest dobre w wolnych partiach, to moze uzyja je podczas GP Singapuru?
14. karlito
Już oni coś wymyślą żeby było wysokie miejsce jutro.
15. Skoczek130
Nie martwcie się. Roberto i tak wyciśnie z tego kmiota więcej, niż można! :))
16. Fan*F1
Ale jak jezdzil w BMW to gadali ze kiepski jest bo silniki zajezdza na smierc , a teraz jakos ani razu nie stanal , to chyba cos z w tym BMW bylo nie tak. mysle ze jak Petrow by lepszy na treningu 2 , to cos kombinuja i oby pomoglo .
17. jankes15
5. koal007 - a nowa podłoga wraz z dolnym wydechem to małe zmiany? Jak dla mnie są one sporo większe niż ten cały f-duct który póki co działą naprawdę dobrze tylko w MCL.
I podejrzewam że ten nowy wydech daje więcej niż f-duct.
18. Ataru
17. jankes15, bzdura, F-Duct dobrze skonstruowany daje najwiecej z cala pewnoscia, bo nie tylko daje wieksza predkosc, ale mozliwosc zalozenia wiekszego skrzydla, ustawienie go w sposob, ktory poprawia jazde w zakretach nie tracac przy tym duzo na prostych. To jest cos bezcennego, dzieki temu teamy nie musza tak dbac o kompromis miedzy zakretami a prostymi, Renault musi go szukac i musi z czegos zrezygnowac. I choc nie jest tak, ze inne teamy moga ustawic po prostu docisk na maksa i jazda, ale nie musza sie tak skupiac na szukaniu owego kompromisu, moga testowac inne czesci i generalnie skupiac sie na czym innym.
Wiec F-Duct daje nie tylko sama korzysc na prostych, a daje plusy w wielu innych miejscach, plusy, ktorych Renault nie ma.
Minusem jest brak wygody, bo Robert nie musi zatykac otworu kolanem/palcami/reka/glowa/whatever, tylko skupiac sie na tym by jechac jak najlepiej i na prostych ma chwile jakiegos rozluznienia, to jest jakis plus, choc... szukalem go na sile tak naprawde ;-) Chyba jednak Renault skupia sie na przyszlym sezonie, bo w momencie braku F-Duct oni sa tak jakby troche uposledzeni w tej stawce i chyba wiedza, ze Ferrari i tak nie przescigna, bo oni maja przestrzen do rozwoju, poprawa w wielu miejscach, Renault skupiac sie moze na poprawie tego wydechu, ale to wszystko. Bo budowe przednich skrzydel to juz opanowali w Enstone do perfekcji.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz