Lewis: w Monako kierowca liczy się bardziej
Zespół McLaren, który w swoim składzie posiada dwóch mistrzów świata F1 liczy na udany występ w Monako. Jak przystało na mistrzów, obaj kierowcy zespołu mają już w swojej karierze zwycięstwa na wymagającym torze w Monako i cieszą się z powrotu do Księstwa.„Wygrałem w Monako w ubiegłym roku- to był jeden z najlepszych wyścigów mojego sezonu, a także w całej mojej karierze wyścigowej. To wyścig, przy którym dorasta się; zna się tor, każdy zakręt jeszcze zanim się po nim pojedzie, więc to niezwykłe miejsce. To wyścig, którego wygranie jest marzeniem każdego młodego kierowcy.”
„Mimo, ze ścigałem się tam przez wiele lat, uczucie prędkości jakiego doświadcza się w bolidzie Formuły 1 kiedy po raz pierwszy wyjeżdża się z boksów w stronę wzniesienia jest czymś czego nie da się w pełni przewidzieć. Przyspieszenie jest niesamowite, a ściany są tak blisko.”
„Aby maksymalnie wykorzystać weekend, trzeba budować swoją prędkość stopniowo- nie ma żadnych korzyści z atakowania od pierwszego okrążenia i ryzykowania błędu. Tor nabiera gumy niesamowicie szybko podczas weekendu, a bolid musi naturalnie jechać coraz szybciej na zakrętach, podczas gdy wzrasta przylepność i pewność siebie.”
„Uwielbiam to miejsce i nie mogę się doczekać powrotu tam. Sądzę, że przewidzenie wyniku jest w tym roku niezwykle trudne, gdyż mamy wiele konkurencyjnych ekip w stawce, więc wolę myśleć o tym jak o dobrej szansie na nieco nieprzewidywalny weekend.”
Lewis Hamilton
„Uwielbiam tor Monako- to najlepszy tor w Formule 1. Moje zwycięstwo w 2008 roku jest prawdopodobnie moim najlepszym w Formule 1 i jednym z najwspanialszych momentów mojej kariery. To był niesamowity dzień.”
„W sezonie 2008 było mokro, a patrząc na przyszły tydzień, pogoda także wygląda na bardzo nieprzewidywalną z prognozami wielu mocnych ulew. Nawet jeżeli nie będzie padło w niedzielę, możliwość zakłócenia przez pogodę treningów czy kwalifikacji oznacza, że możemy mieć wyścig, który będzie najbardziej nieprzewidywalnym Grand Prix Monako od wielu lat.”
„To byłoby fantastyczne, ponieważ z tylko jednym postojem na zmianę opon, zanosi się na mniejszą szansę na to, że strategia odegra rolę w ostatecznym wyniku- chyba, że zacznie padać oczywiście.”
„To oznacza, że kwalifikacje będą liczył się jak nigdy: podczas gdy cały czas ciężko pracujemy nad poprawą tempa w kwalifikacjach, sądzę, że w Monako wkład kierowcy liczy się znacznie bardziej niż na jakimkolwiek innym torze, wiec jestem przekonany, że będziemy w stanie wykonać dobrze swoją pracę.”
„Do tego będę nosił specjalnie pomalowany kask na tą okazję.”
komentarze
1. nomadwcm
Może w końcu ktoś pokona te Red Bulle, bo to już się robi nudne, właściwie to Vettel i Webber mogli by walczyć o PP rzutem monety. ;]
2. MontyF!F!
To twoje zwycięsto w 2008 to był fuks. Rozbić bolid i skorzystać ze słynego SC. A moje przypuszczenia sprawdzają się. Maclaren jest był dość szybki to, a w mokrym jest najlepszy. Widać to po tym jak wypowiada się Hamilton. Wiedzą jakie mają mocne strony. Ale słynny kanał bedzie bezwartościowy na Monako.
3. sk0k
no w 2008 gdyby wyscig trwał o jedno okr dluzej to robert by truimfował bo lewis przebil opone na ostatnim okrazeniu. btw szkoda mi lewisa po wczorajszej pechowe gumie :/ zasluzyl sobie w pelni na podium
4. Renault R30 F1
Kwalifikacje będą kluczowe bo wyprzedzanie jest praktycznie bardzo trudne pozycje na starcie to podstawa. Zapowiada sie na bardzo ciekawy wyścig i już nie mogę sie doczekać najbliszego weekendu myśle że Kubica będzie w pierwszej szóstce ponieważ bolidy Renault są na poziomie merca a nawet lepsze a do tempa ferrari nie brakuje im dużo, po drugie bolid Renault jest najkrótszy, co jest kluczowe na dochamowaniak i wolnych zakrętach myśle po cichu nawet o podium.
5. Renault R30 F1
To tor dla Roberta na takich torach czuje sie bardzo dobrze, a po drugie tu wychodzą tu prawdziwe umiejętności kierowcy.
6. Senna_olk
4 - Myślę podobnie, ale wyprzedzanie w Monaco jest praktycznie NIEMOŻLIWE. Kwalifikacje będą ciekawsze od samego wyścigu.
Jeśli chodzi o bolid Renault, wydaje mi się, że jednak trochę odstają od Merca.
Ferrari z McLarenem jest na jednym poziomie (choć McL jest AFLA). Red-Bull w kwalifikacjach... prawdopodobnie bezkonkurencyjny.
7. Senna_olk
I zgadzam się z tym, że krótszy rozstaw osi zdecydowanie pomaga w wolnych zakrętach (Monaco).
8. sylb
Pofantazjuję ale taki manewr przeszedł by do historii.
Jeżeli by padało to ilość SC będzie tak duża że wyścig nie ukończy się przed regulaminowymi 2h. Wygrać może ten kierowca który nie zjedzie w ogóle na zmianę opon, byle nie popełniał błędów.
Ale były by jaja.
9. Renault R30 F1
7. Zgadzam się z tobą jest to kluczowe w wolnych i wąskich zakrętach.
10. lechu55
Jesli spadnie deszcz to moze byc to najciekawszy wyscig tego sezonu. Jesli nie to kto wygra kwalifikacje (a pewnie będzie to ktos z Red BUlla) to na 95% wygra tazke i wyscig. Jesli Kubica mysli o dobrej lokacie w tym wyscigu to musi dobrze wystartowac i nie wdac sie jednoczesnie w starcia z innymi kierowcami. Juz nie moge sie doczekac tego wyscigu:)
11. xdomino996
4. Renault R30 F1 nie muszisz myśleć po cichu bo podium przy zadnej kraksie z udziałem Kubicy podium jest nawet prawie pewne a ciekawe czy moze to właśnie Renault przebije Red Bulla w Q a wiec licze ze wyścigu Kubica od 2-4 Pietrow jak nigdzie nie wyleci to 5-8 jest mozliwe
12. Renault R30 F1
11.To jak mam nie myśleć po cichu o podium to będe go pewny jak sie nic złego nie wydarzy to bedzie podium.
13. sebekorzel
kto wygrywa monaco wygrywa sezon ;]
14. Renault R30 F1
13. No to niech Kubica wygra.:)
15. fan massy
podobno Massa w Red Bullu w 2011 zamiast Webbera?
16. Renault R30 F1
15. On od Redbulla on jest cienki, ale jak to prawda to Robert za niego w MARANELLO.
17. kamilo
kempa popraw ten tekst, bo mnóstwo błędów w nim, co Ty go w notatniku piszesz? :D
18. Gosu
Najwolniejszy i jeden z najciekawszych GP w kalendarzu. Kwalifikacje najciekawsze ze wszystkich.
19. Moria
15. za Webbera do Red Bull wróci Kimi Raikkonen. Massa co najwyżej zostanie kolejnym kierowcą testowym Ferrari, bo za niego będzie jeździł Robert ;-)))
20. marcin20
Ale tam będzie ciasnota z tymi wszystkimi bolidami.
21. Renault R30 F1
15. To też dobra opcja.
22. kempa007
8. sylb w Monako nie musi SC wyjezdzac zeby wyscig zakonczyl sie przed czasem. Wystarczy ze dobrze popada :)
23. Senna_olk
11. xdomino996
Zbyt optymistycznie. Po drugie, nic nie jest pewne w F1.
24. MaCieQ
Ciekawie będzie z dublowaniem słabszych teamów :)
Ja bym tam zostawił RBR w 2011r w niezmienionym składzie, dobrze sobie chłopaki radzą :P
25. nomadwcm
15. fan massy
Przeważnie o tym włoska prasa/portale piszą ;]
Moria- myślę że Massa byłby lepszym wyborem niż Raikkonen któremu się nie pali aż tak do powrotu.
Co do Monaco to niezłe zamieszanie będzie jak Karuny, Lukasy i inni się trochę porozbijają. Oby w końcu ktoś pokonał te Red Bulle! Po cichu liczę na Roberta, bo wiecie... Jad szerszenia może powalić 2 byki ;]
26. ekimmu
Myślę, że niektórzy dopiero zobaczą w Monaco jak irytujące są te HRT czy inne Virginy. Zachciało się Berniemu nowych teamów. To będzie masakra tak z 7 razy dublować te ślimaki na ulicznym torze.
27. kmicic
... A nawet cztery! Poza tym w nagłówku powinno być: "W Monaco kierowca liczy się bardziej niż opony". Psuje się atmosfera w zespole...
28. MontyF!F!
Skoro to wolny tor to tylko dobrze dla RBR. Swoim dociskiem sprawiali na szybkich torach że nie byli aż tak mocni na prostych ale na zakrętach tak odjerzdzali od reszty że na nic sie zdawały te bolidy które przez mniejszy docisk szybciej zasuwały.
Massa w RBR???? Nie wiem ale wiem że Mark Webber statystycznie jest mniej agresywny od Vettela i jakoś go bolid nie zawodzi. Mark wie że kończy mu się kontrakt z tąd to PP i wygrana. Jest dla mnie gorszy od Vettela i daje mu 40% szans na pokonanie go w mistrzostwach. Motywacje ma bo jak to zrobi to ma na pewno kontrakt w kieszeni.
Jeżeli jednak mają go zastapić chciałbym widzieć Kimiego w tym bolidzie. Więcej mistrzów świata. A Massa i tak by znalazł gdzieś miejsce.
29. nugal
dlaczego zawsze w monako treningi sa w czwartek?
30. ravbmw
Któryś z 6 kierowców wygra najprawdopodobniej: Vetel, Webber (bo najlepsze auta), Hamilton (zawsze w kwalifikacjach szybki), Alonso (tak jak Ham.), Button (może dzięki precyzji) i z małym prawdopodobieństwem (przez słabsze auto) może Schumacher (jak by nie było przez 5 lat nikt nie pobił jego rekordu toru), reszta to tylko przy dziwnym zbiegu okoliczności może wygrać
31. Arek777
Kubica jak sam wspominał w Hiszpani pod 3 sektor sie ustawili czyli z i dociskiem nie jest wcale tak źle ... ale nie moge sie doczekac !!!!
32. rzepa9
monaco to wolny tor a powszechnie wiadomo że na takich torach najważniejsza jest aerodynamika co redbulle mają najlepszą w całej stawce ale przecież w monaco nie ma szybkich łuków czy zakrętów wszystkie są bardzo wolne a na dodatek bodajże z 5 zakrętów przejeżdża się poniżej 100km/h a jak wiadomo żeby aerodynamika działała to potrzebne są do tego wyższe prędkości bez których nie spełnia ona aż tak wielkiej roli wiec według mnie ta najlepsza aerodynamika nic im za bardzo w takich zakrętach nie pomoże co innego jak przczepność mechaniczna co jak sam Robert kiedyś wspominał że reno dysponuje bardzo dobrą przyczepnością mechaniczną więc może wypadnie bardzo dobrze w monaco
33. Gosu
Jak wszystkim wiadomo GP Monaco to jedyne Gp w sezonie gdzie atut bolidu ma najmniejsze znaczenie, więc wszyscy po cichu liczą na dobry występ. Jeśli chodzi o Kubka to liczę na niego "kak na zawisze" bo to jego z ulubionych torów i straty spowodowane słabym aero są znikome. To właśnie tu powinien pokazać na co go stać i to właśnie tu ma największe szanse.
34. halinka
32. rzepa9 w 100% się zgadzam, choć dam sobie rękę uciąć że redbull bedzie bardzo szybki, mają zbyt dużą przewagę nad resztą stawki.
35. fan massy
Przeczytałem na f 1zone.pl
36. rzepa9
34. halinka zgadam się z tobą przewaga redbulla w hiszpani była gigantyczna przewaga jaką mieli po kwalifikacjach nad 3 w kwalifikacjach hamiltonem nie może zniknąc w tydzień czasu jednak wydaje mi sie że ta przewaga jak będzie to nie będzie już tak wielka jak w barcelonie
37. jaroadam
Jest szanasa - kręty tor relatywnie niewielka szybkość. Duuużo chamowania. Aerodynamika ma mniejsze znaczenie a liczy się głównie trakcja i przyczepność mechaniczna. Wyzwanie dla skrzyni i przeniesienia napędu. Widzę Roberta na pudle!!!
38. fan massy
Jezeli Massa naprawde miałby przyjsc do RBR to chyba bylby moze mistrzem swiata o ile by zrobili znakomity bolid Felipe według mnie jeszcze powalczy w tym sezonie. Kazdy kierowca ma moze slabszy sezon w F1 ja bym go tak nie krytykował
39. elin
25. nomadwcm - na chwile obecną, to wszystkie wypowiedzi Kimiego można interpretować 50 % WRC - 50 % powrót do F1, więc jeszcze nic nie jest pewne ... Poza jednym, Red Bull doskonale wychodzi w tym roku na współpracy z Raikkonenem, dlatego zdecydowanie będą chcieli jego nadal sponsorować i teraz tylko od Kimiego zależy gdzie będzie jeździł. A Horner już sam przyznał, że jest fanem Fina i zawsze chciał z nim pracować ...
40. leo_
W Monaco, zalety Renault to: krótki bolid (rozstaw osi), dobra przyczepność mechaniczna i ogólnie mechanika, poza tym technika i zimna krew Roberta. Jeśli tylko nie przydarzy się jakaś kraksa Robertowi (a przy 24 bolidach i mokrym torze tak się może zdarzyć), to powinno być OK. Nawiasem mówiąc, przewiduje się od czwartku do soboty możliwość deszczu po południu, a na wyścig w niedzielę deszcz (bardzo prawdopodobny), więc weekend będzie przeplatany zmienną pogodą. Moim zdaniem, jest duża szansa na to, że będzie dobrze z Renią, ale obawiam się, że RBulla się nie pokona (chyba że znów będzie awaria lub nieszcześliwy zbieg okoliczności), Okazuje się bowiem, że poprawił przyczepność w wolnych zakrętach...
41. leo_
40. PS Nie zdziwię się, gdy Robert łyknie podium. Może to hurra optymizm, ale moim zdaniem szanse są. Chyba nawet większe niż gdzie indziej. Tym bardziej, że Renault się rozwija ( Robert zyskał do pierwszego kierowcy z Mercedesa- przedtem był to Rosberg , teraz jest to SCH, i zyskał w sposób analogiczny również do Ferrari).
42. grinchi
Wszyscy zachwycają się krótkim bolidem Renault i stawiają Roberta na podium, zapominając, że bolidy RBR są tylko nieznacznie dłuższe (dzięki silnikowi Renault). Biorąc pod uwagę pozostałe zalety Red Bulli to raczej nie będzie na nich mocnych (o ile hamulce wytrzymają. Mimo wszystko będę gorąco kibicował Robertowi.
43. kacper240
Przecież Hamilton to idiota, jedzie z gazem wciśniętym w podwozie i zaciska zęby żeby maszyna się nie zje...bała. Typowy paranoik nie ma pojęcia o swoim bolidzie ale wyciska ile się da a nawet więcej. Tylko, że Bóg wytrzymałości opon na idiotyzm nie da. Żeby miał choć trochę inteligencji i rozwagi na pewno byłby mistrzem w tym sezonie ale niestety to nie było mu dane i jak dalej będzie się wygłupiał jak małe dziecko które dostało nową zabawkę daleko nie zajedzie!! Taką przyszłość mu wróżę
44. conrad30
43. kacper240 -mam nadzieję że jak wytrzeźwiejesz to będziesz się wstydził za tą wypowiedż.
45. lechart
Monako to świetny tor, jest tak wiele "ścian" w które można przyrąbać...:)))
A tak serio, to kluczową rolę odegrają kwalifikacje. Tam trudniej wyprzedzać niż w Hiszpanii. Już w Hiszpanii było widać, jak można trzymać za sobą całą grupę szybszych samochodów (pokazał to Schumacher). Samochód w Monaco odgrywa nieco mniejszą rolę niż w innych GP. Cała nadzieja (dla fanów Kubicy) w tym, że Kubica jest świetny w technice jazdy i oby w kwalifikacjach był jak najwyżej .................
46. hotshots
kluczową role odegrają 1.resztki bolidów na torze, 2.żólwie w qual, 3.pogoda,4.SC/czerwona flaga
- kolejność dowolna.........
47. kmicic
43., 44. hahahaha!
48. d0lph
42. słusznie waść prawisz, liczy się tempo pokonywania krótkich zakrętów - kto będzie najszybszy na wolnych zakrętach - ten będzie na pudle ...
ciekawe jest to, że możliwe są niespodziewane burze nad torem =D
na pewno będzie co oglądać
49. ravbmw
43. kacper240 Hamilton to byly mistrz swiata i jeden z najszybszych kierowcow oby wiecej takich "idiotow" jak on w F1
50. atomic
czyli pan hamilton rozpruje teraz tylną lewą , chyba że wygra pp , pierwszy zakręt i dowiezie się "spokojnie" do końca
51. agnesia96
Z tego co widzę wielu liczy że jak Hamiltonowi raz się zdarzył wypadek z oponą to tak będzie co wyścig.McLareny będą groźne,Red Bulle też się nie dadzą i o ile wszyscy szczęśliwie dojadą pewnie podzielą między sobą miejsca 1-4.Walka może być niezwykła bo wszyscy są zawzięci chyba że kwalifikacje zawalą...
52. Moria
39. elin - masz racje. Red Bullowi zależy aby to Kimi dla nich jeździł, a Felipek na miejsce w tym zespole ma raczej marne szanse. Pozdrawiam ;)
53. maciejwilq
#30 co znaczy że nikt nie pobił rekordu toru Schumachera? Heh Michael ma z 10 rekordów jesli nie więcej w tegorocznych torach, ale co to ma do rzeczy? Nikt nie pobił bo nie ma jak, 95% rekordów to rok 2004 w którym bolidy były najszybsze.
54. ravbmw
To znaczy, że w 2004r też była kupa dobrych kierowców i Schumacher pojechał na tym torze szybciej niż ktokolwiek inny.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz