komentarze
  • 26. kempa007
    • 2010-03-27 14:05:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    25. xdomino996 poki co nie ma informacji o zadnym protescie. Pewnie znowu jakas luka w przepisach.

  • 27. pjc
    • 2010-03-27 14:08:37
    • *.acn.waw.pl

    masaj czemu Cię to wkurza przecież tak jest od lat.
    Nowinki techniczne zawsze miały miejsce w F1.

  • 28. martuska1991
    • 2010-03-27 14:09:59
    • *.akron.net.pl

    ale to tez ciekawe ze Vettel powiedział: ze celem bedzie ukonczenie wyscigu

  • 29. karolck93
    • 2010-03-27 14:10:25
    • *.219.189.35

    i znając życie ta luka okaże się legalna. Jak m.in. Renault czy Mercedes mieli potrójny dyfuzor to od razu FIA kazała usunąć, ale że w Red Bull jeździ jeden z ulubionych kierowców ponad połowy członków FIA to system okaże się legalny o ile w ogóle zaczną jakiekolwiek postępowanie.

  • 30. Orlo
    • 2010-03-27 14:10:30
    • *.jawor.vectranet.pl

    To ciekawe że McLaren, który sam ma kontrowersyjny system wentylacyjny zarzuca coś Red Bullowi...

  • 31. Pewlo
    • 2010-03-27 14:12:00
    • *.lomianki.armasan.eu

    To rozwiązanie było już stosowane i zostało zabronione w 1993. Jak to znowu zaczęli stosować to niezłe jaja, tym bardziej że mają tego samego inżyniera któremu to najlepiej wychodziło w czasach kiedy to było dozwolone,a wtedy pracował dla Wiliamsa.

  • 32. martuska1991
    • 2010-03-27 14:16:47
    • *.akron.net.pl

    a to dziwne ze jakoś tylko Alonso był blisko Red Bull a już 4 Button ponad 0,5 sekundy tracił,coś mi się wydaje ze Red Bull nie gra uczciwie ale że tam jeździ jak go zaczynają nazywać "Baby Schumacher " to przymykają na ten zespól sędziowie oko

  • 33. janusz612
    • 2010-03-27 14:21:09
    • *.97.167.2

    dlaczego typuje sie tylko 8 miejsc jezeli w tym sezonie jest punktowana 10?

  • 34. dziarmol@biss
    • 2010-03-27 14:29:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Popieram opinie @masaja. FIA promuje kanciarzy oraz krętaczy. Albo kontrowersyjny dyfuzor który daje kosmiczną przewagę albo tak jak teraz . Sprawa byłaby oczywista gdyby nie było żadnych ograniczeń, wówczas Red Bull mógłby chodzić w glorii chwały a tak pozostaną oszustami o ile to wszystko okaże się prawdą ;-))

  • 35. dubai
    • 2010-03-27 14:33:38
    • *.196.27.156.threembb.co.uk

    30. Orlo, system wentylacyjny mclarena jest legalny.

  • 36. puszkin
    • 2010-03-27 14:34:08
    • *.euronet.net.pl

    Zdyskwalifikować wszystkich oprócz MERCEDESA a Rosberg niech zjedzie na pobocze i SZUMI znów MISTRZEM !!!! :)

  • 37. tomiirow
    • 2010-03-27 14:34:44
    • Blokada
    • *.netmax.net.pl

    Zmierzyć im wysokość przed i po wyścigu.

  • 38. Orlo
    • 2010-03-27 14:36:35
    • *.jawor.vectranet.pl

    @dubai
    A czy ja napisałem że jest nielegalny? Jest kontrowersyjny.

  • 39. Big master
    • 2010-03-27 14:36:58
    • *.sta.asta-net.com.pl

    Może Robert też to zauważył i dlatego dziś tak lukał pod redbulla xD

  • 40. pjc
    • 2010-03-27 14:37:13
    • *.acn.waw.pl

    dziarmol@biss dokładnie dopiero jak się okaże że to prawda.
    Póki co są czyści.

  • 41. pipiaro
    • 2010-03-27 14:56:17
    • *.ust.tke.pl

    Czy nie legalne to do końca nie wiadomo skoro McLaren pracuje nad wdrożeniem podobnego systemu

  • 42. kempa007
    • 2010-03-27 15:04:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. Pewlo nie prawda, w tedy bylo tzw. aktywne zawieszenie, a tutaj nie do konca chodzi o to...

  • 43. lechu55
    • 2010-03-27 15:09:44
    • *.181.129.250

    Będą teraz wszyscy nawzajem szukac czegos takiego zeby skompromitowac zespol i tyle. Jesli to co robi RB jest nielegalne to trudno ale jesli jest...

  • 44. leo_
    • 2010-03-27 16:28:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja sobie kiedyś coś innego pomyślałem. A mianowicie, żeby w miarę jak bolid staje się coraz lżejszy, dla wyrównania balansu zmieniać z pozycji kierowcy rozłożenie ciężarków balansujących. Tylko to chyba działa w poziomie, a obniżanie środka ciężkości następuje w pionie i jest pewnie bardziej skuteczne. Ale z drugiej strony to pierwsze rozwiązanie (o ile nie jest zbyt głupie) trudno nazwać aktywnym , i zarazem nielegalnym, zawieszeniem.

  • 45. Pewlo
    • 2010-03-27 16:30:01
    • *.lomianki.armasan.eu

    42. kempa007 nie chce się kłócić ,bo do takich nie należę ale... wydaje mi się że jakikolwiek wpływ na zawieszenie z zewnątrz staje się w pewnym sensie aktywnym....tak naprawdę to pewnie chodzi o interpretacje,tak samo jak było z dyfuzorami, kolankiem Hamiltona itd. Widać że przepisy FIA nie są do końca precyzyjnie napisane i zespoły ryzykują wdrażając rzeczy, które przejdą albo nie. "Jak nie ryzykujesz to nie jedziesz z przodu " :D A z Redbullem się okaże, może to zwykła plotka :)

  • 46. Niespokojny
    • 2010-03-27 16:39:32
    • *.tvgawex.pl

    17. kuczek - ja bym się nawet z tym zgodził, tylko odwróciłbym kolejność - zaczynając w Sejmie, a kończąc na Kauflandzie ... i to jest w porządku?, czy musimy się na to godzić? !

  • 47. Cypriano
    • 2010-03-27 16:41:18
    • *.icpnet.pl

    do odważnych świat należy

  • 48. nomadwcm
    • 2010-03-27 17:37:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dokładnie

  • 49. zenobi29
    • 2010-03-27 18:39:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dziwne - Następny kant ? Oczywiście na razie , bo ostatecznie może się okazać w pełni legalny.
    Jest to już nieco męczące i zniechęcające ;/

  • 50. worm
    • 2010-03-27 19:14:00
    • *.adsl.inetia.pl

    widać McLaren to bardzo aferzasta ekipa..
    nic dziwnego że tak dobrze Lewis się tam czuje...:)

  • 51. d0lph
    • 2010-03-27 19:49:31
    • *.231.219.121

    wyciąg z regulaminu technicznego FIA:
    "10.2.2 Any powered device which is capable of altering the configuration or affecting the performance of any part of the suspension system is forbidden.
    10.2.3 No adjustment may be made to the suspension system while the car is in motion."
    To jasno IMO definiuje co można a co nie.
    Jeżeli jednak kierowca ręcznie (podobnie jak "nożnie" sterowany jest wlot powietrza w MCL) sobie pokręci jakimś kółeczkiem, żeby podnieść, czy opuścić zawieszenie, pod warunkiem, że bolid stoi w miejscu (np. przed rozpoczęciem STARTU), wydaje mi się legalne. Jak "zjedzie" cześć paliwa to zazwyczaj przychodzi czas na PITSTOP i wtedy też bolid stoi, co znaczy, że znowu sobie pokręci, żeby np obniżyć. << teoria spiskowa>> =D

    Te dodatkowe wyloty powietrza koło wylotów z tłumników w Ferrarce to też mocna naciągnięcie - a polega ono na tym , że patrząc z boku bolidu nie ma widocznych otworów - a tak to jest ( z tego co się orientuję) sprecyzowane w regulaminie.

  • 52. grzes12
    • 2010-03-27 20:00:50
    • *.147.239.252.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    34 dziarmol
    10/10 !!!

  • 53. orto
    • 2010-03-27 20:17:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Każdy sport, zwłaszcza wyczynowy, oparty o technikę to nieustanny wyścig zbrojeń i ciągły postęp techniczny oraz technologiczny a także maksymalne zbliżanie się do granic w przepisach technicznych i regulaminach oraz sztab specjalistów szukających luk w przepisach. Ograniczenia finansowe stosowane przez FIA, w przypadku bogatych teamów nic tu nie ograniczą. Pamiętacie na pewno takie "kamienie milowe" w F1 jak: Tyrrel P34 z 6 kołami czy "falbanki" poprawiające przyczepność lub podejrzewanie Ferrari przez konkurencję o stosowanie stopów berylu w silnikach.Tak jak wojny, które przyczyniają się do ogromnego postępu i rozwoju technicznego, tak wyścigi F1 przyczyniają się w ogromnym stopniu do rozwoju motoryzacji. I to jest tylko "skutek uboczny" i nie ma takiej siły ani przepisów, które potrafią zatrzymać postęp na tym polu. Ograniczenia to jedno a kasa, którą mają najbogatsze teamy to drugie. I nawet w wyścigach hulajnóg bogaty zrobi szybszą hulajnogę od biednego.

  • 54. nikol
    • 2010-03-27 20:54:10
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Chciałbym podpowiedzieć inżynierom Mclarena żeby w zawieszeniu zastosowali element kompensacyjny o dużym współczynniku rozszerzalności cieplnej. Przed Q3 należy zamrożony lub wyciągnięty z ciekłego azotu zamontować w samochodzie . Na wyścig sam podniesie zawieszenie.Podejrzewam że Red Bull a może i inni coś takiego lub podobnego stosują

  • 55. antos05
    • 2010-03-27 21:04:28
    • *.chello.pl

    Faktycznie Robert dzisiaj przyglądał sie bolidowi Vettela......Jutro stawiam na Marka, Robert 7

  • 56. Niespokojny
    • 2010-03-27 21:58:57
    • *.tvgawex.pl

    Faktycznie Markowi by się należało i chciałbym zobaczyć jak cieszy się wśród swoich, ale postawiłem na ALO, a KUB -5 (niepoprawny optymista ze mnie :-) )


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo