HRT liczy na ukończenie wyścigu o GP Australii
Zespół Hispania Racing Team ma nadzieję ukończyć zbliżający się drugi wyścig sezonu - Grand Prix Australii. W przeciwieństwie do weekendu w Bahrajnie, Karun Chandhok najprawdopodobniej pojawi się na torze podczas piątkowych i sobotnich treningów, co powinno pomóc indyjskiemu kierowcy zarówno w zapoznaniu z torem, jak i pracy nad niezawodnością.„Naprawdę nie mogę doczekać się mojego drugiego wyścigu w Formule 1. Nigdy nie jeździłem w Melbourne, ale bardzo szybko się uczę. Miałem okazję popracować na symulatorze, co pomoże mi trochę oswoić się przed Grand Prix. Naszym następnym krokiem wraz z inżynierami jest uczynienie bolidu niezawodnym podczas wyścigu. Sekretem dobrego przygotowania jest wykonanie jak największej ilości okrążeń w piątek, aby sprawdzić jak spisuje się samochód. Ukończenie wyścigu byłoby fantastycznym osiągnięciem o które będziemy walczyć”.
Bruno Senna
„Musimy kontynuować postępy, które osiągnęliśmy w Bahrajnie. Wystawiliśmy tam dwa bolidy i wystartowaliśmy. Teraz musimy kontynuować pracę jako zespół. Przybyłem do Australii wcześnie, aby przyzwyczaić się do różnicy czasowej. Z biegiem dni kocham Australię coraz bardziej! Jeździłem już na torze w Melbourne w 2006 roku. Zrobiłem to w Formule 3, a weekend był całkiem udany. Wygrałem! Teraz muszę wraz z zespołem kontynuować pracę nad poznawaniem bolidu. Czerpałem przyjemność z długich godzin spędzonych z zespołem i będę dawał z siebie wszystko, ponieważ bardzo pragnę rozwoju i gwarancji dobrych wyników dla zespołu”.
Colin Kolles, szef zespołu
„Pracowaliśmy nadzwyczaj ciężko od czasu otwarcia sezonu w Bahrajnie. Wiele owocnych godzin przepracowaliśmy z firmą Bridgestone, Cosworth oraz Xtrack, zdobywając wiedzę na temat bolidu po pierwszych okrążeniach. Znaleźliśmy dobrą podstawę do rozpoczęcia przygotowań do naszego drugiego Grand Prix, odbywającego się za kilka dni w Australii. Udało nam się naprawić uszkodzenia w samochodzie Karuna Chandhok'a, skupiliśmy się także na poprawie niezawodności. Naszym celem jest równomierna poprawa, a następnym krokiem, ukończenie wyścigu. Jestem przekonany, że bardzo prędko uda nam się osiągnąć te założenia. Po doświadczeniu naszego debiutu w Bahrajnie, widzę, jak wielkim zaangażowaniem i potencjałem dysponujemy”.
komentarze
1. BMWbmw
Powodzenia
2. Arek777
"Udało nam się naprawić uszkodzenia w samochodzie Karuna Chandhok'a" Narazie jedyny sukces od ich startu w F1
3. essien15
Inne zespoły wymieniają bolidy, HispaniaRT naprawia... budżet budżetowi nierówny.
4. re-reikorp
3. To żeś się teraz pochwalił znajomością tematu;]
5. appil
jak coś czuje, że HRT podzieli ten sam los co Super Aguri :/
6. Michu..
Najbardziej mi szkoda Bruno Senny szkoda że nie trafił do Renault
7. Michu..
Hej mam pytanie czy Sebastien Buemi jest 1 szwajcarem w F1.
8. Kojag
Dallara miała pecha. Zbudowała zapewna całkiem niezły bolid, którego potencjału, zespół nie jest i narazie nie będzie w stanie wykożystać.
9. szerter
8. Kojag - to podobnie jak z Tobą: oni nie wykorzystają bolidu - Ty słownika.
10. Michu..
Eeee... przed chwilka zauwazylem ze polak Seweryn Kubacki w 2004r. testowal mcLarena wpiszcie sobie w google Seweryn Kubacki sa fajne fotki
11. Snpr9
Nie powinno być "induski"?
12. matito
szkoda mi senny bo się tu nie spełni a napewno ma talent po wielkim Ayrtonie
13. szerter
11. Snpr9 - NIE! Jak już to chyba 'hinduski', ale to w ostateczności i niezbyt pasuje do 'kierowca'... :| http://po radnia.pwn.pl /lista. php?id=9328
12. matito - skąd wiesz, że na pewno? Ralf jakoś nie wykazywał się porównywalnym talentem do brata?
14. bullit34
Wstyd i Hańba by ukończenie wyścigu było priorytetem zespołu startującego w F1. Szkoda mi Senny że zaczyna swa przygodę właśnie w takim teamie.
15. bullit34
@13
Co do talentu to nie możemy być pewni,ale zaczynać w zespole który za cel obiera sobie dojechanie do mety nie napawa raczej do dumy. Żaden z kierowców nie marzy o takim początku kariery.
16. Michu..
Tak zgadzam sie z kolegami powyzej sympatyczny kolo wolał bym Bruno od Pietrowa bo kibice z Rojsi chyba nieprzepadaja za Robertem.
17. pjc
@Michu był taki Szwajcar, który nazywał się Deletraz. Jego wyczyny na torze nie należały do widowiskowych:). Debiut w 1994r.
Jednym z najbardziej znanych był Regazzoni.
18. Michu..
Aha thx ;)
19. pjc
No i jeszcze Foitek, którego zapamiętałem z Monaco w 1990.
Wyścig był transmitowany w TVP2 :)
20. Michu..
@17.pjc ... OK moja kolej :D wiesz ze mamy 2-krotnego mistrza świata Emerson Fittipaldi 1972, 1974 mial matke polke ;]
21. pjc
A HRT życzę udanego występu.
Zobaczymy czy uda im się osiągnąć metę w Australii.
Wątpię w to choć będę im kibicował.
22. Michu..
znaczy Brazylijczycy :D a nie my :D
23. pjc
Wiem,że ma polskie korzenie.
Szkoda,że nie widziałem jego występów na żywo.
Formułą 1 interesuję się od połowy lat 80-tych.
Pozdr.
24. Michu..
Jeszcze z Polskimi korzeniami jest Divina Galica miala ojca polaka mam to z wikipedi
Jedna z pięciu kobiet, która startowała w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Jej dziadek był Polakiem; ojciec wyemigrował do Anglii po wybuchu II wojny światowej.
25. Konik_mekr
F1 to nie jest sport, gdzie się wchodzi i wygrywa. Ja się ciesze, że sa zapaleńcy, którzy próbuja zaistnieć, kto wie, jak daleko zajdą:). Facetów ocenia się po tym, jak kończą!
26. Gosu
25. Konik_mekr to co powiesz o debiucie Hamiltona ? Taak wiem miał to szczęście dojść to czołowego zespołu, ale miał możliwość walczyć o majstra w swoim debiucie.
27. Gosu
Poza tym smutne jest to, jak wygląda obecna F1. Cel tego zespołu i VR mówią wszystko ...
28. MatttyBoi
27. Gosu - gdybym zrozumiał cię w takim razie zgadzam się z tobą... Rzeczywisty F 1 nie jest taki sam jak 10 - 15 lata temu... Oczywiście wyścigi są bardzo zaciekawione ale jedyne w deszczu... kto troszczy się o Zespoły, które są nawet 10 sekundami wolniejszy na kolanach? F 1 powinien przebierać się jak szybko jak możliwy... oczywiście Bernie mówi, że nie możemy uznawać bieżących lat za zmiany ale jestem prawie pewny, że odpoczynek wyścigów będzie takim samym wierceniem jak w Bahrajn... Bo gdyby Webber był znacznie szybszy niż Button i Schumacher i on nie móc wyprzedzić ich w Bahrajnie wtedy co zdarzyć się na Węgrzech albo Monako???? I współczuję niezwiązany z tematem:)
Pozdrawiać z Wielkia Brytania
29. jim
ktoś tu sobie jaja robi? MattyBoi jak chcesz wywołać dyskusję nt. poprawności języka to nie jest dobre miejsce.. Pewnie napisałeś tekst po polsku, wrzuciłeś do automatycznego tłumacza angielskiego a potem do tłumacza polskiego hę?
30. pz0
Do wszystkich krytykujących zespoły HRT i VR. Proszę przypomnijcie mi, który z prawdziwie nowych zespołów miał na początku inne cele niż dojechanie do mety i zebranie informacji i danych o bolidzie? Przypuszczam że zdecydowana większość nie była świadkiem żadnego debiutu, niektórzy będą pamiętali Toyotę,
31. zbj
może nie jest Polakiem i pisał z translatora ;)
32. modafi
pz0 Ty widzę ciągle walczysz o prawdziwego ducha tego sportu :)
33. głodny
Każdy jeden nowy zespół wchodzący do F1 niema wielkich szans na zdobycie majstra a nawet te szanse są zerowe
Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić żeby debiutujący zespół w 1 sezonie wygrywał,
i niech nikt tu z B.GP nie wyjeżdża bo jak wszyscy wiedzą była to Honda.
No chyba że jakiś Lockheed by się w F1 chciał zaangażować współpracując z NASA no to wtedy można by ich wypatrywać na podium ;-)
Prawda jest taka że dużo pracy przed nowymi zespołami i najpierw muszą zacząć dojeżdżać do mety ,żeby myśleć o zdobywaniu punktów i o wygrywaniu
Mimio iż to nie jest koncert życzen ja życzę nowym zespołom powodzenia i udanych startów z punktami w 2011
34. pjc
@pz0 Lola w 97r.
Mieli za cel pokonanie bariery 107% w kwalifikacjach.
(Oczywiście piszę to z ironią) :)
Andrea Moda - zakwalifikowanie się do wyścigu, pamiętam jak czekałem aż tego dokonają. Jednak wtedy nie czytałem nic o sytuacji tego zespołu. Dziś w oparciu o informacje które znamy, mogę powiedzieć że Moreno dokonał cudu.
Pacific, Simtek, Forti- tu celem było ukończenie wyścigu.
Chociaż w przypadku bolidu PR01 chyba bardziej za cel stawiano sobie zakwalifikowanie do wyścigu.
35. pz0
32. modafi - bo ciągle pamiętam lata 80-90
34. pjc - Tutaj już sięgasz pamięcią jakieś piętnaście lat wstecz. Pisałem że prawdopodobnie tylko niektórzy z obecnych krytyków nowych zespołów pamiętają Toyotę, wolałem więc już nie sięgać do połowy lat dziewięćdziesiątych. Wiem doskonale że tylko nieliczne zespoły z tych małych przetrwały dłużej niż kilka lat, a zupełnie sporadycznie osiągały wartościowe wyniki, jednak miały one jakiś swój urok
36. pjc
Z łezką w oku wspominam tamte wyścigi:)
37. fullbzikaaa
Ja jestem nowy w F1, ale to w końcu jest F1, najlepsza i najbardziej prestiżowa kategoria wyścigów samochodowych. To tutaj przedstawiane są rozwiązania techniczne, które następnie są stosowane w zwykłych autkach seryjnie produkowanych. To naprawdę skandal, bo już nie do pomyślenia jest, żeby autko startujące w F1 było zmontowane w szopie i startowało bez testów, a co dopiero gdy tak się dzieje w rzeczywistości. Wartość F1 albo systematycznie spada, albo była przeważnie taka sama, tylko sztucznie przez zainteresowane osoby wynoszona na piedestał sportów motorowych.
38. pjc
@fullbzik wpisz sobie w wyszukiwarkę Dallara Automobili.
Potem z satelity zobacz to miejsce.
Czy to Ci wygląda na szopę?
Bolid przeszedł m.in. testy w tunelu, testy zderzeniowe itp.
39. Voight
@37. fullbzik Szczerze to kłóciłbym się czy F1 jest najlepsza i najbardziej prestiżowa. Bo niby dlaczego? Bo wszyscy w kółko to powtarzają? W F1 nie jest widowiskowa, dąży do standaryzacji i dryfuje w kierunku GP2 a do tego zaczyna kopiować rozwiązania z innych serii jak przycisk BOOST z INDY i oszczędność paliwa z LM. A propos oglądał ktoś Sebring 12h?
A Loli się panowie nie czepiajcie bo zespół był perspektywiczny. Tak w ogóle to debiut zespołu był zaplanowany na '98 tylko MasterCard się uparło na 97 i efekty były straszne. Bolid widział tunel aero jak świnia niebo i był to na dobrą sprawę prototyp. Gdyby mieli ten dodatkowy rok...
40. lechu55
No coz. Chyba stac ich zeby chociaz wyscig ukonczyc. Nie pozostaje nic innego jak zyczyc im powodzenia
41. matito
może im się uda
42. lukasz1
„Naprawdę nie mogę doczekać się mojego drugiego wyścigu w Formule 1" a miał pierwszy? Nie wiem czy GP Bahrajnu w jego wykonaniu (między innymi dzięki zespołowi) można było nazwac wyścigiem?
43. Kiachi
12. To musi pokazać w walce ze swoim partnerem na torze
44. Konik_mekr
26. Gosu, chodziło mi o zespół, nie o kierowcę:).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz