Rusza pierwszy dzień testów w Jerez
Dzisiaj rozpoczyna się kolejna, trzecia już sesja testowa przed sezonem 2010. Do dziesięciu ekip, które w ubiegłym tygodniu testowały w Jerez dołączył zespół Lotus, który swoje nowe auto, T127, przedstawił w piątek wieczorem w Londynie.Zgodnie ze wcześniejszymi ustaleniami przez pierwsze dwa dni testów za kierownicą Renault R30 będzie zasiadał Witalij Pietrow. Sesję w Jerez kończyć będzie Robert Kubica.
Podczas pierwszego dnia testów za kierownicą Ferrari zobaczymy Felipe Massę, w Mercedesie Michaela Schumachera, w Red Bullu Sebastiana Vettela, w McLarenie Lewisa Hamiltona, w BMW Sauber Pedro de la Rosę, w Williamsie Rubensa Barrichello, w Toro Rosso Sebastiena Buemi, w Lotusie Fairuza Fauzy, w Force India Paula di Restę (rano) oraz Adriana Sutila (popołudniu), a w Virgin Racing Lucasa di Grassi.
Redakcja serwisu wzorem minionych sesji testowych prosi użytkowników o komentowanie wydarzeń z Jerez pod tą wiadomością. Wszelkie naruszenia regulaminu kulturalnej i merytorycznej dyskusji będą skutkowały wykluczeniem ze społeczności Formuła 1 – Dziel Pasję.
komentarze
1. lingzero
Holenderski portal f1today.nl podał nazwy czterech polskich firm z którymi rozmawia zespół Renault w sprawie sponsoringu.
Francuski zespół wykorzystując rosnącą popularność F1 w Polsce, chce uzupełnić budżetowe braki pieniędzmi pochodzącymi z Grupy PZU, PKN Orlen, PKO BP lub Telekomunikacji Polskiej.
Polski rynek jest nieodkryty. Rozmawiamy z kilkoma polskimi firmami - mówił Gerald Lopez.
Wydaje się, że najbliżej pojawienia się w F1 jest Telekomunikacja Polska, która jest związana z France Telecom.
2. Kimi Rajdkoniem
Wszelkie naruszenia regulaminu kulturalnej i merytorycznej dyskusji będą skutkowały wykluczeniem ze społeczności Formuła 1 – Dziel Pasję. "
Proponuję wprowadzić możliwość edytowania postów przez autorów, będzie mniej naruszeń wg mnie
3. biter1
To jest oczywiste że Renówka chętnie by widziała polską markę w swoim portfolio sponsorskim a w dróga stronę F1 to coraz ciekawszy kąsek marketingowy w polsce. Tylko nie wiem na ile miał by to być sponsor na bolid, jakoś nie chce mi się wierzyć - ale moge się mylić wszak jestem laikiem - sądzę że to by był sponsor osobisty Roberta i pojawił by się na jego kombinezonie/kasku, ale mogę się mylić.
a tutaj moja subiektywna laicka analiza przedstawionych kandydatów:
PZU - kilkakrotnie w ciągu ostatnich lat angażowało się w kampanie na rzecz bezpiecznej jazdy i bezpieczeństwa na drogach, Inwestycja w F1 trochę się z tym kłóci.
PKN Orlen - Marka jak najbardziej związana z motoryzacją ale jak widać zaangażowana marketingowo w imprezy terenowe poprzez Orlen Team, nie sądzę by wyłożyli kupę kasy na kolejną gałąź sportową zwłaszcza nie będąc sponsorem tytularnym Orlen-Renault czy coś. Z drugiej strony to jest gwarancja pokazania się przez 3 godziny tygodniowo (mocno zaokrąglając) Kilku(set?) milionom widzów. z trzeciej strony, na świecie aż tak nie operują a polski klient i tak ma ich na co drugim zakręcie.
PKO - Tak myślę że ta marka ma tak niespójną i często zmienianą strategię reklamową że F1 mogło by się świetnie w nią wpisac zwłaszcza jeśli była by to umowa na jakieś 2- 3 lata. to by mogła być dla nich ciekawa kampania.
TP - "Neostrada TP najszybszy internet" - ijęęęł z wyciem silnika przez kabelek przlatuje wam Renóweczka. troszkę nie te kolory bolidu ale podobnie jak lingzero obstawiam TP. Mają kasę, mają firmę matkę w francji i F1 idealnie nadaje się do reklamowania rozwiązań telekomunikacyjnych takich jak internet czy telewizja IPTv.
4. sm0ku
2. Kimi Rajdkoniem - na stronie internetowej opartej na HTML to może być duży problem
5. prolim
Z tego co wiem, to Orlen ma całkiem sporo stacji benzynowych w .... Niemczech. A F1 w Niemczech to bardzo duża siła przetargowa :). Ale kto tam ich wie :P.
6. pbg
a ja nie sądzę aby jakakolwiek z tych firm zdecydowała się na sponsoring bo klient w sile kilkuset milionów (w zaokrągleniu...) i owszem jest, ale nie jest targetem dla tych firm bo wszystko co te firmy mogą zaoferować ludziom spoza polski to może !!! ciekawość "what is PZU"... i obym się mylił.
7. Konik_mekr
3. biter1, powód przeciw PZU jest właśnie powodem "za" PZU, bo w F1 rozwija się technologie poprawiające bezpieczeństwo.
8. jgkmarcin
Do biter1: F1 ma olbrzymie zasługi na rzecz bezpieczeństwa, np. hamulce tarczowe, lekkie i wytrzymałe materiały, trakcja. Bezpieczeństwo, to nie tylko pasy i poduszki..
9. pusze1
witam --- napiszcie o której zaczynaja testy.
10. MateuszF1
Czekam na te kolejne sesje w Jerez, wiem, ze nie mozna do tego sie za bardzo odnosic ale w ten sposób przyblizamy sie do pierwszego wyscigu. Robert licze na Ciebie
11. kempa007
1. lingzero tylko, ze wiekszosc z tych firm te plotke juz zdementowala...
12. kempa007
9. pusze1 o 9:00 powinny sie zaczac
13. sumo75
nie sądzę aby pkn orlen zostalo sponsorem reno ma juz nafciarza
14. sumo75
total
15. pusze1
serdeczne dzieki kempa 007
16. mrbigstuff
Gorąca dyskusja na temat testów, aktualna sytuacja na torze oraz live timming na ht tp://www.99 chats.com/room_443 43 - z adresu należy usunąć spacje
17. RS-ek
Podobno jednak RK dzis jezdzi
18. pusze1
mam takie przeczucie że Robert w piatek albo w sobote , pokaże na co go stac u reni.
19. RS-ek
Tak podali na F1-Direct.com
20. domin1515
Dzis jezdzi Robert Kubica wiec pewnie znowu Renault zmienilo decyzje
21. RenaultKubek1
Zespół 17 lutego 18 lutego 19 lutego 20 lutego
Renault R.Kubica W. Pietrow R. Kubica W. Pietrow
RS-ek to prawda Kubica dzisiaj jezdzi
22. kazix83
dziwne bo własnie petrov wyjechal z boksów
23. RS-ek
Jednak Pietrow nie RK
24. RenaultKubek1
nom
25. aees
orlen sponsorem nie bedzie napewno!!! firma total ma wyłącznośc sponsorską w jako firma petrochemiczna w renault i nie rzycza sobie orlenu
26. Roch Kowalski
Witam, ludzie nie wiecie czy dzisiaj renault z 40% poprawkami areo ?
27. domin1515
26, nieee , poprawki dopiero na GP Bahrajnu
28. kempa007
21. RenaultKubek1 prosisz sie o bana za wprowadzenie ludzi w blad...
29. kempa007
26. Roch Kowalski, nie wyjedzie. Jak wiekszosc eip czeka z najwaznieszymi poprawkami do ostatniego testu albo nawet startu sezonu.
30. Roch Kowalski
a wystarczy im czasu na zestrojenie tego wszystkiego ?
31. kempa007
ryzyk fizyk, ale konkurencja nie skopiuje tak szybko newralgicznych pomyslow.
32. TomyF1
vitja i pietja :)
33. TomyF1
szumaher 1:30 ...
34. TomyF1
lotus 1:46.... ulala
35. RS-ek
Ladny ten LOTUS, dobrze ze wyglad ma niewiele wspolnego z osiagami :)
36. Roch Kowalski
Najważniejsze , że nie pada i tor przesycha - może potestują troche ..
37. RS-ek
Hamilton, czerwona flaga
38. TomyF1
:) ... czerwona flaga
39. puszkin
wokół pisze się razem
40. Polak477
Jeszcze raz się pytam puszczają gdzieś to w telewizji lub Internecie?
41. Koyot.
dobre tłumaczenie
McLarena Lewis Hamilton został aresztowany w środku długiej prostej.
czyli mistrzem nie będzie hehe
42. TomyF1
co z vitjom ?
43. RS-ek
Aresztowali go, bo zabladzil glina z suszarka i zmierzyl mu predkosc :)
44. Kolczi
jak do tej pory:
1 Schumacher Mercedes 1m30.549s
2 De la Rosa Sauber 1m30.763s +0.214
3 Vettel Red Bull 1m32.761s +2.212
4 Di Resta Force India 1m33.459s +2.910
5 Barrichello Williams 1m36.840s +6.291
6 Hamilton McLaren 1m39.121s +8.572
7 Fauzy Lotus 1m46.652s +16.103
i mmamy czerwona flage, podobno HAM cos nabroił.
45. Lewy_89
Zatrzymał się na długiej prostej chyba. ;] "Testują systemy..."
46. Blaz
A Mnie naprawdę zastanawia forma Saubera bo na większości testów są dość wysoko. Pytanie czy projekt przejęty po BMW był tak zaawansowany czy te czasy to wynik jazdy z mniejszą ilością paliwa. Odpowiedz na nie jak i o forme reszty zespołów otrzymamy nie prędzej niż 13go marca a tak naprawdę to 14 po wyścigu. Kwalifikacje mogą tu wypaść różnie ze względu na ustawienia.
47. MateuszF1
Fajnie Lotus liczylem ze bedzie mial wieksza strate
48. szaman136
1 M.Schumacher Mercedes 1.30.549 +-.--- 5
2 P.De La Rosa Sauber 1.30.763 +-.--- 10
3 S.Vettel Red Bull 1:32.761 +-.--- 12
4 P.Di Resta Force India 1:33.459 +-.--- 8
5 R.Barrichello Williams 1.36.840 +-.--- 6
6 L.Hamilton McLaren 1.39.121 --- 5
7 F.Fauzy Lotus 1:46.652 +-.--- 2
49. Lewy_89
zielona flaga. ;]
50. RS-ek
Hamilton zjechal na ciezarowce, wiec to chyba nie test systemow tylko awaria
51. MateuszF1
a jakie warunki i gdzie wogule ogladacie te treningi
52. RS-ek
51. ht tp://ww w.f1-direct.fr/live-essais-priv es.php
53. Koyot.
jak narazie tylko Pietrek nie jezdzi
54. Lewy_89
ja sobie przeglądam relacje na żywo na ht tp://www.f1 today.nl
Relacji TV nigdzie nie znalazłem
tak poza tym to znowu czerwona flaga... :/
55. B0L0_33
jak zwykle renault wyjedzie ostatnie
56. RS-ek
Tajne lamane przez poufne. McLarena przywiezli do garazu pod plandeka
57. Koyot.
a czemu jezdzi DiResta? a nie kierowcy podstawowi?
58. partycjan
jak obejrzec na tej stronie?
59. RS-ek
nie obejrzysz, mozesz tylko poczytac relacje
60. Lewy_89
@58. partycjan Jakiej stronie?
61. B0L0_33
http://www.attwilliams.com/test-timings
62. partycjan
ht tp://www.f1 today.n
63. mikolaj123r9
Ferrari testuje dzisiaj nowe podwozie i aerodynamike
64. mikolaj123r9
http://directo.thef.es/tests/
65. RS-ek
czerwona flaga-znowu. DiResta
66. mikolaj123r9
na tej stronie sa aktualne wyniki
67. Lewy_89
@62. partycjan Po prawej stronie głównej masz różne tory. Klikasz na live przy Jerez 17 feb i masz relacje. Jeśli interesują Cię wiadomości to możesz tłumaczyć sobie przez tłumacz google z holenderskiego.
68. mikolaj123r9
De La Rosa średnia czasu po siedmiu okrążeniach 1:32,3,
69. partycjan
a jest coś do oglondania
70. partycjan
???????????????????
71. Lewy_89
ht tp://ww w.f1 today. nl/live- update/2010/02/17/circ uito-de-jer ez/
72. Polak477
Jak na razie nie dzieje się zbyt wiele :(.
73. Koyot.
cos mi sie wydaje ze Sauber bedzie czarnym koniem jak narazie są bardzo szybcy na wszystkich treningach
74. partycjan
weszłem i jakos traansmisji nie widze
75. Lewy_89
Też zaczynam tak myśleć. Choć do końca nie wiadomo, może jeżdżą na pusto, żeby sobie dobrych sponsorów znaleźć? ;P
76. Lewy_89
@74. partycjan - Nie transmisja - relacja... -.-
77. pesymista
hehe widzę, że zabawa zaczyna się od nowa xD
78. partycjan
aha a do oglondania nigdzie niema??
79. mikolaj123r9
Zielona flaga na tora wracają jako pierwsi Massa I Buemi
80. Koyot.
no tak sponsorzy sponsorami i jazda na pusto tez ale nie wierzę ze inne zespoły nie jezdzily prawie na pusto a Sauber jednak ciągle w czołówce i to scislej :) ale pozyjemy zobaczymy
81. Lewy_89
Zielona flaga, Massa już najlepszy, renówy nie widać jak na razie...
82. mikolaj123r9
1:30:327 - wynik Felipe Massy
83. Blaz
Tak tak zabawa pod nazwą - Gdzie mozna oglądać??? Żenujące !!
84. pele2808
F. F. Massa Masa Ferrari Ferrari F60 F60 1:30.327 1:30.327 7 7
2. 2. M. M. Schumacher Schumacher Mercedes GP Mercedes GP W01 W01 1:30.549 1:30.549 +0.222 +0.222 5 5 pit pit
3. 3. P. P. de la Rosa de la Rosa Sauber Sauber C29 C29 1:30.763 1:30.763 +0.436 +0.436 10 10 pit pit
4. 4. S. S. Vettel Vettel Red Bull Racing Red Bull Racing RB6 RB6 1:32.761 1:32.761 +2.434 +2.434 12 12 pit pit
5. 5. P. P. di Resta di Resta Force India Force India VJM-03 VJM-03 1:33.459 1:33.459 +3.132 +3.132 9 9 pit pit
6. 6. R. R. Barrichello Barrichello Williams Williams FW32 FW32 1:36.840 1:36.840 +6.513 +6.513 8 8 pit pit
7. 7. S. S. Buemi Buemi Toro Rosso Toro Rosso STR5 STR5 1:38.443 1:38.443 +8.116 +8.116 10 10
8. 8. L. L. Hamilton Hamilton McLaren McLaren MP4-25 MP4-25 1:39.121 1:39.121 +8.794 +8.794 5 5 pit pit
9. 9. F. F. Fauzy Fauzy Lotus F1 Lotus F1 T127 T127 1:46.652 1:46.652 +16.325 +16.325 2
85. Lewy_89
@ 78. partycjan - Nikt nic nie znalazł. Szukaj. ;]
86. MateuszF1
tez tak mysle Sauber reczej mocnego bolidu nie zbuduje, pewno maja paliwa na 5okr i sie ciesza z dobrych wyników, a sponsorzy potrzebni skoro Petronas odszedl do Mercedesa
87. Blaz
@MateuszF1 - To samo pisaliśmy w tamtym roku o BrawnGP. Zobaczymy jak już pisałem wcześniej
88. MateuszF1
Co o Brawnie pisaliscie nie wiem bo wtedy neta nawet nie mialem
89. B0L0_33
wie ktoś czy virgin dzisiaj testuje?
90. Blaz
A to że kręcili te czasy tylko po aby uzyskać sponsorów. Rzeczywistość okazała się inna jak wiadomo.
91. Lewy_89
Pada w Jerez :/
92. mikolaj123r9
Tak testuje Virgin a dokładnie Luca Di Grassi
93. B0L0_33
dzięki
94. mikolaj123r9
Cały czas w Jerez pada , na torze zostali Hamilton i Barichello którzy testują opony
95. mikolaj123r9
Coś w tym roku pogoda jakaś taka kapryśna dla kierowców F1
96. mikolaj123r9
Barrichello w deszczu 1:35
97. B0L0_33
znowu Petrov sobie nie pojezdzi
98. Polak477
Na f1today ktoś się chyba rozpędził i napisał, że Massa jeździ w F60 :).
99. MateuszF1
a ktorej koniec testów to wyniki zobacze?
100. B0L0_33
o 17
101. MateuszF1
to tak dlugo te testy trwaja czy moze jest jakas przerwa
102. ekimmu
nie ma przerwy, teamy sobie robią same przerwę na papu tylko
103. bosss1111
dzisiaj to kiszka..nic nie wydazy sie spoecjalnego przez pogode..szkoda czasu na obserwacje....
104. Polak477
O pojawiło się słońce może będzie coś się działo.
105. Gosu
Nie pada na razie, może wreszcie Witali wyjedzie ...
106. zakop
Pietrowa nie puszczą na jazdę, bo jest dobrym na lodzie, a nie na wodzie. Wielki błąd organizatorów, że wybrali Jerez na tak poważne testy.
107. Kimi Rajdkoniem
skoro warunki są niepewne to po co ma tracić kilometry testowe?
108. Kimi Rajdkoniem
Lotus ma nie najgorszy czas jak na pierwszy dzień
109. RaptoRi
Uuuuu Lotus szaleje 1.35.777 - jeszcze 10 minut i zejda ponizej 1.30 ;) Jak na pierwszy test to idzie im naprawde super.
110. zakop
Pietrow winien uczyć się, a nie siedzieć bezczynnie i patrzeć jak inni testują.
111. Polak477
"Lotus prawie tyle samo okrążeń, jak Matka Boża w ciągu dwóch pierwszych dni."Potrafi ktoś to przetłumaczyć? Hehe.
112. sq1
Po dwóch godzinach Petrov 2 okrążenia. Coś się Renault nie spieszy do testów.. tracą czas niepotrzebnie.
113. pawelpaciorek
Polak477, trochę niefortunne porównanie Matki Bożej do zespołu F1, to tak btw
114. leonardo1899
pietrek dajesz na tor...
115. ekimmu
@110
Na deszczu praktycznie nie da się testować aero - a o taki pewnie był plan renault.
116. TomyF1
lece na kawe ze śmietanką... :D
117. padre
Ciekawe co nam dziś "Witalij 15 mln" pokaże??? Wypadałoby aby ten słowianin trochę pojeździł...
118. sq1
Vettel się obudził... 1:29.063
119. Kimi Rajdkoniem
Dlaczego tak bardzo chcesz, żeby testował bolid w warunkach, które (jak podejrzewam) uniemożliwiają wykonanie planu testowego?
120. TomBMW
RedBull był zawsze dobry na deszczu.
121. hietka
szkoda, ze tylko na deszczu
122. padre
RB6 na czele!!! Pogoda nie rozpieszcza dziś niestety,no ale zawsze jakieś informacje się uzbiera! Przy tak małej możliwości testowania każdy dzień się liczy!!! Pozdro 4 all.
123. B0L0_33
jeżeli renaut nie chce testować to niech chociaż
dadzą Petrovi oswoić się z bolidem
124. Sadu1
panowie nie bardzo lape po jakiemu to ale tu sa live timy ze stintami http : //
www.msfree. gr /ms. php?id=10691
125. perla2010
Gdzie mogę zobaczyć wyniki na żywo!
126. hietka
ciekawe jak długo RBR będzie na czele, za chwilę Schumi wszystkich znokałtuje
127. admin07
możliwe że do reni coś montują nowego i potrzebują czasu....
128. TomBMW
Witalij nie jeździ bo oszczędza na benzynie, zostanie mu jakieś 14998600 euro długu.
129. dzeku7777
@124 Po grecku:) akurat się trochę uczę to wiem:)
130. Abra89
Vitaly Petrov begint aan zijn eerste serieuze rondes vandaan. De Rus rijdt met veel gebrul uit zijn Renault-motor weg uit de pitstraat na een proefstart. Przetlumaczy ktos :D
131. sq1
Petrov wyjechał na tor ale czasu nie zrobił i znowu siedzi w pit... deszczu sie boi chlopak??
132. dzeku7777
@130 Witalij Pietrow rozpoczyna swoje pierwsze poważne okrążenia. A potem jest coś o badaniach nad silnikiem lub coś takiego. Holenderski jest podobny do niemieckiego który znam, ale są różnice które w 1szym zdaniu są małe a w drugim duże;]
133. RS-ek
130. Vitalij Pietrov rozpoczyna swoja pierwsza poważna runde. Slychac ryki jesilnika Renault z pitlane
134. RS-ek
133 jego*
135. matibak
@124
super ta stronka. Najlepsza w sieci chyba. Szkoda, że po grecku:P
136. lipiniak86
@131 gdzie mozna zobaczyc te testy na zywo?
137. matibak
w Jerez.. Relacji nie ma, możesz tylko sledzić wyniki.
138. szyna66
podaj kolego link
139. lipiniak86
ze sledzic wyniki mozna to ja wiem, ale @131. sq1 napisal cytuje"Petrov wyjechał na tor ale czasu nie zrobił i znowu siedzi w pit" sledzac wyniki raczej nie widzialby kiedy pietrow wyjechal na tor prawda?;] dlatego sie zapytalem czy moze jest taka opcja zeby looknac na zywo testy w Jerez
140. Raven89
Testy na żywo można zobaczyć w...Jerez.Nie ma żadnej transmisji telewizyjnej i zrozumcie to wreszcie...
141. Strong
Witam. Mam pewien pomysł dotyczący nowych postowiczów, którzy pytają o stronę. Może będziemy ich ignorować, bo co róż to któryś zawraca dupę i pyta o link. Wszyscy są tacy wygodnii życzą sobie żeby im podać na tacy, poza tym zadają głupie pytania. Co wy na to. Ignorujmy ich
142. Kimi Rajdkoniem
1. P. P. de la Rosa de la Rosa Sauber Sauber C29 C29 1:28.834
143. Strong
Albo wchodzą w dyskusję albo spadaja na drzewo.
144. ekimmu
@139
nie ma takiej opcji - jedyne co to komentarze na twitterze albo na autosport dot com
145. karmelo1920
P. De la Rosa - 1:28.751
146. lechu55
Jeszcze Petrova nie ma
147. karmelo1920
De la Rosa nieźle ciśnie tego Sauberka, - 1:27.825
148. MateuszF1
Czyzby tor pszesychał?
149. RenaultKubek1
pewnie jeżdżą Sauber z małą ilością paliwa
150. bod
Grecy mają wielu swoich kierowców F1 to i fajną stronkę zrobili. Co innego my...
151. RenaultKubek1
1. P.De La Rosa Sauber Sauber 1.28.751
2 S.Vettel l Red Bull Red Bull 1:29.053
3 R.Barrichello Williams Williams 1.30.142
4 F.Massa Ferrari Ferrari 1.30.327
5 L.Hamilton McLaren McLaren 1.30.453
6 6 M.Schumacher Mercedes Mercedes 1.30.549
7 7 S.Buemi Toro Rosso 1.31.555
8 P.Di Resta Force India 1:33.459
9 F.Fauzy Lotus 1:35.777 1
10 V.Petrov Renault
11 V.Liuzzi V. Force India
12 L.Di Grassi Virgin
152. sq1
Na zywo nie zobaczycie testow nigdzie, ile razy mozna to pisac. Są stronki z komentarzem i na nich mozna sledzic co sie dziele aktualnie na torze (z małym opuznieniem). To wszystko :) No i Sauber znowu szaleje... niezły czas jak na te warunki. Ale wyszlo sloneczko wiec powinny byc lepsze czasy w miare przejechanych okrążeń. Tylko gdzie jest Renia?
153. pesymista
Przed chwilą był reportaż- wywiad z Pietrovem na rosyjskiej tv. To już których z kolei, który widziałem.(siedział z jakąś babką w restauracji i pił herbatkę:). Chłopak nie stroni od dziennikarzy, nie to co Kubica xD Wiadomo musi się często pokazywać żeby wzbudzić zainteresowanie.
154. lechu55
9. czas Petrov 1:33:607
155. karmelo1920
Vitek wreszcie wyjechał...
156. RenaultKubek1
Schumacher 4
1.30.200
157. zetec
Petrov 1.33.354 / 10 lap
158. murmunder
podniecacie sie tymi czasami a przecierz tam leje. Te czasy nic nie mowia
159. RS-ek
V. Petrov 1:32.752 1:32.752
160. zetec
ale przynajmniej coś się dzieje. a Petrov na 11 okr. ma 1.32.752
161. prost
Macie linka z czasami na żywo ht tp://ww w.williams f1.com/ test- timings
162. lechu55
Massa wykręcil najlepszy czas
163. mikolaj123r9
no no massa teraz najlepszy 1:27.665
164. mikolaj123r9
Czerwona flaga Rubens nabroił
165. GoodByeBlueSky
hello mam pytanko ile zespoły testują bojlidów 1 czy 2? Tzn. np. Kubica ma swój bolid i Pietrov też.
166. kempa007
teraz maja raczej jedno nadwozie do dyspozycji, Ferrari przywiozlo na testy w Jerez drugie, oznaczone kodem 282 i obaj kierowcy beda je teraz testowac.
167. zakop
Gra mi na nerwach ten Pietrow.
168. Sadu1
tu jest nastepna z live stronka i juz nie po grecku tylko po angiesku :)
http :// live.autosport.com/ commentary. php /id/178
169. CIGAM
czesc
czy ilosc silnikow i skrzyni podczas tetsow jest jakos ograniczona ???
170. mikolaj123r9
Massa pierwszy 1:26:867!!
171. Strong
No to ładnie. Renia na szarym końcu przed nowicjuszami. Pewnie tak i zostanie na razie.
172. mikolaj123r9
Średni czas okrążeń Schumachera to 1:32,7 trzy dziesiąte wolniej od Barrichello
173. mikolaj123r9
HAMILTON PIERWSZY!!!!
1:25:742. mają potencjał
174. Siffredi
@169. CIGAM
tak, ile mają w garażu i na ile stać rozwalić-zepsuć tyle mogą montować. Czas testów to chyba do godz 17ej, potem zamykają tor. W ile czasu można zmienić skrzynię albo silnik?-tyle mogą jeździć, zbierać dane itp itd.
175. mikolaj123r9
LEWIS drugi okrążenie w czasie 1:26
176. Polak477
173. Albo nie mają paliwa...
177. mikolaj123r9
1:25:136
Hamilton śrubuje czasy
178. mikolaj123r9
1:24:762!
Znowu się poprawił i zeszedł poniżej 1:25
179. BMWbmw
Nie zesrajcie się kur..
180. mikolaj123r9
Ty się już zesrałeś
181. matey89
pietrek wyjechał
182. TomBMW
chyba już na slikach jedzie?
183. GoodByeBlueSky
posrało was :P .... Czyżby tor wysychał ?
184. matey89
V. Petrov
Renault 1:30.311
185. Gosu
1. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:24.762
186. radzix
173 a to już kwalifikacje do GP Bahrajnu dzisiaj?????????? ja pier.... dajcie spokój komentować każdy czas, one z nazwy nawet są nieoficjalne!!!!! szkoda że je w ogóle podają nie byłoby 90% komentarzy, pooglądajmy sobie malowania bolidów i ew przyjrzyjmy się czy ktoś czegoś nowego nie zamontował na bolidzie...
187. rs2009
Na renie poczekamy do piatku az Kubica praejmie stery hehe!
188. Polak477
1. F. Massa 1m24.309s
189. matey89
F. Massa Ferrari 1:23.619
190. habib
186. radzix - głos rozsądku
191. Polak477
O widzę, że zespoły opróżniły baki i zaczynają się ścigać :). Lepiej, żeby zajęli się testowaniem.
192. padre
Ciekawi mnie fakt na ile mocny będzie Lotus??? Wygląda dość kanciasto ale ile jest wart okaże się pewnie w Bahrajnie? Co do testów to różnica między W01 a R30 wynosi 0,014 więc ich wyniki naprawdę niewiele mówią kto w którym miejscu stawki się znajduje...
193. hietka
czerwona flaga
194. Gosu
czerwona flaga na torze
195. MQual
151. RenaultKubek1
na jakiej stronce sa te wyniki live?
196. matey89
MQual na redtube puszczają
197. hietka
przez Masse
198. murmunder
Przyłaczam sie do niektórych i napisze zeby sie niektóre osoby nie posrały. A ogolnie to mam informacje z dobych zródeł i co ważne potwierdzone że Kubica bedzie miał kask Biało czerwony ze smigiełkiem ( to taki nowy kers) zamiast paliwa Renault zastosowało reaktor atomowy ( redukuja spaliny jak najbardziej pozytywnie. Ze wzgledu na ciecia kosztów w jednym z bolidów Reno beda dwa miejsca przez co kto jest przed kim bedzie decydował rzut monetą. A ogolnie to Reno jeszcze nie mieli optymalnych warunków zeby uzyć drugiego biegu.
199. sax89
htt p://ww w.99ch ats.c om/r oom_44343
200. Koyot.
dla niektorych to chyba orgazm zastępczy :) haha
201. roli 1974
masa 1.23.204
202. habib
może Vitaly wczoraj zabalował przy ostatkach i dopiero teraz jest w stanie wsiąść do bolidu - wiem że głupi komentarz ale jest zaraz 14 a jego 17 okrążeń przy np ponad 50 Ferrari i innych daje do myślenia
203. Gosu
198. murmunder rozumiem, że to miało być śmieszne, więc oświadczam - NIE BYŁO.
204. Koyot.
tak daje do myslenia ze czekali na suchy tor ot co
205. evoluzione
"Aresztowania Felipe Massa miało miejsce w plecy proste obwodu Jerez, przeklętym się dziś dla kierowców." - translator google wymiata...
206. habib
wiesz, jak na 4 dni są zapowiadane opady - to sie może nie doczekac
207. hietka
205. zgadzam się
208. roli 1974
1. massa 1.23.204
2.hamilton1.24.367
209. murmunder
203. Gosu rozumiem ze nie zrozumiałes ironi, więc oświadczam jesteś TEMPY
210. Blaz
204. Koyot - Dokładnie tak!! Po co jeździć w warunkach które są nie w pełni odzwierciedlają wynik jaki zespół chce uzyskać. Jest jeszcze jedna sprawa Marnowanie kilometrów.
211. Gosu
209. murmunder o jakiej Ty ironii piszesz ? I przestań mnie obrażać bo przestane być miły pajacu ...
212. zakop
wyniki testów, też są jakimś odniesieniem co do oceny wartości bolidu. Inne ekipy pokazują co ich stać, ale Renault pokazuje, że ich bolid nie ma odpowiedniej mocy i tylko wciąż gdybają to samo , o nowych częściach i budowie nowego bolidu i polskich sponsorach.
213. roli 1974
8.v.petrow-1.30.311
214. Budyn_F1
Zobaczymy co siee bedzie dzialo.
215. roli 1974
1 F.Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 50
2 S.Vettel Red Bull 1:23.551 +-.--- 54
3 L.Hamilton McLaren 1.24.367 --- 45
4 P.De La Rosa Sauber 1.27.825 +-.--- 44
5 R.Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 78
6 P.Di Resta Force India 1:30.080 +-.--- 64
7 M.Schumacher Mercedes 1.30.273 +-.--- 50
8 V.Petrov Renault 1.30.311 +-.--- 17
9 S.Buemi Toro Rosso 1.31.555 +-.--- 37
10 F.Fauzy Lotus 1:34.396 +-.--- 46
11 T.Glock Virgin 1.34.453 +-.--- 4
12 V.Liuzzi Force India -.--.
216. Koyot.
jak widzimy teraz przeschlo i pietrek od razu 3 sek urwal wiec poco jezdzic na darmo w deszczu
dzieki za poprarcie 210. Blaz
217. mhs1234
dlaczego Glock prawie wcale nie jeździ? jakaś awaria? ktoś mi powie?
218. darkmackos
Stare wyniki... tutaj są nowe
1 7 MASSA P 1:23.204 - - 1:23.204
2 5 VETTEL 1:23.551 0.347 0.347 1:33.147
3 2 HAMILTON P 1:24.367 1.163 0.816 1:24.367
4 37 DI RESTA 1:25.567 2.363 1.200 1:25.567
5 12 PETROV 1:27.297 4.093 1.730 1:27.297
6 16 BUEMI 1:27.737 4.533 0.440 1:27.737
7 61 DE LA ROSA P 1:27.825 4.621 0.088 1:29.720
8 9 BARRICHELLO P 1:28.256 5.052 0.431 1:28.256
9 3 SCHUMACHER P 1:30.273 7.069 2.017 1:31.118
10 39 FAUZY P 1:34.396 11.192 4.123 1:37.914
11 24 GLOCK P 1:34.453 11.249 0.057 1:34.453
219. Blaz
Przecież szefowie teamu Renault oficjalnie mówią że nie będą na początku stawki. Zresztą tak na dobrą sprawę nikt nie jest w stanie określić gdzie kto jest. To są testy nie trzeba z bolidu wyduszać 100% żeby porządnie wszystko przetestować.
220. Vipper_GP
209. murmunder Ja za to cie popieram, takiej parodii na tym forum to długo nie widziałem, zebrali sie tutaj wszyscy znaFcy od A do Z, jakoś nie widzę tych ludzi przy fachowych komentach. Aż fajnie się czyta komentarze starych wyjadaczy, z sensem i merytoryka napisane, natomiast komentarze z cyklu " renault ma słabe czasy, będą w sezonie wlekli tyły stawki" są dla mnie śmieszne, to świadczy o "wiedzy" coniektórych w tym temacie.
221. darkmackos
sory to było z miedzyczasami tutaj macie same najlepsze okrążenia:
1 7 MASSA P 1:23.204
2 5 VETTEL 1:23.551
3 2 HAMILTON P 1:24.367
4 37 DI RESTA 1:25.567
5 12 PETROV 1:27.297
6 16 BUEMI 1:27.737
7 61 DE LA ROSA P 1:27.825
8 9 BARRICHELLO P 1:28.256
9 3 SCHUMACHER P 1:30.273
10 39 FAUZY P 1:34.396
11 24 GLOCK P 1:34.453
222. Strong
Pewni Szumi testuje pełny bak. Jak myslicie??
223. habib
zadzwon do niego i sie spytaj
224. Taiyou
Jako że pierwszy raz: Witam!
6 V.Petrov Renault 1.27.297
225. Blaz
204. Koyot - przecież oceniamy sytuację logicznie ;) - stała taktyka Reni ostatnio też tak zrobili.
226. rs2009
petrov 1.27.297
227. Strong
Co do I -go wyścigu dużą rolę odegra taktyka, Zależy jakie ogumienie zastosują i kiedy będą zjezdżać po następne kapcie,. Na poczatku wyprzedzanie będzie graniczyło z cudem, za to na końcówce będą zdychać jak muchy i próbować wyprzedzić na każdym zakrącie. Co PANY na to??
228. Matysss
towarzystwo tutaj zgromadzone (są wyjątki)dalej jak widzę skupia się na pouczaniu wzajemnym , zamiast skupić się na istocie tematu.otóż przypomnę że temat brzmi"Rusza pierwszy dzień testów w Jerez" więc skupmy się na tym. wg mnie testy jak co roku mogą nam wiele powiedzieć o formie poszczególnych zespołów ale niekoniecznie, np. w ubiegłym roku BGP pojawił sie dopiero na ostatniej sesji testowej osiągając najlepsze czasy i wtedy pojawiły się komentarze że to zabieg Brawna pod publikę , po to aby znaleźć sponsorów - jak się okazało było inaczej.tak więc obserwujmy bacznie testy ale nie brałbym tych czasów jako kolejność startową w Manamie.. sa jeszcze 3 tygodnie i zapewne wiele poprawek, nie tylko w R30 pojawi się do practice 1.
229. Strong
Tak naprawdę to testują różne rozwiązania i wybierają optymalne, Myslę że na pewno bedą się liczyły zespoły z czołówki na I-ym wyscigu, ale nic do końca nie wiadomo, a nóż Renie zmienią w 50% na lepszą.
230. Taiyou
11 T.Glock Virgin 1.34.453
Czy ktoś z Was ma jakieś info co do Virgin?
231. Strong
228 masz rację, oni sami nie wiedzą jak nowe rozwiązania wpłyną na jazdę dlatego głowią się jak tu nie być na szarym końcu i co tu zrobić
232. rs2009
Poco przezywac na jakiej pozycji bedzie renault przyjdzie czas zobaczymy to jeszcze nie wyscig tylko TESTY a one sa przygotowaniem bolidu do sezonu wiec niewiem dlaczego dzieciaki dostaja sraki po testach nikt niezdobedzie trofeum i tyle!!!
233. Strong
Bolidy będą zatankowane na full i co innego bedzie na poczatku wyscigu, a końcówka będzie całkowicie inna. Ważna będzie taktyka. Kiedy jakie kapcie.
234. Vipper_GP
227. Taktyka bedzie bardzo ważna...czy zaryzykowac w qualach i później zyłować uzywane opony czy jednak troche odpuścić i na świeżości jechac wyścig...to jedna z wielu teorii. Mnie zastanawia i zarazem bardzo cieszy taktyka renault...nie wybijaja sie w testach ..nie maja tez najgorszych czasów, dla mnie wychodzi na to że ich tempo wyścigowe będzie bardzo mocne, a przeciez kwalifikacjami nie wygra sie wyscigów przynajmniej w tym sezonie. Maja slabszy silnik, nie najmocniejszy na quale ale wydaje mi sie że będą mogli to wykorzystac podczas wyścigu, wtedy jest zupelnie inna jazda nak w kwalifikacjach.
235. padre
Byłoby ciekawie gdyby na początku sezonu z ścisłej czołówce pojawiły się takie ekipy jak Sauber czy Toro Rosso!!! w tym sporcie faworyci już niejednokrotnie musieli ustępować pola w trakcie sezonu więc wypada nam tylko czekać z niecierpliwością na Bahrajn;)))
236. roli 1974
1 F.Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 50
2 S.Vettel Red Bull 1:23.440 +-.--- 69
3 L.Hamilton McLaren 1.24.367 --- 45
4 S.Buemi Toro Rosso 1.24.810 +-.--- 45
5 P.Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
6 V.Petrov Renault 1.27.297 +-.--- 24
7 P.De La Rosa Sauber 1.27.825 +-.--- 48
8 R.Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 78
9 M.Schumacher Mercedes 1.30.273 +-.--- 51
10 F.Fauzy Lotus 1:34.396 +-.--- 46
11 T.Glock Virgin 1.34.453 +-.--- 4
12 V.Liuzzi Force India
237. TomBMW
niby te czasy z testów nie mają żadnego znaczenia, ale miło jest popatrzeć jak RENIA jest w czołówce.
238. Sadu1
szumi przesunal sie na 7 miejsce...
wiem ze to nic nie znaczy ale chcialbym zeby renia czyms w koncu zablysnela choc na kwilke
tor caly czas wysycha...
239. Sadu1
szumi 1:28.8 juz jest 6ty :P
240. Sadu1
przepraszam 1:26:8
naprawde by sie przydala edycja postow :/
241. Strong
234 Zgadzam się. Najwazniejsze będą opony - na Q3 - jakie założą. Myślę że od tego zależał będzie cały wyscig, JEśli oczywiście nie będzie samochodu bezpieczeństwa i kraks spowodowanych przez nowicjuszy.
242. Gosu
Ktoś wie co tym razem jest z VR ? Dlaczego mają tylko 4 okrążenia zrobione ?
243. Vipper_GP
Zepsół się..odbieraja właśnie nowy bolid z lotniska- taka przesyłka specjalna ;]
244. Matysss
241. opony w ogóle będą najważniejsze,a raczej ich oszczędzanie przez poszczególnych kierowców no i oczywiście spalanie - zobaczymu jak to wyjdzie w praniu
245. zakop
W kółko to samo. po co pokazywać tabele, jak ona jest ogólnie znana, a co do Pietrowa,to ostatecznie ulokuje się na przedostatnim miejscu.
246. Sadu1
no nareszcie : petrov 1:26.5 dawaj dawaj tawariszcz
247. Blaz
227. Strong - Trudno tak na prawdę wyrokować co się bezie działo. Wszystko bedzie zależeć od wielu czynników. Jaką taktykę wybiorą na kwalifikacje czy ustawić bolid na szybkość a potem liczyć ,że ustawienia te będą się w miarę spisywały przy pełnym baku. Sami widzicie że już przy kwalifikacjach i starcie będzie tyle czynników zmiennych decydujących o osiągach. Można byc szybkim na pełno a potem coraz wolniejszym wraz ze zmieniającym się balansem lub odwrotnie. Królem bedzie ten team któremu uda sie znaleźć ZŁOTY ŚRODEK.
Nie pokuszę się o typowanie kto w pierwszym wyścigu będzie zwycięzcą. Za dużo niewiadomych i zmiennych które będą wpływały na osiągi w czasie wyścigu. Paliwo, opony, balans, styl jazdy kierowcy a nawet szorstkość asfaltu.
248. roli 1974
1 F.Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 50
2 S.Vettel Red Bull 1:23.221 +-.--- 69
3 L.Hamilton McLaren 1.24.367 --- 45
4 S.Buemi Toro Rosso 1.24.810 +-.--- 45
5 P.Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
6 M.Schumacher Mercedes 1.26.855 +-.--- 51
7 V.Petrov Renault 1.27.297 +-.--- 24
8 P.De La Rosa Sauber 1.27.825 +-.--- 48
9 R.Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 78
10 F.Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 46
11 T.Glock Virgin 1.34.453 +-.--- 4
249. Vipper_GP
Dla tych co nie wiedzą gdzie można oglądać czasy testów - wejdzcie sobie na http:// autosport. com w zakładke live, macie tam i czasy i opisane zdarzenia. Mam nadzieje że ograniczy to wklejanie tutaj całych tabel z wynikami .
250. Blaz
A tak dodając to chciałbym żeby stawka była bardzo spłaszczona 4-5 teamów, aby były emocje walka i co wyścig inny zwycięzca.
251. Michal1050
Petrov coraz szybciej!Niepokoi mnie Virgin 4 okrążenia:(
A tak poza tematem http://stefangp.lua.pl/news.php - jest to stronka poświęcona Stefanowi GP i F1,zapraszam do pomocy w rozwijaniu się dla pierwszych 10 osób status admina!;) To nie jest spam chcę tylko żeby było jak najwięcej stron o F1!;)
Pozdrawiam!;)
252. Sadu1
niebo czyste nad jarez.
mozliwe ze ostatnie 2,5 godziny bedzie szybkie :)
253. toomaas
http://www.msfree. gr/ms.php? id=10691
Zdecydowanie najlepszy link pod kątem czasów - można zobaczyć czasy wszystkich okrążeń poszczególnych zawodników !
254. pele2808
zobaczymy jak benda jezdzic zpelnymi bakami
255. roli 1974
P Pilotes Equipes Temps Ecarts Trs
1 F.Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 50
2 S.Vettel Red Bull 1:23.221 +-.--- 80
3 L.Hamilton McLaren 1.24.367 --- 45
4 S.Buemi Toro Rosso 1.24.704 +-.--- 55
5 P.Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
6 V.Petrov Renault 1.26.533 +-.--- 28
7 M.Schumacher Mercedes 1.26.855 +-.--- 61
8 P.De La Rosa Sauber 1.27.825 +-.--- 48
9 R.Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 78
10 F.Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 51
11 T.Glock Virgin 1.34.453 +-
256. darkmackos
Juz teraz jest dosc splaszczona. w 3 sekundach jest 7 teamow. Wiem ze przy takich prędkosciach to przepasc ale biorac poprawke ze nei wiadomo kto ma ile paliwa w bolidzie i patrzac na wrecz identyczne czasy vettela i massy powinna byc zawzieta walka
257. hipcio
124. Sadu1 swietna ta stronka wiecej takich dzienx :D
258. Sadu1
przejechane okrazenia :
Vettel 80, Barrichello 78, di Resta 64, Schumacher 66, Buemi 55, de la Rosa 53, Fauzy 52, Massa 50, Hamilton 45, Petrov 34, Glock 4
259. r.adamczyk
Zgadzam się z kolegą Matysss. Podczas testów każdy team musi w końcu sprawdzić jak zachowuje się auto z małą ilością paliwa, więc trochę można się tymi wynikami popodniecać. Oczywiście może być ściema na zasadzie jadę na pusto ale nie cisnę na maksa.
Nie wiem co z virgin, znowu jakieś problemy techniczne?
260. Taiyou
Wielki SCHU 1:24.532
261. Koyot.
a mnie cieszy to ze FI jakos daje rade i dobrze w koncu moze bede regularnie punktowac :)
262. Strong
1 S. Vettel
Red Bull 1:22.818 1:22.818 - 82
2 F. Massa
Ferrari 1:23.204 1:23.204 0.386 50
3 S. Buemi
Toro Rosso 1:23.322 1:24.088 0.504 59
4 L. Hamilton
McLaren 1:24.367 1:24.367 1.549 47
5 M. Schumacher
Mercedes 1:24.532 1:26.043 1.714 71
6 P. De la Rosa
Sauber 1:24.616 1:24.765 1.798 56
7 P. di Resta
Force India 1:25.088 1:25.088 2.270 74
8 V. Petrov
Renault 1:26.237 1:26.237 3.419 34
9 R. Barrichello
Williams 1:28.256 1:28.256 5.438 78
10 F. Fauzy
Lotus 1:31.848 1:41.023 9.030 52
11 T. Glock
Virgin 1:34.453 1:34.453 11.635 4
263. Matysss
moim zdaniem w tym roku w trakcie testów teamy powinny stawiać na długie przejazdy i analizę zachowania opon oraz spalania , a nie tak jak się tutaj niektórym wydaje osiąganie najlepszych czasów.. na to przyjdzie odpowiednia pora... a zabrzmi to m.w. tak : " z gorącej stolicy Bahrajnu , Manamy witają Państwa Mikołaj Sokół i Andrzej Borowczyk ..." hehe
264. Sadu1
nie wiem czy dobrze zrozumialem ale Fauzy chyba zrobil 50 kolek bez wspomagania kierownicy. ogolnie lotus jest bardzo zadowolony ze sa w sumie nie daleko za williamsem i przed virginem.
co do virgina to wlasnie wypyszcza glocka na slickach.
Buemi poprawia najlepszy czas na: 1:23.3
265. B0L0_33
zaraz na tor wyjedzie virgin
266. Koyot.
no co prawda to prawda wtedy będą cisnąc na maksa
267. omegags
czy ktoś wie jaka jest różnica w zużyciu paliwa między jazdą w wyścigu a jazdą za SC jeśli tak to na plus czy minus.zastanawiam się czy zespoły biorą to pod uwagę tak samo jak jazda w deszczu i na suchym torze bo przecież walczymy o każdy kilogram
268. hipcio
124. Sadu1 a propo tej stronki to testy zawsze sa na tym adresie stronki, cczy innym? bo ja z greckiego nic nie rozumiem a i translator nie pomaga...., a moze ktos z Was wie...
269. Sadu1
http: //live.autosport. com/commentary. php/id/ 178
270. greg76
to co ? lotus będzie srednio- w kazdym wyśćigu dublowany po 8-9 okrążeniu ;P)
271. Taiyou
Aż tak to chyba nie..po 15
272. Blaz
A Shumi już 24 kółka na torze.
273. Blaz
Ostatni Stint Vettela - 1:23.375, 1:22.818, 1:22.639, 1:22.593, 1:23.048, 1:23.044, 1:23.423, 1:23.342, 1:23.387
274. Matysss
nie bedzie dublowany !!! to są testy ludzie !
275. gujak
o Lotusa bym sie nie martwił , maja niezłych kierowcow i na pewno do soboty poprawia czasy, a dzisiaj dali bolid rodakowi zeby sobie tez pojezdził
276. Matysss
otóż to - poprawna postawa Malezji względem rodaka
277. Taiyou
No dobra, Lotus może, ale co z Virgin? Bo jak tak dalej bedą się spisywać to ten sezon też będzie ostatnim..
278. Matysss
Sir Richard Bronson nie pozwoli na ciągnięcie się w ogonie stawki
279. gujak
Virgin chociaż jezdzi , no moze to za duzo powiedziane , a co z Camposem i USF1 to dopiero jest masakra
280. TomyF1
z herbatką wróciłem jak tam Vitalij ?
281. hipcio
dawno deszczu nie bylo xD
282. Gosu
Znowu zaczęło padać ...
283. zakop
W kółko piszecie, że to są tylko testy. Piszecie bzdury, to kiedy będą wyniki jak nie na testach. Testy świadczą o wartości bolidu.
284. arek889
bez wspomagania lotus?!
285. Sadu1
i znowu deszcz :(
286. Matysss
283. zakop testy służą jak sama nazwa wskazuje testowaniu... wynik jest kwestią drugorzędną. gdyby było inaczej to za klasyfikację w testach FIA przyznawała by pkt-y. Jest tak że każdy team ma prawo sprawdzic różne rozwiąznia , strategie itp - taki jest jest cel przedsezonowych testów F1
287. Koyot.
glock to ma szczescie jak ruszyl to zaczelo padac :( wspolczuje mu i zycze calemu VR jak najlepiej
288. kurson7
283. zakop testy są po to by sprawdzić bolid i ustawić wszystkie jego parametry. Matysss ma racje. O wartości bolidu świadczy to jak jeździ w wyścigach a nie na testach i to wyniki z wyścigów się liczą a nie z testów.
289. arek889
ale troche logiki w tych testach jest, patrzcie ze mcl, merce i ferrari są zawsze z przodu, renia w srodku a dziewice na koncu stawki.Na wszystkich testach do tej pory tak było.Jedynie co sauber sie wyrywa.
290. zakop
88. kurson7 nie macie racji, a co ?, inni to śpią czy testują. Widać to po wynikach, że Renault jest słaby.
291. Matysss
290. zakop kto wg ciebie jest mocny ? może jeszcze wytypujesz nam pierwsze 3 linie w Bahrajnie co ?
292. Koyot.
albo od razu majstra hehe
293. rewol
Jestem nowy więc witam wszystkich, tzn nowo zalogowany, ale zorientowany w komentarzach. Tak naprawdę nowy sezon będzie jedną niewiadomą. Wiele się zmieniło w przepisach (już nie będę wymieniał co), doszło kilka nowych zespołów, dużo przetasowań kadrowych i aż 19 wyścigów. No i Kubek w nowym zespole, który moim zdaniem rokuje dobrze, choć nie oszukujmy się, mistrzami nie zostaną, natomiast namieszają w czołówce na pewno, a w porównaniu z ostatnim sezonem i wegetacją w BMW obok zadufanego Nicka, dla Kubka to i tak odbicie się od dna. Co do testów? Do końca i tak nie znamy grafiku zespołów, domysły, patrzenia bezsensowne na czasy nic nam nie da. Ale to jest forum więc dyskusja musi być. Kilka wyścigów i będziemy mądrzejsi, emocji na pewno nie zabraknie, a oto przecież chodzi.
294. zakop
291. Matysss - w takim razie poczekamy do Bahrajnu,
295. Vipper_GP
294. Każdy ma swoje racje, poczekajmy do Bahrajnu - wtedy będzie można dyskutowac o formie i podziale w tegorocznym sezonie.
296. Kacper94
1 S. Vettel Red Bull 1:22.593 +-.--- 90
2 F. Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 50
3 S. Buemi Toro Rosso 1.23.322 +-.--- 67
4 L. Hamilton McLaren 1.24.367 +-.--- 49
5 M. Schumacher Mercedes 1.24.532 +-.--- 87
6 P. de la Rosa Sauber 1.24.616 +-.--- 62
7 P. Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
8 V. Petrov Renault 1.26.237 +-.--- 38
9 R. Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 83
10 F. Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 66
11 T. Glock Virgin 1.34.453 +-.--- 7
297. murmunder
283. zakop No to wychodzi na to ze Mcl który był najlepszy ostatnio dzis niestety bardzo drastycznie sie pogorszyła wartość jego bolidu
298. Michal1050
Petrov coraz szybciej!Niepokoi mnie Virgin 10 okrążenia:(
A tak poza tematem http://stefangp.lua.pl/news.php - jest to stronka poświęcona Stefanowi GP i F1,zapraszam do pomocy w rozwijaniu się dla pierwszych 10 osób status admina!;) To nie jest spam chcę tylko żeby było jak najwięcej stron o F1!;)
Pozdrawiam!;)
299. gujak
jeszcze chwilka i Virgin przeskoczy Lotusa
300. Kacper94
Sutil usiadl za kierownica VJM03, za Di Reste...
301. Kojag
A ja odważnie powiem, iż myślę, że Toro Tosso w tym sezonie będzie niewiele gorsze od Red Bulla! Nie mam do tego żadnych podstaw, ale tak mi się wydaje...
302. Koyot.
widzieliscie foto na autosport.com?? czyzby fereri jezdzilo ze spadochronem?
303. kurson7
zkop "testują" a nie ścigają, człowieku wiesz ile ustawień ma taki bolid i ile rzeczy muszą sprawdzić? Zgadzam się poczekajmy do Bahrajnu a nie snujmy domysłów. 297. murmunder - zgadzam się :)
304. MIchas
To moj pierwszy post, takze witam serdecznie!
Tak juz od dobrych kilku latek sledze stronke, jak i komentarze. W zasadzie mój post wiele nie wniesie. Chcialbym odniesc sie do komentarzy bardzo duzej liczby osob, lecz uwage skupie na jednym przykladzie.
Panie zakop. Twoj stan wiedzy na temat F1 jest rowny zeru. Generalnie, 98% uzytkownikow nie ma najmniejszego pojecia o F1, a setki komentarzy sa tego krystalicznym dowodem.
Nikt po za zespolami, nie wie jaka forme ma boild. Dodatkowo zadej zespuł nie zna formy innego. Nikt niczego nie jest pewny i jedyne co ma teraz sens to patrzec tylko na siebie i starac sie maksymalnie ulepszyc bolid.
Panie zakop na testach pracuje sie nad rzeczami, ktore tego wymagaja. Sami kierowcy z Saubera powiedzieli, ze nie maja wystarczajacego bolidu aby konkurowac z przodu stawki, a na testach kreca najlepsze czasy. Moze to byc spowodowane tym, ze szaleja tak, poniewaz maja wlasnie poroblemy z osiagami. Soro Reno na kazdych testach jezdzi z mniej weicej stala iloscia paliwa, mozliwe jest, ze nie martwia sie szybkoscia bolidu, a czyms innym. Jezeli bolid reno ma w 1 Gp miec 40% nowych czesci. Po co zatem mieliby testowac maksymalne mozliwosci bolidu? W tym roku moze okazac sie, ze szybkosc bedzie o wiele mniej istotna niz zuzycie paliwa, hamulcow, opon.
Moze byc tak iz Reno jest swiadom osiagow swojego bolidu z nowymi czesciami, a teraz chca do maksimum poznac "tajniki oszczednosci bolidu", bo wlasnie to moze byc kluczem do sukcesu.
Rownie dobrze, to wszystko co napisalem, moze byc bzdura. Moze byc bzdura ktora wyjdzie na jaw po pierwszych GP. Ten sezon wprowadzil wiele zmian, i wielka niewadoma. Jest mozliwe, ze w calym sezonie beda wzloty i upadki wielu ekip, poniewaz przez caly sezon bedzie mnustwo kombinowania nad bolidem. Nie obejdzie sei bez ryzykownych zagran, ktore moga poleszysc znaczaco bolid, badz pogorszyc. Ten sezon jest wyjatkowy w wielu aspektach. Uwazam, ze bedzie bardzo ciekawy i pelen niespodzianek.
I teraz na koniec powiedzcie mi, czym sie kierujecie w swojej glowce, ze na podstawie czasow z 3 testow oceniacie forme zespolu? Jak mozna myslec tak prostolinijnie, aby na podstawie takiej niewiadomej wystawiac opinie?
Czasy te moga mowic wszystko, albo nic. Tego nikt sie nie dowie do czasu sezonu.
A zakonczyc chcialbym tym cytatem.
"Ale to jest forum więc dyskusja musi być"
305. Sadu1
hmmm lotus juz zakonczyl na dzis. jutro kovi zacznie smigac :P
wazne ze juz niecaly miesciac do wyscigu :P
306. sq1
hehe :) ciekawe co oni tam ukrywaja... jakis mega dyfuzor? Na autosport bylo zdjecie z tylu bolidu ferrari i bylo wszystko widac co maja za tylnymi kołami.. :D zdjecie fajne... nie ma co:)
307. MIchas
Edit. Prosze wybaczyc te tragiczne bledy w pisowni. Nie ma mozliwosci edycji, a post pisalem bardzo szybko.
308. Kacper94
1 S. Vettel Red Bull 1:22.593 +-.--- 90
2 F. Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 54
3 S. Buemi Toro Rosso 1.23.322 +-.--- 67
4 L. Hamilton McLaren 1.24.367 +-.--- 52
5 M. Schumacher Mercedes 1.24.532 +-.--- 87
6 P. de la Rosa Sauber 1.24.616 +-.--- 62
7 P. Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
8 V. Petrov Renault 1.26.237 +-.--- 38
9 R. Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 99
10 F. Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 76
11 T. Glock Virgin 1.32.417 +-.--- 10
12 A. Sutil Force India 1:33.580 +-.--- 5
309. Sadu1
1:33 - Petrov, 1:32 - Massa wiem ze to nic nie znaczy ale jakos przyjemniej ogladac mn iejsza roznice :)
310. pele2808
jesli pozostana takie winiki to znowu benda pisac w niemczech jaki to jest vettel swietny
311. zakop
291. Matysss Tylko o% ma Pan wiedzę o F1, Ja tu nie będę dyskutował. Koniec
312. hietka
301. Ja myślę, że Torro Rosso będzie nawet lepsze.
313. lechu55
Widac ze stawka jest dosc wyrównana.
314. Kacper94
1 S. Vettel Red Bull 1:22.593 +-.--- 90
2 F. Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 57
3 S. Buemi Toro Rosso 1.23.322 +-.--- 67
4 L. Hamilton McLaren 1.24.367 +-.--- 52
5 M. Schumacher Mercedes 1.24.532 +-.--- 88
6 P. de la Rosa Sauber 1.24.616 +-.--- 62
7 P. Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
8 V. Petrov Renault 1.26.237 +-.--- 42
9 R. Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 99
10 F. Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 76
11 A. Sutil Force India 1:31.873 +-.--- 7
12 T. Glock Virgin 1.32.417 +-.--- 10
315. lechu55
1 Vettel Red Bull 1m22.593s
2 Massa Ferrari 1m23.204s +0.611
3 Buemi Toro Rosso 1m23.322s +0.729
4 Hamilton McLaren 1m24.367s +1.774
5 Schumacher Mercedes 1m24.532s +1.939
6 Di Resta Force India 1m25.088s +2.495
7 Petrov Renault 1m26.321s +3.728
8 De la Rosa Sauber 1m27.825s +5.232
9 Barrichello Williams 1m28.256s +5.663
10 Sutil Force India 1m28.985s +6.392
11 Fauzy Lotus 1m31.848s +9.255
12 Glock Virgin 1m34.453s +11.860
316. rKubica-fan
1 HAMILTON 1:24.762
2 MASSA 1:26.473
3 DE LA ROSA P 1:27.825
4 VETTEL P 1:27.871
5 BARRICHELLO P 1:28.256
6 DI RESTA P 1:30.080
7 SCHUMACHER P 1:30.273
8 PETROV 1:30.311
9 BUEMI P 1:31.555
10 FAUZY P 1:34.396
11 GLOCK P 1:34.453
317. rKubica-fan
Pos. Driver Car Best Time Laps
1. Sebastian Vettel Red Bull RB6 1:22.593 90
2. Felipe Massa Ferrari F10 1:23.204 50
3. Sebastien Buemi Toro Rosso STR5 1:23.322 67
4. Lewis Hamilton McLaren MP4-25 1:24.367 52
5. Michael Schumacher Mercedes W01 1:24.532 87
6. Pedro de la Rosa Sauber C29 1:24.616 62
7. Paul di Resta Force India VJM03 1:25.088 74
8. Vitaly Petrov Renault R30 1:26.237 38
9. Rubens Barrichello Williams FW32 1:28.256 96
10. Fairuz Fauzy Lotus T127 1:31.848 76
11. Timo Glock Virgin VR-01 1:32.417 10
318. Kacper94
S. Vettel Red Bull 1:22.593 +-.--- 90
2 F. Massa Ferrari 1.23.204 +-.--- 57
3 S. Buemi Toro Rosso 1.23.322 +-.--- 67
4 L. Hamilton McLaren 1.24.367 +-.--- 52
5 M. Schumacher Mercedes 1.24.532 +-.--- 92
6 P. de la Rosa Sauber 1.24.616 +-.--- 62
7 P. Di Resta Force India 1:25.088 +-.--- 74
8 V. Petrov Renault 1.26.237 +-.--- 46
9 R. Barrichello Williams 1.28.256 +-.--- 99
10 A. Sutil Force India 1:28.710 +-.--- 11
11 F. Fauzy Lotus 1:31.848 +-.--- 76
12 T. Glock Virgin 1.32.417 +-.--- 10
319. ar2rg
Witam wszystkich.
Też nie wypowiadam się na tym forum,ale uważam,że ,, MIchas'' wypowiedział się bardzo rzeczowo ,fachowo i logicznie w przciwieństwie do Pana zakop-a.
Więc powtórzę:WSZYSTKO TO SĄ TESTY WIELE KONKRETNEGO NA 100% NIE WNOSZĄ ,ABY WIĘKSZOŚĆ (PONAD 90 %) WYPOWIADAŁA SIĘ W TAK ,,FACHOWY''SPOSÓB ! Jak będzie,zobaczymy w marcu.SerdecznieWszystkich pozdrawiam.
320. STMan
Witam
Spinacie się jak dziewice.... każdy lepszy fachowiec... dajcie luzu
Tym, który piszą, że z testów nic nie wynika i że Reno ma mocny bolid napiszę tylko:
Jeżeli uważasz, że tylko Reno ulepszy konstrukcję do 40% nowych części to oznacza, że Reno spóźniło się z budową R30. Inni mają bolidy zamknięte w 85% i teraz testują a Reno na pierwsze GP dostanie bolid bez testów. Niech mi znawcy testów napiszą, jak można testować 60% bolidu, podczas, gdy jeden element zmienia areodynamikę. Jedyne co mogą przetestować to silnik.....
Czy naprawdę uważacie, że wszyscy jadą po najlepszy czas a Reno testuje? Proszę Was, Reno z pewnością już jeździło na pusto.....
Wniosek? Reno na pewno nie będzie w pierwszych 2 liniach w pierwszych 4 GP
321. lechu55
Czerwona flaga na torze
322. Taiyou
Wiecie, przwda jest taka, że wszystko może się okazać..Pamiętacie zeszłoroczny wyścig w Australii? Wszyscy się jarali że Kubica mial szanse na podium a co się okazalo? Że bolid BMW byl doprawdy guzik warty..Pierwsze 3 wyścigi i będzie można mówić kto w jakiej jest formie..
323. Made in Poland
STMan, nie jestem interpretatorem wyników testów, ale wskażę tylko, że źle rozumujesz twierdząc, że skoro reno wprowadzi 40% nowych części to znaczy, że się spóźniło. Zbyt śmiały wniosek i zarazem niepoprawny, ponieważ może być tak, że reno wprowadzi 40% nowych części, których teraz nie chce pokazać, a za które jest pewna mniej lub bardziej. Nie chcę wywracać kota ogonem, ale jak już zarzucasz ludziom spinę to zarzucaj solidnie. Pozdrawiam amatorów wykładni czasów testów.
Ponadto wniosek, że reno na pewno nie będzie w pierwszych 2 liniach w pierwszych 4 GP płynący z przesłanek, które przedstawiłeś jest tak niepoprawny, że aż w oczy rażący. Polecam jakikolwiek podręcznik z logiki.
324. lechu55
322. Taiyou- święta prawda
325. STMan
304. MIchas 2010-02-17 16:04:13 (Host: *.159.31.124.static.crowley.pl)
Moze byc tak iz Reno jest swiadom osiagow swojego bolidu z nowymi czesciami, a teraz chca do maksimum poznac "tajniki oszczednosci bolidu", bo wlasnie to moze byc kluczem do sukcesu.
Panie, mówisz Pan bzdury.
Jak mogą byś świadomi nowych części bez testów?? Możliwe, że te nowe elementy testowane są dopiero w tunelu, jakby je mieli, to założyliby je pewnie.
Wiedzą, że będą mieli super części.... hehe dobre
326. misiauek
Najpierw mam pytanko: czy wiecie dlaczego wyścigowa dziewica zrobiła tylko 10 kółek? Odnośnie wypowiedzi STMan'a @325 Weźmy pod uwagę, że części to nie tylko aero, ale baaardzo wiele innych rzeczy - wszystkim zawsze narzuca się nowy nos wymyslne osłonki itp ale w bolidzie można poprwic wiele więcej niż aero chociaz rzeczywiscie kształt szerszenia może wskazywać, że będa jeszcze zmiany aero ale przecież na 100% tego nie wiemy
327. azazel
304. MIchas Niby dobrze piszesz, ale w pewnym punkcie sam sobie zaprzeczasz. Napisałeś, że: „Nikt po za zespołami, nie wie jaką formę ma bolid. Dodatkowo żaden zespół nie zna formy innego.”, a później: „Sami kierowcy z Saubera powiedzieli, że nie maja wystarczającego bolidu, aby konkurować z przodu stawki, a na testach kręcą najlepsze czasy.”. W takim razie skąd wiedzą, że nie mają konkurencyjnego bolidu, jeśli nie wiedzieliby gdzie jest konkurencja? Otóż zespoły wiedzą już mniej więcej gdzie są, ponieważ inżynierowie podglądają konkurencję, widzą ile okrążeń kręcą w poszczególnych stintach i jakie czasy uzyskują, a po kilka dniach testów można na podstawie tych danych próbować oszacować gdzie się jest.
328. STMan
323. Made in Poland
Jezuuu, powiedz mi czemu ludzie związani z F1 po wprowadzeniu zakazów testów w sezonie wypowiadali się, że bardzo ciężko jest udoskonalać konstrukcję BEZ TESTÓW, dlaczego na treningach pojawiały się nowe części a potem znikały - bo się nie sprawdziły. Komputer, czy tunel nie dadzą ci wyników. Nowe elementy trzeba przetestować.
To, że Reno nie będzie w czołówce wnioskuję nie tylko po tym co napisałem. Pisałem wcześniej o Reno, nie będę się powtarzał. Chodzi mi o:
1. Wypowiedzi zarządu
2. Dyfuzor, którego nie rozumieją (dopiero podłogę pod niego mają robić)
3. Dłuższe przejazdy nie są rewelacyjne
4. Opóźnienia
329. pesymista
322. Taiyou w Australii to akurat Kubica mógł mieć 2 miejsce z palcem w nosie (czyli samochód był potencjalnie szybki), ale nie bo mu się zachciało wylądować na ścianie z vettelem.
330. zakop
304. MIchas no i co?
331. Michal1050
Petrov coraz szybciej! Niepokoi mnie Virgin 10 okrążenia:(
A tak poza tematem http://stefangp.lua.pl/news.php - jest to stronka poświęcona Stefanowi GP i F1,zapraszam do pomocy w rozwijaniu się dla pierwszych 10 osób status admina!;) To nie jest spam chcę tylko żeby było jak najwięcej stron o F1!;)
Pozdrawiam!;)
332. sm0ku
323. Made in Poland - w końcu ktoś kto myśli, czasem mam wrażenie że bardzo niewielu nas tu. Pozdrawiam - A do reszty wspaniałych amatorów czasów testowych, oprócz ciężaru paliwa dam wam wskazówkę co do interpretacji czasów - Bridgestone wzięło na testy w Jerez 3 typy samych slickow które bardzo różnie zachowują się na torze - nie mówiąc już nawet o przejściowych i deszczówkach. CZASY NIE MÓWIĄ NIC A NIC
333. legac
Widać wszyscy teraz wyjechali na popisówkę, żeby ich zdjęcie było przy komentarzach z dnia testów
334. Taiyou
329. pesymista Tylko co z tego że wtedy był szybki, skoro potem, w następnych wyścigach albo silnik się dusił albo ta 'prędkość' gdzieś zniknęła? No chyba że BMW robi wozy cudowne na jeden wyścig, a na reszte sezonu to zamykanie stawki..
335. pele2808
329. pesymista wyladowal na scianie bo walczy o swoje
336. legac
Wtedy BMW dobrze trafiło z oponami, stąd wynikała ich duża przewaga w końcówce wyścigu. Stąd też wniosek na ten sezon, że nie jest pewne czy najszybsze bolidy będą zawswze wygrywać. Trzeba też mieć zawsze bolid na mecie i dużo szczęścia, bo to 19 wyścigów a nie jedna czasówka
337. omegags
329 gdyby chciał być drugi to by był na pewno ale onwalczył ozłoto i musiałatakować jak najszybciej nie mógł czekać i tyle
338. rogas144
Wiecie co mnie najbardziej tu bawi? to, że każdy mówi, że poczekajmy, aż rozpoczną się pierwsze kwalifikacje itp a później piszą sami takie bzdury, że bolid Renault jest słaby i w ogóle. Zastanówcie się co piszecie bo tak naprawdę G**NO wiecie!! Każdy zespół testuje bolid pod coś innego i z czymś innym więc jak można wywnioskować, gdzie dany zespół się znajduje na tle innych zespołów. Nie podniecajcie się tak, zobaczymy w marcu co i jak i gdzie. Zresztą pierwszy wyścig i tak nam niczego nie powie w 100%. Ja wierzę w Renault bo przynajmniej chcą walczyć, wiedzą jak wygrywać i na pewno każdy się teraz o to stara. PZDR
339. misiauek
@336 Dokladnie - co więcej może (choć nie musi) się okazać, że ten kto z czołowych 6-7 zespołów najlepiej poradzi sobie z degradacją opon bedzie mistrzem w 2010 - na ostatnich kółkach różnice czasów w zalezności od zużycia opon mogą sięgnąć np. od 1 do może i 3sek na okrążeniu- jesli ktoś będzie pod tym względem zdecydowanie lepszy od reszty stawki
340. legac
Nawet kiepszkim BMW można było zająć drugie miejsce. Taktyka , "fart" i niezawodność, to moim zdaniem klucz do wygrywania w tym roku. W 2008 Hami;ton miał dużo szybszy bolid od innych, prawie zawsze PP, a ledwo się wykaraskał
341. dick777
STMan, w odróżnieniu od ciebie sądzę, że Renault przygotowało kilka wariantów rozwiązań i testy mają im udzielić odpowiedzi, którą drogą pójść. Być może inne zespoły poszły inną drogą i od razu postawiły na konkretne rozwiązanie, które może przynieść im sukces lub totalną porażkę, tak jak to było w ubiegłym sezonie, kiedy to BMW, Renault, McLaren i Ferrari postawiły na KERS i przegrały z kretesem. Być może Renault wyciągnęło z tej porażki lekcję i postanowiło nie pakować się na całego w jedno rozwiązanie. Stąd ta zapowiedź o tak dużych zmianach na Bahrain. Tezę o opóźnieniu w pracach nad bolidem uważam za niczym nie popartą bzdurę. 300 osób siedziało w Enstone na stołkach i przez kilka miesięcy pierdziało w stołki. A Lopez i spece z jego z firmy to idioci, którzy kupili bubel. Wolne żarty! Pomyśl czasami, zanim zaczniesz wypisywać głupoty, podobnie jak pozostali, którzy bredzą o opóźnieniu Renault.
342. Perkoz_1
Też uważam, że szkoda klepania w klawirkę na temat formy Renault czy innego teamu na podstawie jakichkolwiek testów. Mniej więcej kogo stać na zwycięstwo będzie wiadomo po powrocie F1 z antypodów, czyli po GP Chin. I dopiero na GP Hiszpanii karty będą jako tako potasowane i rozdane.Ten sezon jest stricte przełomowy technologicznie i dlatego mogą być różne wielkie niespodzianki, Jeszcze większe niż w ubiegłym sezonie. I to jest dobre dla tego sportu.
343. MQual
196. matey89 sądząc po twoim nicku jeteś jeszcze szczeniakiem a szczeniak lubi szczekać... więc nie wchodź jeszcze na takie brzydkie strony :D
344. figo7
. dick777 Ty chłopie czytasz w moich myślach jestem takiego samego zdania , podoba mi się twój tok myślenia masz bardzo mądre komentarze pozdrawiam .
345. MIchas
325 STMan
Nie jestem zwolenikiem wplatywanie sie w dyskusje na forach, wiec jeszcze tylko raz odwolam sie do tej dyskusji.
Po pierwsze to napisalem "sa swiadomi", anie wiedza, ze beda dobre (czesci). To jest duza roznica. Jak chcesz prowadzic z kims dyskusje, nie mozesz tak znaczaco przeinaczac toku myslenia rozmowcy.
Zadam Tobie kilka pytan. Czy uwazasz, ze te 40% czesci nei zostalo testowanych przez rozne technologie? Sadzisz ze wpakuja 40% nowych czesci nei majac pojecia jak moga wplynac na bolid? Sadzisz, ze te czesci na czym beda bazowaly? Moze byc tak, iz te czwsci, sprawdza sie kapitalnie poniewaz zrobili je na podstawie kilkunastu dni testow wersja przejsciowa bolidu.
Skoro inna ekipa mogla stworzyc Caly bolid bez tunelu areo, to...
Ponadto moze byc tak jak napisal jeden pan, iz nie chca ich ujawniac do GP. Po akcji z dyfuzorami, kazda ekipa jest teraz 10 razy czujniejsza.
Powodow moze byc setki, a i one sa poza naszym zasiegiem.
Nikt z nas nie ma najmniejszej swiadomosci co tam sie naprawde dzieje, wiec jakiekolwiek pisanie, z ektos kogos wyprzedza jest poprostu oznaka, iz nei jest sie swiadomym swojej niewiedzy.
Tyle zmojej strony ;).
346. F1 team PL
Kolejny dzień testów, setki spekulacji i kto ma racje
5 dzień Jerez a czasy okrążeń nic się nie zmieniają , są bardzo zbliżone czyli pomiędzy 1;30 a 1;20
więc znaczy to że na podstawie tych wyników nikt z nas niejest w stanie powiedzieć który team ma przewage, z wypowiedzi też nic niezkleimy ponieważ każdy ma swoją strategię. Jedni chwalą swój bolid inni są sceptyczni co niektórzy mówią o problemach.
Najbardziej nakręcają nas te nagłówki np " Pierwszy dzień dla Vetela" tak jak by coś już wygrał,
Prawda jest taka iż to dopiero w Bahrajnie zobaczymy który team wsadził najwięcej serca ,rozumu oraz kasy i odrobił lekcje z Jerez
Oczywiście pragne całym sercem żeby R.K został mistrzem ale to niestety nieda mu tego mistrza ,tylko szybki i bezawaryjny bolid
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz