komentarze
  • 18. atomic
    • 2010-02-04 19:39:27
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a może tak : 100- 20-10-8-7-6 itd to dopiero będzie "zachęta" .punktami zrobią tylko delikatną korekte.nie tu tkwi błąd .błąd tkwi w polityce jaką prowadzą włodarze f1.

  • 19. lechart
    • 2010-02-04 19:46:42
    • *.olsztyn.mm.pl

    12. kierowca .To samo myślę 6. MARTINWTCC . A jakaś niewielka skocznia by się przydała, tylko nie taka co się gubi koła.. Sędziowie by punktowali styl skoku i najlepszym trzem, przyznane by były dodatkowe punkty. To by dopiero przyciągnęło kibiców.........:))

  • 20. fan100
    • 2010-02-04 19:49:44
    • *.177.199.9

    To Ja jeszcze dodam że z drugiej strony to by był strzał w cały zespół-mechaników. Bo przecież zawsze można pomylić prawą z lewą stroną bolidu albo przez pomyłkę założyć nie tą mieszanke. Ewentualne zacięcie klucza pneumatycznego i gość ma pojechane.

  • 21. Konik_mekr
    • 2010-02-04 19:51:32
    • *.gorzow.mm.pl

    Bzdurny nakaz, dobrze, że go odrzucili. Dzięki temu kierowcy będą mogli próbować oszczędzać opony kosztem tempa, co wróży ciekawe wyścigi;). Chociaż pewnie i tak mało kto zdecyduje się na jazdę na jeden pit.

  • 22. mario547
    • 2010-02-04 20:14:29
    • *.191.132.42

    Na pewno kwalifikacje będą bardzo ważne i taktyka (oszczędzanie opon - tu Heidfeld był dobry, i czysty tor) dużo zależeć będzie też od mechaników bo do tej pory mieli czas do końca tankowania a teraz koła zmieniać będą na wyścigi.

  • 23. flecht
    • 2010-02-04 20:21:23
    • *.chello.pl

    A może widowisko poprawiłoby zrobienie wyścigu na Nürburgringu na Nordschleife? Co prawda ludzie na trybunach mieliby powody do niezadowolenia, a całość byłaby trudniejsza w realizacji, ale...

  • 24. ostry021
    • 2010-02-04 20:29:42
    • Blokada
    • *.greenbird.pl

    Usunięty

  • 25. flecht
    • 2010-02-04 20:31:34
    • *.chello.pl

    24. Z tym "zawsze" bym nie przesadzał...

  • 26. fabian
    • 2010-02-04 20:34:34
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co ze skrótami na torach. Już Bernie o nich zapomniał? :)) A może kopie na nich wilcze doły.....

  • 27. shad2pl
    • 2010-02-04 20:40:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ehh i znowu zebrały się trolle.
    Jak już kiedyś pisałem, większe nagradzanie lidera jest ok, ale ta punktacja znów jest przesadzona. Może dojść do sytuacji sprzed roku i np. Button w połowie sezonu miałby prawie tyle punktów co wicemistrz na koniec. Więc co takiego kierowce ma z motywować o walkę o p1? Mam nadzieję, że w tym sezonie nie będzie takiego wyłomu i czołówka będzie równa.

  • 28. Piotr_the
    • 2010-02-04 20:55:34
    • *.chello.pl

    Jak mają wyglądać kwalifikacje czy 3 części będą jechać na oparach?, czy ostatnia na pełnym baku?

  • 29. iksik
    • 2010-02-04 21:03:30
    • *.wislaNET.pl

    Ja proponuję wsadzić im na głowy skórzane pilotki i gogle do tego skórzane kurtki i całą stawkę tak oporządzoną wsadzić do samochodów z lat 50 ubiegłego stulecia. Wtedy żądne reguły nie będą ważne, a my w 100% poznamy najlepszego kierowcę w całej stawce ścigantów-manipulantów. Co wy na to?

  • 30. black knight
    • 2010-02-04 21:04:51
    • *.adsl.inetia.pl

    28. W Q3 będą jeździć z dowolną ilością paliwa, czyli na oparach ;]

  • 31. kristo
    • 2010-02-04 21:12:50
    • *.multimo.pl

    23 napisał:
    A może widowisko poprawiłoby zrobienie wyścigu na Nürburgringu na Nordschleife? Co prawda ludzie na trybunach mieliby powody do niezadowolenia, a całość byłaby trudniejsza w realizacji, ale...

    Ja bym za to dał sobie palca uciąć (tu mówie na poważnie ) ale i tak to nie możliwe jest
    i najlepszy tor ever już nigdy nie powruci:(
    Wszystko przez Laude i największą śmiertelność z pośród wszystkich torów.
    A najlepsze wyścigi jak 1935 GP Niemiec i zwycięstwo Nuvolariego, które jest w top 5 best race ever,a dlamnie #1 pójdą w zapomnienie.....
    P.S wynik Q.nicka sprzed 2 lat na tym torze f107 był śmieszny (8:30),Transit ma rekord 10:00; Slr mclaren 7:12 ,A fireblabe 1000 :7:25 .(choć to ostatnie to istne samobójstwo 4paki na najdłurzszej prostej a ciebie broni tylko kask:))

  • 32. aees
    • 2010-02-04 21:15:43
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    F1 niedługo przeobrazi się w Wielki Wyscig. Pamietacie taka bajkę??:D

  • 33. Miro66
    • 2010-02-04 21:30:44
    • *.aster.pl

    Wiadomo nie od dziś, że wyprzedzanie w F1 graniczy z cudem. Czemu więc zatrudnia Ernie Hermana Tilke, nadwornego idiotę, który wciąż takie tory buduje ?
    Czy Indie i Korea to będą następne 2 tory, na których nic nie da się zrobić? Czy nie można wprowadzić sekcji bardzo szerokich zakrętów o odpowiednich promieniach, żeby mieściły się spokojnie 2 lub nawet 3 samochody ?

  • 34. frg1pl
    • 2010-02-04 21:39:09
    • *.rzeszow.mm.pl

    Wacky races

  • 35. grzes12
    • 2010-02-04 21:41:48
    • *.146.129.173.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Osobiście uważam że nakaz dwóch pit stopów jeszcze bardziej przyczyni się do tego że na torze będzie mniej wyprzedzania na , gdyż większość ekip będzie zmieniać opony mniej więcej w tym samym czasie , na przestrzeni paru kółek . Chociaż paradoksalnie będzie tak że kto pierwszy zmieni opony może nieco zyskać nad kierowcami zmieniającymi później , ale nie zmienia to faktu że taktyka spadnie do minimum , a kierowcy startujący z dalszych miejsc praktycznie o wejściu na pudło będą mogli zapomnieć ...
    Moim zdaniem to zespoły powinni decydować o ilości postojów ,a kierowcy powinni mieć możliwość wyboru i od nich powinno zależeć czy chcą podjąć ryzyko związane z jazdą na jeden postój ....

    16 elin
    Niestety ale obawiam się że jeszcze długo , poza paroma akcjami na torze w wyścigu , będziemy oglądać "procesje" ;/ Na pewno kształt obecnych torów ma duże znaczenie na brak wyprzedzania , ale jeszcze większy wpływ na to co widzimy na torze ma przesadnie rozbudowana aerodynamika w bolidach ... na ale niestety coś za coś , a prostych rozwiązań nie ma ;/
    pozdrawiam ;)

  • 36. FAster92
    • 2010-02-04 23:02:33
    • *.opera-mini.net

    15. A nie czasem 260L? ;)

  • 37. ural
    • 2010-02-05 00:08:18
    • *.adsl.inetia.pl

    Już widzę to polepszenie widowiska przez zmianę punktacji. To, że tak rzadko dochodzi do wyprzedzania nie wynika z punktacji, tylko przede wszystkim z charakterystyki F1 - na niektórych torach wyprzedzanie jest wręcz wyjątkowo ciężkie (np. Monako). Nie czarujmy się, te różnice w punktacji sprawią tylko i wyłącznie, że różnice w klasyfikacji na koniec sezonu będą ogromne pomiędzy liderami, a np. środkiem stawki. 6 miejsce 8 punktów, pierwsze 25 - różnica 17 punktów. Gdy były małe różnice, to średnie teamy miały większą szansę na trzymanie się blisko czołówki, a teraz między silnymi zespołami, a średniakami będzie punktowa przepaść. W dodatku liczenie tego, to będzie jakaś masakra... No nic, mówi się trudno. Od początku nie popierałem tych zmian, a przynajmniej w takim charakterze, no ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Mam nadzieję, że się mylę i faktycznie zwiększy to widowisko, choć szczerze w to wątpię.

  • 38. elin
    • 2010-02-05 00:18:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35. grzes12 - jeśli większość zespołów zacznie zmieniać opony w tym samym czasie, to dopiero wtedy widowisko stanie się emocjonujące. Każdy z " zapartym tchem " będzie się zastanawiał :
    - którzy mechanicy okażą sie szybsi ( koła dokręcone, czy nie ), który kierowca wyjedzie jako pierwszy ( zajedzie drogę innemu, czy nie ),kto kogo przepuści, a może jeszcze jakaś mała kraksa ...
    Wyścig ( pit stop ) pełen atrakcji ;-))
    A, tak poważnie, to się z Tobą zgadzam - ilość wizyt u mechaników, powinna być decyzją zespołów. Albo kierowca ryzykuje i jedzie na jeden pit stop, albo wybiera bezpieczniejsze rozwiązanie i zmienia opony dwa razy, ale może stracić swoją pozycję w wyścigu.
    Co do " procesji ", to również się tego obawiam. Tym bardziej, że Bernie zaczyna wprowadzać coraz więcej torów ulicznych, gdzie wyprzedzenie kogoś już graniczy z cudem, a dodatkowo dochodzi właśnie obecna aerodynamika bolidów ...
    Pozdrawiam :-)

  • 39. kuba1808
    • 2010-02-05 00:23:04
    • *.aster.pl

    Niech zmienią punktacje na następującą - za wszystkie miejsca są przyznawane punkty, z odstępem jednego. Czyli mając 24 samochody w stawce zwycięzca zyskuje 24, drugi 23, trzeci 22 itd. Wtedy byłaby rywalizacja o każde miejsce i nikt nie byłby do końca pewny swojej pozycji! A ileż emocji! <przymruża oko>

  • 40. fryciol89
    • 2010-02-05 11:18:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dyskutujecie na temat atrakcyjności wyścigów. Wg. będą bardzo i to jak! Nie zastanawialiście się jak będą rzutować tempa danych zespołów przy danym poziomie paliwa:>? To może być ciekawe:) Np. Maclaren będzie odjeżdżał innym zespołom przy pełnym baku w połowie już pałeczkę przejmie np. Ferarii. To może być interesujące:) Ale również możliwe, że wcale tak nie będzie;/ System punktowy? hmm myślę, że bardzo ciekawy tylko już z góry można powiedzieć, że decydujące będą tylko pierwsze 3 miejsca.

  • 41. shad2pl
    • 2010-02-05 13:41:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Właśnie nie będzie taktyki. W sytuacji gdy dwóch kierowców walczy o miejsce ten drugi utrzymując tempo rywala, zawsze zjedzie dopiero kolko - dwa po nim i na 99% zyska pozycję.

  • 42. aees
    • 2010-02-05 14:30:35
    • Blokada
    • *.kjnxx11.dynamic.dsl.tele.dk

    33. Miro66 poszerzenie zakretów nic nie da, nawet jak beda mialy 20m szerokosci to przy pewnej konstrukcji toru, wyprzedzania i tak nie zobaczysz.

  • 43. nowyziomal
    • 2010-02-05 15:34:18
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    każdy tor powinien mieć taką prostą jak w Spa, tam zawsze dochodzi do wyprzedzania najlepiej gdyby była delikatnym łukiem

  • 44. bullit34
    • 2010-02-05 16:38:52
    • *.243.168.45

    Jazda na jeden pit stop w wielu przypadkach skończy się w najlepszym przypadku złapaniem gumy, tym bardziej iż start odbywać się będzię na oponach z kwalifikacji co jak wiemy opony zajuż nieco zużyte i ich wytrzymałość juznie jest tak dobra poza tym zgadzam się iż to wlaśnie wizyty ww pit stopach będa o wielu wyścigach przesądzały

  • 45. jaroadam
    • 2010-02-06 11:19:05
    • *.centertel.pl

    Regulowanie "na siłę" ilości pit stopów na pewno nie wpłynie na poprawę widowiska, ale na pewno zwiększenie ich ilości wpłynie na bezpieczeństwo kierowców. Moim zdaniem powinno być dopuszczone podejmowanie przez zespoły ryzyka jazdy na 2 kompletach opon przez cały dystans. Wprowadza to większą ilość zmiennych do wyścigu tym samym czyniąc go ciekawszym.

  • 46. fabian
    • 2010-02-06 13:35:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem czemu mają służyć te wszystkie zmiany? Pozwoliłem sobie przeliczyć punkty z sezonu 2009 w/g . punktacji na sezon 2010. Okazało się, że klasyfikacja poza dwoma (*) przypadkami jest taka sama! Jedyną różnicą byłyby punkty zdobyte przez Nakajimę i Piqueta jr. :-) A więc po co to???
    1. Button (95pkt w 2009) 241,5 pkt.
    2. Vettel (84) 208
    3. Barrichello (77) 191
    4. Webber (69,5) 170
    5. Hamilton (49) 117*
    6. Raikonen (48) 124
    7 Rosberg (34,5) 94
    8. Trulli (32,5) 82
    9. Alonso (26) 73
    10. Glock (24) 68
    11. Massa (22) 56*
    12. Kovalainen (22) 60
    13. Heidfeld (19) 51
    14. Kubica (17) 47
    15. Fisichella (8) 23
    16. Buemi (6) 20
    17. Sutil (5) 15
    18. Kobayashi (3) 9
    19. Bourdais (2) 8,5
    Nakajima (0) 5
    Piquet jr. (0) 1

  • 47. grzes12
    • 2010-02-06 16:21:21
    • *.147.109.57.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    46fabian
    po to żeby Bernie wyszedł z twarzą z systemu medalowego . Tak już jest że jak Bernie piernie a wszyscy mówią ze to grzmi ...;/

  • 48. faficki
    • 2010-02-06 19:34:40
    • *.120.225.195.static.bait.pl

    Naprawdę nie rozumiem tego ciągłego grzebania w przepisach!
    Wyobraźby spbie taką sytuację w piłce nożnej, że np. od następnego sezonu:
    - szerokość bramek zostanie zwiększona o 3 metry
    - piłkarze na swoim polu karnym mogą grać ręką
    - drużyny mają po 10 pikarzy
    - 5 punktów za zwycięstwo, 2 za remis
    Niewiarygodne, prawda?
    A przecież F1 przechodzi takie zmiany co rok.
    I zauważcie, że wbrew deklaracjom FIA, wcale nie zwiększają one widowiskowości.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo