komentarze
  • 62. marrkj
    • 2010-02-04 14:51:57
    • *.50.233.210

    Ja ostatnio też oglądałem zdjęcia z BMW Robert na większości jakiś taki zasmucony. Za wysokie mniemanie o sobie to miał raczej Heidfield czasem te jego wypowiedzi co to nie on.

  • 63. orinocoPL
    • 2010-02-04 15:01:58
    • *.b-ras1.srl.dublin.eircom.net

    61. feels3-Daj spokój. Przeciez widac od razu, ze to nastepny prowokator typu antykubica czy koletz.

  • 64. CRX
    • 2010-02-04 15:23:35
    • *.33.85.200

    61. feels3 Bardzo trafna uwaga, Robert w bmw sprawiał człowieka któremu nic się nie udaje. tutaj duża zmiana więc miejmy nadzieję...
    Martwi mnie post nr 15. cytuję "...Kubica uzyskał swój najlepszy czas na drugim kółku podczas stintu trzech okrążeń - dla porównania Massa na pierwszym kółku przy 11 okrążeniach" to nad wyraz niepokojący sygnał, czyli jasno powiedziane że robert mając paliwa na 3-4 okrążenia wykręca best lap, a massa mając paliwa na 11 robi najlepszy czas na pierwszym kółku... Czy ktoś może mi powiedzieć czy te dane które przytoczone są w poście 15. są faktycznie prawdziwe?

  • 65. devious
    • 2010-02-04 15:24:42
    • *.nplay.net.pl

    to ja tutaj zacytuję ciekawy fragment wypowiedzi Buttona - pasuje akurat do tematu konkurencyjności i długości bolidów:


    "Nasz samochód jest długi, ale Ferrari również tak wygląda. Renault i Williams są maleńkie - to chyba najkrótsze samochody. Ciekawe, że ludzie próbują różnej długości samochodów. Sądzę, że ma to związek ze zbiornikiem paliwa, ale również z kwestiami aerodynamicznymi.

    Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem samochód, pomyślałem, że jest dosyć długi, jednak na torze już tego nie odczuwałem. On nie prowadził się, jak samochód z dużym rozstawem osi. Wygląda na to, że takie samochody pracują całkiem dobrze, jeżeli przyjrzycie się czasom Ferrari i Saubera, również wczorajszym czasom Lewisa."


    czyli widać dwie drogi w budowie bolidów, McLaren. Ferrari, Sauber i Virgin zbudowali długie bolidy, Renault, Williams i (ponoć) Mercedes krótkie ;) ciekawe jeszcze co wymyśli Red Bull ;>

    i ta różna koncepcja bolidu może faworyzować różne bolidy na różnych torach - np. krótkie będą lepsze w Monako, długie na szybkich torach itd itp co jeszcze bardziej podkręci emocje w sezonie (różni zwycięzcy, tak jak w 2009 wielu kierowców na czele) - mam przynajmniej takie nadzieje :)

    a co do samych wyników testów to jeszcze raz głos oddajmy Butttonowi:
    "Trudno ocenić sytuację, bo przede wszystkim, to nie jest najlepszy tor do wyczucia, jak dobry będzie samochód na początku sezonu. Ten tor bardzo różni się od innych, na których się ścigamy, zatem zbalansowanie jest zupełnie inne."

    tak więc na razie te wyniki niewiele znaczą bo też tor nie jest miarodajny...

  • 66. pesymista
    • 2010-02-04 15:30:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    63. orinocoPL ja prowokatorem? Bożesz ty mój w życiu by mi to nie przyszło na myśl. Czy ja się z kimś kłócę albo kogoś wyzywam? Po prostu mam swoje zdanie i tyle. Jak każdy tutaj.
    A Kubicy akurat bardzo kibicuję, bardzo podziwiam i nie ma dnia kiedy bym nie śledził jego poczynań. Oglądałem wszystkie wywiady, filmy, wyścigi, czytam wszystkie artykuły w necie, gazetach, wywiady, mam książkę o nim, no po prostu wszystko. Mam niezdrowego hopla na jego punkcie, ale jakieś minusy też widzę, przecież on nie jest idealny.

  • 67. orinocoPL
    • 2010-02-04 15:33:49
    • *.b-ras1.srl.dublin.eircom.net

    66. pesymista-No dobra niech ci bedzie :)
    Po prostu momentami ton twoich wypowiedzi niebezpiecznie zbliza sie do poziomu prezentowanego przez wspomnianych przeze mnie oszolomów...

  • 68. Voytas
    • 2010-02-04 15:36:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co z tego, że "szerszeń" na pełnym baku może się równać z ferrari, skoro podczas kwalifikacji na pustym baku zapewne będzie zupełnie odwrotnie

    a podczas wyścigu ciężko będzie zyskiwać pozycje

  • 69. kuba1808
    • 2010-02-04 15:43:21
    • *.aster.pl

    ".Kubica uzyskał swój najlepszy czas na drugim kółku podczas stintu trzech okrążeń - dla porównania Massa na pierwszym kółku przy 11 okrążeniach"

    To jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że nic nie wiemy. To jest po prostu logicznie niemożliwe, żeby Massa swój najlepszy czas zrobił na nierozgrzanych do końca oponach i będąc zatankowany najciężej podczas tego przejazdu. Nie wiemy czy Kubek jechał na oparach. Długość stintu na prawdę nic nie oznacza. Może zwyczajnie to, co zmienili się nie sprawdziło, albo wręcz przeciwnie i kazano mu zjechać do boksu. Może miał wyjechać na średnim obciążeniu paliwem i zrobić jedno szybkie kółko i wrócić? NIC nie wiemy. Prawdziwą sprawność bolidów zobaczymy dopiero w kwalifikacjach, gdy każdy z nich będzie śmigał na oparach.

  • 70. kuba1808
    • 2010-02-04 15:46:19
    • *.aster.pl

    Poza tym toczyła się krótka rozmowa na czacie, czemu Ci wszyscy kierowcy nie poprawiają się z okrążenia na okrążenie, a jeżdżą bardzo nierówno, czasami nawet z sekundową różnicą pomiędzy sąsiednimi kółkami. Nie można na tej zasadzie niczego porównywać, bo informacje są zafałszowane. Z pewnością same teamy się o to starają, nie chcąc pokazać swojej wyższości. Jeszcze nie na tym etapie.

  • 71. Kojag
    • 2010-02-04 15:46:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Renia jest idealnym teamem dla Robka. Nie poddają się. W 2008 mieli słaby bolid, a mimo to Alfonso wygrał dwa wyścigi pod koniec.

  • 72. Big master
    • 2010-02-04 15:52:54
    • *.sta.asta-net.com.pl

    @68
    Dobra uwaga ;)
    Co z tego, że w reno będzie na starcie trochę mniej paliwa niż w większości bolidów, skoro wyprzedzanie jest strasznie trudne? Kluczem będzie zdobycie dobrego miejsca w kwalifikacjach i oszczędzanie opon w wyścigu.

    @71
    Tak zwłaszcza wygrana w singapurze świadczy o świetnej postawie reno w końcówce sezonu 2008 :)

  • 73. dick777
    • 2010-02-04 16:13:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miejsca na starcie mogą mieć w tym sezonie mniejsze znaczenie niż w poprzednich latach, ponieważ pierwsza dziesiątka ma startować do wyścigu na oponach z kwalifikacji.

  • 74. leo_
    • 2010-02-04 17:44:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    23 to.- zgadzam się, mechanika i zbalansowanie są ważne, na aero i pobijanie rekordów przyjdzie jeszcze czas. Oczywiście, że jest tak jak mówi feels, że Robert kiedyś ( maruda) a dziś ( optymista) to przepaść. Oczywiście, wiele się jeszcze może zmienić do zakończenia wszystkich testów (później też) ale sądząc po ich pełnej gotowości do poprawiania bolidu przez cały sezon ( nie to co BMW) , można wnioskować, że będą się rozwijać i jest duża szansa na systematyczne poprawianie swojej pozycji względem innych zespołów.

  • 75. jar188
    • 2010-02-04 17:47:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miejsce na starcie zawsze ma duże znaczenie, przy małych różnicach pomiędzy bolidami wiadomo,że bardzo ciężko się wtedy wyprzedza. Różnice mogą być w oponach na jakich będą startować kierowcy,ciekawe jak B. podejdzie do tego tematu w tym roku, czy oleją ze względu na rezygnację czy te drugie.

  • 76. leo_
    • 2010-02-04 18:08:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ale a propos samego bolidu Renault. Pamiętam jak rozgorzała dyskusja przed testami, czy R30 to R30 czy tylko pomalowane R29, i że na testy wyjedzie zupełnie inny bolid ( tak uważała duża część forumowiczów) . A na testy i tak wyjechał bolid niezmieniony w swej istocie (oprócz pewnych części aero) w stosunku do bolidu z prezentacji. Sprawa się jakby rozwiązała- z wypowiedzi Roberta wynika, że jest on zewnętrznie podobny, ale wewnętrznie zdecydowanie inny od poprzedniej konstrukcji . A to potwierdza, że to co istotne jest niestety dość mało widoczne (bolidy z zewnatrz podobne-mogą mieć wyraźnie różne osiągi). Co nie wyklucza tego , że bolid Reno zmieni się do pierwszego wyścigu, choć myślę , że nie w kwestii podstawowej konstrukcji. Oczywiście , o ile nie okaże się w którymś momencie, że jest ona do kitu (jeździ wyraźnie wolniej niż inne ), i wtedy trzeba będzie ją wymienić . Przypomnę, że w poprzednim sezonie na tak gruntowne zmiany nie było przygotowane BMW, w przeciwieństwie do RB. I myślę że drogą tego ostatniego pójdzie zespół Roberta, jakby co.

  • 77. masabitumiczna
    • 2010-02-04 19:34:02
    • *.net.pulawy.pl

    a propos czasów na testach, nie zapominajmy że mogą być testowane ustawienia pod konkretny sektor, czy partię zakrętów na których kierowca jedzie w odpowiedni sposób i zbiera informacje, a przez resztę okrążenia jedzie spokojnie...
    z tym zakazem tankowania ciekaw jestem jak będzię rozwiązane tankowanie w czasie trenigów i kwalifikacji, kolejka będzie stała przed dystrybutorem FIA??

  • 78. krz08
    • 2010-02-04 19:34:42
    • *.xdsl.centertel.pl

    Robert mówi zawsze z lekkim dystansem i zawszy było lepiej niż mówił więc skoro mówi że jest dobrze to znaczy że musi być dobrze

  • 79. gryfon_1217
    • 2010-02-04 19:34:47
    • *.bemowonet.pl

    ludzie im lzejszy bolid tym mniejszy nacisk na opony, ferrari bedzie mialo pierwsze miejsca w kwalu ale moze beda musieli jechac na 3 a kubica na dwa pitstopy, wiec spokojnie, a moze renowka tez bedziesz szybka w kwalu, nie wiadomo co wykombinuja

  • 80. pesymista
    • 2010-02-04 19:45:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przypominam, że przed ubiegłym sezonem otwarcie mówił z uśmiechem na buzi, że będzie walczyć o mistrzostwo. A na zdjęciach z testów raczej miał dobrą minę. Marudził owszem, ale w trakcie sezonu, w czasie weekendów GP. Także spokojnie, i na marudzenie przyjdzie czas.

  • 81. Dr Prozac
    • 2010-02-04 20:02:39
    • *.ipartners.pl

    Bolid ktory wyjechał na testy miał inne skrzydła (zarówno przednie jak i tylne). Poza tym wydaje mi się że miał inne wloty powietrza do hamulców, lusterka i kilka innych drobnostek.
    Nie wiem czy czesc zdjęć studyjnych to nie było przemalowane R29, część R30 ze starym pakietem aerodynamicznym.
    Ogolnie trudno było uwierzyć ze to było R30 ponieważ nie tylko było podobne w wielu aspektach do R29, lecz również wyglądało na to że ma właściwie identyczny rozstaw osi, co jest imponującym osiągnięciem. Stąd zamieszanie.

    Gdy się przyjrzeć dobrze bolidowi ktory jezdził podczas testów to oczywiscie widac różnice - nie tylko w kształcie skrzydeł. Z aerodynamiki tak naprawdę najważniejsze są skrzydła i dyfuzor. Ciekawe ogolnie co z tego wyjdzie.

  • 82. masabitumiczna
    • 2010-02-04 20:30:32
    • *.net.pulawy.pl

    co do niekończącej się dyskusji o bolidzie prezentowanym w niedzielę, argument o innych skrzydłach przednich i tylnych, to żaden argument, przeca wymiana tychże jest liczona w sekundach

  • 83. kuba1808
    • 2010-02-04 20:41:03
    • *.aster.pl

    @masa - z bolidu z prezentacji został tylko monokok. Wszystko inne zostało zmienione.

  • 84. lechart
    • 2010-02-05 03:43:18
    • *.olsztyn.mm.pl

    Jeżeli chodzi o jazdę Kubicy, to wyraźnie przyznał (w wywiadach na innych portalach), że uczył się "kierownicy" i "zespalał" się z samochodem. Zatem jego wynik nie jest miarodajny. W BMW, kierownica była nieco inaczej skonstruowana, a wiadomo, że przyzwyczajenie odgrywa dużą rolę. Zatem dużo więcej wiadomo będzie po testach w Jerez. Jak wiadomo, automatyzm w kierowaniu samochodu F1, odgrywa kluczową rolę.

  • 85. jar188
    • 2010-02-05 09:08:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @84. lechart Większa część kierowców "uczyła się " tak samo jak Kubica!!! Traktuj wszystkich jedną miarą.
    Alonso,Button,Schumacher,De la Rosa, Hulkenberg, Pietrow, Kobayashi, Rosberg, Barrichello.

  • 86. Dr Prozac
    • 2010-02-05 11:13:52
    • *.ipartners.pl

    82. masabitumiczna : To, że na prezentacji najważniejsze (widoczne) elementy aerodynamiczne miał zeszłoroczne a na testach inne to żaden argument? Nie bądź proszę śmieszny.
    Chciałbym też zobaczyć jak ktoś tylne skrzydło w kilka sekund wymienia :P

  • 87. Dr Prozac
    • 2010-02-05 12:21:03
    • *.ipartners.pl

    Nie miałoby to znaczenia gdyby cała reszta była zupełnie inna.
    A na po prezentacji jeszcze było sporo różnych fotek na których bolid różnie wyglądał. Jeszcze wyskalowane fotki z porównaniem z bolidem ferrari na których było widać znacznie mniejszy rozstaw osi. Zamieszanie było normalne.

  • 88. jzb
    • 2010-02-05 17:55:05
    • *.echostar.pl

    @CRX. Tak to prawda, ale nikt nie wie ile rzeczywiście paliwa miał wtedy Kubica, a co ważniejsze Kubica zrobił ten czas na twardej mieszance, podczas gdy Massa i Hamilton najszybsze czasy wykręcili na miękkiej. Z innej beczki; Gary Anderson z Autosportu ocenia bolid Renault jako słaby i nie wróży tej ekipie sukcesu z tą wersją R30, ale oczywiście może się mylić.

  • 89. jzb
    • 2010-02-05 19:20:21
    • *.echostar.pl

    Gary Anderson: "I found this car very confusing. The colour scheme is lovely, but that is about it! It seems that the launch car was quite a bit different from the car that has run on the track – which I found to be a little bit confusing.

    I don't see anything on it that to me is really on the limit. The rear suspension is a push-rod format, but they have got very wide-spaced wishbones and the dampers and all that are really well forward. With the very angled push rods, it is to tidy up and minimise the cross-section at the rear of the car. That is good detail but it is small detail.

    I would worry a little bit, and feel that the team needs to regroup and find what they are trying to do. The front wing endplate treatment isn't as exotic as it could be, or probably needs to be. To me, that is one of the most basic cars of the current teams that have been involved in F1 before. I don't think there is enough in there to be honest."

    Od siebie chciałbym dodać, że dalej nie jest cytowany w polskich mediach i na stronach portali internetowych wywiad z Kubicą dla BBC (do obejrzenia na youtube), gdzie porównuje formę R30 do słabej, testowej wersji BMW z początku 2008 r.

  • 90. dziarmol@biss
    • 2010-02-06 12:27:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pierwsze testy niczego nie wyjaśniają. Czasy jakie osiągają bolidy(kierowcy) nijak się mają do faktycznego tempa wyścigowego że o kwalifikacyjnym nie wspomnę ;-))
    Miarodajnym testem "sprawności" bolidów, zespołów będą dopiero wolne treningi piątkowo-sobotnie przed gp w Bahrainie . Żaden bolid który stanie na starcie w Bahrainie nie będzie przypominał tego z pierwszych testów w Walencji ;-))

  • 91. bullit34
    • 2010-02-07 08:12:31
    • *.33.192.64

    Wczoraj czytalem na wp że Robert ma jeździć za rok w ferrari. Bardzo proszę dajcie spokój plotkom jeszcze się sezon nie zaczął a pismaki myślą co to by było gdyby. Wystarczył że Massa powiedział że nie wie czy będzię jeżdził cały czas w ferrari a już się wielkie hallo robi. To że ferrari chciało Roberta w poprzedniej końcówce sezonu i tylkol na krótki okres to nie znaczy że zaraz tam przejdzie. ma co prawda kontrakt roczny z Renault, ale nie sądze by Robert tak szybko opuścił team w końcu Renault zrobi w tym sezonie wszystko by zaistnieć jako zespół, po obiegłorocznej aferze. A dobrego zespołu się nie zmienia

  • 92. kempa007
    • 2010-02-15 09:42:07
    • *.chello.pl

    Usunięty


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo