Timo Glock podpisał kontrakt z Manor GP
Timo Glock po długich negocjacjach postanowił ostatecznie podpisać kontrakt z nowym zespołem Manor GP. Jak przyznaje sam zainteresowany miał kilka innych opcji od bardziej ustabilizowanych zespołów, jednak zależało mu na byciu odpowiedzialnym za rozwój nowego bolidu.„Jestem bardzo zadowolony, że Timo wybrał jazdę dla naszego zespołu. To była moja rekomendacja, żeby mieć przynajmniej jednego kierowcę z doświadczeniem w bolidach z sezonu 2009, aby pomógł nam rozwijać program, ale związanie się z kierowcą, który nie tylko zdobywał podia w tym roku, ale także udowodnił swój talent i potencjał, który pozwoli nam iść do przodu przez wiele bardzo ekscytujących lat. Postęp w naszym bolidzie cały czas jest kontynuowany i zachęcający. Pierwszy w pełni ukończony monokok zastał ukończony tydzień temu, a my przeprowadzaliśmy testy zderzeniowe od maja. Sądzę, że będziemy mieli za sobą wszystkie testy FIA do czasu Świąt Bożego Narodzenia, zgodnie z naszym planem. Teraz nie możemy się doczekać kiedy Timo wsiądzie do bolidu, gdy testy rozpoczną się w przyszłym roku.”
Timo Glock
„Miałem kilka opcji na sezon 2010, niektóre z nich były od bardziej ustabilizowanych zespołów. Każdy kierowca ma ten sam cel- wygrać pewnego dnia mistrzostwa- ale droga jaką chcę odnieść ten sukces jest bycie częścią procesu budowania zespołu i odgrywania głównej roli w rozwoju bolidu. To dlatego szansa od Manor Grand Prix jest dla mnie tak ekscytująca. Spędziłem wiele czasu z Nickiem Wirthem, Johnem Boothem i innymi członkami zespołu i to co polubiłem najbardziej to prawdziwy zespół wyścigowy prowadzony przez prawdziwych wyścigowców. Zespół może jest mały i nowy, ale ma olbrzymi ambicje i bardzo imponujący bolid oraz program rozwojowy. Jestem pewny, że mogę odgrywać ważną rolę jeżeli chodzi o mój wkład techniczny, a to fantastyczna szansa dla mnie. Nie mogę doczekać się testów nowego bolidu w przyszłym roku.”
komentarze
1. Marcin157
Hmm to ciekawe kto z Kubikiem w Renault????
2. niza
Jeżeli to prawda to trochę szkoda, widziałam go bardziej w Renault niż takim Manor GP
3. robtusiek
Skoro Timo zdecydował się na świeży Manor GP, to może jest coś na rzeczy z wycofaniem się Renault.
4. orinocoPL
Oj szkoda :-( A juz mialem nadzieje jak przedmówcy.
5. geem
W Renault będzie jeździł Kobayashi!!! Zobaczycie!!!
6. TrueVanDal
Hmmm, czyli faktycznie pewnie Heidfeld do Merc GP, ale kto do Renault? Kovalainen? A może Kobayashi? Nie wiadomo co z Kimim, jeśli Button zajął mu miejsce w McL a on sam mówił, że innej opcji nie widzi? No chyba, że to on trafi to Merc GP ale boję się, żeby Heidfeld nie trafił wtedy do Renault :p. Kurcze, dużo wiemy a jednocześnie tak mało!
PS. Przejście Glocka do Manora to trochę dla mnie szok.
7. Gumis_81
Skoro Timo zdecydował się na Manor to zapewne dlatego że Renault podpisał z kimś już kontrakt więc myślę że jeszcze dziś jak nie jutro dowiemy się kto będzie partnerem Kubicy w Reno.
8. wafel
Właśnie dobrze się stanie jak Nick trafi to Reni. Wtedy się okaże, czy faktycznie był traktowany jak Nr 1w BMW, bo na taką sytuacje w Renault nie ma co liczyć
9. kacperboss
McL: Ham i Snikers
Merc: Kimi i Rosberg
Reno: Robert i Heikki
?
10. niza
wafel, może i masz rację, aczkolwiek 95% formułowiczów i chyba sam Robert liczyli na to, że SlowNick będzie już tylko przeszłością jeżeli chodzi o tworzenie duetu w teamie. Ja osobiście mam serdecznie dość tego kolesia, niby nic mi nie zrobił ale działa mi na nerwy.
Ja już z niecierpliwością czekam na potwierdzenie drugiego kierowcy w Reni, teraz to już nie wiem kto to może być, wcześniej obstawiałam Timo no ale jak widać odpadł już z tej wyliczanki
11. Gumis_81
@niza mi też działa na nerwy szczególnie jak się żali, że to on jest lepszy lub że Robert blokował itp Mam nadzieje że Nick trafi do jakiegoś nowego zespołu i będzie tylko oglądał jak Robert go dubluje :P :D
12. Tomo2345
Nick pewnie będzie jeżdził w Mercedesie i to o Kubice trzeba się bać czy wogule i jakim bolidem będzie jeżdził w 2010 r. A komentarze o Nicku to poprosu żenada był w tym sezonie lepszy i tyle taki jest sport .
13. pjc
Też myślałem,że Timo będzie reprezentował barwy zespołu Renault.
Tak się nie stało, myliłem się.
W 2010r. okaże się czy Niemiec dobrze zadecydował.
14. Raven89
@12: Był lepszy? Porównajmy najlepszy wynik Roberta i Nicka w tym sezonie.Kubica wywalczył drugie miejsce na torze Interlagos w warunkach w których wszystkie najlepsze bolidy jechały na pełny gaz.Heidfeld wykręcił (dosłownie) 2 miejsce w Malezji obracając się na co drugim zakręcie do momentu przerwania wyścigu.Robert walczył o punkty z najlepszymi,Heidfeld zdobywał je dzięki ich nieszczęściom.
15. pjc
@Tomo2345 nie tylko w tym.
Jakiś czas temu zrobiłem takie małe zestawienie, które w skrócie obrazuje konfrontację Nicka z zawodnikami z tego samego zespołu.
Zamieszczam ponownie.
2000 HEI/ALESI - Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
2001 HEI/RAI- Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
2002 HEI/MAS- Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
2003 HEI/Frentzen- Frentzen wyżej w końcowej klasyfikacji;
2004 HEI/GLOCK- Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
2005 HEI/WEB - WEB wyżej w końcowej klasyfikacji ale przejechał 5 wyścigów więcej(w kwalifikacjach 9:5 dla WEB, w wyścigach 7:7 ;
2006 HEI/VIL+KUB - Nick wyżej w końcowej klasyfikacji (lepszy od VIL, jeżeli chodzi o zestawienie z KUB 5:1 w kwalifikacjach dla Nicka, w wyścigach 3:3);
2007 HEI/KUB - Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
2008 HEI/KUB - Robert Kubica wyżej w końcowej klasyfikacji;
2009 -HEI/KUB - Nick wyżej w końcowej klasyfikacji;
16. pjc
@Raven89 po masz rację jeżeli chodzi o miniony sezon.
Ale klasyfikacje i wyniki w nich zamieszczone są jakie są i przemawiają na korzyść Nicka.
Osobiście biorę to wszystko "na chłodno".
Pozdrawiam.
17. pjc
@Miało być ...masz rację.
18. Tomo2345
Raven89 muszę się zgodzić że na Interlagos był lepszy ale sezon to więcej niż jeden wyścig a jak przeanalizujesz cały sezon to Nick pozostawił lepsze wrażenie. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia zespołu ale nikt z nas niema 100 % pewności że HEI był faworyzowany w BMW . Szkoda Glocka liczyłem że będzie jeżdził z Robertem a tak pozostaje tylko słaby KOV , a może młody KOB .
19. kacperboss
To zróbcie jeszcze zestawienie HEI - KUB pod względem defektów i błędów mechaników :)
20. walerus
9. ładnie to poukładałeś - ale wprowadzę poprawki:
renault: Koval + Kubica
mercedes: Heifeld + Rosberg
mcl: Button + Hamilton - to już jest potwierdzone
Manor: Glock + nowy
Lotus: Truli lub Kobayashi + nowy
USF: nowy + nowy
Toro Roso: Buemi + Syler
Red Bull: Vettel + Weber
Ferrari: Alonso + Masa?
Wiliams: Barichello + [Hinderburger]
Force India: Sutil + Liuzzi
Sauber: Niemiec + nowy
Campos: Senna + nowy..
Takie tam typki....
21. beltzaboob
@19 i który kiedy miał sraczkę albo katar. stare przysłowie mówi(a przysłowia są mądr.narodów)ża jak g...pływać nie umie to na wodę narzeka. Z całym szacunkiem dla Roberta wypadł minimalnie gorzej od Nica. Apel o obiektywiozm!!!!
Tomo, pjc mają niestety rację.
22. beltzaboob
@20 walerus-chciałbym w związku z nowymi wiadomościami wejść pod stół i odszczekać co nioniejszym czynię a pro pos naszej i buddy ostatniej dyskusji...mieliście rację, jestem głupi...no naiwny.
23. tomek83f
18. Tomo2345 jezeli Nick pozostawil na kims dobre wrazenie to chyba tylko na kibicach ktorzy patrza tylko na punkty,dla porównania wezmy chocby mistrza sezonu 2009 Jensona Buttona punktów miał najwiecej ale wrazenia to on dobrego raczej nie wywarł.
Ktoś kto patrzy obiektywnie nie patrzy tylko na to ile punktów dany kierowca zdobył ale tez w jakich okolicznosciach sie mu to udało,wiec to porównanie 15. pjc jest śmieszne i świadczy tylko o jego pojęciu o tym sporcie.
24. beltzaboob
@23pogratulować samopoczucia. Niestety obiektywne są fakty(vide15)a nie Twoje z całym szacunkiem wrażenia które to z definicji są subiektywne. Okoliczności, o których wspomniałeś sprzyjały twoim zdaniem Nicowi na przestrzeni ostatnich 9 lat!!! Ma facio szczescie;) Pozdr.
25. Marcin157
beltzaboob - dobra a może porównamy takiego kierowce X który przez powiedzmy 10 wyścigów zdobywa po 2 punkty czyli ma ich 20 i kierowce Y który w ciagu tych 10 wyścigów wygrawa dwa zdobywając łącznie też 20 punktów to wg. Ciebie który z kierowców jest lepszy ten co zawsze dowozi po pare punktów czy ten co potrafi wygrywać ale przez to że stara sie wyciągnac coś więcej z wyścigu niż tylko dojechanie do mety nie raz nie dowozi ich wcale??
26. Igor
Bardzo dobrze. Ten cały obecny zamęt rynkowy tylko pomaga Ferrari które ma teraz jasną sytuację. Oby tylko nie było żadnych jajec z Massą!
Forza Ferrari
27. beltzaboob
@25 przykład skrajny, wyjątek potwierdzający regułe ale masz rację. Od RAI nigdy szybszy nie był ale od Web już tak. Porównanie z Robertem jest siłą rzeczy trudne, uwazam polaka za świetnego kierowcę ale Nick też ZAWSZE był szybki od kiedy pamiętam, czyli od początku jego kariery i nigdy typowym ciułaczem pnktów nie był. Osobiście też wolę tych kierowców którzy wygrają 2 wyścigi. Ja odwieczny fan JPM coś o tym wiem. Wierz mi. Dzieks za merytoryczny głos. Pozdr
28. Smola
Pieprzenie i sprzeczanie się. Problem tkwi nie w obiektywizmie, czy subiektywizmie. Obiektywnie Nick był solidniejszy od Roberta i wielokrotnie lepszy od swych kolegów z zespołu (dzięki pjc). To fakt. Obrona Częstochowy drodzy "obiektywni" odczuwający - szanuję Was. Powiem że w takim stopniu, iż się z wami identyfikuję. Lecz nie śmiałbym twierdzić, że Kubica pozostawiał lepsze wrażenie w sezonie (bo to jest śmieszne hahahaha ;p) i na siłę starał to udowodnić. Raczej otwarcie bym przyznał, że cholernego Heidfelda nie trawię bo jest dupkiem, co udowodnił wielokrotnie. Po prostu nie lubicie Nick'a i tyle - szanuję to (trzymam kciuki)
29. pjc
@ tomek83f jesteś w błędzie ale nikt nie broni CI tak myśleć.
Nie mam ochoty wdawać się w dyskusję na ten temat ale powiem CI tylko,że podałem to zestawienie jako ciekawostkę a nie jako moją opinię na temat tego czy ktoś jest lepszy czy nie. Z resztą nie użyłem słowa "lepszy" czy "gorszy" tylko "wyżej" czy "niżej" w klasyfikacji.
Błagam Cię więc nie wypowiadaj się o moim pojęciu bo zapewniam Cię,że jest inaczej niż myślisz.
Pozdrawiam:)
30. pjc
To jest sucha statystyka tomek83f a zapewniam Cię,że prawie wszystkie sezony w wykonaniu Nicka pamiętam. Takie tam domowe archiwum:-)
31. beltzaboob
@28nic dodać nic ująć...pozdr
32. david9
A już był na 90% w Renault ciekawe co go skłoniło do wybrania Manora? Może nie chęć do bycia kierowcą numer 2 a może poprostu boi sie że Renault mu wywinie taki numer jak Toyota.
33. gryzipiorek
Przepraszam, że się wtrącam. Spór dot. HEI i Kubicy jest nieco śmieszny.Osobiście nie lubię Nikusia za wredny, zakompleksiony charakter (chyba najniższy kierowca w stawce). Nie lubię go też za to, że po prostu jedzie, a nie ściga się. Tak dobrze pojęta niemiecka robota - dojechać. Czy był lepszy od Roberta ? - jeśli Robert nie scharciłby się w Australii - byłby lepszy w tym sezonie o te kilka punkcików. Akurat przeszarżował. Ale PRÓBOWAŁ coś zrobić..
A teraz załóżmy tak - w każdym teamie jest 2 kierowców - jeden jest pupilkiem i dostaje nowe części, a z drugim eksperymentują - inna strategia, inne części. Jakie to porównanie kierowców ?
Przypomnę, że w ostatnim wyścigu Nikuś był 6,5 sek za Robertem a po pierwszym tankowaniu - 7 sek przed.. Przypadek ?... jak powiedział Doktorek - "Robert miał pecha.. kilka razy".. ten pech nazywa się awantura w Brazylii..
Ad rem - Nikuś to dobry kierowca, ale jako kibic czemuś go nie lubię..
Pozdrawiam..
34. walerus
22. spoko loko luz i sponton - to tak z reklamy renault....;-)
Nick i RObert są siebie warci - choć teraz to Nick może być górą - bo jest bardziej cierpliwy i miał mniej do stracenia niż Kubica który jest młody i nie chciał ryzykować - Kubica w renault ma nr 1 a tak w Mercedesie czy mcl, czy ferrari startowałby bardziej lub mniej jako nr 2... a jak jest w teamach narodowościowych to wiemy (ferrari rodzinne nie narodowościowe).
Niestety widać iż do końca grudnia będziemy się bujać z kierowcami w zespołach i ich kontraktami....
35. pawel3012
wiedziałem że wybierze Manora :) obstawiałem tak od początku aczkolwiek miło by było jakby był w renault :)
36. xdomino996
a moze w renault bedzie jezdzil Sutil.
37. Myntel
A mnie dziwi że jako Niemiec nie spróbuje sił w Mercedesie ... Jest na pewno lepszy od Heidfelda ... :/ no ale może kontrakt podpisał już przed ogłoszeniem przejęcia Brawn GP przez Mietka a dziś to dopiero ogłoszono.
38. fabian
A może założymy ANTY FANCLUB NICKA HEIDFELDA? :)
39. Myntel
@38. fabian Myślę że są już organizacje antyrasistowskie trzeba im tylko cynk wysłać :)
40. walerus
ja lubię Nicka - naprawdę....
41. Marti
Szkoda, bardzo liczyłam na przejście Glocka do Renault. Z drugiej strony z powodu wielkiej niewiadomej wokół "Reno' rozumiem jego decyzję, wolał wybrać bardziej pewną opcję.
42. zenobi29
No właśnie Marti.....:-)
43. Marti
siemanko zenobi29 :-) co tak mało znaków życia dajesz ostatnio? ;-)
44. zenobi29
Siemka Marti ;) Przesilenie jesienne....Chyba?.....He he he
45. Marti
przesilenie precz! ;-)
Zapomniałam wcześniej oficjalnie się zapytać (a dzisiaj już chyba niestety trzeba) po jakiego grzyba Robert tak wcześnie podpisał ten kontrakt?? ;/
46. jar188
Glock może nie chciał być numerem 2 w zespole.
47. zenobi29
45. Marti - Bardzo dobre pytanie - Po kiego...... ?! Jednak wydaje mi się , że jego determinacja by się uwolnić wreszcie od BMW , wzięła górę nad cierpliwością .
A z drugiej strony - kto to wiedział , że będą się działy takie chocki klocki w F1 ?!
Suma sumarum - było to lepsze posunięcie , niż z Toyotą. Dopiero by umoczył !!
Nie należy też zapominać , że na jego decyzje , w bardzo dużym stopniu wpływa menager. A ten z kolei , ma o wiele większe wiadomości i wcześniej , niż ogół......CHYBA?!?! ...I oby !!
A co powiesz Marti , jak się okaże , że partnerem Kubicy będzie Witalij Pietrow ?!
Bo niby dlaczego tak długo Renault zwlekał z doborem drugiego kierowcy ?!
I tak pytanie będzie goniło pytanie...A czas i tak nas wyleczy z niepewności he he he
Hejka :-)
48. Marti
47. zenobi29 - oczywiście masz rację, obecnie F1 to jedna wielka niepewność i jeden ruch transferowy może być albo wielkim strzałem w 10-tkę, albo kompletnie nietrafionym posunięciem. Kierowca nie może być do końca pewien swojej decyzji, a obecnie menadżer tym bardziej nie wie, czy doradzi dobrze.
Gdy Robert podpisał nowy kontrakt to cieszyłam się, że ma zapewniony przynajmniej kolejny rok, że tak szybko znalazł kokpit. Potem gdy zaczęły się pojawiać spekulacje o odejściu Renault, zaczęłam być coraz bardziej sceptyczna wobec tego wyboru. Po obecnych roszadach w Mercedesie nie mam już watpliwosci, że Kubica z Morellim pospieszyli się z tym podpisem. Nie chcę krytykować, gdyż może się jeszcze okazać, że Reno zostanie i w miarę dobrze ukończą nowy sezon, lecz niepewność jednak wzrasta.
Trzeba czekać na rozwój całej sytuacji. Racja, z Toyotą by się umoczył, ale też od razu byłby wolny i znów wskoczyl na rynek handlowo-transferowy ;-)
Niestety, dziwne czasy panują w F1, bardzo niepewne. Kierowcy się wydaje, że dostał mega-propozycję od szefa zespołu podpisuje z nim kontrakt, a za pare dni ów szef się dowiaduje, że koncern rozważa, czy lub na jak długo jeszcze pozostać w F1.
Jeśli się okaże, że partnerem Roberta będzie jakiś nowicjusz tak jak Pietrow, to nie bedę zadowolona, wolę aby jego partnerem został ktoś, kto ma już jakieś doświadczenie i nie jest marnym kierowcą (nie mówię, że takim jest Pietrow, bo nie wiem jakim jest, nie oglądam GP2). U boku Kubka widzę kogoś, kto w miarę sensownie by jeździł i dowoził punkty (oczywiście na ile pozwoli bolid, bo jeśli będzie marny, to nawet Robert nie będzie punktował), dlatego moim faworytem był Glock. Musiał mieć jednak mocne powody, że zdecydował się na debiutancki zespół.
Zwlekanie z doborem drugiego kierowcy też ma swoje uzasadnienie, jakie? Pozostają tylko domysły. Może faktycznie cos jest na rzeczy z Rosjanami?
Trudno, się zobaczy jak to się wszystko rozegra i ułoży. Jedno jest pewne: niczego nie można być pewnym i niczego nie można wykluczyć ;-)
pozdrówki :-)
49. zenobi29
48. Marti - I jak Ci tu nie przyznać racji ;)
Pozdrówka ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz