2009-05-21 GP Monako - #2 trening 14:00 - 15:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Williams | 1:15.243 | 45 |
2 | L.Hamilton | McLaren | 1:15.445 | 35 |
3 | R.Barrichello | Brawn GP | 1:15.590 | 41 |
4 | J.Button | Brawn GP | 1:15.774 | 36 |
5 | F.Massa | Ferrari | 1:15.832 | 42 |
6 | S.Vettel | Red Bull | 1:15.847 | 33 |
7 | H.Kovalainen | McLaren | 1:15.984 | 45 |
8 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:15.985 | 43 |
9 | K. Nakajima | Williams | 1:16.260 | 43 |
10 | N.Piquet | Renault | 1:16.286 | 43 |
11 | F.Alonso | Renault | 1:16.552 | 39 |
12 | M.Webber | Red Bull | 1:16.579 | 27 |
13 | A.Sutil | Force India | 1:16.675 | 38 |
14 | J.Trulli | Toyota | 1:16.915 | 43 |
15 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:16.983 | 48 |
16 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:17.052 | 48 |
17 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:17.109 | 40 |
18 | T.Glock | Toyota | 1:17.207 | 45 |
19 | G.Fisichella | Force India | 1:17.504 | 45 |
20 | R.Kubica | BMW Sauber | -:--.--- | 2 |
9 z 17: Rosberg wygrywa kolejny trening
Nico Rosberg po raz dziewiąty w tym sezonie okazał się najszybszym kierowcą podczas wolnych treningów przed Grand Prix. Niemiec uzyskał czas 1:15,243, wyprzedzając o nieco ponad 0,2 sekundy Lewisa Hamiltona i Rubensa Barrichello.Z kolei Nick Heidfeld, przejeżdżając w drugim treningu 40 okrążeń zdołał wykręcić dopiero 17 czas, wyprzedzając jedynie Glocka i Fisichellę.
Układ sił w pierwszej dziesiątce nie wiele zmienił się w porównaniu do porannego treningu. W czołówce dalej pozostały zespoły Brawn GP, McLarena oraz Ferrari i Williamsa, do których dołączyli Sebastian Vettel i Nelson Piquet.
Jutro tor w Monako jest otwarty dla ruchu ulicznego. W sobotę o godzinie 11:00 rozpocznie się ostatni trening przed niezwykle ważną dla losów niedzielnego wyścigu sesją kwalifikacyjną. Zapraszamy.
komentarze
1. atomic
no to nick idzie na kolejny rekord.testuje bełny bak
2. kwiatek1
Robert podziwiam cię za stoicki spokoj. Jak ja bym był na twoim miejscu to juz bym tam dr Mariana okładał pięściammi i reszte. Cholerny pech ciąg dalszy........ kiedy się skączy ten pech który prześladuje RK od początku sezonu k...wa mać.
3. legolego79
Jak zwykle najszybszy na treningu a w wyscigu koło 10-tego jeśli wogóle dojedzie. Brawo Nico!!!
P.S. Czy jest prowadzona klasyfikacja wszechczasów wygranych treningów ;)))
4. kuboludek
No i się nic nie zdziwiłem jak zwykle drugi trening dla Rosberga. BGP i tak wygra ;) McLareny poprawa Ferrari również Kubica dno.
5. legolego79
A co do niedzieli to wydaje sie że na tym torze starzy wyjadacze (FER i MCL) mogą powalczyć z młodymi wilkami (BRAWN i RBR)
6. jawiemwszystko
Tyle to ja wiedziałem już wczoraj że Rosberg coś wygra, tylko ze w wyścigu będzie źle... Barrichello wyrasta na faworyta, Fisichella powinien udać się na emeryturę. Ktoś wie dlaczego Toyoty tak słabo? Mieli jakieś inne opony czy to spadek formy. Wracając do FI chcieli walczyć z BMW, a tu Sutil nie tylko przed Quick Nickiem ale też przed Toyotą :)
7. jawiemwszystko
5.legolego79 - szczególnie z RBR. Coś im nie poszło na treningach. To niby tylko treningi, ale grzebali przy bolidzie ostatnio - może zrobił im się efekt odwrotny do zamierzonego.
8. jordanf1
Są i dobre wiadomości dla Kubicy.Silnik mógł eksplodować podczas wyścigu:)
9. jawiemwszystko
Pocieszające :)
10. jenson200
czemu robert nie wyjechał na tor
11. legolego79
10.jenson200 - nie widzialem tej akcji ale w monaco jak nie dojedzie sam na pitlane tylko wezmą go dźwigiem to wstawiają gdzieś na "trawnik" bo nie ma tam dróg serwisowych jak na typowych torach
12. Orlo
A nie mówiłem, Rosberg pierwszy:D.
13. Niespokojny
Zastanawiam się, co Nico chce udowodnić? ...może kiedyś się dowiem.
14. dick777
Myślę, że Kubica dorzynał już jeżdżony silnik, stąd taki efekt, ale i zarazem zła wiadomość, ponieważ to oznacza, że silniki BMW są do dupy pod względem trwałości, czyli najgorsze w stawce. Williams wiedział co robi, rezygnując z tego szrotu. Szkoda treningu Kubicy, ponieważ w kwalifikacjach i w wyścigu będzie musiał jechać źle ustawionym bolidem, przez co jego szanse na wejście do Q2 są bardzo nikłe - o Q3 nie nawet co marzyć. No i znowu nie będzie punktów, chyba że wydarzy się jakiś cud, choć tak naprawdę cudem będzie, jeśli Kubica w ogóle dojedzie do mety bez jakiejś awarii. Start z końca stawki na tak wąskim torze to prawie pewna utrata skrzydła w zamieszaniu po starcie, a co za tym idzie brak szans na dobre miejsce. W Turcji nie będzie lepiej, ponieważ ten bolid jest tak tragiczny, że już nic nie da się z niego zrobić. Lepiej niech BMW weźmie się już teraz za budowanie bolidu na następny sezon i wyścigi w drugiej części sezonu wykorzysta jako testy. Brawo McLaren i Ferrari. Widać, że te zespoły pracują solidnie, i sądzę, że za dwa lub trzy wyścigi będą przewodzić stawce, być może nawet przed BGP.
15. Orlo
@dick, do kwalifikacji to bolid zazwyczaj ustawia się w sobotę, także Kubica ma szanse na Q3. Tzn powinien mieć:)
16. krz08
i po ptakach
17. Niespokojny
@ dick777 -też tak myślę, że dożynał silnik chyba z Australii, bo bodajże była taka wersja oszczędnościowa w jego przypadku na piątkowe treningi, ale od naszych sprawozdawcow z Monako nic nie usłyszałem w tym temacie!
18. dick777
15. Orlo, Kubica w tym bolidzie nie ma żadnych szans na Q3, chyba że reszta zawodników pojedzie swoje kwalifikacje tragicznie, na co raczej bym nie liczył.
19. Niespokojny
Sobota
możliwy deszcz. niewielkie zachmurzenie. Maks.: 66 °F / 19 °C . Wiatr light. Chance of precipitation 20% (water equivalent of 0.01 in / 0.26 mm).
Sobota wieczór i noc
możliwy deszcz. pochmurno. Min.: 57 °F / 14 °C . Wiatr light. Chance of precipitation 20% (trace amounts).
Niedziela
możliwy deszcz. pochmurno. Maks.: 71 °F / 22 °C . Wiatr południowy 6 mph / 10 km/h . Chance of precipitation 20% (trace amounts).
Niedziela wieczór i noc
możliwy deszcz. pochmurno. Min.: 57 °F / 14 °C . Wiatr WsPnWs 2 mph / 3 km/h . Chance of precipitation 20% (trace amounts).
Jak będzie??? Borowczyk mowił o prognozie , że będzie SUCHY wyścig?!
20. Budyn_F1
Bmw juz nie moze liczyc chyba do konca sezonu na jakis poprawny wynik.
21. Dagmara_W
suchy wyscig.. dobra forma ferrari mclarena renault i brawna.. male problemy red bulla ale vettel daje rade.. a bmw.. mozna trzymac kciukiki za q2 bo tu trzeba byc realistami.. ro9berta silnik poszedl sie kochac po raz wtory ustawien nie maja , przyczepnosci nie maja.. heidfeld nawet nie ma dobrego hamowania i balansu.. nie moga cos zrobic w stylu.. jedziemy na calosc jak nie wyjkdzie to i tak niewiele tracimy.. trzymam za nich kciuki jutro.. moze jednak to monaco nie bedzie az tak pewchowe.. Pozdrawiam kibic ów
22. Tox
Ha Kubca byl taki szybki ze nawet czasu mu komputer niezanotowal :) A tak powaznie beznadzieja ... O jej Piq lepszy od Alonso ale bedzie zadzieral nosa juz to widze...
23. dick777
21. Dagmara_W: pojutrze - jutro dzień wolny.
24. smus80
czytaliscie wypowiedz Willego ze pozostałe jednostki napedowe są dobre? znow spier....li Robertowi trening tak jak w Hiszpani . BMW sie pogubiło i to bardzo 16 i 17 pozycja po pierwszym treningu .Ogólnie chu...a !!
25. Kibic26
dokładnie bmw poszło w złą strone i gdzieś nie wiedzą gdzie niewiedzą co zj....bali w konstrukcji moim cichym zdaniem to ferrari i McLaren bedą walczyć o zwycięstwo jak by nie patrzeć powoli srebne strzały i czerwone ferarki wracają do gry to kwestia dwóch może trzech wyścigów
26. rissen
Niech mi ktoś wyjaśni jak można wygrać trening... co to w ogóle za określenie :/
27. maxis12
Spalony silnik Roberta (widziałem to) mógł być efektem źle dobranej ilości przełożeń i długości przełożeń.
28. vigoo
Bo BMWe jest głęboko w d..... i nic już tego sezonu nie uratuje !
29. saint77
Quiz-zabawa-konkurs:
jeśli silnik BMW pali się średnio co 3-weekend wyścigowy, to następne takie wydarzenie czeka nas już na GP Niemiec 10-12 lipca.
Wytypuj kiedy dokładnie się to wydarzy:
a) po pierwszym okrążeniu I sesji treningowej w piątek
b) na pierwszych okrążeniach II sesji w piątek
c) w połowie czasu trwania III sesji w sobotę
d) podczas sesji Q w sobotę
e) na okrążeniu formującym przed startem w niedzielę
f) na kilka okrążeń przed metą podczas wyścigu w niedzielę
g) (opcjonalnie) spece z BMW zapomną dowieźć silnik dla Roberta na GP Niemiec....
sorry za czarny humor, ale zaczynam mieć dość tego bur....lu w BMW..
30. saint77
zapomniałem dodać info o nagrodach:
dla prawidłowo typującego nagroda w postaci kursu pt: "Wpływ ilości obrotów na żywotność silnika". Prowadzi dr Mario.
31. jar188
Wkurzają mnie te tytuły : Ktoś Tam wygrywa trening. Nie wygrywa, tylko uzyskał najlepszy czas!!!!
Co do treningów i BMW to myślę, że jak Oni nie wiedzą co jest nie tak z bolidem i jak go ustawić (o projektowaniu nie wspominam, żeby nie drażnić) to najwyższy czas zmienić tych którzy niewiedzą na takich którzy być może będą wiedzieli, jak okażą się tacy sami jak poprzednicy to przecież i tak nic nie zmieni w stosunku do obecnej sytuacji gdy nikt nic nie wie;)
32. jawiemwszystko
saint77 - czy to ten sam Mario, któremu Pegasus wymówił role głównego bohatera swej platformówki, bo doktor uważał się za mądrzejszego i chciał po ekranie maszerować w lewą stronę?
33. jareklykos
Kubica nie wymieniał silnika od Malezji więc na Q i na wyścig będzie miał nówkę... Dobrze że mu sie ne spalił w wyścigu.
34. raf2
Nie wiem co Nico chce osiągnąć wygrywaniem tych trenów.. Szkoda że KUB zmarnował półtora godziny cennego czasu. RBR nie zachwycił tym swoim dyfuzorem, zobaczymy jak będzie na Q bo tam się dużo rozstzygnie
35. Konik_mekr
Cienko to wszystko widzę.... Na miejscu Roberta uciekałbym jaknajdalej od tego teamu..
36. frgt10
Błagam! Litości! Przecież nie wytrzymam nerwowo z tymi 'profesjonalistami' z Hinwil....
Ja tylko przypomnę, że w Malezji Kubicy wybuchł NOWY silnik na PIERWSZYM okrążeniu..
Trzymajcie mnie ludzie...
37. Pocisk
No to BM-ka GP Monaco może sobie odpuścić i spokojnie szykować dyfuzor na Turcję...
38. Pocisk
@31. jar188
"Na drzwiach od stodoły (choćby najpiękniejszych) daleko nie polecisz".
Tak samo jest z bolidem Be-eM-Ki.
Jest to jedna z najsłabszych konstrukcji w tym sezonie - tu już wiele się poprawić nie da.
39. zig-zag
poczekajcie na wyscig, potem bedziecie pociskac swoje glodne kawalki
40. Kibic26
zapytajcie GKT on wam wszystko powie pozjadał wszystkie rozumy F1
41. walerus
Nieparzyste lata Robert ma w plecy ze szczęściem....;-)
42. Shallan
Sądzę, że możemy być pewni siebie. Zespół jest dobrze ułożony, niezawodność pokazała, że mamy mocne podstawy, rozwój pakietu aerodynamicznego i KERS idzie zgodnie z planem, więc uważam, że będziemy mocni w sezonie 2009. To mówiłem ja, doktor Marian Theissen
43. Shallan
;)
44. ErniK
w BMW ilosc awarii jest odwrotnie proporcjonalna do limitu obrotow silnika...
45. dziarmol@biss
A mnie się wydaje że Kubica dorzyna silniki po Heidfeldzie, natomiast z tymi kwalifikacjami to @dick777 ma rację w ostatnim godzinnym treningu za przeproszeniem gówno zrobią. Mam takie nieodparte wrażenie że Robert w tym sezonie nie zdobędzie ani jednego punktu. : ((
46. jar188
38. Pocisk,
Wszystko można poprawić, tylko trzeba wiedzieć jak.
Słaba tegoroczna konstrukcja nie jest przecież przypadkiem tylko wynika z faktu, że BMW nie ma dobrych inżynierów-projektantów (Odnoszę wrażenie że zeszłoroczna konstrukcja to był szczyt ich możliwości). Zauważ równiez w jakim tempie BMW wprowadza poprawki w stosunku do innych teamów. Red Bull miał mieć największy problem z wprowadzeniem "podwójnego dyfuzora" a tym czasem zrobili to szybciej niż BMW, to samo dotyczy się innych poprawek które mogli wprowadzić wcześniej niż na GP Hiszpani (zreszto sam Mario przyznał się tu do błędu). Do tego doliczyć wwszystkie żałosne błędy podczas tegorocznych GP i mamy obraz zespołu BMW.
Reasumując: Nawet "Drzwi od stodoły" można ulepszyć tak żeby były szybsze, tylko trzeba wiedzieć jak, a nie na ślepo robić symulacje koputerowe które pokazują (a dokładnie to Albert), że "podwujny dyfuzor" BMW nic nie da, by później i tak go wprowadzać (GP Turcji zdaje się ma być), czyli jednak coś tam tylko zapewne w innym kształcie niż założyli na początku.
Niestety ale ostatnie dwa sezony potwierdzają moje słowa, że BMW robi poprawki trochę w ciemno, oby te na GP Turcji były lepsze.
47. sivshy
Jeśli chodzi o BMW, to zaczynam dostrzegać analogię do Hondy w latach '07-'08, czyli dno i metr mułu mimo jednego z najpotężniejszych zaplecz Formuły 1. Rok 2008 w wykonaniu Roberta to miłe złego początki, takie jak sezon 2006 w przypadku Jensona Buttona, który też był uznawany za cudowne dziecko F1. Tylko że w jego przypadku wszystko dobrze się skończyło, bo Honda poszła po rozum do głowy i zatrudniła Rossa Brawna. A z Robertem już tak ciekawie nie musi być. Co prawda może jeszcze uciec do innego teamu, ale kto oprócz BMW go zechce po słabym sezonie 2009? Tak samo wszyscy zapomnieli kiedyś o Buttonie, jak teraz nikt oprócz Polaków nie pamięta tego, co wyprawiał w 2008 roku, gdy bolid mu pozwalał. Podsumowując, czarno to widzę.
48. dick777
Problem BMW polega na planowaniu. W F1 trzeba nieustannie improwizować, a do tego Niemcy nie są zdolni. To taka ich narodowa skaza. BMW zaplanowało, że w tym sezonie będzie rządzić do spółki, oczywiście, z McLarenem i Ferrari. Stąd założyli, że ich genialny bolid spokojnie sobie poradzi z konkurencją bez poprawek przez cztery pierwsze wyścigi. W tym czasie mieli zebrać dane na temat tego, co jeszcze w nim usprawnić, aby być cały czas przed konkurencją, i pierwsze zmiany zaplanowano na Hiszpanię. Już w czasie przedsezonowych testów było widać po czasach, że ten bolid niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji i już wtedy trzeba było wykazać trochę pokory i skorygować pierwotny plan. Niestety, niemieckie myślenie na to nie pozwala. Plan to u nich Bóg, a Bóg wie najlepiej. Dopóki ten zespół nie stanie się bardziej międzynarodowy z szefem z innego kraju, dopóty ten zespół nie będzie miał przyszłości. W przyszłym sezonie nawet FI będzie dla nich za wysokim progiem. Dla Roberta każdy inny zespół będzie lepszą opcją, bo przynajmniej będą go słuchali i wiele ekip na pewno nie będzie działać przeciwko niemu, co wyraźnie widać w BMW, w którym Robert nie ma żadnego wsparcia. Nie dość, że musi się zmagać z nieustawialnym bolidem, to jeszcze ma przeciwko sobie zespół. Jeżeli zostanie w BMW, to będzie znaczyło, że bardziej zależy mu na pieniądzach niż wygrywaniu. Nie chcę go więcej oglądać w BMW.
49. Jack1939
powinni zostawić Robertowi zeszłoroczny bolid !To napewno by kręcił lepsze kółka
50. Skoczek130
Serdeczne gratulacje dla Nico za świetne występy w treningach. Gdyby wprowadzili zasady nagradzania wyników za piątek/czwartek/sobota, miałby niezłą fortunkę. Póki co jednak na razie ma z tego zaledwie 4,5 punkta.
51. Skoczek130
Robert - trzymaj się!
52. feels3
@dick777 - mylisz się, pamiętaj że to niemieckie samochody uchodzą za dopracowane i trwałe. Niemcy poza tym są perfekcjonistami i mozolnie dążą do celu. To prawda że czasami im brakuje błysku ale ja ich nie skreślam, kiedyś będą rządzić, ale czy za czasów Roberta to cholera wie :)
53. TuR1smo
według mnie, ponownie w za sterami BMW powinien zasiąść Peter Sauber !
54. dick777
feels3, tak było kiedyś, ale już nie jest. Poza tym finezją nigdy one nie grzeszyły. BMW nie będzie rządzić w F1... chyba że zatrudnią obcokrajowców i zapomną o swojej dziwacznej niemieckiej dumie.
55. Seveir
@ 29. 30. - genialne, ale nie pokuszę się o wygraną :D
56. cavon
BMW nigdy nie zaprojektowało bolidu F1.09 to ich pierwsze dzieło> Poprzednie to rozwijany bolid SAUBERa. A więc niemcy nie nadają się na projektantów. A co do niemieckich aut... nooo GOLF przecież to żenada nie samochód ile można klepać model przez zaokrąglanie kształtu a klepią go już ponad 30 lat.
57. jozef
cavon z tym golfem to jest niestety prawda.
58. adams100
Co wy się tak przejmujecie tym BMW? Czy to tyko Kubica jeździ w F1? JA tam oglądam F1 bo kocham ten sport i dla mnie Kubica mógłby jeździć w Force India albo mogłoby go w ogóle nie być to i tak bym oglądał Formule, ale nie najeżdżam cały czas na BMW bo to jest ciężka praca i po prostu w tym sezonie im nie idzie i tyle, może w następnym będzie lepiej, ale jak widzę gadki typu " niech Kubica ucieka z tego teamu jak najdalej to mnie krew zalewa" Wszyscy mówili przed tym sezonem niech idzie do Ferrari to będzie mistrzem świata, jak widać nawet Ferrari ma już niemal stracony sezon, wiec skupcie się na frajdzie jaka jest z oglądania tego sportu, a nie wszystko do Kubicy sprowadzacie, to już się nudne robi. Pozdro
59. Podi
Poda ktoś linka do oglądania 3. treningu ? ;)
60. fazji
poda ktoś????
61. fazji
nikt na necie nie ogląda???
62. bednar90
macie
http://www.soccer-live.pl/
63. fazji
dlaczego sie zacina po 30 sek płatne to czy co?? jak to obejsć
64. fazji
justin tv jest płatne???
65. Podi
dokładnie fazji... :/
Podajcie dkładnego linka gdzie wy olądacie;)
będę wdzięczny
66. fazji
słabo choczi - http://www.justin.tv/bartek1991/popout a blokuje mi sie http://www.justin.tv/bartek1991/popout
67. fazji
dziwne bo czasami na justinie oglądam i nigdy mi nie kazał bulic
68. fazji
to jak wy ogłlądacie na necie? placicie ???
69. daveron
BMW jak zwykle na ostatnich miejscach
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz